اقتصادی

خط لوله انتقال گاز از دیزباد به تربت‌حیدریه به بهره‌برداری رسید

خط لوله انتقال گاز از دیزباد به تربت‌حیدریه به بهره‌برداری رسید

ایواره/خراسان رضوی معاون مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از به بهره‌برداری رسیدن خط لوله انتقال گاز از دیزباد به تربت‌حیدریه خبر داد.

علیرضا شکوهیان، در حاشیه این مراسم که جمعه دوم تیرماه در تربت‌حیدریه برگزار شد، در گفت و گو با ایواره خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح علاوه بر تقویت جریان انتقال گاز در شمال شرق کشور جریان گاز ۵۰ هزار خانوار در مناطق جنوبی خراسان رضوی پایدار می‌شود.

 وی با بیان اینکه پروژه خط لوله انتقال گاز ۳۰ اینچ به دلیل ضرورت تقویت منطقه جنوب خراسان رضوی شهرستان‌های تربت‌حیدریه، بردسکن، کاشمر و خلیل‌آباد اجرا شده است، اظهار کرد: این پروژه به طول ۶۵ کیلومتر و قطر ۳۰ اینچ با سرمایه‌گذاری ۴۳ میلیون دلاری به بهره‌برداری رسید.

معاون مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران بیان کرد: با اجرای خط لوله انتقال گاز از دیزباد به تربت‌حیدریه نیروگاه تولید برق راشد و کارخانه فولاد تربت‌حیدریه تأمین انرژی پایدار می‌شود.

وی تصریح کرد: این پروژه با هدف پایداری، انعطاف‌پذیری، تقویت و توسعه گازرسانی به منطقه، گازرسانی به کارخانه فولاد و نیروگاه سیکل ترکیبی برق راشد، تقویت فشار گاز شهرهای منطقه، پایداری انتقال گاز در شمال شرق کشور به بهره‌برداری رسید.

در این پروژه که عملیات اجرایی آن ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ آغاز شده  ۳۰۰ هزار متر مکعب حجم عملیات خاکبرداری صورت گرفته که فشار عملیاتی آن ۱۰۵۰ PSI است و دارای ۱۱ ایستگاه تاسیسات، ۶ ایستگاه شیر بین راهی، یک ایستگاه لانچر، یک ایستگاه رسیور، یک ایستگاه انشعاب و دو ایستگاه حفاظت کاتدیک است.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا