علمی و پزشکیمدیریت کسب و کار

کامپوزیت دندان جلو

کامپوزیت دو دندان جلو همان روش ونیر کامپوزیت است، با این تفاوت که فقط برای دندان های قدامی انجام میشود. با این روش دندانپزشکی زیبایی، بدون هیچ عمل تهاجمی می توان روکش های جدیدی روی دندان های طبیعی قرار داد و زیبایی را به دندان ها بازگرداند. کامپوزیت دندان یک پوسته ظریف از جنس رزین و پلیمر است که روی سطح خارجی دندان های طبیعی قرار داده شده و سپس با اشعه لیزر محکم می شود. با قرار دادن این روکش ها تنها در یک جلسه می توان مشکلاتی نظیر شکستگی های دندان جلو، تغییر رنگ، لب پریدگی، ناهماهنگی در اندازه و فاصله های بین دندان های قدامی را برطرف کرد.

کامپوزیت دندان جلو

کامپوزیت دندان جلو چگونه است؟

مراحل کامپوزیت دندان جلویی با مراحل نصب ونیر دندان های پشتی تفاوتی ندارد. دندانپزشک دقیقا همان اقدامات را برای دندان های قدامی شما انجام میدهد. در ادامه به توضیح هریک از مراحل کامپوزیت دو دندان جلویی می پردازیم:

  1. مرحله اول (انتخاب رنگ کامپوزیت): ابتدا باید رنگ این روکش ها انتخاب شود. دندانپزشک پالت رنگ های کامپوزیت را به بیمار نشان داده و با توجه به عواملی نظیر رنگ چشم، پوست، دندان های مجاور و … مناسب ترین رنگ برای دو دندان جلویی انتخاب میشود.
  2. مرحله دوم (آماده سازی دندان): با اینکه ونیر کامپوزیت نیازی به تراشیدن مینای دندان ندارد، اما اگر متخصص کامپوزیت تشخیص دهد که باید سطح دندان طبیعی کمی صاف تر شود، باید این کار انجام شود. علاوه بر تراشیدن، باید سطح دندان برای قرار دادن مواد رزین باندینگ، کاملا تمیز شود.
  3. مرحله سوم: در این مرحله دندان پزشک مواد رزین را به صورت لایه ای روی دندان اعمال میکند. سپس با یک نور شدید (معمولا لیزر) برای آب بندی و سفت شدن رزین استفاده می کند. هنگامی که دندانپزشک شکل و رنگ نهایی کامپوزیت دندان جلو را درست کرد، روکش های جدید صیقل داده می شوند تا ظاهری طبیعی داشته باشند.

کامپوزیت دندان جلو فاصله دار و کج

بسیاری از افرادی که دندان های کج دارند به سراغ کامپوزیت دندان های کج، و افرادی که فاصله بین دندانی دارند، به دنبال کامپوزیت دندان جلو فاصله دار هستند. روش ترمیم دندان های کج و شکاف بین دندانها از نظر مراحل انجام کار تفاوتی ندارند. همان مراحلی که برای کامپوزیت دندان های جلو گفته شد برای ترمیم و اصلاح شکل، اندازه و رنگ این دندان ها نیز به کار میروند.

کامپوزیت دندان جلو

مزایای کامپوزیت دندان جلویی

روش های زیادی برای ترمیم دندان های جلو مانند لمینت، روکش و بلیچینگ وجود دارد، اما کامپوزیت دندان جلویی پرطرفدارتر از سایر تکنیک ها است، در حدی که حتی بازیگران و افراد مشهور نیز از برای اصلاح فرم و اندازه از این روش استفاده میکنند. مهم ترین مزایای کامپوزیت دندان های جلو عبارتند از:

سرعت بالای کامپوزیت دندان جلو

زمان در ترمیم دندان های جلو از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا این دندان ها کاملا در چشم هستند و کسی که از ظاهر دندان های قدامی خود به هر دلیلی ناراضی است، دلش میخواهد در اسرع زمان فرم دندان های قدامی خود را اصلاح کند. بزرگترین مزیت روش کامپوزیت دندان جلو نسبت به روش های مشابه، سرعت انجام کار است. در این روش میتوان تنها در یک جلسه، دو دندان جلو را کامپوزیت کرد، در حالی که در روش لمینت دندان، حداقل چندین هفته طول میکشد تا روکش ها حاضر شوند.

صفحه اصلی

دکمه بازگشت به بالا