فست فود چه غذایی است؟

فست فود (به انگلیسی: Fast food) یا فست فود یا فست فود نام غذایی است که به سرعت تهیه و آماده می شود. ساندویچ ها، به ویژه همبرگر، از فست فودهای رایج هستند. از فست فود برای وعده های غذایی خانگی استفاده نمی شود. در عوض، بیشتر به غذاهای تهیه شده در رستوران ها اشاره دارد. مک دونالد و کی اف سی از رستوران های فست فود معروف در سراسر جهان و فست فود معروف شیراز هستند.

انواع فست فود

همبرگر، ساندویچ هات داگ، هات داگ، سیب زمینی سرخ شده، مرغ سرخ شده، ناگت مرغ، پیتزا و غیره.

مواد تشکیل دهنده فست فود

سوسیس و کالباس که رایج ترین انواع غذاهای آماده می باشد عبارتند از:

برش های نازک گوشت (گوشت گاو، خوک، بره، بره، مرغ و بوقلمون) – 40 تا 90 درصد سوسیس و کالباس را گوشت تشکیل می دهند. در موارد نادر از ماهی برای تهیه سوسیس نیز استفاده می شود.

نمک: نمک به عنوان چاشنی، نگهدارنده (به دلیل خاصیت ضد باکتریایی) عمل می کند و ذرات گوشت را به هم متصل می کند. جذب کلسیم و پروتئین در بدن به دلیل مصرف زیاد نمک، با مصرف زیاد این مواد غذایی کاهش یافته و در نهایت منجر به پوکی استخوان می شود.

ادویه جات ترشی جات: از فلفل، دانه خردل، پیاز، سیر، پیازچه و زنجبیل برای ایجاد طعم های متنوع در ساشیمی و سوسیس استفاده می شود.

پودر شیر، آرد، نشاسته، پروتئین سویا، آرد سوخاری، پودر سیب زمینی و برنج، روغن مایع، آب، شکر (دکستروز) و ویتامین C.

جگر گاو و چربی، گوشت بره و مرغ.

پسته، قارچ و پنیر (گاهی استفاده می شود)

نیتریت، نیترات و فسفات: از این ترکیبات برای حفظ رنگ و طعم سوسیس و کالباس استفاده می شود.

معرفی فست فود

برگر مرغ: این محصول حاوی گوشت مرغ، چاشنی مخصوص مرغ، آرد سوخاری، تخم مرغ و روغن است.

ناگت مرغ: برای تهیه ناگت مرغ ابتدا ران مرغ و گوشت سینه را شسته سپس آسیاب کرده و با ادویه، آرد، تخم مرغ، روغن و نمک مخلوط کرده و از قبل سرخ می کنند و سپس منجمد و بسته بندی می کنند. لازم به ذکر است که تمامی مراحل توسط تجهیزات تمام اتوماتیک انجام می شود.

کروکت سیب زمینی و مرغ: این محصول از سیب زمینی رنده شده، مرغ، تخم مرغ، ادویه، روغن و نمک تشکیل شده و به صورت نیمه آماده و منجمد موجود می باشد.

برگر ممتاز: برگر ممتاز شامل گوشت گاو، پیاز، ادویه و نمک است و مزیت اصلی آن درصد بالای گوشت (85 درصد) و عدم سویا است. همبرگر منجمد و خام است و در بسته بندی وکیوم تحویل داده می شود.

ناگت گوشت: این محصول بسیار سبک و آسان تهیه می شود و حاوی گوشت، ادویه و نمک است که با آرد سوخاری پوشانده شده است.

فیله ماهی: فیله ماهی را می توان از مرغوب ترین صیادان صنعتی خلیج فارس و دریای عمان و یا از ماهی های وارداتی تهیه کرد و در بسته بندی های وکیوم و ضد آب در اختیار نمایندگی ها قرار داد. از انواع فیله ماهی می توان به فیله شور، فیله شیرماهی، فیله ماهی سنگسر و فیله ماهی سرخو اشاره کرد.

میگوهای سرخ شده: میگوهای مورد استفاده از میگوهای مرغوب آبهای جنوبی کشور هستند. میگوهای تازه پس از جداسازی سر، پوست و رگ پشت و شستشوی صحیح آنها با عطر و بوی مناسب وارد خط تولید می شوند. میگوها را با نمک و ادویه مخلوط کرده و ابتدا با روکش آرد سوخاری سرخ کرده و نیم پز می کنند.

فیله ماهی سرخ شده: این محصول فیله ماهی بدون استخوان است که با استفاده از ادویه های مخصوص طعم بسیار خوبی دارد و در بسته بندی نیمه آماده و منجمد با پودر سوخاری پوشانده شده است.

برگر ماهی: برگر ماهی با قیمه ماهی یا قیمه خوراکی حلال تهیه می شود که با افزودنی های تایید شده تهیه می شود و به صورت خام یا نیمه پخته با روکش یا بدون روکش فرآوری شده و در نهایت منجمد می شود.

یه ماهی کوچولو

به گوشت ماهی اطلاق می شود که به طور مکانیکی از پوست، استخوان، سر، روده و احشاء جدا شده و در نتیجه گوشت ماهی بریده شده است.

سوریمی

گوشت چرخ کرده یا خرد شده ماهی را پس از شستن، آبکش و الک کردن درست می کنند. این فرآیند برای تثبیت پروتئین های میوفیبریلار گوشت ماهی عمل می کند. سوریمی یک محصول میانی بین گوشت چرخ کرده و پای ماهی مانند برگر ماهی، فیش فینگر و … است که هم به صورت خام و هم فرآوری شده تهیه می شود.

خروج از نسخه موبایل