اصول طراحی دفتر کار مدرن + معرفی 5 ایده جذاب برای محیط های کاری

آیا اهمیت دکوراسیون دفتر کار را می‌دانید؟ به نظر شما دکوراسیون دفتر کار چقدر به موفقیت شما کمک می‌کند؟ به نظر شما باید از چه اصولی پیروی کند؟ اگر در ابتدای راه‌اندازی کسب و کار خود هستید یا به نوعی درگیر این تجارت هستید، شرکت دکوراسیون آماده کمک به شما می‌باشد. طراحی اماکن اداری و تجاری با نوع مسکونی کاملا فرق می‌کند. نورپردازی، نوع تیغه، تاسیسات، محوطه‌سازی و… همه این موارد باید متناسب با هدفی مشخص، به‌کار رفته باشند. در طراحی تجاری، نکته مهم مربوط به نوع طراحی است که مشتری را جذب می‌کند.

عامل اصلی جذب مشتری نوع ورودی، دکوراسیون داخلی و چیدمان ارکان مختلف می‌باشد. به این نکته توجه داشته باشید که باید حرفه‌ای صورت گیرد پس به دنبال باشید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. جهت داشتن ، با ما همراه باشید.

برخی توصیه‌های کوچک اما مهم، توسط کارشناسان طراحی اداری و تجاری ما به شما مشتریان ارائه خواهد شد. به قدری مهم است که می‌توان گفت یکی از اصلی‌ترین عوامل موفقیت یک مرکز اداری است. خود را به جای مشتری یا ارباب رجوع قرار دهید، وقتی وارد یک دفتر مدیریت می‌شوید، در ابتدا چه چیزی باعث جلب توجه شما می‌شود؟

دکوراسیون داخلی دفتر کار و نحوه ، توجه شما را بیشتر جالب خواهد کرد. در این مقاله قصد داریم به برخی از مهم‌ترین نکات درباره بپردازیم تا اطلاعات جالبی راجع به دکوراسیون دفتر کار کسب کنید. با ما همراه باشید.

1) انتخاب اصولی رنگ دفتر کار:

یکی از مهم‌ترین عناصر تاثیرگذار در محیط کار، رنگ دفتر کار است که در تمرکز کردن شما بسیار موثر است. با استفاده از رنگ مناسب می‌توانید بر یک محدوده خاصی تاکید کنید. جهت تاکید بر جزئیات یا فضایی، سعی کنید از رنگ‌های نشاط‌ آور و شاد استفاده کنید و تا حد امکان رنگ‌هایی را انتخاب کنید که جلب توجه نمی‌کنند. متخصصان طراحی دفتر کار، می‌دانند که رنگ‌های خاص می‌توانند به شادی و حتی سلامت جسمانی در محل کار کمک کنند.

اعضای تیم طراحی دفتر باید ترکیب رنگ و رابطه بین عناصر دیگر مانند نور، بافت، مبلمان و همچنین فرهنگ شرکت را بررسی و درک کنند. نکته کلیدی، یافتن تعادل مناسب و ایجاد فضایی است که کارکنان دفتر کار راحت باشند و همچنین رنگ فضا طوری باشد که از کار کردن لذت ببرند.

آبی رنگی است که معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرد و اغلب در فضاهای کاری با پلان باز استفاده می‌شود. زرد به عنوان رنگی خوش‌بینانه در نظر گرفته می‌شود و می‌تواند الهام‌بخش افزایش سطح خلاقیت باشد. رنگ قرمز انتخاب جالبی است و می‌تواند عملکرد را افزایش دهد، اما نباید در فضاهای وسیع استفاده شود و بیشتر در فضاهای بیرونی و اتاق‌های جلسات کوچکتر دیده می‌شود. رنگ سبز تاثیر آرام‌بخشی داشته و می‌تواند خستگی را کاهش دهد. رنگ سفید می‌تواند فضاهای خاصی را بزرگتر نشان دهد، اما به این معنی نیست که همه چیز باید سفید باشد.

علاوه بر رنگ دیوارها، شما باید به رنگ مبلمان اداری، پرده، سقف، کفپوش / فرش و… نیز توجه کنید. می‌توان گفت زمینه کسب و کار هر دفتری متفاوت است و باید طبق نوع کسب و کار، رنگ مورد نظر برای دیوارها، میزها، صندلی‌ها، پرده و… انتخاب شوند.

2) ایجاد نقطه کانونی در دفتر کار!

یک نقطه کانونی در هر فضایی توجه به دیوارهای دیگر محیط کار را به حداقل می‌رساند. بنابراین می‌توانید توسط خلاقیت خود، دکورهای مختلف و کاغذ دیواری‌های خاصی برای دیوار کانونی خود انتخاب کنید که توجه مشتریان را به خود جلب کند. باید به نقطه کانونی دفتر کار، اهمیت ویژه‌ای دهد. بنابراین باید حرفه‌ای و تخصصی صورت گیرد.

3) خرید مبلمان و صندلی مناسب اداری؛ متناسب با دکوراسیون دفتر کار

هنگام خرید سرویس مبلمان اداری، باید به چند نکته توجه کنید. مهم‌ترین مسئله، راحتی مبلمان دفتر اداری است. جنس مبل و ارتفاع نشیمنگاه از کف، دو عامل مهمی هستند که باعث ایجاد راحتی می‌شوند. مسائل سلامت بدن نیز از مواردی است که باید بسیار مورد توجه قرار گیرند زیرا اگر شیک‌ترین مبلمان اداری را تهیه کنید اگر مبل راحتی نباشد، ارزشی هم ندارد. به دلیل بالا بودن تنوع جنس انواع ، انتخاب مبل اداری مناسب برای دفتر، ممکن است شما را سردرگم کند.

اکثر مدیران، با جنس چرم را ترجیح می‌دهند تا آلودگی‌ها و گرد و غبار را جذب خود نکند و تمیز کردن آن آسان باشد. علاوه بر موارد گفته شده، مبلی با جنس چرم، ظاهری اداری و رسمی دارد. ، معمولا مبل‌هایی با جنس پارچه‌ای دارد و در دفتر کار کلاسیک، اغلب از مبل چرم استفاده می‌کنند.

ارتفاع مناسب کف صندلی اداری از سطح زمین برای بزرگسالان با قد متوسط، ​​می‌بایست بین 43 تا 50 سانتی‌متر باشد. ابعاد صندلی باید به گونه‌ای باشد که هنگام تکیه دادن، به پشت و گردن حداقل فشار وارد شود. زاویه پشتی و کف صندلی باید تقریبا 100 درجه بوده و همچنین جهت احساس راحتی افراد، ارتفاع پشتی صندلی می‌بایست 64 سانتی‌متر باشد.

در دفتر کنفرانس، صندلی‌ها و میزها باید طوری چیده شوند که با ، هماهنگی ایجاد شود. صندلی‌های اتاق کنفرانس () بهتر است سبک و راحت بوده تا آسان‌تر جا‌به‌جا شوند. در رنگ‌های این اتاق پیشنهاد می‌کنیم از رنگ‌های خنثی و روشن استفاده کنید. بنابراین باید با چینش مبل‌ها و صندلی‌ها هماهنگ و متناسب باشد.

4) استفاده از تابلو:

استفاده از تابلو برای بسیار موثر است و جزو مناسب‌ترین دکورها برای دفاتر اداری است. تغییرات سنگین دکوراسیونی مانند تغییر در کاغذ دیواری، تعویض کف و…، علاوه بر هزینه بالا، بسیار زمان‌بر است. استفاده از تابلو که یکی از به حساب می‌آید، هم هزینه مناسبی دارد و هم در عرض چند دقیقه نصب می‌شود و به دفتر کار شما، روحیه و انرژی می‌دهد. در انتخاب تابلو مناسب، باید به عوامل مختلفی مانند رنگ مبلمان، رنگ لوگو، ابعاد دیوار و… دقت کنید.

در دفاتر اداری معمولا از تابلوهای بزرگ استفاده می‌کنند. مناسب‌ترین ابعاد تابلو دفتر اداری، 50×70 و یا 100×70 می‌باشد. کارمندان، زمان زیادی را در دفتر سپری می‌کنند پس وجود رنگ‌های شاد، بسیار در روحیه کارمندان تاثیرگذار است. بنابراین بهتر است از رنگ‌های تیره و خنثی دوری کرده و از رنگ‌های شاد و جذاب استفاده کنید. تابلوهای خط، مناسب‌ترین موضوع تابلو هستند.

5) با تزیین گل، دفتر کار خود را جذاب کنید:

جالب است بدانید شواهدی وجود دارند که نشان می‌دهند گل در محل کار استفاده مفیدی دارد. به عنوان مثال، تحقیقات نشان می‌دهد که گل‌ها می‌توانند تاثیر مثبتی بر خلق و خوی کارکنان داشته‌باشند و نگاه کردن به گل‌ها در واقع می‌تواند ما را شادتر کنند. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد گل‌ها همچنین می‌توانند به کاهش استرس در محل کار و کاهش فشار خون کمک کنند و آن‌ها را به یک مکمل بسیار شگفت‌انگیز برای هر دفتر اداری تبدیل کند. گل‌ها و گیاهان نیز ممکن است توانایی تقویت خلاقیت را داشته‌باشند.

یک مطالعه تحقیقاتی که اثرات گل‌ها و گیاهان را در محیط کار بررسی می‌کرد، نشان داد که هم مردان و هم زنان تفکر خلاقانه‌تری از خود نشان می‌دهند و ایده‌ها و راه‌حل‌های خلاقانه‌تری برای مشکلات در محیط اداری ارائه می‌دهند. همچنین گیاهان می‌توانند با بهبود کیفیت هوا، به عنوان مثال با افزایش میزان رطوبت موجود در هوا و حذف برخی سموم، برای سلامتی ما مفید باشند.

6) نورپردازی؛ قلب دکوراسیون دفتر کار شرکت!

در ، نورپردازی یکی از پراهمیت‌ترین عواملی است که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد. ممکن است در انتخاب نوع نورپردازی دچار سردرگمی شوید و ندانید که چه نوع نورپردازی مناسب دفتر کار است. در سال‌های اخیر، چراغ‌های ال‌ای‌دی به‌عنوان یک جایگزین کم مصرف برای چراغ‌های فلورسنت مورد استفاده قرار می‌گرفت.

ممکن است چراغ‌های LED کمی گران‌تر از چراغ‌های فلورسنت باشند اما زمانی که در دفتر استفاده می‌شوند، احتمالاً در دراز مدت باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شرکت می‌شوند زیرا لامپ های LED معمولاً طول عمر بیشتری نسبت به لامپ‌های فلورسنت دارند و انرژی اضافی را به شکل تابش مادون قرمز مانند چراغ‌های فلورسنت مصرف نمی‌کنند.

بر اساس تحقیقات می‌توان گفت کارمندانی که در معرض نور طبیعی قرار گرفتند، کاهش 84 درصدی در خستگی چشم، سردرد و تاری دید را گزارش کردند. تحقیقات آکادمی پزشکی خواب آمریکا همچنین نشان داد که قرار گرفتن در معرض نور طبیعی به تنظیم هورمون‌ها کمک می‌کند، ریتم شبانه‌روزی شما را کنترل می‌کند و به کارکنان کمک می‌کند شب‌ها راحت بخوابند تا روز بعد کار مفیدی داشته باشند.

هنگام طراحی ساختمان‌ها، ارتفاع سقف، جهت ساختمان، عرض جغرافیایی و موانع ساختمان مجاور را در باید در نظر گرفت تا تاثیر نور مستقیم خورشید به حداکثر برسد. مناطق دارای پنجره، معمولاً باید برای مناطق مشترک به جای دفاتر خصوصی تعیین شوند، به طوری که تا حد امکان افراد بتوانند به نور طبیعی دسترسی داشته باشند.

نور لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌ها به هیچ وجه به قدرت و روشنایی نور خورشید نزدیک نیستند، بنابراین روشنایی نور طبیعی می‌تواند آنچه را که ما روی صفحه‌های لپ‌تاپ می‌بینیم، تحت تاثیر قرار دهند به همین دلیل است که میزها و محیط‌های کاری به محیط کنترل شده‌تری نیاز دارند، محیطی که در آن شدت نور خورشید کم باشد.

مزایای زیادی دارد و این نوع چیدمان اداری، مورد استقبال شرکت‌های بیشتری قرار دارد زیرا از یک روش بسیار موثر برای سازماندهی فضای اداری استفاده می‌کنند. با استفاده از تقسیم پارتیشن‌های اداری، کارکنان می‌توانند حریم خصوصی خاصی داشته باشند و در عین حال می‌توانند به خوبی با همکاران، همکاری کنند. همچنین با استفاده از پارتیشن‌های اداری راه‌های مختلفی برای نظم دادن به صندلی‌ها وجود دارد.

هیچ چیز به اندازه محل کار و حریم خصوصی، کارفرما را خوشحال نمی‌کند. پارتیشن‌بندی اداری روشی مدرن برای ساختاردهی و ایجاد فاصله اداری به نفع کارمندان است. به جای نصب دیوارهای جداکننده دائمی، پارتیشن‌بندی با پارتیشن‌های اداری مختلف مانند ، سیستم‌های ، پارتیشن اداری قابل حمل، کابین‌ها و… قابل اطمینان‌تر و مقرون به صرفه‌تر هستند.

پارتیشن اداری کمترین زمان را برای نصب نیاز دارد و به راحتی قابل پارتیشن‌بندی است. کارمندان حس مثبتی برای کار در فضای خود دریافت می‌کنند. در ادامه مزایای پارتیشن‌های اداری را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

حریم خصوصی:

داشتن محل کار خصوصی باعث افزایش اعتماد به نفس شده و باعث می‌شود که کارفرمایان نسبت به شرکت نگرش مثبت داشته باشند، زیرا احساس می‌کنند شرکت برای کارمندان ارزش قائل است.

حس کار در فضای خود:

داشتن فضای خصوصی به کارمندان اجازه می‌دهد اسناد و پرونده‌های خود را با خیال راحت برای خود نگه دارند. فضای شخصی به آن‌ها زمان می‌دهد تا فکر کنند و ایده‌های سازنده داشته باشند.

سازمان را استاندارد می‌کند:

پارتیشن اداری نه تنها به افزایش کار کارکنان کمک می‌کند، بلکه ظاهری استاندارد به سازمان می‌دهد.

مقرون به صرفه:

در مقایسه با راه‌اندازی دیوار دائمی، پارتیشن‌های مدرن، مقرون به صرفه هستند.

اهمیت طراحی دکوراسیون دفتر کار چیست؟

برخی از مدیران شرکت ها فکر می کنند که هر مکانی برای کار کردن مناسب است و تنها با فراهم کردن چند میز و صندلی ساده و آویز کردن چند چراغ، می توانند فعالیت خود را ادامه دهند.

این در حالی است که اکثر آن ها همیشه از عدم بهره وری کارمندان خود ناراضی هستند و از رخوت و تنبلی کارکنان شکایت می کنند.

همین موضوع سبب میشود که طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار اهمیت زیادی پیدا کند. اما برای آن که چنین افرادی از اهمیت طراحی دفتر کار آگاهی پیدا کنند، ما در ادامه دلایل طراحی دکوراسیون دفتر کار ساده و شیک را ارائه می کنیم:

بهره وری کارمندان

طبق آمارهای تحقیقاتی، 97 درصد از کارمندان گفته اند که زیبایی دکوراسیون دفتر کار، به معنای قدردانی کارفرما از زحمات کارمندان خود بوده است. همه مدیران به دنبال راه های کاربردی برای بهبود عملکرد کارمندان خود در محیط کار هستند.

از طرفی اولین و مهمترین اهمیت طراحی داخلی دفتر کار، افزایش بهره وری کارمندان است. قطعا کارمندان در محیطی که تمام تجهیزات آن با هماهنگی و تناسب در کنار هم قرار گرفته است، بهتر کار می کنند و روحیه بهتری دارند.

جذب مشتریان

یکی دیگر از علت های طراحی دکوراسیون دفتر کار، جذب مشتریان به کسب و کار شما است. زمانی که مشتری برای اولین بار به شرکت شما مراجعه می کند، در وهله اول با محیط داخلی شرکت مواجه می شود.

اگر چیدمان دکوراسیون دفتر کار خود را به خوبی انجام داده باشید، با دیدن نظم و شیک بودن وسایل، متوجه اعتبار شرکت شما می شود. البته توجه کنید که دکوراسیون تنها عامل ظاهری و ساده برای اعتبار سنجی است و کیفیت کار حرف اول را می زند.

دکوراسیون دفتر کار کوچک باید چگونه باشد؟

امروزه با توجه به این که اکثر دفتر کارها در ابعاد کوچکی وجود دارند، طراحی دکوراسیون دفتر کار کوچک به صورت هماهنگ، جزو چالش های افراد است. از طرفی به طور کلی، اجرای دکوراسیون دفتر کار کوچک متفاوت تر از دفتر های بزرگ است.

باید در فضای کم، به گونه ای وسیله ها را قرار دهید که فضا را بزرگتر از حد معمول جلوه دهد و باعث ایجاد خستگی برای کارمندان هم نشود. بنابراین پیشنهاد می کنیم که نکات زیر را برای طراحی این مدل دفتر کار رعایت کنید:

استفاده از رنگ های روشن

در وهله اول برای این که فضا بزرگ تر جلوه دهد، دیوارهای اتاق را با رنگ روشن رنگ آمیزی کنید. این که کدام رنگ را هم انتخاب کنید، بستگی به سلیقه و ماهیت شرکت شما دارد. رنگ هایی مانند سفید، کرم، بژ و لیمویی گزینه های مناسبی برای دیوار اتاق و زیبایی محسوب می شوند.

توجه کنید که جدای از رنگ در و دیوارها، باید رنگ وسایل اتاق از جمله مبلمان اداری و تجهیزات دیگر را هم به صورت روشن انتخاب کنید.

انتخاب وسیله های کاربردی

انتخاب وسایل مناسب هم در زیبایی کوچک تاثیر می گذارد. در محل های کوچک تر بهتر است که از وسایل کوچک و ظریف استفاده کنید تا فضای بیشتری را در اختیار داشته باشید. همچنین پیشنهاد می کنیم که از رنگ های تیره تر برای تجهیزات الکترونیکی مانند کامپیوتر استفاده کنید تا حجم کمتری را نشان دهد.

انتخاب مبلمان اداری

میز و مبلمان اداری به طور عادی هم جزو مهمترین تجهیزات برای دفتر کار محسوب می شوند؛ به خصوص زمانی که فضای کار شما کوچک باشد. بهتر است که برای اجرای دکوراسیون دفتر کار کوچک، از میز و مبلمان های کاربردی و کوچک استفاده کنید.

همچنین برای جلوگیری از شلوغی در دفترکار، به دنبال مبلمان های ساده و ظریف باشید. از طرفی در انتخاب رنگ مبلمان و میز اداری خود هم دقت زیادی داشته باشید.

قفسه

وجود قفسه و وسایل تزئینی دفتر کار هم جزو موارد مهم محسوب می شود. بنابراین می توانید برای نظم دهی به مدارک و استفاده بهینه از فضای کوچک دفتر کار، قفسه های دیواری توکار و روکار را سفاش دهید. توجه کنید که هرچه بهینه تر از فضا استفاده کنید، دفتر کار کوچک شما بزرگتر به نظر می رسد.

نورپردازی

قطعا استفاده از آباژور و چراغ های بزرگ، برای محیط های کوچک مناسب نیست. بر این اساس، نورپردازی محیط کار کوچک اصولا به صورت سه بعدی انجام می شود؛ چرا که با این کار، محیط بزرگ تر جلوه می کند .همچنین استفاده از نورهای مخفی و چراغ های هالوژنی هم در افزایش نور اتاق و طراحی دفتر کار لاکچری به شما کمک می کند.

دکوراسیون دفتر کار مدرن چگونه است؟

در حال حاضر انواع مختلفی از سبک های دکوراسیون داخلی وجود دارند؛ اما دکوراسیون دفترکار مدرن جزو پر طرفدارترین مدل ها محسوب می شود. دلیل این استقبال هم به دلیل ساده بودن طراحی دکور دفتر کار مدرن است. اصولا تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای اجرای دکوراسیون دفتر کار مدرن خیلی ساده انتخاب می شود.

اگر می خواهید دفتر کار خود را به صورت مدرن طراحی کنید، بهتر است که از رنگ های سفی و خنثی برای دیوارها و وسایل استفاده کنید. همچنین مبلمان های مدرن و ساده نمادهایی از دکوراسیون مدرن است.

درواقع بیشترین کاربرد دکوراسیون مدرن، در مدل دکوراسیون دفتر کار کوچک است که در قسمت قبلی شرایط طراحی آن را شرح دادیم.

ایده های کاربردی برای طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار چیست؟

جدای از اصول طراحی دفتر کار، برخی از مدل های خاصی برای زیبایی بیشتر فضای کار وجود دارد که می توانید از آن ها ایده بگیرید. بنابراین در ادامه دو مورد از آن ها را معرفی می کنیم:

استفاده از نقشه های باز

طراحی های ساده دفتر کار اصولا شامل اتاق های مختلفی می شود که در آن هر بخش با وجود دیوار از هم جدا می گردد؛ اما یکی از ایده های مفید برای بهبود ، حذف دیوارهای اضافی است. دقت کنید در این مدل هرچه دیوار کمتری وجود داشته باشد، زیبایی محیط بیشتر می شود.

این موضوع بیشتر در کاربرد دارد؛ چرا که افراد در این محیط بیشتر در حال رفت آمد هستند و نیاز به همفکری دارند. از طرفی این مدل از طراحی به شما کمک می کند که در زمان دلخواه خود، دکوراسیون را تغییر دهید و فضای کاری منعطفی داشته باشید. توجه کنید که می توانید برای جداسازی موقتی فضاها، از انواع پارتیشن اداری هم استفاده کنید.

استفاده از فضاهای چند منظوره

به جای آن که همکاران برای انجام کارهای گروهی در اتاق ها جا به جا شوند، با اجرای ایده فضاهای چند منظوره، می توانید محیط مناسبی برای همکاری ایجاد کنید. البته این ایده بیشتر برای فضاهای بزرگتر اجرا می گردد ؛ اما به طور کلی سبب بهبود کارایی و استفاده بهینه از فضا می شود.

از طرفی با وجود این فضا، با یک تیر چند نشان می زنید؛ چرا که همزمان می توانید از یک محیط برای استراحت، جلسات و صحبت های دو نفره استفاده کنید. برای طراحی دکوراسیون دفتر کار شرکت به صورت چند منظوره، کافی است که از میزهای اشتراکی استفاده کنید و حتی با پارتیشن های مختلف، فضا را تقسیم بندی خصوصی کنید.

نقش روانشناسی رنگ در دکوراسیون داخلی دفتر کار چیست؟

تحقیقات نشان داده است که هر فرد نسبت به رنگ های مختلف واکنش خاصی نشان می دهد. بنابراین به هیچ عنوان نباید از تاثیر رنگ بر بهره وری و روحیه افراد غافل شوید. رنگی که شما برای تجهیزات، دیوارها، وسایل تزئینی و چراغ ها استفاده می کنید، بر روحیه کارمندان تاثیر مثبت و منفی می گذارد.

بنابراین اگر می خواهید دکوراسیون دفتر مدیریت یا دیگر قسمت ها را به خوبی انجام دهید، به روانشناسی رنگ توجه کنید. دقت کنید که رنگ ها را بر اساس شخصیت مشتریان و ماهیت کار خود انتخاب کنید. در ادامه به بررسی تاثیرات برخی از رنگ های پر طرفدار می پردازیم:

رنگ سفید

رنگ سفید یکی از پر طرفدارترین رنگ های خنثی محسوب می شود؛ بنابراین نقش بسیار زیادی در انواع دکوراسیون های دفتر کار دارد. این رنگ نمادی از صلح و آرامش است که با انواع رنگ ها و مدل های طراحی داخلی هماهنگ می شود.

رنگ مشکی

اگر می خواهید کسب و کار شما خاص تر جلوه دهد، استفاده از رنگ مشکی گزینه مناسبی محسوب می شود. مشکی نماد سادگی، کارایی و انجام کارها به صورت حرفه ای است؛ اما به دلیل تیره بودن این رنگ، بهتر است که مشکی را با رنگ های دیگری مانند سفید ترکیب کنید.

رنگ آبی

یکی از آرامش بخش ترین رنگ ها برای کسب و کارهای مختلف، آبی است. این رنگ در انواع مختلفی وجود دارد و برای تنظیم ضربان قلب و آرامش ذهنی گزینه مناسبی محسوب می شود. همین اثر درمانی رنگ آبی سبب میشود که برای دکوراسیون دفتر کار بیمه از رنگ آبی استفاده شود.

رنگ سبز

رنگ سبز نمادی از عناصر طبیعی است که آرامش را به ذهن افراد هدیه می دهد. همین موضوع سبب می شود که از رنگ سبز در اکثر دکوراسیون های داخلی شرکت ها استفاده شود. البته توجه کنید که رنگ سبز انواع مختلفی دارد و هر کدام تاثیر خاصی بر روحیه می گذارد. پیشنهاد می کنیم که در دکوراسیون دفتر کار خود، از رنگ سبز به همراه رنگ های دیگر استفاده کنید.

رنگ زرد

زرد جزو رنگ هایی است که این روزها خیلی در دکوراسیون دفتر کارها اثری از آن را مشاهده می کنید. زرد نمادی از روشنی و شادی است و بیشتر برای دکوراسیون داخلی رستوران ها استفاده می شود. البته استفاده بی رویه از رنگ زرد هم سبب افزایش احساسات و شاید عصبی شدن کارمندان می شود؛ از همین رو بهتر است که از مقدار زیادی زرد برای یک فضا استفاده نکنید.

رنگ قهوه ای

رنگ قهوه ای برای اجرای دکوراسیون های کلاسیک بیشتر استفاده می شود. این رنگ در تناژ های مختلفی وجود دارد که بهتر است از نوع روشن آن استفاده کنید؛ چرا که قهوه ای تیره با ویژگی آرامش بخشی زیاد، سبب ایجاد رخوت برای کارمندان می شود. بهتر است که ترکیب قهوه ای را به همراه رنگ های پر جنب و جوش مانند زرد استفاده کنید.

رنگ خاکستری

خاکستری هم به عنوان رنگ های خنثی شناخته میشود؛ از همین رو با ترکیبی از رنگ های پر جنب و جوش زیبایی بیشتری پیدا میکند. رنگ خاکستری میتواند برای افراد تداعی کننده دو حس مختلف باشد. برخی از افراد با دیدن این رنگ حس آرامش پیدا میکنند و برخی دیگر عامل افسردگی محسوب میشود. بهتر است که این رنگ را برای فضاهایی نورگیر و روشن تر استفاده کنید.

آیا برای اجرای دکوراسیون داخلی نیاز به شرکت های طراحی داخلی داریم؟

شاید با خود فکر کنید که هماهنگ کردن چند میز و صندلی و نورپردازی مناسب نیاز به تخصص زیادی ندارد؛ در حالی که باید توجه داشته باشید پیدا کردن تجهیزات مناسب و نحوه چیدمان آن ها به این آسانی هم که فکر می کنید، اتفاق نمی افتد. در ضمن محیط های موجود برای دفتر کار با یکدیگر متفاوت هستند و طبیعتا برای هر فضایی باید دکوراسیون خاصی را اجرا کنید.

همین موضوع سبب می شود که برای طراحی، به حرفه ای نیاز پیدا کنید. اما اگر باز هم قصد اجرای شخصی دکوراسیون دفتر کار خود را دارید، پیشنهاد می کنیم که برای خرید هر کدام از تجهیزات اداری، با متخصصان آن حوزه مشورت کنید.

مبلمان و تجهیزات اداری باکیفیت را از کجا بخریم؟

بخش عمده ای از طراحی و اجرای دکوراسیون دفتر کار، مربوط به مبلمان و تجهیزات اداری مانند میز، صندلی و پارتیشن می شود. بنابراین خیلی مهم است که بهترین کیفیت تجهیزات اداری را بخرید.

پیشنهاد می کنیم که برای خرید مبلمان اداری، به جای قیمت، بیشتر به کیفیت محصولات اهمیت نشان دهید؛ چرا که مبلمان اداری جزو پر استفاده ترین تجهیزات محسوب می شوند.

همین موضوع سبب می شود که فروشگاه های معتبری از جمله ، در زمینه تولید مبلمان باکیفیت فعالیت داشته باشند. شما می توانید برای مشاهده قیمت تجهیزات ادرای و خرید با کیفیت از این فروشگاه، به صفحه مربوط در مراجعه کنید

اگر قصد دارید دفتر کار راه‌اندازی کنید یا قصد تغییر خود را دارید، توجه کردن به برخی نکات می‌تواند در داشتن دفتر کاری، فوق‌العاده موثر باشد. در ابتدا به دنبال تیمی باشید که در ، حرفه‌ای عمل کنند. دکوراسیون دفتر اداری هر اداره‌ای با توجه به روحیه و فعالیت کار، متفاوت است.

به عنوان مثال با متفاوت می‌باشد. توجه به برخی نکات ریز و درشت مانند رنگ دفتر کار، مبلمان و صندلی‌ها، استفاده از تابلو، گل و گیاهان و… در داشتن بسیار موثر است. سعی کنید در نیز، تمام نکات گفته شده را رعایت کنید.

سوالات متداول

مهم‌ترین نکات در چیدمان دکوراسیون دفتر کار چیست؟

در مرحله اول ، می‌بایست خرید، انتخاب وسایل، دیزاین و چیدمان هماهنگ با نوع فعالیت اداره و مشتریان باشد. رنگ مورد استفاده در دکوراسیون دفتر کار، باید الهام گرفته از نوع فعالیت باشد. علاوه بر این موارد در اجرای دکوراسیون دفتر کار، باید به رده سنی مشتریان و جنسیت آن‌ها توجه بسیار شود.

رنگ مناسب دکوراسیون دفتر کار چیست؟

رنگ مناسب جهت دکوراسیون دفتر کار، کاملا به ارباب رجوع، مشتریان و همچنین نوع فعالیت بستگی دارد. رنگ‌هایی که در دفتر کار استفاده می‌کنید باید هماهنگی‌هایی با عناصر دفتر مانند کف‌پوش‌ها، دیوارپوش‌ها، مبلمان، قفسه و… داشته باشند. شرکت طراح دکوراسیون دفتر کار، باید به تناسب و هماهنگی رنگ‌ها توجه زیادی کند. جهت طراحی کردن دکوراسیون دفتر کار ساده و شیک، سعی کنید از رنگ‌های تیره استفاده نکنید.

المان‌های لازم جهت تزیین دفتر کار چیست؟

با توجه به اداری بودن و رسمی بودن دفتر کار، در انتخاب باید دقت زیادی داشته باشید و هر وسیله تزیینی را نمی‌توانید در دفتر اداری به‌کار ببرید. پیشنهاد ما استفاده از گل و گیاهان و همچنین استفاده از تابلو در دکوراسیون دفتر کار به عنوان وسایل تزیینی است. جهت جذاب کردن دکوراسیون داخلی دفتر کار، از چیدن وسایل تزیینی دریغ نکنید.

مهم‌ترین عوامل برای طراحی دکوراسیون دفتر کار شیک و مدرن چیست؟

هماهنگی رنگ‌ها در دفاتر اداری بسیار مهم است. چینش صحیح مبل، میز و صندلی باید رعایت شود. فایل‌ها و وسایل در قفسه‌های مخصوص خود قرار گیرند تا نظم برقرار شود. یک بخشی جهت نوشتن نوت و یادداشت در نظر گرفته شود. شرکت ، با رعایت اصول طراحی دفتر کار، بهترین و شیک‌ترین دکوراسیون دفتر کار را تحویل شما می‌دهد.

طراحی دکوراسیون دفتر کار چقدر زمان نیاز دارد؟

زمان لازم جهت طراحی و اجرای دکوراسیون دفتر کار، کاملا به ابعاد و تعداد فضا و همچنین نوع انتخاب شما بستگی دارد. بنابراین هر دفتر کاری، زمان مخصوص به خود را دارد. البته سرعت تیم شرکت طراح دکوراسیون دفتر کار در زمان طراحی نیز بی‌تاثیر نیست.

آیا می دانستید وجود و خلاق می تواند تا سه برابر احتمال استعفا یا حتی مرخصی استعلاجی کارمندان را کاهش دهد؟ طبق تحقیقات انجام شده، جدای از حقوق و دستمزد برای کار، این زیبایی و جذابیت ظاهری محیط است که افراد متخصص را به کار با شما ترغیب می کند.

بنابراین با وجود این آمارها، شما می توانید با کمی خلاقیت و سرمایه گذاری اصولی، نیروهای کاربلد زیادی را به خود جذب کنید. جدای از این موارد، محل کار به عنوان خانه دوم هر فرد است؛ چرا که قرار است زمانی زیادی را در آن محل بگذراند. بنابراین همین موضوعات سبب شده است که افراد به دنبال طراحی باشند. اگر شما هم قصد طراحی اصولی دکوراسیون دفتر کار را دارید، این مقاله را مطالعه کنید.

چرا باید دفتر کار مدرن طراحی کنیم؟

همه افراد برای تامین مخارج زندگی خود، نیازمند کار کردن و محلی برای انجام کار هستند؛ این محل ممکن است به شکل های مختلفی طراحی شده باشد. تا چند سال پیش، افراد توجه زیادی به نوع دکوراسیون و داخلی محل کار خود نداشتند. حتی جالب است بدانید که در حال حاضر هم هنوز دفترکارهایی وجود دارند که به مکان و نحوه کار انجام شده در آن توجه خاصی نمی کنند.

شاید با خود می گویید که تنها شامل مبلمان مدرن و روش چیدمان وسایل مدرن می شود؛ این در حالی است که ، شامل محیطی می شود که مدیران، کارمندان و مشتریان بتوانند نیازهای خود را به آسانی در آن جا برطرف کنند.

طراحی به قدری اهمیت دارد که تا کنون تحقیقات زیادی روی آن انجام شده است. به طور کلی جرقه اولیه در آغاز قرن جدید صورت گرفته است. یکی از تحقیقات مهم در این باره را BusinessWeek در سال 2008 روی متخصصان شغل های مختلف انجام داده است.

بر اساس این تحقیقات، بیشتر از 82 درصد از کارمندان تاکید کرده اند که برای انجام درست کارها، باید با دیگران همکاری داشته باشند؛ اما به دلیل وجود اتاق های جداگانه برای هر فرد، این اتفاق کمتر رخ می دهد و آن ها بیشتر مجبور به همکاری در اتاق کنفرانس هستند.

همین موضوع سبب شده است که طراحی دفتر کارها مدرن تر و هدفمندتر از قبل پیش برود؛ به طوری که در حال حاضر، مکان های غیر رسمی تری در اداره ها برای همکاری کارمندان وجود دارد. حتی در برخی از دفترهای مدرن، افراد به وسیله کار خود را انجام می دهند.

اصول طراحی دفتر کار مدرن چیست؟

همه شما حتما تا به حال طراحی های مدرن زیادی را در خانه یا دفتر کار دیده اید؛ بنابراین قطعا تصویر سازی خاصی درباره ایجاد کرده اید. اما سوال این جا است که آیا این عقیده شما و دیگر افراد در درست است؟ برای آن که از اصل های مهم آگاهی پیدا کنید، موارد زیر را باید بدانید:

به ابعاد دفتر کار خود توجه کنید.

فرقی ندارد که قصد طراحی را دارید یا محل کار اختصاصی را باید دیزاین کنید.  در هر صورت باید قبل از این که بخواهید سراغ خرید تجهیزات و وسایل اداری بروید، باید به ابعاد آن محل توجه کنید. ابعاد دفتر، عامل مهمی در زیباتر شدن دکوراسیون محسوب می شود.

به طور کلی اگر نیروی کار کمتری در فضای اداری خود دارید یا این که فعالیت آن ها بیشتر خارج از اداره است، می توانید به فکر طراحی باشید. اما اگر کارمندان شما بیشتر وقت خود را در پشت میز اداری می گذرانند، برای جلوگیری از محدودیت، بهتر است به فکر طراحی فضای بیشتری باشد. بنابراین با توجه به این موارد، حتما قسمت بندی های دفتر کار را بر اساس نیاز خود مشخص کنید.

رنگ دفتر کار بسیار مهم است.

به طور کلی رنگ ها عامل مهمی در روحیه و عملکرد همه افراد است. این رنگ است که در وهله اول می تواند مشتریان را در دفتر کار شما نگه دارد. همچنین رنگ سبب ایجاد تمرکز یا حواس پرتی کارمندان هم می گردد. بنابراین حتما باید بهترین رنگ را برای محیط اداری خود انتخاب کنید.

توجه کنید که رنگ انتخابی شما باید هماهنگی زیادی با دکوراسیون دفتر کار داشته باشد. همچنین پیشنهاد می کنیم که از رنگ های ملایم به جای رنگ های خیلی جذاب استفاده کنید. البته می توانید رنگ های شادتر را برای نشان دادن جزئیات و قسمت های خاص شرکت به کار بگیرید. این را هم باید بدانید که اصلا از یک رنگ خاص برای همه قسمت های استفاده نکنید و برای جلوگیری از خستگی و یکنواختی، چند رنگ را با یکدیگر ترکیب کنید.

نظم را در قسمت های مختلف رعایت کنید.

یکی از مشخصه های اصلی ، منظم بودن و خلوت بودن محیط درون آن است. قطعا در محیطی که وسایل اداری در آن به شکل سازماندهی شده و منظم قرار نگیرند، امکان کار کردن هم وجود ندارد.

فرقی ندارد محل کار شما کوچک یا بزرگ باشد؛ در هر صورت باید در دکوراسیون خود قانون و نظم را رعایت کنید. یکی از بهترین راه های ایجاد نظم در محیط کار، استفاده از انواع ، برای جدا کردن قسمت های مختلف است.

از طرفی شما در هر صورت باید مدارک مهمی را در محیط کار خود نگهداری کنید؛ بنابراین برای دسترسی سریع کارمندان به آن مدارک و ایجاد حس نظم، بهتر است که میزها، صندلی ها و قفسه های مختلفی را با نظم در کنار هم قرار دهید.حتی اگر می خواهید از تعداد زیاد برگه های یادداشت روی میز خود راحت شوید، می توانید یادداشت های خود را به دیوار بچسبانید.

چیدمان دفتر کار را بر اساس نور طبیعی انجام دهید.

قطعا یکی از مهمترین موارد در چیدمان محل کار، بهره مندی از نور طبیعی است؛ چرا که هیچ نور مصنوعی نمی تواند جایگزین خوبی برای نور طبیعی باشد. استفاده از خورشید برای کارمندان، سبب افزایش شادابی و بازده کاری آن ها می شود.

از طرفی با توجه به کار کردن طولانی مدت کارمندان در دفتر، چشم های آن ها به مرور زمان خسته می شود و تنها نور طبیعی می تواند به تنوع آن کمک کند. بنابراین پیشنهاد می کنیم که تا حد امکان، انواع را در نزدیکی پنجره ها قرار دهید.

به نورپردازی صحیح دقت داشته باشید.

نورپردازی دفتر کار، جزو تخصصی ترین و اصلی ترین موارد قبل از شروع هر کاری است. اگر نورپردازی مناسبی برای فضای کار خود نداشته باشید، قطعا تمام زیبایی وسایل را در دکوراسیون داخلی از بین می برید.

نورپردازی اصولی باید به گونه ای انجام شود که فرد تا ساعت ها بدون احساس خستگی در چشم ها بتواند کار کند. پیشنهاد می کنیم که برای نورپردازی، از نورهای شدید استفاده نکنید. همچنین اگر محیط کار کوچکی دارید، می توانید از نورهای سه بعدی بهره مند شوید.

از طرفی توجه کنید که این نورپردازی باید به شکل کاملا استاندارد انجام شود. این که شما صرفا فضا را چراغانی کنید، دلیل بر نورپردازی درست نیست. اگر به دنبال اصول نورپردازی درست محل کار هستید، می توانید مقاله را مطالعه کنید.

از زیبایی عناصر طبیعی در دکوراسیون مدرن بهره مند شوید.

استفاده از عناصر طبیعی مانند گل و گیاهان زیبا و خاص، می تواند زیبایی شما را بیشتر کند. از طرفی به دلیل میل طبیعی افراد به طبیعت، برای افزایش بازدهی و عملکرد کارکنان، حتما گیاهان را در قسمت های خاص اداره خود قرار دهید.

مبلمان اداری خود را به زیباترین شکل انتخاب کنید.

محیط های اداری مدرن، کاملا با محیط های سلطنتی و خیلی رسمی فرق دارد؛ بنابراین پیشنهاد می کنیم که اصلا به سراغ مبلمان های خیلی تجملی و سلطنتی نروید. مشخصه اصلی مبلمان مدرن، سادگی در طراحی و راحتی فوق العاده بالا است. به قدری اهمیت دارد که شرکت های مختلف، سرمایه گذاری های زیادی را روی طراحی مبلمان های باکیفیت انجام داده اند.

میلمانی که شما انتخاب می کنید، باید کاملا بر اساس طراحی های ارگونومیک انجام شده باشد؛ چرا که در غیر این صورت سبب ایجاد حس ناراحتی و ایجاد مشکلات جسمی برای کارمندان می شود. البته جدای از مبلمان، انواع هم باید به صورت استاندارد انتخاب شود.

اکسسوری های ساده ولی جذاب را برای دفتر کار مدرن بخرید.

اکسسوری ها در تمامی محل ها جایگاه ویژه ای دارند؛ چرا که برای زیبایی بیشتر دکوراسیون، باید از این وسایل تزئیینی استفاده کنید. توجه داشته باشید که با توجه به اصل ساده بودن در دکوراسیون های مدرن، بهتر است که از وسایل بسیار ساده و خاص بهره مند شوید.

حتما به فکر طراحی فضای استراحت آرامش بخش باشید.

کارمندان برای بازیابی انرژی درونی خود، نیاز به استراحت در مکانی آرام دارند؛ از همین رو حتما به فکر ایجاد فضای استراحت باشید. از طرفی به دلیل اهمیت این اتاق، بهتر است که از رنگ های آرامش بخش و گیاهان زیبا استفاده کنید.

چند ایده خاص برای طراحی دفتر کار مدرن

اگر شما هم قصد را دارید و به دنبال ایده های خاص برای اجرای آن هستید، حتما به موارد زیر توجه کنید:

طراحی دفتر کار منعطف

یکی از ایده های پرطرفدار برای ، منعطف است. در طراحی دفتر انعطاف پذیر، محدودیت خاصی وجود ندارد  و شما می توانید به راحتی میز و را جا به جا کنید. در این مدل افراد می توانند به جای نشستن طولانی مدت در اتاق بسته، در قسمت های مختلف کار کنند. این آزادی کار برای کارمندان سبب می شود که افراد علاقه زیادی به این مدل دکوراسیون مدرن نشان دهند.

طراحی فضای کار اشتراکی

امروزه استفاده از فضای کار اشتراکی در بین بسیاری از شرکت ها رواج پیدا کرده است. این فضا ها تنوع فوق العاده زیادی دارند که دست شما را برای انتخاب و تغییر باز می گذارند. شما در این مدل، محل خاصی برای جلسات، استراحت، انجام کارها و دیگر فعالیت های خود به صورت اختصاصی دارید.

طراحی بیوفیلیک

طراحی بیوفیلیک جزو مدرن ترین دکوراسیون ها است که ارتباط افراد را با محیط طبیعی بیشتر می کند. شما با استفاده از گیاهان درون محیط کاری، جدای از زیبایی محیط، باعث ایجاد آرامش هم برای کارمندان می شوید. بنابراین این مدل از طراحی مدرن، برای بسیاری از شرکت ها اهمیت زیادی دارد.

تکنولوژی با ترکیبی از مدرن بودن

در این مدل ، به طور همزمان از تکنولوژی و فناوری های خاص در کنار مبلمان های اداری و دیگر تجهیزات مدرن استفاده می شود. این دفتر ها با وجود ابزار تکنولوژی، به افزایش عملکرد و بازدهی کارمندان کمک می کنند. یکی از موارد مهم در این نوع دکوراسیون مدرن، جایگزینی لپ تاپ به جای کامپیوتر هستند که با این کار آزادی عمل برای کارکنان وجود دارد.

فضای کار بسیار راحت

امروزه بسیاری از افراد به این نتیجه رسیده اند که نشستن کارمندان روی صندلی های راحت، به جای صندلی های سفت و غیر ارگونومی، باعث افزایش بهره وری آن ها می گردد. بنابراین این نوع از دکوراسیون مدرن، در بین افراد طرافداران بیشتری پیدا کرده است. در این مدل، کارمندان می توانند روی مبل راحت، کارهای خود را انجام دهند. همچنین قسمت های تفریح و ورزش هم برای استرات آن ها قرار داده می شود.

بهترین کیفیت تجهیزات اداری را از کجا بخریم؟

مهمترین نکته در دکوراسیون اداری مدرن، استفاده از تجهیزات اداری مدرن و خاص است. این که شما بتوانید بهترین و باکیفیت ترین لوازم را برای دفتر کار خود انتخاب کنید، نکته بسیار مهمی است؛ چرا که شما با این کار، جدای از زیبایی، سلامت کارمندان خود را هم تضمین می کنید.

یکی از فروشگاه های معتبر در حوزه فروش لوازم اداری، شرکت است. این شرکت ارائه کننده انواع میز و صندلی از جمله و پارتیشن اداری است که به شما در دیزاین مدرن طراحی داخلی کمک بزرگی می کند. بنابراین شما می توانید برای مشاهده محصولات این شرکت، به وبسایت مراجعه نمایید.

جان کلام

طراحی ، یکی از تخصصی ترین کارهایی است که همه افراد نمی توانند از عهده انجام آن بر بیایند. از طرفی انتخاب بهترین وسایل برای تکمیل دکوراسیون مدرن هم نکته بسیار مهمی محسوب می شود.  برای ایده جدید pinterest.com به شما کمک می کند. این موضوعات سبب می شود که شما برای طراحی خود، به دنبال متخصص ترین تیم باشید. بنابراین اگر در این زمینه به دنبال مشاوره و خرید تجهیزات باکیفیت و مدرن هستید، به سر بزنید.
منبع: youtube.com

خروج از نسخه موبایل