اقتصادی

ریزش سنگین قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت سمند، ساینا، دنا، شاهین و کوییک + جدول

به گزارش خبرگزاری ایواره، فعالان بازار خودرو اعتقاد دارند که کاهش قیمت‌ها در بازار ارز، قیمت خودرو را در مسیر کاهشی قرار داده است.

بنا به گفته رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو، به دنبال کاهشی‌شدن قیمت ارز، قیمت خودرو در بازار کاهشی شده است.

اسد کرمی عنوان کرده است: به دنبال افزایش قیمت ارز، قیمت خودرو در بازار افزایش یافت اما با توجه به آغاز کاهش قیمت ارز در بازار امروز شاهد کاهش قیمت انواع خودرو در بازار بودیم.

وی عنوان کرده است: براین اساس قیمت انواع خودروهای تولید داخلی و مونتاژی در روز جاری بین حدود ۵ درصد کاهش یافته است.

کرمی متذکر شده؛ بازار خودرو همچنان راکد است و تقریبا خرید و فروشی در بازار انجام نمی شود.

آخرین وضعیت بازار خودرو

بررسی روند بازار خودرو طی ۲۴ ساعت گذشته حاکی از آن است که پراید ۱۵۱ در بازار ۳ میلیون تومان ارزان شده و به قیمت ۳۱۸ میلیون تومان به فروش رفته است. پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ نیز با کاهش ۵ میلیون تومانی، در حدود ۶۳۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

اما قیمت پژو۲۰۷ اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۲ در طول ۲۴ ساعت گذشته ۵ میلیون تومان ارزان شده و به قیمت ۹۱۰ میلیون تومان به فروش رفته است. این در حالی است که پژو۲۰۷ تیپ۵ مدل ۱۴۰۲ با کاهش ۵ میلیون تومانی، در حدود ۶۹۵ میلیون تومان قیمت خورده است. پژو۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۲ هم با کاهش ۵ میلیون تومانی، ۷۳۵ میلیون تومان به فروش رفته است.

در این میان، قیمت پژوپارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۲ در بازار بدون تغییر ۸۱۵ میلیون تومان قیمت خورد. قیمت پژوپارس LX مدل ۱۴۰۲ نیز ۵ میلیون تومان ارزان شد و به قیمت ۸۱۰ میلیون تومان به فروش رفت.

بنا به این گزارش، تارا دنده‌ای V۱ مدل ۱۴۰۲ در طول ۲۴ ساعت گذشته ۵ میلیون تومان ارزان شد و در حدود ۸۰۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. در مقابل، البته قیمت تیبا صندوق‌دار SX بنزینی مدل ۱۴۰۱ به ۳۹۰ میلیون تومان و تیبا هاچ‌بک EX هم به قیمت ۳۹۵ میلیون تومان به فروش رفته است.

گزارش‌های میدانی از بازار خودرو نشان می‌دهد قیمت دناپلاس اتوماتیک توربوآپشنال مدل ۱۴۰۲ در بازار با کاهش ۱۰ میلیون تومانی، یک میلیارد تومان و ۱۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرده است. قیمت دناپلاس دنده‌ای ساده مدل ۱۴۰۲ هم با کاهش ۵ میلیون تومانی به قیمت ۷۶۰ میلیون تومان رسیده است.

اما راناپلاس با کاهش ۵ میلیون تومانی به قیمت ۶۰۰ میلیون تومان به فروش رفت. در عین حال، ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۲ به قیمت ۴۲۰ میلیون تومان و ساینا S اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ نیز به قیمت ۴۸۵ میلیون تومان به فروش رفته است.

در این میان، سمند سورن پلاس EF۷ بنزینی مدل ۱۴۰۲ در حدود ۶۷۵ میلیون تومان قیمت خورده است. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۲ نیز به قیمت ۸۴۰ میلیون تومان به فروش رفته است.

به گزارش خبرگزاری ایواره، کوییک R پلاس اتوماتیک هم به قیمت ۵۱۵ میلیون تومان به فروش رفت.

ریزش سنگین قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت سمند، ساینا، دنا، شاهین و کوییک + جدول

۲۲۳۲۲۵

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا