عمومیمدیریت کسب و کار

نصب آنتی ویروس و کند شدن سیستم

دلایل کند بودن رایانه

۱. رم کم

به نقل از نیک نود رایج ترین دلیل کندی کامپیوترها ، حافظه کامل است. به این دلیل که کاربر قادر به مراقبت از کامپیوتر نیست و مرتباً یا ناخواسته حافظه پر می شود. شخص باید داده ها را در رایانه مدیریت کند ، در غیر این صورت سرعت و عملکرد آنها را تحت تأثیر قرار می دهد. ما برای پاک کردن برنامه های ناخواسته و موارد تکراری موجود در فضای ذخیره سازی توصیه می کنیم از یک نرم افزار تمیز کننده رایانه شخصی استفاده کنید. یکی از این نرم افزارها است که با آزادسازی حافظه RAM بدون دردسر به سرعت بخشیدن به رایانه شخصی Windows کمک می کند .

۲. روند پیش زمینه

خرید آنتی ویروس نود 32 با تخفیف: برنامه هایی که در پس زمینه اجرا می شوند نیز از دلیل کندی کامپیوتر شناخته می شوند. اگر فرآیندهای زیادی در زمان های مختلف در پس زمینه در حال اجرا هستند ، باعث ایجاد سرعت کم در کامپیوتر شما می شود. باید همه فرایندهای پس زمینه Task Manager را بررسی کرد و موارد غیر ضروری را ترک کرد.

نکته مهم: هیچ فرایند سیستمی را ترک نکنید زیرا می تواند عملکردهای رایانه را مختل کند.

در زمان نصب ، ما به این برنامه ها دسترسی می دهیم تا به طور منظم در پس زمینه اجرا شوند . بنابراین باید برنامه های غیرضروری را که در پس زمینه اجرا می شوند بررسی کنید. بعضی از برنامه ها مرتباً به دنبال اسکن می گردند. باید این گزینه را از تنظیمات برنامه تغییر دهید.

متناوباً ، می توانید به منوی استارت و سپس به مسیر Settings> Privacy>Background Apps بروید و در اینجا می توانید برنامه ها را در پس زمینه غیرفعال کنید.

۳. سیستم گرمای بیش از حد

فعال‌سازی لایسنس نود 32 در ویندوز: اغلب نادیده گرفته می شود ، اما به عنوان یک نکته مهم بررسی می شود. یک سیستم بیش از حد گرم به عنوان یک مشکل بزرگ در کاهش سرعت کامپیوتر باعث می شود.  برای کنترل دما و جلوگیری از مشکلات گرمازدگی می توانید یک نرم افزار کنترل کننده دما CPU تهیه کنید .

۴. کامپیوتر آلوده به ویروس

یک عنصر عفونی موجود در سیستم شما می تواند وارد پرونده های سیستم شود و رایانه شما را کند کند. به محض اینکه فهمیدید رایانه شما کند شده است اما دلایلی که در بالا ذکر شد مسئولیتی ندارند ، احتمال آلوده شدن رایانه شما به بدافزار بسیار زیاد است. ویروس و انواع مختلف بدافزار مخفیانه وارد پرونده های شما می شوند و سپس از طرق مختلف عملکرد سیستم را مختل می کنند. از این رو همیشه تهیه نرم افزار آنتی ویروس مناسب برای ایمنی رایانه توصیه می شود .

سوالات متداول :

بله ، همانطور که آنتی ویروس قصد دارد موارد ضروری امنیتی لازم را برای دستگاه شما فراهم کند. شما باید یک آنتی ویروس برای رایانه خود بخرید زیرا نرم افزار رایگان اقدامات امنیتی مربوطه را ارائه نمی دهد.

اگر بتواند تمام پرونده های ویروسی را شناسایی کند ، می توانید به سرعت آنها را از رایانه خود حذف کنید. بنابراین داشتن یک آنتی ویروس به روز مهم است زیرا در آن پایگاه داده جدیدترین ویروس رایانه وجود دارد.

کند بودن رایانه دلایل مختلفی دارد. می تواند به دلیل کم بودن رم ، فرایندهای پس زمینه یا ویروس در رایانه شما باشد. این مشکلات باید برطرف شوند زیرا تمایل دارند به کندی رایانه کمک کنند . اگر هنوز فکر می کنید که داشتن یک آنتی ویروس باعث کند شدن سرعت رایانه شما می شود ، باید از آنتی ویروس های سبک استفاده کنید.

امیدواریم این پست شما را روشن کند که آنتی ویروس سرعت کامپیوتر  شما را کاهش نمی دهد.در صورتی که هنوز سوالی در این رابطه دارید ، از بخش نظرات زیر با ما در میان بذارید

 چرا ممکن است آنتی ویروس بروی عملکرد سیستم تاثیر بگذارد؟

تمام برنامه های روی یک کامپیوتر از قدرت پردازنده استفاده می کنند. وقتی از آنتی ویروس استفاده می کنید، بطور مرتب اسکن انجام می شود و مصرف CPU افزایش می یابد.

اسکن ها را می توان بطور فاصله دار برنامه ریزی کرد.

وقتی یک برنامه جدید نصب می شود، اکثر برنامه های امنیتی این برنامه را جهت تشخیص بد افزار، اسکن می کنند.

به همین صورت وقتی فلش وارد سیستم خود می کنید، بصورت اتوماتیک درخواست اسکن فلش به کاربر داده میشود.

هر بار که اسکن شروع می شود، نرم افزار آنتی ویروس باید آن درایو را با لیست بزرگی از برنامه های بد افزار مقایسه کند و اینکار طبیعتا نیاز به حجم قابل توجهی از قدرت پردازنده دارد.

انواع و اقسام مختلفی از بدافزار ها وجود دارد، لذا آنتی ویروس باید بطور مداوم پایگاه داده های بزرگ را چک کند.

دلایل دیگر کاهش سرعت کامپیوتر چیست؟

بعضی از افراد نرم افزار های امنیتی یا سایر برنامه هایی که به تازگی روی سیستم خود نصب کرده اند را مقصر و دلیل کاهش سرعت کامپیوتر می دانند، اما عوامل دیگری نیز وجود دارد که باید آنها را بررسی کرد.

اینکه یک صرفا تنها دلیل کاهش سرعت کامپیوتر یا دستگاه شما، بسیار غیر محتمل است.

هارد خود را بررسی کنید

اولین جایی که باید بررسی کنید، هارد کامپیوتر است.

یک هارد کاملا پر، هر کامپیوتری را به دلیل کمبود فضا در انجام کارهای خود دچار مشکل می کند.

نداشتن فضای کافی مستقیما باعث کاهش سرعت قابلیت های پردازش سیستم می شود و بروی عملکرد کلی آن تاثیر می گذارد.

وقتی کامپیوتر دچار لگ است و سرعت کمی دارد، مشکلات هارد از جمله کمبود فضا کافی از اولین مسائلی است که باید بررسی و رفع کنید.

آیا سیستم عامل آپدیت و به روز است؟

عدم آپدیت و به روز نگه داشتن سیستم عامل کامپیوتر یکی دیگر از عوامل کاهش سرعت کامپیوتر است.

آپدیت سیستم عامل مشکلات کد نویسی قبلی سیستم عامل را رفع می کند.

لذا آپدیت و به روز بودن، یکی از مهمترین فاکتورهای سرعت کامپیوتر است.

بررسی احتمال وجود بدافزار

بدافزارها یکی دیگر از دلایل لگ عملکرد کامپیوتر است.

حتی اگر آنتی ویروس نصب کرده باشید، گاهی اوقات بعضی از بدافزارها از لایه محافظتی عبور می کنند، بخصوص اگر بدون توجه هشدارهای برنامه امنیتی و آنتی ویروس، یک نرم افزار یا فایل را دانلود کنید.

می توانید از ردیاب های رایگان بدافزار که در تشخیص علت واقعی کاهش سرعت کامپیوتر و عملکرد آن کمک می کنند، استفاده کنید.

البته ابتدا آنتی ویروس را امتحان کنید، یک اسکن انجام دهید که احتمال زیاد مشکلات را شناسایی و آنها را حل می کند.

نصب آنتی ویروس و کند شدن سیستم

برنامه های پنهان و زمینه ای را بررسی کنید

بسیار از برنامه های نصب شده، اجازه فعالیت در شروع کار می خواهند.

به این معنی که به محض اینکه کامپیوتر روشن شد، این برنامه ها فورا باز شوند و شروع به کار کنند.

وقتی این برنامه ها در پس زمینه سیستم شروع به کار می کنند، فورا قدرت پردازنده را در اختیار می گیرند.

آیا سیستم شما داغ شده است؟ آیا صدای فن را بلند از حالت نرمال همیشه می شنوید؟ بعضی اوقات اگر فرآیندهای زیادی در حال اجرا باشند، متوجه می شوید که زمان انجام کارها طولانی می شود. هر برنامه ای که از آن استفاده نمی کنید را ببندید.

برای بررسی برنامه های درحال اجرا، Task Manager را در ویندوز یا Activity Monitor را در مک باز کنید.

نکاتی برای افزایش سرعت کامپیوتر

حالا بعد از اینکه عوامل مختلفی که باعث کاهش شما شده بودند را بررسی کردید، چند نکته برای افزایش سرعت کامپیوتر را یاد بگیرید.

برنامه های استفاده نشده را ببندید

اگر برنامه ها زیادی داشته باشید که در پس زمینه در حال کار باشند، سیستم شما بصورت طبیعی دچار کاهش سرعت خواهد شد.

وقتی فهمیدید دقیقا کدام برنامه ها باز هستند، هرکدام که از آن استفاده نمی کنید را فورا ببندید.

می توانید خیلی راحت این برنامه ها را از طریق Task Manager ببندید.

فایل های غیرضروری را حذف کنید

هر هاردی، فضای هدر شده دارد. این فضا مختص برنامه ها، دانلود های تصادفی یا فایل های قدیمی است که معمولا فقط فضای اضافی در سیستم میگیرند.

هارد خود را از این فایل های ناخواسته پاک کنید.

تمام چیزی هایی که دیگر لازم ندارید و نمی خواهید را حذف کنید یا به یک هارد اکسترنال منتقل کنید تا فضای هارد سیستم بهینه و خالی شود

دکمه بازگشت به بالا