بین المللمدیریت کسب و کار

نکات مهم در سفر به دبی

راهنمای سفر به دبی، سرنخ‌های تجربه یک سفر رضایت‌بخش را به شما می‌دهد که بتوانید با توجه به آن، اطلاعاتتان را کامل کنید. همه می‌دانیم که گنجاندن صفر تا صد سفر به دبی در یک متن، تقریباً غیرممکن است؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم نیم‌نگاهی هم به مطالبی داشته باشید که در این راهنمای سفر به دبی، به آن‌ها لینک داده‌ایم. در این مطلب از ، یک راهنمای کامل سفر به دبی را برای شما آماده کرده‌ایم تا سفر اولی‌ها یا کسانی که خیلی وقت است به دبی نرفته‌اند، با صرف چند دقیقه زمان و چند کلیک، از جزئیات سفر به این شهر مدرن آسیایی آگاه شوند.

نکات مهم در سفر به دبی

بهترین غذاهای دبی

خوراک ماهی دودی مکرل هم به عنوان میان وعده و هم وعده ی غذای اصلی استفاده می شود.مواد اصلی این غذا برنج و مرغ است، برنج با گوجه فرنگی، سیب زمینی و سبزیجات مخلوط می شود، مرغ هم در ظرفی جداگانه خوب پخته و سرخ می گردد، بعد از آماده شدن مرغ ها را روی پلو کشیده و همراه با هم سرو می نمایند، در برخی کشورها در این غذا آجیل هم ریخته می شود. طبقه ۱۴۸- مرتفع ترین تراس فضای باز جهان است که در ارتفاع ۵۵۵ متری قرار دارد! برج از ۵٫۳۰ صبح باز می شود و می توانید بلیط خود را بصورت آنلاین از طریق سایت گردشگری سفرنامه رزرو کنید.

اگر به بازار گردی علاقه ندارید اما می خواهید کمی خرید کنید، فروشگاه های جالبی وجود دارند که بصورت واچر دبی می توانید خرید کنید . – پارک آبی و آکواریوم آتلانتیس بگذارید کمی در مورد “بچه ها” صحبت کنیم. پارک آبی آتلانتیس در نخل جمیرا یک تفریح یک روزه برای کودکان و نوجوانان (یا کسانی که کودک درونشان فعال است) خواهد بود. این پارک ۱۷ هکتار وسعت دارد و دارای جاذبه هایی از جمله سرسره ای که شما را به یک حوض پر از کوسه پرتاب می کند می باشد. توصیه ما این است که بلیط تفریحات دبی خود را بصورت آنلاین رزرو کنید– با بهترین قیمت و بدون نیاز به ایستادن در صف.

۳- قوزی (ghuzi) قوزی یکی از غذاهای عربی پر طرفدار است که بسیار پیشنهاد می شود در دبی امتحان شود، قوزی در حقیقت یک خوراک است که اغلب با گوشت گردن گاو پخته می شود، در این غذا گوشت کاملا طعم دار، پخته و به سیخ کشیده می شود و با فلفل دلمه و گوجه سرو می شود، قوزی در اصل باید در سیخ های مخصوص به خودش به سیخ کشیده شود. قوزی را در برخی از مناطق همراه با برنج سرو می کنند اما این غذا به خودی خود وعده ای کامل است و به برنج نیازی ندارد.

این غذا با برنج و مقدار زیادی گوشت تهیه می گردد؛ این غذای سنتی امارتی متشکل از گوشت و یا مرغ به همراه گوجه فرنگی و ادویه های سنتی می باشد؛ شیوه ی پخت با مرغ و یا گوشت متفاوت است. ماندی تا حدودی به غذای معروف بریانی شباهت دارد اما متفاوت است. این غذا در بشقاب بزرگ پر از برنج به همراه تکه های مرغ یا گوشت سرو می شود. طبق سنت پیش از خوردن ماندی سوپی مخصوص سرو می شود که طعمی منحصر به خود و متفاوت دارد. در کل ماندی از بهترین غذاهای دبی بشمار می رود. شاورما یکی از متداول ترین و معروف ترین غذاهای اماراتی است. این غذای خوشمزه در کشورهای عربی، ترکیه و همچنین ایران شناخته شده است و طرفداران زیادی دارد. شاورما در نوع های مختلف از مرغ و گوشت تهیه می گردد. گوشت شاورما را با روتی سنتی عربی (نوعی نان)، به همراه سبزیجات و سس های مختلف سرو می کنند.

۱۰ کاری که باید در دبی انجام دهید

سخت است که بگوییم این ۱۰ فعالیت کدام ها هستند، زیرا در دبی صدها کار برای انجام دادن وجود دارد، اما برای راحتی شما در اینجا به ۱۰ مورد از آنها اشاره می کنیم! تور سافاری دبی یکی از مواردی است که نمی توان آن را از دست داد. غروب آفتاب را هنگام رانندگی در در یک لندروور مدل ۱۹۵۰ تماشا کنید و از مسابقه شکار با پرندگان وحشی لذت ببرید. وارد یک اردوگاه سنتی به سبک بادیه نشینی شوید، جایی که سرگرمی، حنا، شتر سواری و یک عصرانه دلپذیر در انتظار شما است. یک میلیون مایل از شلوغی های دبی دور شوید به منطقه ای سفر کنید که برای همیشه به یاد خواهید آورد. همچنین می توانید در لباس علاءالدین و یاسمن عکس بگیرید!

۲- برانچ بخورید البته این برانچ، آن برانچی نیست که شما می شناسید. دبی این جشن کلاسیک را با افق های تازه ای آشنا کرده است. به طور سنتی برانچ به عنوان یک وعده غذایی بزرگ بین صبحانه و ناهار تعریف می شود. اما برانچ در دبی چیز دیگری است. جشنواره غذاها و نوشیدنی ها که ۳ یا ۴ ساعت یا حتی بیشتر طول می کشد (طولانی ترین زمان در دبی ۹ ساعت بوده است). جمعه بزرگترین روزی است که جامعه مهاجران بیرون می آیند تا حقوق عاری از مالیات خود را در این رستوران ها خرج کنند. انتخاب بهترین جا بسیار دشوار است، زیرا همه آنها رقابتی و عالی هستند! اما در اینجا ۳ مورد برتر را معرفی می کنیم (از نظر ما):

  • – ادغام آسیا در یک مکان تفریحی دریایی.
  •  -غذاهای دریایی با یک منظره زیبا.

۴- بازارهای روباز وقت کافی برای بازدید از بازارهای روباز در نظر بگیرید، کشف بازارها بهترین راه گشت و گذار در دب یاست. بازار ادویه جات درست در نزدیکی بازار طلا قرار دارد، این بازار مکان مناسبی برای تهیه برخی از ادویه های محلی عربی است. فقط به یاد داشته باشید که چیزهایی را خریداری کنید که بتوانید با خود به خانه ببرید. برای داشتن یک تجربه جالب تر، از بازار مدینه جمریا، که به سبک یک بازار قدیمی عربی طراحی شده است، دیدن کنید. از غرفه های فروش جواهرات بدلی، صنایع هنری و سایر چیزهای کوچک دیدن کنید. این بازار مکان مناسبی است برای گرفتن سوغاتی هایی مانند یک دستبند زیبا که نام عزیزانتان به عربی روی آن نوشته شده است یا یک قهوه جوش دستی عربی.

۵- مأموریت غیر ممکن در بالای برج خلیفه حدس اینکه پر بازدید ترین جای دبی کجاست کار دشواری نیست! برج خلیفه با ارتفاع ۸۲۸ متر، بهترین راه برای دیدن شهر، به سبک تام کروز است (فیلم سینمایی ماموریت غیر ممکن با بازی تام کروز در این برج فیلمبرداری شده)! برای رفتن به قسمت ورودی، باید با آسانسور به طبقه ۱۲۴ منتقل شوید. بعد از اینکه در این طبقه گشت و گذار کردید، می توانید به طبقات دیگر بروید.

۶- دریانوردی بر فراز شهر یک پرواز هیجان انگیز را بر فراز شهر دبی تجربه کنید، دبی را از نگاه یک پرنده ببینید. شما می توانید یک “ماجراجویی هوایی” را انتخاب کنید که به مدت ۴۰ دقیقه شما را به آسمان و فراتر از آن می برد. حتی می توانید صندلذذ ی کمک خلبان را رزرو کنید! – ساحل ها و استخرها وقتی به دبی فکر می کنید، به یاد ساحل نمی افتید، اما در کمال تعجب، سفر به دبی می تواند یک تعطیلات ساحلی واقعی باشد. البته اگر به این نوع تعطیلات علاقه مند باشید!

سواحل زیادی برای دیدن وجود دارند: ساحل لامر، ساحل کایت، ساحل جی بی آر و ساحل بلک پلس دبی البته به دلیل کلاب های ساحلی خود نیز مشهور است. معمولاً می توانید بلیط بخرید و یک روز را در ساحل بگذرانید، نوشیدنی بخورید یا در کابین شخصی خود استراحت کنید. بهترین مکان ها؛ نیکی بیچ ریزورت، باراستی بیچ، کو بیچ اند بلو واترز و مارینا البته، اگر بخواهید تمام روز را در کنار استخر بگذرانید و کتاب مورد علاقه خود را مطالعه کنید، تمام هتل های بزرگ دارای استخرهای بسیار لوکس هستند. شما می توانید در طول روز آفتاب را احساس کنید!

۸- مسجد بزرگ ابوظبی این مسجد در دبی نیست، اما از این دیدن آن پشیمان نخواهید شد! پایتخت امارات متحده عربی، ابوظبی است که دارای مکان های دیدنی بسیاری از جمله کاخ امارات، دنیای فراری ، لوو ر و البته مسجد بزرگ است. مسجد بزرگ شیخ زاید یک شاهکار مدرن از معماری اسلامی است و دارای یک فضای داخلی و زیبا با تزئینات فوق العاده است. توجه: حتماً زمان هایی که می خواهید بروید و کد لباس را به صورت آنلاین بررسی کنید. (از دبی تا ابوظبی با ماشین حدود ۱٫۵ ساعت است)

۹- باغ میراکل باغ میراکل با جذابیت جادویی و کودکانه خود برای علاقه مندان به دیزنی مناسب است. این باغ با شکستن رکورد جهانی بلندترین مجسمه جهان، شما را به تماشای ساختار ۱۸ متری این مجسمه دعوت می کند. با تماشای گل های زیبا و رنگارنگ روز خود را درخشان تر کنید. همچنین برای کودکان نیز سرگرمی های زیادی وجود دارد و ورودی برای زیر دو سال، رایگان است. بازدید از این باغ برای همه سنین ضروری است و ثابت می کند که دبی، واقعا چیزی کم ندارد.

۱۰- خرید در دبی به هیچ وجه کمبود مراکز خرید، فروشگاه های کوچک و سوغاتی فروشی احساس نمی شود. بازارهای اصلی تا دیروقت باز هستند و بازار دبی از ۱۰ صبح تا نیمه شب، ۷ روز در هفته باز است. دبی مال بزرگترین و مشهورترین محل خرید است که مد و سرگرمی را ادغام کرده است. در این مال بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه لوکس و غذا خوری وجود دارند، به طور مثال دیور، شانل، فندی، گوچی، فروشگاه های بلومدین و بسیاری دیگر. اگر چندان اهل خرید نیستید و به استراحت احتیاج دارید، این مرکز خرید همچنی شامل سرگرمی های بسیار چشمگیری مانند آکواریوم دبی، باغ وحش زیر آب و رینک یخ نیز ارائه می دهد.

همچنین اگر زمان کافی (یا صبر و حوصله) برای قدم زدن در بازارهای بزرگ را نداشته باشید، تعدادی بازار کوچک نیز وجود دارند، برخی از آنها عبارتند از- دبی مارینا مال، ابن باتوتا مال و بازار در خیابان ساحل جمیرا. دبی میزبان بیش از ۲۰۰ ملیت مختلف است که این شهر را به عنوان خانه خود معرفی می کنند، بنابراین طراحان بین المللی مطرح در طراحی شهر نقش به سزایی داشته اند. مرکز تفریحی محبوب منطقه طراحی دبی(d3) معمولاً طرفداران زیادی دارد و مکان جالبی برای بازدید است.

دکمه بازگشت به بالا