ویروس ‌کشی گوشی‌های اندروید

چگونه ویروس گوشی را پاک کنیم ؟

قبلاً در مقاله‌ای به طور کامل توضیح داده بودیم که ؟ همچنین راهکارهای موثر و ساده‌ای را هم برای جلوگیری از این اتفاق ارائه دادیم. حال با فرض اینکه مطمئن هستید گوشی شما ویروسی شده و ربطی به مشکلات عملکردی مثل کند شدن گوشی بخاطر بالا رفتن سن گوشی، ضعیف شدن باتری و مسائلی از این دست ندارد، نحوه ویروس کشی موبایل ویروس کشی گوشی را آموزش می‌دهیم.

سعی کنید یک آنتی ویروس دانلود کنید و گوشی خود را درمان کنید

خرید لایسنس آنتی ویروس: شاید ساده‌ترین راه برای ویروس کشی کردن گوشی استفاده از آنتی ویروس‌ها باشد، ولی مخصوصاً اگر از نوع رایگان این برنامه‌ها استفاده می‌کنید باید خیلی خوش شانس باشید که اثربخش باشد. این روزها، ویروس‌سازها آنقدر زیرک شده‌اند که حتی از دانلود و یا نصب برنامه‌های آنتی‌ویروس توسط قربانیان هم جلوگیری می‌کنند، اما نگران نباشید هنوز هم آنتی ویروس‌ها می‌توانند کار کنند، پس امتحانش ضرورتی ندارد. فقط مطمئن شوید که آنتی‌ویروس خود را از یک منبع معتبر دانلود کرده‌اید، در غیر این صورت ممکن است یک ویروس دیگر نصب کنید و وضعیت بدتر شود.

مرورگر(های) خود را پاک کنید

فرق بین نسخه‌های نود 32: ویروس‌های گوشی روز‌به‌روز پیچیده‌تر می‌شوند، اما بسیاری از آنها هنوز نسبتاً ساده هستند و فقط از طریق مرورگر شما کار می‌کنند. این بدان معناست که اگر حافظه کش اینترنت خود را پاکسازی کنید، شانس نسبتاً خوبی برای خلاص شدن از شر ویروس خواهید داشت. به یاد داشته باشید در این روش از بین بردن ویروس گوشی باید را روی همه مرورگرهایی که استفاده می‌کنید انجام دهید.

قیمت ویژه: ۴,۰۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی سامسونگ Galaxy A04e ظرفیت ۳۲ رم ۳ گیگابایت

قیمت ویژه: ۵۲,۹۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی سامسونگ Galaxy S23 5G ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

قیمت ویژه: ۵۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی سامسونگ Galaxy S22 Ultra 5G ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

قیمت ویژه: ۵۶,۹۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی سامسونگ Galaxy S22 Ultra 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت

قیمت ویژه: ۸,۹۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی سامسونگ Galaxy A23 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

قیمت ویژه: ۶,۲۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Redmi 10A ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

فایل‌های دانلودی خود را پاک کنید

اگر دو روش ویروس کشی گوشی بالا شما را به جایی نرساند، یک گزینه دیگر هم وجود دارد که می‌توانید قبل از اینکه وارد راه‌حل‌های دردناک‌تر شوید، آن را امتحان کنید و آن این است که به فایل‌های دانلود شده خود بروید (توجه داشته باشید که منظور برنامه‌های روی هوم اسکرین نیست، باید به سراغ فایل‌های نصبی بروید) و آنها را پاک کنید. در حال حاضر در دنیای موبایل این روش به اندازه کامپیوتر مفید نیست، اما می‌تواند کمک کننده باشد.

به تنظیمات کارخانه (ریست فکتوری) برگردید

معمولاً افراد بعد از خرید گوشی تنظیمات آن را مطابق با نیاز و میلشان عوض می‌کنند، اینکه چقدر مشکلات گوشی به تنظیمات دستکاری شده آن برمی‌گردد با یک ریست فکتوری مشخص می‌شود.

برنامه‌های خود را سر و سامان دهید

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید برنامه‌های زیادی را روی گوشی خود نگه دارید و در هر برنامه هم تنظیمات خاص خود را اعمال کرده‌اید، شاید ارزشش را داشته باشد که برای از بین بردن ویروس گوشی به سراغ برنامه‌های خود بروید و سعی کنید برنامه‌ای را که باعث مشکل شده پیدا کنید. احتمالاً مقصر یکی از برنامه‌هایی است که اخیرا نصب کرده‌اید. فقط توجه داشته باشید که این کار احتمالاً زمان زیادی ببرد و همچنین در نهایت مجبور باشید ریست فکتوری کنید، زیرا برخی از ویروس‌ها از حذف نصب جلوگیری می‌کنند.

 بهترین راه برای حذف ویروس از سیستم عامل اندروید

یکی از سوالات همیشگی کاربران اندرویدی اینست که چگونه گوشی اندروید را ویروس کشی کنیم در واقع اندروید از طُرق مختلف کمی متفاوت از iOS عمل می‌کند. برنامه‌ها دسترسی بیشتری به سیستم عامل دارند که همین امر مثل یک شمشیر دو لبه عمل می‌کند. نرم افزار آنتی ویروس اندروید برخلاف iOS می‌تواند واقعاً موثر واقع شود. با این حال، ویروس‌ها هم می‌توانند آسیب بیشتری وارد کنند. این مراحل را برای ویروس کشی گوشی اندروید امتحان کنید:

 آموزش ویروس کشی گوشی از طریق پاکسازی گوشی اندرویدی:

۳. گوشی خود را به حالت کارخانه برگردانید. این تنظیم بسته به سازنده گوشی شما در مکان متفاوتی خواهد بود.

آیا ویروس کشی گوشی آنلاین وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که بله برنامه‌های مختلفی ویروس کشی آنلاین گوشی را انجام می‌دهند. اسکنر آنلاین ویروس‌ها، بدافزارها و جاسوس‌افزارها را در گوشی شما پیدا و حذف می‌کنند. نکته قابل توجه در رابطه با ویروس کشی آنلاین موبایل استفاده آسان و ایمن از آنهاست. در ادامه اطلاعاتی را در رابطه با ویروس کشی آنلاین گوشی اندروید با شما دوستان به اشتراک می‌گذاریم:

 طریقه ویروس کشی گوشی به چه صورت است؟

چگونگی ویروس کشی گوشی آن هم بصورت آنلاین بسیار ساده است. چندین اسکنر آنلاین رایگان در دسترس هستند که با یک سرچ ساده می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. ساده‌ترین و ایمن‌ترین راه این است که یک ابزار رایگان از یک ارائه دهنده امنیت سایبری مورد اعتماد انتخاب کنید.

چگونه یک اسکن رایگان ویروس را در گوشی خود اجرا کنم؟

شما معمولاً یک ویروس کش آنلاین را مستقیماً دانلود و اجرا می‌کنید. اگر دستورالعمل‌ها را دنبال کنید، برنامه در صورت داشتن هر گونه ویروس به شما اطلاع می‌دهد و آنها را به صورت رایگان حذف می‌کند.

چگونه بفهمم یک اسکنر آنلاین رایگان ایمن است؟

مطمئن شوید ویروس کش آنلاین رایگانی که می‌خواهید استفاده کنید از یک شرکت معتبر امنیت سایبری باشد.

 آموزش ویروس کشی رم گوشی

آیا ویروس‌ها می‌توانند در رم زندگی کنند؟ ویروس مقیم حافظه ویروسی است که در حافظه رم قرار دارد و حتی پس از توقف اجرای برنامه هم از بین نمی‌رود، در حالیکه ویروس‌های غیرمقیم فقط زمانی فعال می‌شوند که برنامه اجرا شود. حالا چطور ویروس کشی رم گوشی را انجام دهیم؟

برای ویروس کشی حافظه داخلی گوشی اندروید باید حتماً از کامپیوتر یا لپ تاپ شخصی‌تان استفاده کنید؛ این کار با برنامه‌های خود گوشی امکان‌پذیر نیست. پس از اتصال رم یا فلش به کامپیوتر، قبل از اینکه my Computer را باز کنید، راست کلیک کرده و ویروس کشی گوشی را انجام دهید.

نحوه ویروس کشی کارت حافظه موبایل :

در این مقاله در مورد اینکه چطور گوشی رو ویروس کشی کنیم صحبت کردیم. شما از چه روشی برای ویروس کشی گوشی خود استفاده می‌کنید؟ نظرات و سوالات خود را در قسمت کامنت با ما و دوستانتان در مجله فروشگاه اینترنتی ۱۹کالا به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

بهترین روش برای حذف ویروس گوشی چیست؟

✔️ به عنوان آخرین و بهترین راه‌حل پس از انجام کارهایی که در مقاله برای حذف ویروس گوشی موبایل گفته شد اینست که گوشی را خود کاملاً پاکسازی کنید. ریست فکتوری کردن گوشی در خیلی از مواقع مشکل را برطرف می‌کند.

آیا میتوان به صورت انلاین گوشی را ویروس کشی کرد؟

✔️ بله، برنامه‌های زیادی به این منظور وجود دارند ولی مواظب باشید که از هر برنامه‌ای استفاده نکنید چراکه ممکن است نه تنها مشکلتان حل نشود بلکه اوضاع وخیم‌تر هم بشود. توصیه می‌شود از نرم افزارهای شناخته شده و مطرح استفاده کنید و به سراغ هر برنامه رایگانی نروید.

چگونه گوشی خود را از ویروس پاک کنیم ؟

✔️ در واقع راه‌حل‌های زیادی برای حذف ویروس گوشی وجود دارد که به بسیاری از آنها در مقاله اشاره شده است. شما می‌توانید از طریق آنتی ویروس، پاک کردن مرورگرها، حذف فایل‌های نصبی و… این کار را انجام دهید

خروج از نسخه موبایل