نقش چیلر در هتل چیست؟ کاربرد چیلر در هتل از زبان کارا پمپ

نقش چیلر در هتل ازموضوعات مهمی است که ما در سایت کارا پمپ لازم دانستیم که درباره آن  صحبت کنیم و صحبت کردن درباره آن خالی از لطف نیست. چیلر در هتل یکی از مهمترین موارد تاسیسات می باشد. بهره وری چیلرهای تراکمی در هتل، تأثیر زیادی روی هزینه های عملیاتی شدن ساختمان شما خواهد گذاشت. تعمیر و نگهداری روزمره از منظر مدیریت تأسیسات، حداکثر بهره وری و راندمان  چیلر را موجب می شود. نگهداری و بازرسی و بهینه سازی سیستم چیلر به اطلاعات عملیاتی در زمان واقعی احتیاج دارد. سیستم های چیلر تراکمی، حجم آب خنک را برای سیستم تهویه مطبوع تأمین می کنند.

نقش چیلر در هتل چیست؟

نقش چیلر در هتل به دلیل سهم ارزشمند آن برای تأمین آب خنک مصرفی در ساختمان، شناخته شده است. این تجهیزات علاوه بر آنکه کاربردهای بسیار زیادی در صنایع دارند، به روشی طراحی شده اند که بتوان در کاربری های تجاری نیز از آنها استفاده کرد. ساختمان هایی نظیر هتل ها، مراکز خرید و غیره، مواردی  از این مثال ها هستند.

صدا و ارتعاشات برای برنامه های هتل بسیار حائز اهمیت می باشد، چیلرهای جدید مشخصات بسیار بالاتری در مقایسه با  واحدهای قدیمی دارند. ظرفیت کافی وجود دارد و یک چیلر به سادگی می تواند بار اوج را تحمل کند  و همچنین از راندمان بالای کاری با کمترین صدای ممکن برخوردار باشد.

سیستم چیلر چیست؟

ساختمان های تجاری از سیستم های گرمایش، سرمایشی و تهویه مطبوع  برای تأمین آب خنک و  هوای تمیز  استفاده می کنند.

ساختمان های تجاری مدرن به عنوان یک مرکز با کاربردی گسترده تر با رویکرد عملکرد بهینه ساختمان و پایداری سیستم تهویه ای، به دنبال سیستم ها و مؤلفه های HVAC کارآمد نظیر چیلرها و تهویه مطبوع هستند.

ساکنین ساختمان انتظارات زیادی از سیستم های تهویه ای دارند به طوری که صرف نظر از شرایط بیرونی ساختمان، محیط داخلی راحت را برایشان ایجاد کند. “هتل ها” یکی از این موارد هستند.

چیلرها به یک مؤلفه اساسی در تأمین آب خنک و ایجاد تهویه، طیف گسترده ای از کاربردهای تجاری از جمله موارد زیر را تحت پوشش قرار میدهد.که عبارتند از:

صنعت چیلرها از مدت ها قبل شناخته شده است به گونه ای که تا هم اکنون نیز، طراحی و تولید انواع چیلر در هتل و سایر ساختمان ها، جزو برنامه های تولید کنندگان و سازندگان قرار دارد.

صرفه جویی در مصرف انرژی با چیلر

چیلرها به سادگی  می توانند بیش از ۵۰٪ از کل مصرف برق را در دوره های فصلی مصرف کنند. طبق برخی از گزارش هاو تحقیقات انجام شده، چیلرها می توانند با استفاده از تقریباً ۲۰٪ از کل انرژی الکتریکی تولید شده در کشور، موجب صرفه جویی در  انرژی برق شوند. لازم به ذکر است که اگر  در انتخاب چیلرها برای هتل و اماکن اقامتی به درستی انتخاب نشوند، ممکن است نتیجه های برعکس را ثبت کند!

اگر در مصرف این سیستم ضرفه جویی کنید، علاوه بر کمک به محیط زیست به طوا عمر قطعات سیستم کمک خواهید کرد و دیگر نیازی به هزینه‌های بسیار بالای تعمیر چیلر نخواهید داشت.

عملکرد چیلر

به طور کلی چیلرها، فرآیند انتقال گرما از یک محیط داخلی به یک محیط خارجی را آسان می کند. این وسیله  انتقال گرما به حالت یک مبرد هنگام گردش در سیستم چیلر در هتل ، قابل اتکا است. مطمئناً چیلرها می توانند به عنوان هسته هر سیستم تهویه مطبوع مرکزی عمل کنند.

یک چیلر روی اصل جذب بخار یا فشرده سازی بخار  می کند. چیلرها جریان مداوم مایع خنک کننده را به سمت سرد سیستم آب، با دمای ایده آل حدود ۵۰ درجه فارنهایت  تأمین می کنند. و پس از آن  مبدل خنک کننده از طریق یک پمپ منتقل می شود و گرما را از ناحیه مورد نظر، خارج می کند.

مبرد یک چیلر از طریق تبخیر کننده، کمپرسور، کندانسور و انبساط چیلر در جریان  است. یک فرایند ترمودینامیکی در هر یک از اجزای چیلر به وقوع می پیوندد. اواپراتور به عنوان مبدل حرارتی عمل می کند به گونه ای که گرمای حاصل از جریان مایع خنک کننده، به مبرد انتقال می یابد. و پس از آن  مبرد به یک کمپرسور، جریان می یابد که عملکردهای مختلفی را انجام می دهد. این فرآیندها در چیلر به صورت مداوم  جریان دارد تا خنک سازی آب انجام شود.

چیلرها به راحتی می توانند بیش از ۵۰٪ از کل مصرف برق را در دوره های فصلی مصرف کنند. طبق برخی از گزارش ها، چیلرها می توانند با استفاده از تقریباً ۲۰٪ از کل انرژی الکتریکی تولید شده در کشور، موجب صرفه جویی در برق شوند. لازم به ذکر است که اگر چیلرها برای هتل و اماکن اقامتی به درستی انتخاب نشوند، ممکن است نتیجه های برعکس را ثبت کند!

تعمیر و نگهداری مداوم چیلرها در هتل

کارایی سیستم های چیلر از طریق نگهداری مناسب و مداوم، در حال کار، بسیار بیشتر خواهد بود. بیشتر مشتریان ها این ارزش را به رسمیت می شناسند و به عنوان بخشی از بهترین روش های مدیریت روزانه، به کار برده اند. معمولا در استان‌هایی که هتل‌ بزرگ وجود دارد باید به تعمیر آن اهمیت دهند و در بازه‌های زمانی مشخص درخواست افراد متخصص در زمینه تعمیر چیلر در تهران بکنند.

پارامترهای بازرسی چیلر در هتل

پارامترهای بازرسی چیلر در هتل به شرح زیر می باشد.که عبارتند از:

سخن آخر

در این محتوا با یکی از تخصصی ترین خدمات تیم فنی و مهندسی کاراپمپ به نام تعمیر و نگهداری و نصب چیلر در تهران شدید. همچنین با عملکرد و تعمیر و نگهداری کامل آشنا شدید. تیم ما با ارائه بهترین قیمت و مناسب ترین قیمت با کادری مجرب و دوره دیده آماده خدمات رسانی به کارفرمایان محترم بوده که می توانید با شماره ۰۹۱۲۷۶۹۷۱۲۳ جهت درخواست افراد متخصص تماس حاصل فرمائید.

در این محتوا با یکی از تخصصی ترین خدمات تیم فنی و مهندسی کارا پمپ به نام تعمیر و نگهداری و نصب چیلر در هتل آشنا شدید. همانطور که می دانید این سیستم در اکثر مراکز و ساختمان ها مشاهده شده و وظیفه حذف هوای گرم را بر عهده دارد. این فرایند و تعمیر چیلر در تهران  حتما باید به دست افراد متخصص انجام شود تا آسیبی به قطعات داخلی این سیستم مثل کمپرسور وارد نشود.

خروج از نسخه موبایل