عمومیمدیریت کسب و کار

نحوه ست کردن لباس زنانه با انواع رنگبندی شال و روسری

ست کردن مانتو در سه سوت!

امکان ندارد تا به حال به این سوال فکر نکرده باشید که ست کردن مانتو با شال و روسری یکی از دغدغه های خانم های ایرانیست. البته اصول ست کردن تنها مربوط به انتخاب صحیح و هماهنگ رنگ در استایل نیست؛ و نکات دیگری نیز هستند که برای ایجاد استایل شیک و زیبا باید رعایت شوند. حتی با رعایت قواعد ست کردن می توانید ایرادهای اندام تان را هم پنهان کنید و مثلا چاق یا کوتاه به نظر نرسید!در این راهنما در تلاش کرده ایم تا با ایجاد یک مجموعه کامل از نمونه استایل های زیبا این دست سوال ها را یک بار برای همیشه پاسخ دهیم. خیلی راحت از جدول رنگ ها رنگ مانتو مورد نظرتان را انتخاب کنید تا مدل های شیک و صحیح از ترکیب رنگ آن مانتو را ببینید. به این ترتیب می توانید واقعا در کمترین زمان ممکن استایلی را که می پسندید بسازید. در سه سوت!

ست کردن رنگ مانتو یکی از سخت ترین و البته شیرین ترین و در عین حال ساده ترین کاری است که هر خانم ایرانی باید در آن خبره باشد. در ایران اساس استایل خانم ها بر پایه مانتو شکل می گیرد و مانتو هم در دنیایی از رنگ و طرح مختلف دوخته می شود. ما در این مطلب می خواهیم چگونگی ست کردن مانتو با شال و روسری و یا دیگر اکسسوری ها را یاد بگیریم.

یادتان باشد هر چه قدر هم که مانتوتان زیبا و شیک باشد با انتخاب شال یا روسری، کت و شلوار زنانه و حتی کیف و کفش نامناسب می توانید یک استایل افتضاح خلق کنید! در مقابل گاهی برای مثال انتخاب یک شال مناسب می تواند زیبایی مانتوتان را دوچندان کند. پیشنهاد می کنیم حتما به بخش یا سری بزنید و چند مدل جدید یاد بگیرید. همچنین با خرید اکسسوری های شال و روسری نظیر ، و حجاب لبنانی برای زیبایی تان هزینه کنید. در اینجا شما با انتخاب رنگ مانتوتان از جدول ست رنگ لباس کاشانه، ست های زیبا و شیک با آن رنگ مانتو را مشاهده می کنید. برای می توانید از این استایل های زیبا الهام بگیرید. به شما پیشنهاد می کنیم اگر قصد یا برای مانتو خاصی دارید ابتدا این مطلب را بخوانید.

رنگ نزدیک به مانتو تان را از جدول زیر انتخاب کنید تا نمونه ست های زیبایی از مانتو و شال و روسری مشاهده کنید:

توجه: روزانه بروزرسانی می شود و به طور مرتب استایل های جدیدی به جدول فوق اضافه می شوند.

مانتو تک رنگ ساده

مانتو در طرح های ساده تک رنگ و یا طرح دار و رنگی دوخته می شود. به طور کلی بهتر است مانتوهای ساده به را با شال و روسری و یا ست کنید. با این کار به استایل تان روح می بخشید. در ادامه همین مقاله به طور کامل با رنگ های خنثی و سرد و گرمی یک رنگ آشنا می شوید.

همچنین پیشنهاد می کنیم مانتو رنگ پاستیلی را با شال و روسری به رنگ های طیف پاستیلی ست کنید.

مانتو ساده تک رنگ را می توانید با شال و روسری به اش هم ست کنید. برای مثال این استایل شیک و جذاب سپیده خداوردی را ببینید. ست مانتو زرد و بنفش به علت استفاده از دو رنگ مکمل نتیجه ای دلنشین را خلق کرده است.

یا از رنگ های کنار هم در استفاده کنید. به ترکیب رنگ نارنجی و زرد در استایل پاییزی نگار جواهریان دقت کنید. این دو رنگ در چرخه رنگ ها در کنار یکدیگر قرار دارند. همانطور که می بینید ترکیب این دو رنگ در استایل به دل می نشیند.

ساده ترین راه هم این است که مانتوتان را با شال و روسری همرنگ ولی کمی روشن تر یا تیره تر ست کنید. برای مثال این استایل زیبا از بهاره کیان افشار را تماشا کنید. مانتو آبی و که فقط یک پرده رنگ با مانتو متفاوت است در کنار یکدیگر استایلی قابل قبول را بوجود آورده اند.

مانتو طرح دار

در مانتوهای طرح دار مانند و … نیز بهتر است از رنگ های استفاده شده در طرح پارچه مانتو برای شال و روسری و یا اکسسوری های تان استفاده کنید. رعایت این نکته در این استایل خاص مه لقا باقری موجب جذابیت دوچندان تیپ اش شده است. رنگ شال از درون طرح چهارخونه مانتو ایشان انتخاب شده است.

یا مثلا به این مدل زیبا نگاه کنید. دقت کنید برای ست کردن با مانتو طرح دار شال و روسری تک رنک مناسب است. یکی از انواع شال های تک رنگ ترند هولوگرامی دو رو می باشد. برق شال و روسری های بامبو استایل شما را زیباتر می کند.

راحت ترین راه ست کردن مانتو الهام گرفتن از استایل های برتر است. با انتخاب رنگ مانتو مورد نظرتان از جدول ست رنگ لباس می توانید ترکیب رنگ های فوق العاده ای را با آن مانتو ببینید و از آنها الهام بگیرید.

ها بهترین انتخاب برای مانتوهای با یقه طرح دار یا بزرگ هستند. مانتوهایی که یقه و بالاتنه شان کار شده است را نباید با روسری قواره بزرگ بپوشید. انتخاب مینی اسکارف برای چنین مانتویی بهترین ترکیب را می سازد. اگر می خواهید استایل های بیشتری با مینی اسکارف ببینید سری به بزنید. این روزها که مینی اسکارف ها به ترند پرطرفدار دنیای مد در ایران تبدیل شده اند خواندن هم خالی از لطف نیست.

نحوه ست کردن لباس زنانه با انواع رنگبندی شال و روسری

ست كردن رنگ مانتو با شال و روسری

بهترین ترکیب های رنگی معمولا با توجه به ترندها و فصل های سال تغییر می کنند. بنابر این چیزی به نام بهترین ترکیب رنگ وجود ندارد! همچنین انتخاب مناسب ترین ترکیب رنگ لباس به سن ، رنگ چشم و مو و همچنین رنگ پوست خانم ها بستگی دارد. با این وجود در اینجا به برخی ترکیب رنگ کت و شلوار لینن زنانه  که دوست داشتنی و قابل قبول ترند اشاره می کنیم.

معمولا وقتی به سراغ کمد لباس خانم ها می رویم با انبوهی از رنگ های مختلف روبرو می شویم. در واقع ترکیب رنگ های بی شماری را می توان ساخت. در این بخش فقط درباره ترکیب رنگ های اصلی و فرعی صحبت می کنیم.

سفید

اگر رنگ سفید را به عنوان رنگ اصلی انتخاب کرده اید بهترین انتخاب در کنارش رنگ مشکی خواهد بود. همچنین می توانید رنگ سفید را با سایه های روشن و تیره مشکی ترکیب کنید.

بژ

رنگ های مشکی ، قرمز به خصوص قرمز آلبالویی و در نهایت سبز بهترین انتخاب ها برای ترکیب با رنگ بژ می باشند.

طوسی

وقتی طوسی را به عنوان رنگ اصلی انتخاب می کنید  دست تان باز است. تقریبا تمام سایه های روشن قرمز ، آبی و سبز با طوسی ترکیب جذابی می سازند.

آبی

برای ترکیب با آبی آسمانی به سراغ سایه های تیره رنگ های قرمز ، سبز ، صورتی ، بنفش ، زرشکی بروید. همچنین رنگ های سفید و قرمز هم می توانند استایل محشری بسازند.

صورتی

بهترین ترکیب رنگ لباس برای صورتی شامل طوسی ، مشکی ، بنفش ، آبی روشن و تیره و در نهایت سرمه ای می باشد.

زرد

مشکی ، قهوه ای ، قرمز ، طوسی ، سرمه ای و آبی آسمانی بهترین گزینه ها برای ترکیب با رنگ زرد می باشند.

نارنجی

برای ترکیب با رنگ نارنجی به سراغ سفید ، زرد ، سیاه و یا سبز بروید. البته ترکیب رنگ نارنجی با سرمه ای ، سبز ارتشی  و بنفش هم بی نظیر است.

مشکی

تمام رنگ های روشن می توانند با مشکی ترکیب شوند. ما سفید و بژ را پیشنهاد می دهیم.

قهوه ای

بهترین ترکیب با قهوه ای را با انتخاب رنگ سفید ، بژ ، قرمز و سبز بسازید.

قرمز

سفید ، صورتی ، بژ ، سرمه ای ، مشکی و همچنین قهوه ای بهترین انتخاب ها برای ترکیب با همه سایه های رنگ قرمز هستند. زرد لیمویی هم انتخاب خوبیست.

سبز

رنگ های بژ ، آبی روشن ، زرد ، سرمه ای ، مشکی و بادمجانی بهترین انتخاب ها خواهند بود. برای سایه های روشن تر سبز ترجیحا به سراغ سرمه ای و زرد بروید. سبز دریایی را هم با خاکی ، قرمز و سرمه ای ترکیب کنید.

همان طور که در ابتدا گفتیم هیچ قانونی برای معرفی بهترین ترکیب رنگ لباس زنان وجود ندارد. امیدواریم این پیشنهادها به شما کمک کند تا بهترین رنگ ها را از کمد لباس تان انتخاب کنید. اما اکر هنوز تردید دارید به سراغ جدول ست رنگ لباس کاشانه بروید. رنگ مانتوتان را از جدول انتخاب کنید و تصاویر ترکیب های منتخب از استایل بازیگران و مدل های معروف را مشاهده کنید.

رنگ شناسی تخصصی لباس

آگاهی از اصول رنگ شناسی برای داشتن استایل های شیک و جذاب برای هر خانمی نیازی اساسی است. به خصوص در دنیای امروز که دیگر رنگ بندی لباس یک فرد معرف شخصیت اوست! هر کسی با دیدن استایل شما به میزان آگاهی تان از دنیای رنگ ها و حس زیبایی شناسی تان پی خواهد برد. پس از دانستن اصول و اصطلاحات اولیه دنیای رنگ ها با کمی ذوق و سلیقه به خرج دادن می توانید استایل هایی دلنشین و چشم نوازی خلق کنید.

رنگ های اصلی

رنگ های اصلی قرمز، زرد و آبی هستند و در واقع بقیه رنگ هایی که ما انسان ها می توانیم ببینیم! از ترکیب این سه رنگ ایجاد می شوند. از آنجا که خود این رنگ ها از هیچ رنگ دیگری تشکیل نشده اند به آنها رنگ های اصلی گفته می شود.

این یک هشدار است۳ رنگ اصلی قرمز Red – زرد Yellow و آبی Blue هستند. این سیستم رنگ RYB نامیده می شود.

رنگ های فرعی

همان طور در تصویر مشاهده می کنید رنگ های بنفش، نارنجی و سبز رنگ هایی هستند که از ترکیب سه رنگ اصلی با یکدیگر ایجاد می شوند. به این رنگ ها رنگ های فرعی یا ثانویه نیز گفته می شوند. در دایره رنگ ها هر کدام از رنگ های فرعی در بین رنگ های تشکیل دهنده شان قرار می گیرند.

رنگ های ترکیبی

زرد-نارنجی، قرمز-نارنجی، قرمز-بنفش، آبی-بنفش، آبی-سبز و زرد-سبز، این رنگ‌ها از ترکیب یک رنگ اصلی با یک رنگ فرعی به وجود می‌آیند و در میان دو رنگ تشکیل دهنده خود قرار می‌گیرند.

رنگ های فرعی پرکاربرد

خوب حتما تا به حال متوجه شده اید که بی نهایت رنگ وجود دارد که از ترکیب رنگ های اصلی و فرعی با نسبت های گوناگون بوجود می آید. برای مثال با تغییر نسبت های آبی و قرمز می توان به بی نهایت بنفش رسید. نکته اینجاست که رنگ ها از فرعی به بعد تنها زمانی نام گذاری شده اند که پرکاربرد باشند. برای مثال سرخابی. در نتیجه رنگ های زیبای دیگری وجود دارند که نام به خصوصی ندارند.

اینجاست که به مشخصه دیگری به نام کد رنگ می رسیم که از طریق آن می توان بقیه رنگ ها را مشخص کرد. البته بد نیست بدانید در نمونه استایل های کاشانه در بخش ترکیب شال و روسری مناسب با مانتو، تا جای ممکن به اسامی این رنگ ها اشاره می شود. بدیهی است که دانستن نام رنگ های برجسته تر برای شما کافیست و نیازی به دانستن نام رنگ هایی مانند کهربایی، سبز دریایی، لاجوردی یا همان آبی ایرانی! و … ندارید.

کدگذاری رنگ ها

از لحاظ رنگرزی و چاپ جایگزین کردن رنگ زرد در سیستم رنگ RYB با سبز Green کنترل را راحت تر می کند. البته خود سبز از ترکیب زرد و آبی ساخته شده پس در واقع زرد را در خود دارد. به این دلیل ما سیستم RGB داریم نه RYB طبیعی.

در سیستم رنگ RGB هر رنگ به شکل ((0,0,0 نمایش داده می شود که اعداد داخل پرانتز به ترتیب نمایانگر میزان رنگ‌ قرمز (ed)، سبز (reen) و آبی (lue) هستند. در این شیوه هر کدام از رنگ‌ها می‌توانند مقداری بین 0 تا 255 داشته باشند.

روش محبوب تر برای اشاره به رنگ ها استفاده از کدهای هگزادسیمال می باشد. در این روش کد رنگ نهایی یک عدد 6 رقمی در مبنای 16 (HexaDecimal) است که در کنار علامت # قرار می‌گیرد. هر رنگ به صورت rrggbb# و با دو عدد نشان داده می‌شود که مقادیر آن‌ها از تا است.

این یک هشدار استاعداد در مبنای 16 ارقامی بین 0 تا 15 هستند که برای رفع ابهام در خواندن دورقمی‌ها، 10 تا 15 را با حروف A تا F نمادگذاری کرده اند.

تصویر زیر به درک استفاده از این روش کدگذاری رنگ ها کمک می کند. اگر برای درک سیستم هگزادسیمال به مطالعه بیشتری نیاز دارید می توانید به مقاله مراجعه کنید.

چرخه رنگ ها

حالا اگر بخواهید از این رنگ ها در استایل تان به درستی استفاده کنید باید ابتدا با چرخه رنگ ها آشنا شوید. با استفاده از چرخه رنگ ها می توانید به راحتی به هماهنگی رنگ ها با یکدیگر برای ترکیب کردن شان پی ببرید.

در واقع چرخه رنگ کمک تان می کند تا ترکیب های صحیحی از رنگ ها را در استایل تان استفاده کنید.

چرخه رنگ چیست؟

چرخه رنگ یک نمودار دایره ای است که روابط بین رنگ های مختلف را نشان می دهد. در سال 1666 سر آیزاک نیوتون اولین نمودار رنگ دایره شکل را در کتاب اش ترسیم کرده است. نیوتن یک دایره رنگی نامتقارن با هفت رنگ شامل قرمز ، نارنجی ، زرد ، سبز ، آبی ، نیلی و بنفش رسم کرده بود. حدود 150 سال بعد یوهان ولفگانگ گوته یک چرخه رنگ متقارن با فقط شش رنگ (حذف رنگ نیلی) ایجاد کرد. چرخه رنگ گوته مشابه چیزی است که هنوز هم از آن استفاده می کنیم. هنرمندان و طراحان مد از چرخه رنگ برای ایجاد الگوهای رنگی استفاده می کنند که جلوه بصری مطلوبی را ایجاد می کند.

این یک هشدار استبرای اینکه بتوانید استایل های بی نظیری خلق کنید باید به درک خوبی از چرخه رنگ ها برسید.

رنگ های مکمل

رنگ های مکمل جفت رنگ هایی هستند که در چرخه رنگ روبروی هم قرار گرفته اند. در واقع اگر دو رنگ مکمل را ترکیب کنیم یک رنگ خنثی مثل خاکستری، سفید و یا سیاه بدست می آید. برای مثال زرد و آبی و یا سبز و قرمز دو جفت رنگ مکمل هستند.

یکی از رایج ترین فرمول های ست کردن، استفاده از لباس با رنگ‌های مکمل است.  قرمز و سبز، بنفش و زرد و آبی و نارنجی رنگ‌های مکمل یکدیگر هستند و بهترین ترکیب را با یکدیگر می‌سازند.

رنگ های شبه مکمل

رنگ­‌های مشابه یا شبه­ مکمل در چرخه رنگ در کنار یکدیگر قرار دارند. به این ترتیب که یک رنگ با با دو رنگ مجاورش ترکیب می شود. باید هر سه رنگ از یک سایه رنگ انتخاب شود.

برای اینکه نتیجه ترکیبی متعادل را ایجاد کند باید هر سه رنگ از یک سایه رنگ انتخاب شود.

این یک هشدار استمارک شاگال نقاش برجسته: همه رنگ ها رنگ های همسایه شان را دوست دارند و عاشق رنگ مکمل شان هستند.

رنگها همه جا هستند. در زندگی روزمره ، دائماً با رنگ احاطه شده ایم. این رنگ ها می توانند احساسات ما را تحت تأثیر قرار دهند – احساس ما نسبت به هر کسی یا هر چیزی (برای مثال برندها) تحت تاثیر رنگ شان است. شما می توانید با بهره گیری از روان شناسی رنگ ها در استایل تان  واکنش عاطفی دیگران را جلب کنید!

در ادامه قوانین مختلف تئوری رنگ را بررسی خواهیم کرد.

تئوری رنگ چیست؟

تئوری رنگ مجموعه ای از دستورالعمل ها برای ترکیب کردن رنگ هاست. این قوانین با ترکیب خلاقیت و علم به عنوان پایه اصلی برای ترکیب رنگ ها به کار می روند. طراحان لباس برای انتخاب صحیح رنگ ها برای هر استایل به تئوری رنگ تکیه می کنند. جالب است بدانید اکثر ما روزانه به شکلی ناخودآگاه بر اساس تئوری رنگ ها تصمیم می گیریم! با این وجود درک رهنمودهای تئوری رنگ می تواند به شما در بسیاری از زمینه های زندگی ، از کسب و کار تا لباس پوشیدن تان کمک کند.

پس اگر فکر می کنید کمد لباس تان به بازنگری جدی نیاز دارد و باید فکری به حال استایل و سبک لباس پوشیدن تان بکنید به شما توصیه می کنم با یاد گرفتن تئوری رنگ ها این کار را اصولی شروع کنید.

هارمونی رنگ

هارمونی رنگ به جفت های رنگی اشاره می کند که از نظر بصری دلپذیر هستند و حس نظم بصری را فراهم می کنند. ترکیب های رنگ مبتنی بر رنگ های مکمل و مشابه معمولاً هارمونی تلقی می شوند. اما ، از آنجا که انسانها بسته به سلیقه شخصی و تجارب زندگی به رنگهای مختلفی واکنش نشان می دهند ، هیچ فرمول رنگ ثابتی برای ایجاد  هارمونی رنگی وجود ندارد.

زمینه رنگ

هر رنگ هنگام مشاهده در زمینه های مختلف احساس متفاوتی القا می کند. به عنوان مثال ، یک نارنجی زنگ زده ممکن است وقتی در کنار زرد واضح قرار می گیرد کسل کننده و ملایم به نظر برسد ، اما اگر با بنفش تیره جفت شود ، رنگ نارنجی ناگهان بسیار روشن تر به نظر می رسد. دانستن این نکته گاهی یک استایل را زیر و رو می کند. فقط با انتخاب یک رنگ خاص برای اکسسوری ها!

دمای رنگ

دمای رنگ با تقسیم رنگ ها به رنگ های گرم و رنگ های سرد سروکار دارد. شناخت رنگ های سرد و گرم برای شما که می خواهید از ترکیب رنگ ها در استایل روزانه تان بهره مند شوید ضروری است.

رنگ های سرد

اگر چرخه‌ی رنگ رو از جای صحیح که در تصویر زیر مشخص کردیم به دو قسمت تقسیم کنیم رنگ ها به دو گروه سرد و گرم دسته بندی می شوند. در واقع دمای رنگ مربوط به حس روانشناسی می باشد که رنگ به ما منتقل می کند. از رنگ­ های بنفش تا سبز جزءِ رنگ­‌های سرد هستند. این رنگ ها حس سکوت و سرما را به مخاطب القاء می کنند.

رنگ های گرم

در واقع رنگ های درون آتش را رنگ گرم می نامند. رنگ قرمز، نارنجی و زرد که همگی در درون آتش وجود دارند به عنوان رنگ گرم شناخته می شود. مشخص است که از ترکیب این رنگ ها با یکدیگر نیز رنگ هایی به دست می آید که همگی گرم هستند. رنگ هایی که در نیمه گرم چرخه رنگ ها حضور دارند حس انرژی و هیجان را به مخاطب القاء می کنند.

رنگ های خنثی

رنگهای خنثی رنگ هایی هستند که در طیف رنگی وجود نداشته و از ترکیب رنگهای دیگر بوجود می آیند. این رنگ ها می توانـنـد اثرات مـثـبت یا منفی داشته باشند. به طور مثال سفید واقعا یک رنگ نیست بلکه عدم حضور رنگ باعث به وجود آمدن آن شده است. برجسته ترین رنگ های خنثی عبارتند از:

مشکی ، سفید ، خاکستری ، بژ ، قهوه ای ، شیری ، نقره ای ، برنزی ، طلایی

رنگ های خنثی نیز بر حسب احساسی که منتقل می کنند به دو دسته سرد و گرم تقسیم می شوند.

رنگ های خنثی سرد: سفید ، شیری ، نقره ای ، خاکستری

رنگ های خنثی گرم: مشکی ، قهوه ای ، برنزی ، طلایی ، بژ

استفاده از لباس های با رنگ خنثی باعث می شود دیگران به سایر رنگ هایی که در کنار یک رنگ خنثی قرار گرفته اند توجه بیشتری کنند. البته این رنگ ها در استایل باید به صورت جزئی استفاده شوند و گرنه نتیجه خسته کننده و معمولی خواهد بود.

خانم‌ها بیشتر اوقات برای ست کردن مانتو با شال و روسری با مشکل روبه‌رو هستند و اصول حرفه‌ای ست کردن طرح‌ها و رنگ‌ها را نمی‌دانند. یکی از مهم‌ترین اصول شیک‌پوشی، تناسب رنگ در لباس پوشیدن است. در صورتی که زیباترین لباس را پوشیده باشید، اگر با روسری یا شال مناسب ست نشود، استایل جالبی نخواهید داشت. از طرفی مانتو همراه با شال و روسری از اصلی‌ترین لباس‌های بانوان ایرانی محسوب می‌شود و ست کردن درست و رعایت تناسب رنگ آن‌ها، گزینه اصلی برای داشتن یک استایل مناسب است. در این مطلب نکاتی راجع به اصول ست کردن مانتو با شال و روسری با شما در میان میگذاریم.

ست کردن انواع رنگ‌های مانتو با شال و روسری

این روزها رنگ‌های بسیار متنوعی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید ست‌های بسیار زیبا و جذابی را ایجاد کنید. علاوه بر سلیقه شخصی، شناخت تناسب رنگ‌ها به ما کمک می‌کند تا رنگ‌ها را با اصول رنگ‌شناسی درست در کنار هم استفاده نماییم.

مانتو به رنگ سفید

مانتو سفید را تا جایی که می‌توانید با شال و روسری مشکی و تیره رنگ استفاده نکنید. برای ست کردن آن می‌توانید از سورمه‌ای، آلبالویی، سبز، فیروزه‌ای و … استفاده کنید و یا برای ایجاد ترکیبی جالب از شال و روسری‌هایی استفاده کنید که رنگ سفید در آن‌ها وجود داشته باشد. از آنجایی که مانتو سفید دارای یک رنگ خنثی است، می‌توانید برای ست کردن آن از تمامی رنگ‌ها به جز کرم استفاده کنید. بهترین رنگ‌هایی که به خوبی با این مانتو ست می‌شوند، رنگ‌های روشن، رنگ‌های پاستیلی و ته‌رنگ‌ها هستند. بهترین ست رنگی برای این مانتو، استفاده از رنگ‌های سبز و لیمویی همراه با آن است.

مانتو به رنگ مشکی

امروزه در بیشتر کمدهای لباس خانم‌ها، رنگ مشکی پیدا می‌شود. برای ست کردن مانتو مشکی با شال و روسری نباید از رنگ‌های تیره مانند مشکی، سورمه‌ای، قهوه‌ای و … استفاده کنید. مانتو مشکی رنگ را می‌توان با شال و روسری‌هایی به رنگ لیمویی، آبی، زرشکی، قرمز، سبز و … ست کرد. برای ساخت یک استایل زیبا با مانتو مشکی بهتر است از رنگ‌های شاد استفاده کنید.

مانتو به رنگ آبی

مکمل رنگ آبی، نارنجی است. برای ست کردن مانتو آبی می‌توانید از شال و روسری زرد و یا نارنجی رنگ استفاده کنید تا باعث زیباتر شدن استایل شما شود. ترکیب رنگ زرد و نارنجی با آبی، ترکیبی بسیار خاص و شیک است.

مانتو به رنگ طوسی

طوسی از جمله رنگ‌های خنثی است که می‌توانید از شال و روسری با رنگ‌های متنوع به جز رنگ قهوه‌ای برای ست کردن با مانتو طوسی استفاده کنید. اگر راهنمایی دقیق‌تری نیاز دارید، بهترین رنگ برای ست کردن با مانتو طوسی یا خاکستری، استفاده از تن رنگ‌های مختلف و رنگ‌های پاستیلی است. از رنگ‌هایی که در هنگام ست کردن با مانتو طوسی بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند، رنگ‌های صورتی و زرشکی است. این دو رنگ با طوسی به خوبی ست می‌شوند و از ست‌های دوست‌داشتنی و پرطرفدار در بین خانم‌ها هستند.

مانتو به رنگ صورتی

ست کردن مانتو صورتی رنگ با شال و روسری به رنگ طوسی از جمله ترکیب‌های رنگی معروف و بی‌نظیر است. این ست طرفداران بسیاری داشته و ظاهر بسیار زیبایی نیز به استایلتان خواهد داد. در نتیجه در هنگام پوشیدن مانتو طوسی حتما از این ترکیب رنگ استفاده کنید.

مانتو به رنگ بنفش

استفاده از شال و روسری به رنگ صورتی و یا سرخابی همراه با مانتو بنفش ترکیب زیبایی ایجاد می‌کند. این ترکیب رنگ می‌تواند نمایی بسیار خاص در استایل شما به وجود آورد. تنها کافی است در انتخاب آیتم‌های رنگی برای استایل خود کمی جسورانه عمل نمایید تا تاثیرات آن را در ظاهر خود مشاهده کنید.

مانتو به رنگ سبز

به طور کلی مکمل رنگی سبز، رنگ قرمز بوده و روسری و شال‌هایی که ترکیب قرمز رنگ دارند، به همراه مانتوهای سبز، ترکیب بسیار زیبا و چشم‌نوازی ایجاد می‌کنند. همچنین استفاده از رنگ زرد یا ترکیب رنگ زرد با قرمز نیز در کنار مانتو سبز هارمونی جالبی ایجاد می‌کند. با استفاده از این ترکیب‌های رنگی همراه با مانتو سبزرنگ خود می‌توانید استایلتان را به گونه‌ای نشان دهید که انگار برای آن از طبیعت الگوبرداری کرده‌اید.

مانتو به رنگ قرمز

رنگ قرمز و سبز به نوعی مکمل یکدیگر هستند و در نتیجه می‌توان برای ست کردن شال و روسری با مانتو قرمز از رنگ سبز استفاده کرد. همچنین برای ست کردن اکسسوری با مانتو قرمز نیز می‌توانید از رنگ قرمز برای آن استفاده کنید. می‌توانید از شال و روسری‌هایی با ترکیب رنگی زرد و قرمز و یا سرمه‌ای نیز همراه با مانتو قرمز رنگ خود استفاده نمایید.

اگر مانتویی که قصد پوشیدن آن را دارید، پر از رنگ و طرح است، بهتر است از روسری یا شال ساده و ترجیحا تک‌رنگ استفاده کنید تا استایلتان بیش از اندازه شلوغ به نظر نرسد. همچنین اگر در پوشش خود از مانتویی تک‌رنگ، ساده و یا راسته استفاده می‌کنید، می‌توانید شال و روسری‌های طرح‌دار، گل‌گلی و … بپوشید تا استایلتان از سادگی بیش از حد خارج شود. اگر قصد رفتن به محیطی رسمی‌تر یا جلسه کاری را دارید، بهترین کار پوشیدن یک مانتوی راسته، ساده و تک‌رنگ (به رنگ‌های مشکی، خاکستری، سرمه‌ای، قهوه‌ای تیره و ..) و استفاده از یک شال و روسری ساده یا مقنعه است. اگر می‌خواهید برای مانتو ساده خود یک روسری یا شال خریداری نمایید، انتخاب طرح‌های ریز، زیباتر و بهتر از طرح‌های درشت است.

ست کردن جنس پارچه مانتو با شال یا روسری

اگر بیشتر استایل‌های ساده و تک‌رنگ را می‌پسندید و چندان اهل رنگ و لعاب برای پوشش‌های خود نیستید، اما دوست دارید استایلتان کمی از سادگی دربیاید، می‌توانید جنس پارچه مانتو خود را با شال و روسری ست کنید؛ مثلا می‌توانید یک مانتو نخی و ساده را با شال و روسری نخی و یک مانتو با آستین‌های کار شده را با شال و روسری کار شده به همان سبک استفاده کنید.

نحوه بستن شال و روسری متناسب با مانتو

به طور کلی نحوه بستن شال و روسری مستقیما به مدل مانتو مرتبط است؛ به عنوان مثال اگر مانتویی که قصد پوشیدن آن را دارید طرح‌دار باشد و یا کار شده و سنگ‌دوزی شده باشد، بهتر است روسری یا شال را به صورت ساده ببندید یا یک‌طرفه بیندازید. همچنین اگر مانتو موردنظر یقه حجیم و بزرگی دارد یا قسمت یقه آن کار شده است، بهتر است روسری و شال را در پشت گردن ببندید.

اگر یقه مانتو به شکل هفتی باز است و می‌خواهید گردنتان پوشیده بماند، می‌توانید روسری و شال را روی قسمت باز یقه بیندازید و یا از یک سنجاق برای بستن شال و روسری استفاده کنید. برای ست کردن مانتوهایی با طرح ساده مانند مانتو کتی یا دوخت راسته می‌توانید روسری و شال را با گره‌های بزرگ و خاص ببندید.

مزون طراحی و دوخت لباس زنانه دیاکو مزون با هدف تولید به‌روزترین و خاص‌ترین پوشاک زنانه فعالیت خود را به صورت حضوری و آنلاین شروع نمود. دیاکو مزون با 10 سال سابقه درخشان در طراحی و تولید لباس زنانه توانسته اعتماد و رضایت مشتریان را کسب نماید.

دکمه بازگشت به بالا