عمومی

انواع بوستر پمپ کدامند؟ با مهترین انواع بوستر پمپ آشنا شوید

بوستر پمپ چیست؟

آب در ساختمان هایی که ترازهای لازم را ندارند با نصب پمپ انجام می شود. این پمپ آب می تواند با پمپاژ آب به لوله منبع آب شهری، دبی را افزایش داده و فشار مورد نظر را تامین کند. از سوی دیگر، در ساختمان های بزرگ که نیاز به آب برای رسیدن به سطوح بالاتر است، استفاده از پمپ ها برای به دست آوردن مقدار مناسب آب در سطوح بالاتر ضروری به نظر می رسد. با این حال، در بسیاری از خانه ها، مشکل تغییر فشار آب می تواند بر عملکرد پمپ تأثیر بگذارد. تغییر فشار آب اگر از دریچه های خانه ها باشد خوب نیست. به خصوص اگر در یک مجتمع آپارتمانی بزرگ اتفاق بیفتد. بنابراین، برای حل مشکل، ایده استفاده از یک پمپ قدرتمند را در نظر گرفتند.

بوستر پمپ مجموعه ای از پمپ ها است که با هم کار می کنند. این واحد توسط یک تابلو کنترل کنترل می شود و هدف اصلی آن حفظ جریان آب در خانه در سطح مناسب و پایدار است.

انواع بوستر پمپ چیست؟

عملکرد بوستر پمپ تامین و حفظ فشار مورد نیاز برای سیستم تامین آب با توجه به طرح جریان های مختلف است. بنابراین در صورت عدم استفاده از شبکه فشار تغییر نمی کند و الکتروپمپ های بوستر پمپ خاموش می شوند اما به محض شروع استفاده و افت فشار شبکه اولین الکتروپمپ شروع به کار می کند. . برای جبران این فشار و در صورتی که این الکتروپمپ نتواند فشار لازم را در سیستم تامین کند، الکتروپمپ های دیگری نیز در مدار قرار می گیرند تا فشار ثابتی را در یک منطقه خاص حفظ کنند. از سوی دیگر، زمانی که استفاده کم است یا متوقف می شود، الکتروپمپ ها نیز خاموش شده و از گردش خارج می شوند.

از منظر عملکرد، بوستر پمپ ها به دو دسته کلی بوستر پمپ های دور ثابت و بوستر پمپ های دور متغیر تقسیم می شوند. همانطور که از نام آن پیداست، در بوستر پمپ دور ثابت، الکتروپمپ دارای سرعت چرخشی ثابتی است که برابر با سرعت اسمی آن است، اما در بوستر پمپ دور متغیر، الکتروپمپ دارای سرعت چرخشی متغیری است که از صفر به آن تغییر می کند. سرعت اسمی .

در بوستر پمپ دور متغیر، برخلاف بوستر پمپ دور ثابت که الکتروپمپ ها را در یک مرحله روشن و خاموش می کند، الکتروپمپ ها طوری برنامه ریزی می شوند که به آرامی روشن و خاموش شوند. به عبارت دیگر بسته به میزان آب مصرفی و فشار آب در سیستم، فرکانس انرژی الکتریکی ورودی به الکتروپمپ ها و در نتیجه سرعت چرخش آنها تغییر می کند.

تفاوت اصلی این دو نوع بوستر پمپ در مهارت بوستر پمپ است. در این نوع از سنسور فشار یا فرستنده فشار برای دریافت اطلاعات مربوط به فشار آب ناشی از بوستر پمپ و راه اندازی الکتروپمپ استفاده می شود. به این ترتیب هر بار که مقدار آب مصرفی کم یا زیاد می شود، سنسور آن را تشخیص داده و به سنسور می فرستد و از آنجا دستگاه کنترل الکترونیکی تعداد دستگاه های عامل و سرعت چرخش آنها را مشخص می کند. اما این عملکرد در پمپ دور بالا دیده نمی شود. به طوری که اولین الکتروپمپ با حداکثر سرعت مورد استفاده قرار می گیرد و آب مهمی تولید می کند و اگر این فشار کمتر از مقدار تعیین شده باشد، الکتروپمپ بعدی با حداکثر سرعت شروع به کار می کند.
انواع بوستر پمپ کدامند؟ با مهترین انواع بوستر پمپ آشنا شوید
لازم به ذکر است که به جز دستگاه الکترونیکی و فرستنده فشار، کلیه قطعات و تجهیزات بوستر پمپ پرسرعت همانند بوستر پمپ استاندارد پرسرعت می باشد. به عبارت دیگر، تمامی نسخه های مکانیکی و هیدرولیکی بوستر پمپ های دور ثابت و بوسترهای دور متغیر یکسان هستند. یعنی کافی است یک دستگاه الکترونیکی با کنترل کننده اینورتر و فرستنده فشار به بوستر پمپ اضافه شود تا این پمپ دور ثابت به یک پمپ استاندارد تبدیل شود.

به طور معمول، پمپ های کمکی تامین آب با سرعت متغیر طراحی می شوند. از سوی دیگر، پمپ های آتش نشانی در یک چرخه پیوسته طراحی می شوند، زیرا باید پس از حادثه به سرعت و با حداکثر ظرفیت وارد سیستم شوند.

بوستر پمپ های دور متغیر و بوستر پمپ های دور ثابت با توجه به تعداد الکتروپمپ ها به تک پمپ و دو یا چند پمپ تقسیم می شوند.

پمپ های تک خط یا بوستر پمپ های تک خط برای مصارف تامین آب با دبی کم و متوسط ​​در پروژه های ساختمانی و صنعتی استفاده می شود. این نوع بوستر پمپ کاملاً یکپارچه و کاربردی است. کافی است به سادگی جاروبرقی را به مخزن آب و کلکتور کششی را به ورودی شبکه مصرف متصل کنید. و انرژی الکتریکی لازم را به تابلو برق می رساند

در پمپ ظرفیتی الکتروپمپ ها با توجه به عملکردشان به سه نوع تقسیم می شوند. پمپ برقی اصلی، پمپ جوکی برقی یا پمپ جوکی و الکتروپمپ پشتیبان.

الکتروپمپ اصلی وظیفه تامین فشار و ورودی کل سیستم را بر عهده دارد و سرعت کل آنها برابر با فشار مورد نیاز و فشار مورد نیاز سیستم است. هنگامی که تعداد مراحل مورد نیاز زیاد باشد، اغلب از الکتروپمپ های بزرگ استفاده می شود. از نظر مصرف آب، مواقعی وجود دارد که مقدار درخواستی کم است و این امر توسط یک الکتروپمپ کوچک قابل تامین است و نیازی به روشن کردن یک الکتروپمپ بزرگ نیست. به همین دلیل برای صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش تلفات الکتروپمپ های بزرگ، الکتروپمپ را انتخاب می کنند که ظرفیت آب کمتری نسبت به برق شبکه داشته باشد تا این برق به . مصرف کمتر و نیازهای سیستم را برآورده می کند. نام این الکتروپمپ پمپ جوکی یا پمپ پیوسته یا پمپ جوکی برقی می باشد.

معمولاً در مکان هایی مانند بیمارستان ها و کارخانه ها که نیاز به تامین آب است. یا جایی که بوستر پمپ ها برای اهداف اطفاء حریق استفاده می شود و اگر قطع عملکرد باعث ایجاد مشکل شود. یک الکتروپمپ اضافی روی بوستر پمپ نصب می شود تا یکی از الکتروپمپ های اصلی از کار بیفتد یا از کار بیفتد. این الکتروپمپ در مدار قرار دارد. و هیچ گونه شکستی در سیستم تامین آب یا آتش سوزی وجود نخواهد داشت. این الکتروپمپ الکتروپمپ آماده به کار نامیده می شود. در بوستر پمپ هایی که برای اطفای حریق استفاده می شود باید یک الکتروپمپ پشتیبان یا یک موتور پمپ پشتیبان روی بوستر پمپ نصب شود.

بوستر پمپ های با سرعت ثابت با دو یا چند الکتروپمپ به دو گروه الکتروپمپ جوکی و بدون الکتروپمپ جوکی طبقه بندی می شوند. الکتروپمپ نام دیگر الکتروپمپ Jockey است.

بوستر پمپ با الکتروپمپ کمکی شامل یک الکتروپمپ کمکی یا اصلی و یک یا چند الکتروپمپ اصلی است که دبی الکتروپمپ کمکی کمتر از الکتروپمپ اصلی است اما فشار آن برابر با فشار الکتروپمپ است. پمپ های الکتریکی اصلی . الکتروپمپ جکی قبل از الکتروپمپ های اصلی شروع به کار کرده و در مصرف کم نیازهای شبکه را برطرف می کند.

بوستر پمپ های دور متغیر معمولاً بدون الکتروپمپ جوکی ساخته می شوند و از یک یا چند الکتروپمپ اصلی تشکیل شده اند.

یرای خرید بوستر پمپ و تجهیرات استخر پایا گسترش میتوانید به بوستر پمپ پایا گسترش مراجعه کنید

دکمه بازگشت به بالا