عمومیمدیریت کسب و کار

آشنایی با پاسپورت دومینیکا

آشنایی با پاسپورت دومینیکا

امکان کار و زندگی در یکی از آرام‌ترین و زیباترین کشورهای منطقه کارائیب از عالی‌ترین مزایای به شمار می‌رود. درست است که باید نگاهی نیز به معایب پاسپورت دومینیکا داشته باشیم اما مزیت‌های اخذ این گذرنامه به قدری زیاد است که عملا اگر معایبی هم داشته باشد، به چشم نخواهند آمد. زندگی کردن و تلاش برای آینده‌ای بهتر، در کشور دومینیکا با چنین پاسپورت معتبری، چیزی شبیه به رویا به نظر می‌رسد اما ما در تحقق این رویا شما را یاری خواهیم کرد. برای اطلاع دقیق از مزایای بی‌نظیر بهره‌مندی از این پاسپورت و دریافت اطلاعات تکمیلی و جزئی‌تر، به شما پیشنهاد می‌کنیم که مطالعه ادامه این مقاله را هرگز از دست نداده و با ما همراه شوید.

 یکی از مهم‌ترین مزایایی که به همراه اخد پاسپورت و برای افراد ایجاد می‌شود، سفر بدون ویزا به تعداد زیادی از کشورهای دنیا است.

بد نیست بدانید شهروندان این کشور با داشتنا می‌توانند به بیش از 140 کشور دنیا بدون ویزا سفر کنند و همین موضوع به تنهایی افراد زیادی را ترغیب به اخذ پاسپورت دومینیکا می‌کند.

کشور دومینیکا جزو معدود کشورهایی است که علی رغم نیازمند بودن هزینه پایین برای اخذ پاسپورت آن، مزایای فوق‌العاده‌ای را به متقاضیان ارائه می‌دهد.

با اخذ پاسپورت این کشور (دومینیکا) می‌توانید از فواید زیادی برخوردار شوید که در ادامه قصد داریم تعدادی از مهم‌ترین آن‌ها را ذکر کردیم. با ما همراه باشید

 کشور دومینیکا یکی از جزایر حوزه‌ی کارائیب است. این کشور از شرایط و رفاه قابل قبولی برای زندگی برخوردار بوده و می‌توان آن را مقصدی مناسب به جهت مهاجرت و دریافت اقامت دانست.

را می‌توان از چند طریق با توجه به شرایطی که برای هریک تعریف شده است دریافت کرد. اخذ اقامت دومینیکا علاوه بر مزایایی که به خودی خود در بردارد، موارد دیگری شامل امکان سفر به بیش از 140 کشور بدون ویزا و … را نیز شامل می‌شود.

اگر شما هم علاقه‌‌مند به دریافت اطلاعات بیشتر درمورد شرایط و چگونگی دریافت اقامت دومینیکا هستید در ادامه با ما همراه باشید.

 برای دریافت اقامت و پاسپورت دومینیکا می‌توان به دو روش اقدام کرد:

دریافت اقامت دومینیکا یکی از بهترین و به صرفه‌ترین راه‌های برخورداری از پاسپورت دوم و اقامت در کشوری دیگر می‌باشد.

در واقع می‌توان گفت تنها اقامت در این کشور دلیل این امر نیست بلکه با دریافت این پاسپورت می‌توان از امکانات منحصربفرد زیادی برخوردار شد. این امکانات عبارتند از:

 برای اخذ و بهره‌مندی از تمام امکانات آن لازم است تحت شرایطی تعریف شده مراحلی را بگذرانید.

از جمله این شرایط می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

با برخورداری از این شرایط نوبت به اقدام برای دریافت اقامت دومینیکا می‌رسد. در ابتدا مشخصات متقاضی باید در سامانه‌ی ثبت شود و در نتیجه‌ی ثبت آن شماره پرونده‌ای برای فرد متقاضی صادر گردد.

قدم بعدی ارسال مدارک لازم به اداره CBIU است. پس از آن، این مدارک برای بررسی سوابق امنیتی متقاضی به بخش مربوطه فرستاده می‌شود.

در صورت عدم وجود مغایرت و تایید صلاحیت متقاضی برای دریافت اقامت دومینیکا، گواهی صلاحیت وی صادر می‌گردد. صدور این گواهی به منزله‌ی پاسخ مثبت و دریافت پاسپورت دومینیکا می‌باشد

قدرت پاسپورت دومینیکا

پاسپورت دومینیکا جزو معتبرترین پاسپورت‌های جهان است و در رتبه ۲۹ از بین ۱۹۹ کشور قرار دارد. با دریافت این پاسپورت می‌توانید روابط بین‌المللی و بیزینسی خود را گسترش دهید. برای اخذ این پاسپورت لازم نیست مانند سایر پاسپورت‌ها مراحل سخت ازجمله تسلط به زبان انگلیسی داشته باشید. این پاسپورت مسیر شما را برای رسیدن به امکانات رفاهی و تحصیلی در بهترین دانشگاه‌های دنیا هموار می‌کند.

قدرت پاسپورت دومینیکا در وبسایت passport index بر اساس کیفیت زندگی، هزینه پرداختی برای دریافت شهروندی و پویایی جهانی به دست میاید. همچنین با داشتن پاسپورت دومینیکا به‌راحتی می‌توانید برای ویزای توریستی و بیزینسی و تحصیلی آمریکا یا کانادا اقدام کنید که مزیت‌های بسیاری برای شما به ارمغان می‌آورد.

منبع: youtube.com

کشورهای مجاز با پاسپورت دومینیکا

قبل از معرفی لیست کشورهای مجاز با پاسپورت دومینیکا باید با مفاهیم ، و آشنا شویم که در ادامه آنها را توضیح می‌دهیم.

ما لیست کشورهایی که با پاسپورت دومینیکا می‌توانید به آن سفر کنید را به دو دسته تقسیم کرده‌ایم که در آن مدت مجاز اقامت در هر کشور مشخص شده است.

آشنایی با پاسپورت دومینیکا

شرایط اخذ پاسپورت دومینیکا

کشور دومینیکا همانند سایر کشور‌ها شرایطی را برای اهدای پاسپورت برای افراد متقاضی در نظر گرفته است. شرایط دریافت پاسپورت دومنیکا که از سوی دولت این کشور تعیین شده‌اند، شامل موارد زیر است:

متقاضی اصلی باید بالای ۱۸ سال باشد، تمامی افراد وابسته به متقاضی شامل همسر و فرزندان زیر ۳۰ سال و پدرومادر بالای ۶۵ سال نیز می‌توانند برای اخذ این پاسپورت اقدام کنند. متقاضی می‌تواند به‌صورت مرحله‌ای هزینه دریافت پاسپورت دومینیکا را بپردازد. افراد متقاضی نباید سوء‌پیشینه داشته باشند. همچنین افراد ملزم به انجام آزمایش‌های پزشکی هستند که سفارت این کشور تعیین کرده است.

روش‌های اخذ پاسپورت دومینیکا

برنامه شهروندی دومینیکا یکی از مقرون‌به‌صرفه ترین و قابل اعتمادترین برنامه‌های شهروندی نه‌تنها در میان سایر کشورهای حوزه کارائیب، بلکه در جهان است. این برنامه که در سال ۱۹۹۳ تأسیس شد، تنها در عرض ۲ تا ۶ ماه، شهروندی و پاسپورت دوم غیرقابل‌ فسخ در سراسر جهان را ارائه می‌دهد. روش‌های اخذ پاسپورت دومینیکا شامل سرمایه‌گذاری یا خرید سهام و کمک بلاعوض به دولت است.

دولت فهرست افراد تحت تکفلی را که متقاضی اصلی می‌تواند در درخواست خود بگنجاند، تمدید کرد. کل خانواده از جمله همسر، فرزندان، والدین، پدربزرگ، مادربزرگ، خواهر و برادر می‌توانند به برنامه اضافه شوند. پاسپورت را می‌توان در کوتاه‌ترین زمان دریافت کرد و فرآیند را می‌توان از راه دور و محرمانه انجام داد.

شهروندی مشترک‌المنافع دومینیکا از طریق برنامه سرمایه‌گذاری هیچ زبان، سن، تجربه تجاری یا الزامات آموزشی ندارد. همچنین، بسیار مقرون‌به‌صرفه است و هر کسی می‌تواند برای این برنامه ارزشمند درخواست دهد. ضمناً نیازی به اقامت فیزیکی نیست و مصاحبه اجباری نیست.

مراحل اخذ پاسپورت دومینیکا

برای گرفتن پاسپورت دومینیکا باید در وهله نخست به یک کارگزار رسمی دولت دومینیکا برای افتتاح پرونده مراجعه کنید. سپس فرم‌های مربوط به مهاجرت را پر کنید و مدارک را برای تکمیل پرونده در اختیار کارگزار قرار دهید. در مرحله بعد، دولت پرونده شما را از نظر امنیتی بررسی می‌کند تا از عدم سو پیشینه اطمینان پیدا کند. پس از این کار، دولت از طریق یک نامه رسمی، موافقت خود را اعلام خواهد کرد. پس از ارسال نامه در طول مدت ۱ تا ۳ هفته مبلغ را واریز و پاسپورت خود را دریافت خواهید کرد.

مراحل اخذ پاسپورت دومینیکا:

منبع: The Independent

مدارک لازم برای اخذ پاسپورت دومینیکا

دومينيکا هم مانند هر کشور دیگری یک‌ سری مدارک با عنوان دارد که تهیه آن‌ها الزامی است. در واقع به یک سری مدارکی نیاز دارید که به‌ترتیب زیر هستند:

منبع: SN Travel

قیمت پاسپورت دومینیکا

باید به این موضوع اشاره کنیم که دومینیکا هم مانند سایر کشور‌ها هزینه‌هایی برای اهدای پاسپورت در نظر گرفته است. البته این هزینه‌ها در مقایسه با کشور‌های همجوار پایین‌تر است. باید در نظر داشته باشید که این هزینه‌ها بر حسب دلار است و قیمت روز دلار را می‌توانید از صرافی‌ها مطلع شوید. داشتن تابعیت دومینیکا مزایای بی‌نظیری را به متقاضیان خود می‌دهد و هیچ پاسپورتی چنین امکاناتی را با هزینه‌های کمتر ارائه نمی‌کند.

جدول هزینه اخذ پاسپورت دومینیکا از روش سرمایه‌گذاری یا خرید سهام

اگر می‌خواهید یک فرد بزرگ‌سال وابسته اضافه کنید، هزینه دولتی برای هر نفر ۲۵ هزار دلار خواهد بود. اگر فرد موردنظر برادر یا خواهر ۱۸ تا ۲۵ ساله شما یا همسرتان باشد، هر کدام ۵۰ هزار دلار دیگر به همراه هزینه بررسی دقیق چهار هزار دلاری برای هر فرد بالای ۱۶ سال، هزینه خواهد داشت. توجه داشته باشید که به این هزینه‌ها ممکن است هزینه‌های جانبی دیگری نیز اضافه شوند

منبع : henleyglobal.com

دکمه بازگشت به بالا