عمومیمدیریت کسب و کار

از کجا بفهمیم رام گوشی سامسونگ چند است

از کجا بفهمیم رام گوشی سامسونگ چند است

به نقل از youtube.com هسته‌ی سیستم‌عامل مانند پلیس راهنمایی بر تمام فعالیت‌هایی که از سخت‌افزار گوشی استفاده می‌کنند، نظارت و عملکرد رم یا همان حافظه‌ی دسترسی تصادفی را مدیریت می‌کند. برای مثال، هنگامی‌که بازی یا هر نوع اپلیکیشن دیگری می‌خواهد صفحه‌ی جدیدی را نشان دهد، داده‌های موردنیاز این عملکرد وارد رم می‌شوند و پس از تجزیه به‌دست سیستم‌عامل، پردازنده و پردازنده گرافیکی عملیات موردنیاز را انجام می‌دهند و آن را به صفحه‌ نمایش ارسال می‌کنند.

این فرایند درنهایت باعث می‌شود نقاط رنگی مناسب در مکان‌های مناسب قرار بگیرد و تصویر مدنظر شکل گیرد. به‌طورکلی برای درک عملکرد رم، باید سه نکته‌‌ی اساسی را در نظر بگیرید:

لینک دانلود miui 14 .امروزه، رم نقش حافظه‌ی اصلی گوشی‌ها را بازی می‌کند و برای پردازش اطلاعات به‌راحتی دردسترس پردازنده است. این امر سرعت گوشی‌های امروزی را افزایش داده و انقلابی در توسعه‌ی اپلیکیشن‌های پیشرفته‌تر و پیچیده‌تر برای این دستگاه‌ها ایجاد کرده است.

دستگاه‌های امروزی از قابلیت چندوظیفگی، یعنی اجرای هم‌زمان چندین اپلیکیشن، پشتیبانی می‌کنند و برخی برنامه‌ها هم مانند پیام‌رسان‌ها همیشه در پس‌زمینه فعالیت می‌کنند. برای مثال، فرض کنید بازی‌ سنگینی مانند PUBG را اجرا کردید و هم‌زمان هم نوتیفیکیشن دریافت پیامی متنی یا حتی تماس تلفنی یا تصویری به شما نمایش داده می‌شود.

برای جابه‌جایی بین این برنامه‌ها و برقراری تماس و درمجموع اجرای هم‌زمان چند اپلیکیشن علاوه‌بر پردازنده‌ای قدرتمند، به رمی‌ با ظرفیت فراوان نیز نیاز دارید تا بتواند داده‌های موردنیاز را در شرایط پیچیده به بهترین شکل مدیریت کند؛ وگرنه، ممکن است عملکرد ضعیفی تجربه کنید.

هنگامی‌که ظرفیت رم دستگاه کم باشد، سیستم‌عامل برنامه‌ها را اولویت‌بندی می‌کند و اپلیکیشن‌های کمتر ضروری را در حافظه‌ی ثانویه ذخیره می‌کند تا بتواند فضای بیشتری را دراختیار برنامه‌های فعلی و در حال اجرا قرار دهد. در این شرایط، مد‌ت‌زمان بیشتری صرف جابه‌جایی بین اپلیکیشن‌ها می‌شود و درنهایت، ممکن است عملکرد دستگاه کُند شود. برای ازبین‌بردن این مشکل، ممکن است لازم باشد حافظه‌ی کش خود را به‌صورت دستی پاک یا از اپلیکیشن‌هایی استفاده کنید که برای این منظور توسعه داده شده‌اند.

رمِ گوشی‌های هوشمند را می‌توان فضایی برای تجمع داده‌های برنامه‌های در حال اجرا دانست. همان‌طورکه گفتیم، در ساده‌ترین حالت ظرفیت بیشتر رمِ گوشی می‌تواند بدون کاهش سرعت عملکردِ دستگاه، برنامه‌های بیشتری را در پس‌زمینه اجرا کند. بااین‌حال، انجام این کار چندان هم ساده نیست و گوشی‌ها برای مصارف دیگری هم از رم استفاده می‌‌کنند.

سیستم‌عامل با استفاده از هسته‌ی لینوکس اجرا می‌شود و حافظه‌ی آن به‌طورمستقیم در زمان روشن‌بودن دستگاه دردسترس است. این حافظه‌ دربرگیرنده‌ی اطلاعاتی است که هسته‌ی سیستم‌عامل و درایورها و ماژول‌های اصلی‌ را کنترل و داده‌های ورودی و خروجیِ هسته را ذخیره می‌کند.

برخی از پوشه‌ها و فایل‌ها در ریشه‌ی سیستم‌عامل گوشی وجود دارند که واقعی نیستند. آن‌ها فایل‌های شبه‌‌نوشته‌شده در بوت هستند و اطلاعاتی مانند سطوح باتری و سرعت پردازنده را ذخیره می‌کنند. این اطلاعات شبه‌فایل برای استفاده در عملکرد گوشی‌های اندروید، در رم ذخیره می‌شوند

های اندرویدی عموما بیشتر از 2 می باشد و در گوشی‌های رده ‌اول یا میان ‌رده هم از 4 و 3 گیگابایت رم استفاده می ‌گردد. رم در بیشتر بدین معنی می باشد که می‌ توان اپ ‌های را نصب نمود و به صورت هم‌ زمان اجرا نمود. در بعضی مواقع رم ، با داخلی که در اصل کار آن ذخیره ‌سازی می باشد ؛ اشتباه گرفته می ‌شود.

از کجا بفهمیم رام گوشی سامسونگ چند است

شاید در حین خریداری گوشی های و شیائومی ، در صفحه‌ آن و یا در وب‌ سایت‌ ها ، میزان رم را بررسی نموده ‌اید که مبادا کمتر از نیازهای تان باشد. در صورتی که جزو می باشید که اپ‌ های زیادی نصب می نمایند و مواقع هم 3 گیگابایت رم را نیز به شکل کامل پر می نمایند ؛ بد نیست که چک نمودن میزان رم و نیز رم خالی  در گوشی های سامسونگ و شیائومی را بدانید.

همچنین بخوانید :

با چک نمودن میزانر رَم این گوشی ‌ها ، مدل و یا نام گوشی را همراه با عبارتی همچون به معنی مشخصات ، در  سرچ نمایید. در عین حال وب‌ سایت همچون فون‌آرنا و   جداولی مرتب و دقیق با هدف ذکر نمودن گوشی‌ها دارند

روش چک نمودن میزان رم و مقدار رم خالی در گوشی های اندروید سامسونگ و شیائومی

را از گوگل پلی دانلود نموده و نمایید. بعد از اجرای آن ، با تپ نمودن بر روی سوییچ گزینه   این سرویس را فعال نمایید. در صورتی که هر بار از ری‌ استارت نمودن گوشی ، قصد دارید رم خالی را به شکل مشاهده نمایید ؛  گزینه‌ی دوم یعنی   را نیز فعال کنید.

می گردد با هدف کم کردن بار پردازشی این اپلیکیشن که به صورت مقدار رَم خالی را گزارش می‌ نماید ؛  را 10 ثانیه و حتی بیشتر بکنید.

با اجرای این برنامه ، در قسمت نوتیفیکیشن ‌ها اضافه می‌ گردد که در آن یا میزان رَم گوشی و و قسمت استفاده شده یا Used و نیز میزان خالی را مشاهده می‌ نمایید.

بااین حال اما بدون این اپ نیز می‌ توانید میزان رم خالی و استفاده شده را مشاهده نمایید. با این هدف قسمت تنظیمات را اجرا کنید و به بخش ها بروید . در این قسمت تا لیست اپ‌ های اجرا شده و میزان مصرف ‌شده بواسطه هر اپ را ببینید.

همچنین بخوانید :

با هدف مشاهده نمودن وضعیت کلی ، در ، گزینه‌ Memory  یا نیز موارد مشابهی همچون RAM را انتخاب کنید. بر رم گوشی یا تبلت شیائومی و ، میزان کلی RAM و قسمت استفاده‌شده و قسمت آزاد یا Free در این صفحه ذکر می‌ گردد. در که از رم ‌های کاستوم با امکانات بهره می برید ؛ گزینه ‌هایی همچونShow RAM bar in Recents  برای میزان رم استفاده در نمای اپ‌های اخیر که به منظور سوییچ نمودن بین اپ‌ها به کار می ‌رود ؛ موجود می باشد و قادرید از این موارد نیز بکنید.

منبع: youtube.com

دکمه بازگشت به بالا