چگونه بفهمیم نامزدمان معتاد است؟

چگونه می توان مطمئن شد که همسر آینده ما مصرف کننده مواد مخدر نیست؟

یکی از سوال هایی که همیشه برای جوانان قبل از ازدواج پیش می آید، چگونه می توانم بفهمم که همسر آینده من به مواد مخدر اعتیاد دارد یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال باید با انواع حالت های رفتاری، روحی و جسمی این افراد آشنا شوید و اگر از روی ظاهر نتوانستید اعتیاد همسر آینده خود را بسنجید می توانید از طریق آزمایشات و غربالگری های مخصوص متوجه شوید.

چگونه بفهمیم خواستگارمان معتاد است؟

امروزه به دلیل مشکلات زیادی که در جامعه وجود دارند جوانان زیادی برای برطرف کردن خلأهایی که در زندگی داشته اند به دام اعتیاد گرفتار می شوند. مواد مخدر به دلیل اینکه افراد را از حالت عادی خارج می کند که برای خلاص شدن از آن کار بسیار دشواری می باشد. با مصرف مواد مخدر حالت رفتاری و جسمی این افراد متفاوت است که با کمی دقت در ظاهر آنها ملاحظه می کنید که ظاهر این افراد با اشخاص سالم متمایز است. در همین بخش به یک سری عوامل ظاهری این افراد می پردازیم که شاید برای شما نیز جالب باشد، برای تشخیص اعتیاد از روی چهره در مراسم خواستگاری باید به طرز برخورد آنها دقت کنید این افراد از زمان مصرف تا زمان از بین رفتن اثر آن دارای یک اعتماد به نفس خاصی هستند که باعث تحریک هیجان درونی آنها شده و بسیار پر انرژی می باشند. این علامت تقریبا در تمام مواد مخدر یکسان است اما با توجه به تنوع انواع ماده مخدر که وجود دارد هر کدام علائم مخصوص به خود را دارند که در ادامه به چند مورد آن می پردازیم.

ویژگی های شخصیتی افراد معتاد

شاید این سوال همیشه در ذهنتان باشد که آیا مواد اعتیاد آور علائم مشترکی دارند؟

این سوال کمی جامع است ولی برای پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر. اما به طور کلی افرادی که به اعتیاد دارند به مرور زمان این اشاص با حالات روحی مختلف از جمله بی حوصلگی، خواب آلودگی، عصبانیت، کاهش تمرکز و کج خلقی دچار می شوند که می تواند آرامش را از خود و خانواده سلب کند. با توجه به تحقیقاتی که در مرکز کلینیک ترک اعتیاد نگین بر روی بیمارن مختلف انجام گرفته افراد دارای علائم روانی ظاهری هستند که هر کدام از آنها با توجه به نوع مصرف مواد مخدر متفاوت است.مواد مخدر افیونی قدیمی ترین مواد مورد استفاده در دنیا می باشد که معروف ترین آنها تریاک، هروئین و شیره می باشد که افراد را به حالت سکون می برد، و باعث تغییرات جسمانی مثل : تغییر حالت مردمک چشم، تیره شدن لب و پوست می باشد.افرادی که روان گردان هایی مانند حشیش، علف و شیشه استفاده می کنند برای تشخیص علائم فردی آنها باید با آنها رفت و آمد داشته باشید، پس برای اینکه بتوانید همسر آینده خودتان را از این طریق بشناسید باید ویژگی های رفتاری آن را در حالت های گوناگون بررسی کنید. از علائم روان گردان ها می توان به حساسیت به رنگ و صدا اشاره کرد، بی خیال، سر خوش و خوش خنده، توهم، هذیان از مهمترین نشانه هایی هستند که در ارتباط مستقیم می توان تشخیص داد.

انجام انواع ازمایش تشخیص اعتیاد

یکی دیگر از راه های شناسایی اعتیاد همسر آینده آزمایشات است که به 4 دسته آزمایش خون، آزمایش ادرار، آزمایش موی سر و آزمایش بزاق تقسیم می شوند.آزمایش ادرار یکی از متداول ترین راه تشخیص اعتیاد همسر می باشد اما به دلیل اینکه می توان براحتی در آن تقلب کرد به طور 100% نمی توان از جواب آن مستند تهیه کرد، همچنین آزمایش بزاق همانند آزمایش ادرار می باشد.آزمایش موی سر یکی از راه های تشخیص اعتیاد همسر آینده می باشد، با توجه به اینکه اعضای بدن همگی با هم در ارتباط هستند با ورود مواد مخدر به بدن همه ی سلول های بدن به آن آلوده می شوند و در فولیکول های موی سر قرار می گیرند و تا 6 ماه از مصرف مواد را می توان دید. آزمایش خون یکی از آزمایشات پیچیده در تشخیص اعتیاد است که قابل اعتماد زیاد است. این دو آزمایش به دلیل هزینه زیادی که دارد اغلب افراد زیر بار هزینه ها نمی روند ولی هر دو دارای قدرت تشخیص بسیار بالایی می باشد.با این حساب معتادین افرادی بسیار ضربه پذیر هستند که با حمایت روانی وعاطفی از سوی خانواده و همسر می تواند منجرب به ترک این عادت غلط شود. این افراد با کمی حمایت می توانند به زندگی عادی خود برگردند. اگر در آستانه ازدواج و یا مراسم خواستگاری با فردی هستید که قرار است به عنوان همسر آینده شریک زندگی شما باشد می توانید از طریق روش هایی که در این بخش توضیح دادیم اقدام کنید و از سلامت همسر خود اطلاع پیدا کنید. بازدید استاندار کرمان از کمپ ترک‌ اعتیاد ماده انجام شد .

اگر فرد دارای سابقه ی بیماری اعتیاد باشد می توانید با مشاورین  مراکز ترک اعتیاد کرمان [شامل کمپ و کلینیک + اطلاعات تماس]  کلینیک ترک اعتیاد در تماس باشید ما به شما کمک می کنیم تا بتوانید از طریق روش های مختلف  و غربالگری شریک و همسر آینده خود را از این آشفتگی نجات دهید.

پیشنهاد می کنیم جهت دریافت اطلاعات و آگاهی های بیشتر مطالب زیر را مطالعه نمایید:

خروج از نسخه موبایل