مدیریت کسب و کار

خصوصیات و ویژگی های اخلافی پرستار در نگهداری سالمند

مهمترین ویژگی پرستار سالمند خوب

شرکت خدمات پرستاری آسامهر: پرستار سالمند فردی است که با مسائل مربوط به و انواع بیماری‌های آنها آشنایی کامل دارد و به خوبی می‌داند که چگونه با یک سالمند ارتباط برقرار کند. پرستار سالمند در منزل باید بتواند با استفاده از تخصص و مهارت خود علاوه بر نگهداری از وی کمک کند تا سالمند بتواند زندگی خوبی داشته باشد و کیفیت زندگی وی بهبود یابد. نیازهای جسمی و روحی سالمندان با یکدیگر متفاوت است و به همین علت پرستار باید با انواع نیازهای سالمندان آشنا باشد و بداند که چگونه به بهترین نحو ممکن در جهت رفع نیازها اقدامات لازم را انجام دهد. مهمترین ویژگی‌های پرستار سالمند در منزل عبارتند از:

 دلایل استفاده از خدمات پرستاری از سالمند در منزل

قیمت پرستار سالمند:  اگر سالمندی در منزل دارید به خوبی از مشکلات نگهداری و مراقبت از سالمندان در منزل آگاهی دارید. این یک مسئولیت بزرگ است و در مورد سالمندانی که نیازمند مراقبت و رسیدگی مداوم هستند دشوار است. اعضای خانواده به دلیل مشغله زندگی و کاری قادر نیستند به صورت مداوم در کنار سالمند حضور داشته باشند و به تمام کارهای وی رسیدگی کنند. اگر این کار توسط یک فرد انجام شود پس از مدتی برای وی امری سخت و طاقت فرسا خواهد بود. این مساله برای سالمندانی که نیاز به مراقبت  24 ساعته دارند کمی دشوارتر است. اعضای خانواده باید زمان خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که بتوانند به صورت نوبتی در کنار سالمند حضور  داشته باشند و او را تنها نگذارند. اما این کار همیشه امکان پذیر نخواهد بود. در این شرایط بهترین کار استخدام پرستار برای مراقبت از سالمند در منزل می‌باشد. مهمترین دلایل استخدام پرستار سالمند در منزل عبارتند از:

انتخاب یک پرستار خوب با آزمایش آنلاین

پرستار سالمند در منزل تهران: برای انتخاب پرستار برای سالمند عزیزتان اصلا عجله نکنید. با دقت تمامی ویژگی‌های ذکر شده را مرور کنید و با پرستار یک جلسه به صورت خصوصی صحبت کنید. سالمند را با پرستار آشنا کنید و نظر او را در رابطه با اخلاق و رفتار پرستار جویا شوید. سالمند باید با پرستار راحت باشد و احساس صمیمیت کند تا بتواند نیازها و خواسته‌های خود را با او در میان بگذارد.

با ارائه خدمات این امکان را برای شما عزیزان فراهم نموده است که بتوانید در منزل و با اطمینان خاطر سالمند خود را تحت مراقبت قرار دهید. پرستاران مجرب و متخصص ما هر زمان که شما بخواهید در منزل حضور خواهند داشت و خدمات مورد نظر شما را به سالمندان ارائه خواهند داد. بدین منظور به سایت مراجعه نمائید و با انتخاب پرستار سالمند در منزل و نوع خدمت مورد نظر، درخواست خود را ثبت نمائید. ما همیشه همراه شما هستیم

آشنایی با شغل پرستار سالمند

افزایش جمعیت در گروه سنی بالای 60 سال در ایران که 10.6 درصد از کل جمعیت را تشکیل می دهد، یکی از مهم ترین نیازهای جامعه است و بایستی فکری به حال آن شود. چراکه دوره پیری، یکی از بازه های زمانی است که انسان ها به مراقبت و حمایت بیشتری در جنبه های مختلف نیاز دارند. به منظور رفع این نیاز، می توان به راهکارهای مختلفی اشاره کرد که از جمله آن باید به زندگی با فرزندان، نگهداری در خانه سالمندان و نیز اشاره نمود.

شغل به عنوان یک تخصص مجزا در پزشکی شناخته می شود که به آن Gerontological nursing نیز می گویند. این حرفه به منظور تامین کیفیت زندگی، جلوگیری از بیماری ها، رعایت بهداشت و افزایش سطح عملکرد سالمندان به وجود آمده است که با همکاری این افراد، خانواده ها و جوامع دیگر، خدماتی را ارائه می کند. با توجه به وضعیت جامعه کنونی ایران که نرخ باروری در طول چهل سال گذشته، به یک چهارم تقلیل یافته، اکنون شغل به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

خصوصیات و ویژگی های اخلافی پرستار در نگهداری سالمند

 پرستر سالمند به چه مهارت هایی نیاز دارد؟

قبل از اینکه بخواهیم به بررسی وظایفی که پرستاران انجام می دهند بپردازیم، بهتر است با مهارت های موردنیاز برای شغل آشنا شوید. در این خصوص می توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

از دیگر مهارت ها و ویژگی هایی که می توان در این بخش به آن اشاره کرد، همچنین باید به وقت شناسی، آگاهی از روش های مراقبت اولیه و تزریق، توانایی جابه جایی سالمند، کنترل استرس و اضطراب در شرایط خطر، مهارت ارائه گزارش و آشنایی با داروها اشاره کرد.

 وظایف پرستار سالمند کدامند؟

پرسش مهمی که ممکن است برای شما هم مطرح شود، وظایفی است که باید انجام دهد. در این خصوص می توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

برای  می توانید از خدمات بیمارستان ها، خانه ی سالمندان و مرکزهای کمک به زندگی و مؤسسات بهداشتی و درمانی استفاده کنید اما اگر بخواهید از سالمندان در خانه ی خود نگهداری کنید می توانید  استخدام کرده و تمامی این خدمات و امکانات را در منزل خود داشته باشید.

 نگهداری از سالمند در منزل

مراقبت و  مزایای بسیاری دارد که در این جا به توضیح تعدادی از آن ها می پردازیم:

یک می تواند متخصص ی بالینی  باشند، که شما با توجه به نیازی که دارید می توانید از مهارت و تجربه ی هریک از آن ها استفده کنید و بسته به شرایط و بودجه ی خود نسبت به استخدام این پرستاران با مدارک تحصیلی متفاوت اقدام فرمایید.

  وظایف پرستار در نگهداری از سالمند

خصوصیات و ویژگی های اخلافی پرستار در نگهداری سالمند

از دیگر ویژگی های مهم یک پرستار برای  خصوصیات اخلاقی وی می باشد صبور بودن، خوش اخلاق و مهربان، روحیه ای شاد و سرزنده، خنده رو، وقت شناس، دلسوز، تعهد به اصول اخلاقی و وجدان کاری و…. از جمله ی این خصوصیات می باشد.

استخدام پرستار برای مراقبت از سالمند در منزل

در هنگام  برای مراقبت از بزرگان خانواده خود لازم از چندین نکته را در نظر داشته باشید اولا برای ساعت کاری می توانید با  به توافق برسید و اگر وظایف بیشتری در نظر دارید حتما قبل از شروع کار با پرستار در میان بگذارید تا در روزهای آینده مشکلی نداشته باشید.

توجه به مدرک تحصیلی پرستار، میزان سن و توانایی ها و مهارت او در کار، سابقه ی خدمت در این حوزه، مجرد و متأهل بودن و… توجه داشته باشید.

 

دکمه بازگشت به بالا