بهترین مرکز چاپ آنلاین در تهران کدام است؟

۱۰ مرکز بهترین چاپ دیجیتال تهران سال ۱۴۰۱ {مقایسه قیمت و امکانات}

چاپ دیجیتال امروزه با پیشرفت‌های شگرفتی که در حوزه چاپ اتفاق افتاده، بروز‌تر شده و توانسته با دستگاه‌های جدید سرعت چاپ نهایی را کم کند و کیفیت چاپ را بالاتر ببرد. ما در این مقاله از سانترال چاپ به بررسی و معرفی ۱۰ مرکز برتر چاپ دیجیتال ایران در سال ۹۹ پرداخته‌ایم و میخواهیم نقاط ضعف و قوت بهترین چاپخانه های دیجیتال تهران را برای شما بازگو کنیم.

بهترین مرکز چاپ دیجیتال ایران کجاست؟

ما در این مقاله قصد داریم تجربیات خود را در اختیار شما قرار داده و ۱۰ چاپخونه برتر چاپ دیجیتال ایران را به شما معرفی کنیم. این مقاله با تلاش بسیار و تحقیقات فراوان گردآوری شده است. برای مطالعه این مقاله به ادامه مطلب مراجعه کنید. این ۱۰ چاپخانه برتر دیجیتال با بهبود عملکرد و تجهیز کردن چاپخانه خود به بروزترین دستگاه‌های موجود در کشور باعث بالا رفتن کیفیت و سرعت چاپ در کشور عزیزمان ایران شوند. در ادامه شما را با چاپ دیجیتال و این ۱۰ شرکت برتر چاپ دیجیتال در ایران آشنا خواهیم کرد.

چاپ دیجیتال چیست؟

چاپ دیجیتال نوعی چاپ است که چاپ تصاویر بر اساس تصاویر دیجیتالی که به طور مستقیم روی زیرلایه­‌های مختلف صورت می­گیرد. در این روش نیازی به صفحه‌های چاپی بر خلاف چاپ افست نمی­باشد. فایل­های دیجیتالی مانند PDFها یا فایل­های نشر رومیزی می­تواند به طور مستقیم به دستگاه چاپ دیجیتال ارسال شده و روی کاغذ معمولی، کاغذهای مخصوص عکس، پارچه کانواس، فابریک (پارچه­‌های تار و پودی)، پارچه­‌های مصنوعی، کارت‌­استاک و دیگر موارد چاپ می­‌شود.

دقیقاً مانند چاپگر جوهر افشان یا لیزری که ممکن است در خانه استفاده کنید ، در چاپخانه ها از بزرگتر ، دقیق تر و بسیار سریعتر از همین روش چاپ استفاده می شود. چاپ دیجیتال نیاز به متدهای چاپ تسعید و چاپ صفحه و رول لاستیکی را از بین می برد ، طرح خود را مستقیماً با تونر پودر شده یا جوهر مایع چاپ می کنید.

متریال مناسب برای چاپ دیجیتال چیست؟

چاپ دیجیتال به شما امکان چاپ روی چندین سطح رسانه را می دهد که می تواند شامل موارد زیر باشد:

با چاپ دیجیتال، چه اقلام چاپی را میتوان چاپ کرد؟

اقلامی که ممکن است برای تولید مقادیر کمتری از موارد زیر استفاده شود:

راه اندازی و تولید در چاپ دیجیتال چگونه است ؟

تنظیم چاپ دیجیتال سریع است و به گرافیک دیجیتال نیاز دارد تا صفحات فلزی.

مزایای چاپ دیجیتال چیست؟

چاپ دیجیتال با سایر روش­های قدیمی چاپ مثل چاپ افست تفاوت دارد. زیرا چاپ دیجیتال به صفحات چاپی احتیاج ندارد. به جای آن انتقال تصویر در دستگاه­‌های چاپ دیجیتال به صورت مستقیم به روی ماده چاپی صورت می­‌گیرد.  این روش بسیار مفید است:

در حالی که هزینه چاپ دیجیتال در مقادیر کم بسیار عالی است ، به خاطر داشته باشید که با افزایش مقدار ، هزینه چاپ افست نیز کاهش می یابد به عبارت دیگر اگر می‌خواهید در تعداد بالا چاپ کنید، چاپ افست به صرفه تر خواهد بود. در برهه ای از زمان ، سود و منفعت بین افست و دیجیتال معکوس خواهد شد.

فناوری چاپ دیجیتالی به سرعت در حال رشد است و کیفیت آن به طور مداوم در حال پیشرفت است. این پیشرفت­‌ها به حدی است که کیفیت چاپ افست را به سخره می­‌گیرد. چاپ دیجیتال مزایای دیگری نیز دارد که شامل:

    چاپ اطلاعات مختلف (VDP)

    چاپ بنا بر تقاضا

    مقرون به صرفه برای کارهای با حجم کم

    تعویض سریع

معایب چاپ دیجیتال چیست ؟

در حالی که چاپ دیجیتال دارای مزایای جذاب بسیاری است ، اما باید معایب زیر را نیز در نظر گرفت:

پرینتر یا چاپگر دیجیتالی چیست؟

انواع مختلفی از چاپگرهای دیجیتالی شامل دستگاه­‌های چاپ سریع یا انبوه مثل چاپگرهای تولید ورق، دستگاه‌­های دیجیتالی برش ورق، دستگاه­‌های چاپ جوهرافشان و چاپگرهای لیزری وجود دارد. برخی از برندهای شناخته شده عبارتند از، چاپگرهای Xerox، شامل Xerox رنگی، iGen، Versant، Nuvera، چاپگرهای سری D و چاپگرهای دیجیتالی مانند Xerox Brenva، CiPress، Rialto، Trivor و Impika جوهرافشان و چاپگرهای تولید مداوم.

انواع رسانه چاپ دیجیتال

دستگاه­های چاپ دیجیتال می­توانند روی هر چیزی از کارت­‌استاک­‌های ضخیم، کاغذهای ضخیم و چاپ کارتن­، بسته بندی گرفته تا چاپ پارچه، پلاستیک و مواد ترکیبی چاپ کنند. چاپ پیراهن یکی از محبوب­ترین استفاده­‌های چاپ دیجیتال می­‌باشد. برخی از چاپگرهای دیجیتال قادر به چاپ روی پلی­‌استر و کتان نیز هستند.

جوهرهای چاپ دیجیتال

جوهرهای چاپ دیجیتال شامل تونر و جوهرهایِ آبی، قرمز، زرد و مشکی به همراه رنگ­‌هاي نمايش يافته بر روي صفحه نمايش کامپیوتر مانند نارنجی، آبی و سبز و همچنین جوهرهای خشک خاص برای جلوه‌­های متالیک، سفید و شفاف هستند.

مزایا و معایب چاپ دیجیتال چیست؟

فناوری چاپ دیجیتال بنا بر تقاضا و کارهای کوتاه و سریع و مقرون به صرفه است. چاپ دیجیتال همچنین برای کاربردهای شخصی مناسب است. اگر می­خواهید به سادگی عکس­‌ها و نامه‌­ها را با استفاده از چاپ داده مختلف (VDP) اصلاح کنید، تنها راه آن استفاده از چاپ دیجیتال است. با پیشرفت­‌هایی که چاپ دیجیتال در کیفیت و سرعت داشته است، معایب قبلی خود را کنار گذاشته و دستگاه‌­های چاپ دیجیتال در حال کنار زدن دستگاه‌­های افست هستند.

ویژگی‌های یک مرکز چاپ بنر حرفه‌ای و کار بلد

شرکت‌هایی که به‌عنوان یک مجموعه خلاق و نوآور در زمینه ارائه خدمات چاپ بنرهای تبلیغاتی شناخته می‌شوند، دارای یک سری ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فرد هستند. این ویژگی‌ها عبارتند از:

1.        تضمین کمترین قیمت

معمولاً یک چاپخانه حرفه‌ای قیمت گذاری خدمات خود را به نحوی انجام می‌دهد که علاوه بر منصفانه بودن، در مقایسه با سایر رقبا اقتصادی و مقرون به صرفه باشد. مثلاً اگر قیمت چاپ کاغذ دیواری در یک فروشگاه n تومان است، فروشگاه بعدی اختلاف قیمت فاحشی نداشته باشد.

2.      تضمین ارسال سریع و به موقع

تحویل به موقع سفارش مشتریان هم یکی دیگر از نشانه‌های خوش حسابی و حرفه‌ای بودن یک چاپخانه است. زیرا نشان می‌دهد که برای زمان و اعتماد مشتریان ارزش و اهمیت قائل هستند. این موضوع مخصوصاً برای سفارش‌های شهرستان خیلی مهم است.

3.     گارانتی سلامت محصول

یک چاپخانه حرفه‌ای همیشه به دنبال ارائه بالاترین کیفیت در خدمات و محصولاتش است، و اگر خطایی احتمالی در چاپ بنر یا سایر خدمات ایجاد شود، حتماً پاسخگو و پیگیر خواهد بود.

4.     امکان ثبت سفارش آنلاین

داشتن یک وب‌سایت یا فروشگاه اینترنتی برای ثبت سفارش آنلاین و 24 ساعته از دیگر ویژگی‌های یک چاپخانه معتبر است، که باعث صرفه‌جویی در زمان، هزینه رفت و آمد و جلب رضایت مشتریان می‌شود.

برگرفته از:

چاپ کهن

چاپ آقا

خروج از نسخه موبایل