کدام گوشی های سامسونگ باتری قابل تعویض دارند

کدام گوشی ها باتری قابل تعویض دارند؟ شاید به نظر برسد که گوشی هوشمند با باتری قابل جابجایی در سال 2022 دیگر در بازار وجود ندارد، اما اینگونه نیست! هنوز هم گوشی های در بازار موبایل هستند که باتری قایل تعویض دارند.

به گفته بهترین آمورشگاه تعمیرات موبایل اکثر کاربران گوشی های هوشمند زمانی که برای تعمیر یا خود به یک مرکز تعمیرات موبایل مراجعه می کنند این موضوع برایشان سوال می شود. در واقع باتری موبایل یکی از مهم ترین قطعات یک گوشی موبایل می باشد که همان قلب تپنده در تلفن هوشمند است و در زمان نبود آن مسلماً تلفن هوشمند کار نخواهد کرد.

اساتید آموزش تعمیرات موبایل در تهران میگویند که تلفن های هوشمند در دو نوع پلمپ و با قابلیت تعویض باتری ارائه می شوند که در حال حاضر بیش از 70 % گوشی ها با باتری پلمپ و غیر قابل تعویض تولید می شود.

لیست بهترین گوشی ها با باتری قابل تعویض در سال 2022

گوشی موبایل با باتری قابل تعویض

شاید برایتان سوال شده باشد که گوشی هایی که باتری قابل تعویض دارند با گوشی هایی که پلمپ هستند و باتری آنها تعویض نمی شود چه تفاوتی دارند؟ معمولاً گوشی هایی که پلمپ هستند و باتری قابل تعویض ندارند روی خود گوشی سوار می شوند و شما نمی توانید درب پشت گوشی را باز کرده و باتری را خارج نمایید، بنابراین برای تعویض آن نیاز به یک تکنسین حرفه ای می باشد. اما گوشی هایی که قابلیت تعویض باتری دارند به این صورت نیستند و به راحتی می توان با باز کردن درب پشت گوشی باتری را تعویض کرد.

باتری های قابل تعویض هم به صورت لیتیومی و هم پلیمری مورد استفاده قرار می گیرند و زمانی که باتری گوشی با مشکل مواجه می شود، شما می توانید به راحتی باتری آن را با خرید باتری اورجینال جدید تعویض کنید. در گوشی هایی که باتری غیر قابل تعویض دارند به دلیل جدیدتر و حساس تر بودن باتریشان نسبت به باتری های قابل تعویض، به صورت پلمپ عرضه می شوند تا به مشکل برنخورند.

در ادامه با معرفی چند نمونه از گوشی های با قابلیت تعویض باتری همراه ما باشید.

بهترین گوشی ها با باتری قایل تعویض کدامند؟

گوشی مدل 210 یکی از گوشی های پایین رده شرکت نوکیاست و در بازار توانسته مشتری های زیادی را به خود سوق دهد. این تلفن با باتری قابل تعویض ارائه می شود.  این تلفن می تواند برای افراد مسن و افرادی که تنها از تلفن برای تماس و پیامک استفاده می کنند مناسب باشد.

این گوشی در بین سایر گوشی های با باتری قابل جابجایی، بهترین گوشی با باتری قابل تعویض است. همچنین این مدل گوشی نوکیا فروش خوبی را به خود اختصاص داده است . اگر می خواهید خیالتان نسبت به باتری آسوده باشد و به دنبال کیفیت و کارایی هستید پیشنهاد ما خرید این گوشی با سیستم عامل اندروید به روز آن است. این گوشی نسب به مدل قبلی خود ارزان تر است، اما با کیفیت بالایی عرضه شده است.

این گوشی داری 3 گیگابایت رم و حافظه داخلی 32 گیگابایت حافظه داخلی  دوربین اصلی آن 13 مگاپیکسل است و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی دارد این گوشی با باتری 3000 میلی آمپری وارد بازار شده است.

یکی از معروف ترین و پر طرف دار ترین برندهای تولید کننده تلفن همراه می باشد. این کمپانی بزرگ محبوبیت خود را از مردم کشورش دارد . چنانچه که در چین این برند با استقبال بالایی رو به رو بوده متاسفانه نتوانسته در سطح جهان همان محبوبیت را داشته باشد. اخیرا در ایران نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است که از گوشی های تولید شده توسط این برند استفاده می کنند.

گوشی شیائومی ردمی نوت2 جزو اولین گوشی هایی بود که با باتری لیتیومی طراحی و عرضه شد. باتری این گوشی توسط کاربران عادی قابل جداسازی و تعویض است و می توان باتریی اورجینال این گوشی را در بازار یافت کرد.

این تلفن در زمان عرضه با قیمت حدود 200 دلار عرضه شد.

سامسونگ گلکسی نوت 4 نیز جزو گوشی های که باتری قابل تعویض دارند به حساب می آید. این گوشی  یک محصول پر طرفدار در بین نوت های سامسونگ زمان خود بوده و ورود نوت 5 نتوانست از محبوبیت این گوشی بکاهد. باتری قابل تعویض و پشتیبانی از کارت حافظه جانبی از دلایل محبوبیت در بازار فروش بوده است.

1440×2560 پیکسل, 5.7 اینچ

16 مگاپیکسل, 5312×2988 پیکسل, تثبیت کننده تصویر اپتیکال, فوکوس اتوماتیک, فلش LED

باتری قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 3220 میلی آمپر ساعت

ال جی G4 با بدنه چرمی و دوربین خوب توانست نظر افراد سخت پسند را جلب کند باتری بسیار قوی و همچنین پردازنده شش هسته ای اسنپدراگون  808 این تلفن توانست آن را در زمان خود به یکی از محبوب ترین تلفن های همراه بازار تبدیل کند. باتری قابل تعویض این دستگاه به شما این امکان را می دهد که تعویض باتری را خودتان به راحتی انجام دهید برای این کار باید تنها یک عدد  باتری اورجینال این گوشی را تهیه کنید.

5.5 اینچ 1440×2560 پیکسل

16 مگاپیکسل, 5312×2988 پیکسل, فوکوس اوتوماتیک لیزری, تثبیت کننده تصویر اپتیکال, فلش LED

باتری قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعت

مایکروسافت لومیا 950 و 950 L

گوشی مایکروسافت لومیا 950 و 950 L از جمله محصولاتی است که به سبب بدنه پلی کربناتی می توان باتری آن را تعویض کرد. اگر از طرفدارن مایکروسافت هستید و قصد خرید محصولی با مشخصات پرچم‌دار دارید این  گوشی به دلیل تعویض راحت باتری خیال شما را نسبت به باتری آسوده کرده است.

5.7 اینچ 1440×2560 پیکسل

20 مگاپیکسل, f/1.9, 26mm, لنز کارل زایس, OIS, فوکوس اتوماتیک, triple-LED RGB فلش

باتری قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 3340 میلی آمپر ساعت

این گوشی یکی از بهترین گوشی هایی است که سامسونگ در سال 2017 وارد بازار کرده است. این گوشی به دلیل طراحی که دارد بسیار مقاوم است و به عنوان یکی از بهترین گوشی های سامسونگ در سال 2017 می باشد.

تنها مشکلی که این گوشی دارد این است که فقط در شبکه GSM  کار می کند و به همین دلیل نمی تواند بسیاری از اپراتورها را پشتیبانی کند از جمله مشخصات این گوشی مستحکم می توان به رم 3 گیگابایتی ، دوربین 6 مگاپیکسلی و یک باتری لیتیومی قابل تعویض 2800 میلی آمپری اشاره کرد این گوشی با ظرفیت 2800 میلی آمپری توانسته میزان ذخیره سازی خوبی را به خود اختصاص دهد. باتری این گوشی نیز توسط کاربران معمولی قابل تعویض است.

این گوشی یکی از گوشی های میان رده در بین گوشی های سامسونگ است که با باتری قابل تعویض به بازار عرضه شد. این گوشی در عین میان رده بودن با ویژگی های خاص و خوب به بازار آمد. از ویژگی های خوب این گوشی صفحه نمایش HD Siper Amoled در اندازه 5.5 اینچی است و یک دوربین 13 مگاپیکسلیی که در بین گوشی های هم رده خود قابل قبول است.

دوربین جلوی این گوشی سامسونگ 5 مگاپیکسل است و با سیستم عامل  اندروید 6 قابل ارتقاء جای خود را در بازار باز کرد.  همچنینن باتری 3300 میلی آمپری از دیگر ویژگی های این گوشی است.

ال جی Tribute Empire یکی دیگر از محصولات کمپانی ال جی می باشد. این گوشی به دلیل طراحی زیبایی که دارد توانسته مخاطبان زیادی را به خود سوق دهد این گوشی از سیستم عامل اندرید اوریو 8.1 پشتیبانی می کند.

حسگر اثر انگشت آن بر روی قاب پشت، باعث شده در عین کم کردن ناچ گوشی سرعت قابل قبولی را داشته باشد و از ویژگی های دیگر این گوشی می توان به رم 2 گیگابایتی ، حافظه داخلی 16 گیگابایتی و دوربین اصلی 8 و سلفی 5 مگاپیکسلی اشاره کرد. این گوشی ال جی باتری قابل جداسازی دارد و برای تعویض باتری آن نیاز نیست به تعمیرکار مراجعه کرد و خود فرد می تواند با تهیه باتری اورجینال آن را تعویض نماید.

نوکیا 1 پلاس یکی دیگر از مدل های شرکت نوکیاست این مدل نسبت به مدل قبلی ضعیف تر است شاید این گوشی از نظر سخت افزاری ضعیف باشد اما از نظر ظاهری به گونه ای طراحی شده است که می تواند مخاطب را مجذوب خودش کند. این گوشی نوکیا در زمره گوشی هایی که باتری قابل تعویض باتری دارند قرار دارد.

نوکیا 1 پلاس دارای قیمت مناسبی است اما متاسفانه از حافظه داخلی پایین 8 گیگابایتی برخوردار است و نمی توانید فایل های زیادی را در آن ذخیره کنید دوربین اصلی این گوشی 8 و سلفی آن 5 مگاپیکسلی می باشد.

گوشی هایی که پملپ هستند و باتری آنها قابل تعویض نیست

گوشی های جدید عرضه شده توسط کمپانی های سازنده گوشی های موبایل ، به دلیل ضد آب بودن وظرفیت بالای باتری، این گوشی ها را به صورت پلمپ وارد بازار می کنند و عوض کردن باتری آنها حتما باید توسط یک تکنسین ماهر آموزش تعمیرات موبایل انجام شود. در زیر به چند مورد از گوشی هایی که قابلیت تعویض باتری ندارند اشاره کرده ایم.

آیفون 13 یکی از جدید ترین گوشی های برند اپل می باشد این گوشی به دلیل سخت افزار قوی می تواند از عهده کارهای گرافیکی سنگین هم به راحتی بر آید.

این گوشی با رم 4 گیگابایتی A15 ودوربین اصلی 12 و سلفی 12 مگاپیکسلی توانسته عکس ها و فیلم های باکیفیتی را ضبط کند

1170×2532 پیکسل 6.1 اینچ

12/12 مگاپیکسل

باتری قابل تعویض توسط کارشناس تعمیرات موبایل لیتیوم یونی با ظرفیت 3240میلی آمپر ساعت

سامسونگ گلکسی اس 21 آخرین پرچم دار سامسونگ می باشد که از نظر سخت افزاری بسیار قدرتمند است این گوشی به دلیل طراحی زیبایش بسیاری از سخت پسندان را به خود سوق داده است . این گوشی پلمپ است و باتری غیر قابل تعویض دارد .

این گوشی با رم 8 گیگابایت رم و دوربین اصلی 12/12/64 و سلفی 10 مگاپیکسلی توانسته از پس فیلم برداری حرفه ای به خوبی بر آید.

در صنعت گوشی موبایل، گوشی ها به دو دسته گوشی با باتری قابل تعویض و غیر قابل تعویض تقسیم می شوند که بیشتر گوشی های قدیمی به دلیل پایین بودن ظرفیت و پایین بودن امکانات، باتری قابل تعویض داشتند. اما در زمان حال به دلیل اینکه گوشی ها امکانات بیشتر دارند ، ظرفیت باتری آنها بالاتر رفته ، گوشی ها به سمت ضد آب شدن رفتن و به همین دلیل دیگر باتری این گوشی ها به صورت پلمپ ارئه می شود. در این مطلب سعی کردیم در پاسخ به سوال کدام گوشی ها باتری قابل تعویض دارند چند مدل گوشی که می توان باتری آنها را بدون نیاز به تعمیرکار عوض کرد را معرفی کردیم. اما برای تعویض باتری گوشی هایی که باتری غیرقابل تعویض دارند حتما باید به یک مرکز مراجعه کرد.

چرا سامسونگ از باتری های قابل تعویض گوشی های خود دست کشید؟

اگر می خواهید بدبین باشید، می توانید استدلال کنید که سامسونگ پشتیبانی از باتری های قابل جابجایی را متوقف کرده است تا طول عمر تلفن های خود را کاهش دهد. اگر باتری قابل جابجایی داشتید، زمانی که باتری به پایان رسید، کافی است یک باتری دیگر بخرید تا گوشی شما به اندازه نو کار کند. بدون نیاز به ارتقاء هر 18-24 ماه.

کاهش عمر باتری دلیل شماره یک است که باعث می‌شود گوشی‌ها بعد از چند سال از کار بیفتند. هر باتری گوشی فقط تعداد مشخصی چرخه شارژ دارد و زمانی که این چرخه ها تمام شوند، عمر باتری بدتر و بدتر می شود تا زمانی که تلفن شما اساساً غیرقابل استفاده شود.

این دیدگاه بدبینانه است. دلیل واقعی حذف باتری های قابل جابجایی سامسونگ در 99.9 درصد از گوشی هایش مربوط به طراحی است. در سال‌های 2015 و 2016، سامسونگ واقعاً طراحی صنعتی خود را ارتقا داد. او می‌خواست اپل را شکست دهد، بنابراین می‌دانست که باید زبان طراحی خود را واقعاً جاز کند و چیزهایی مانند نمایشگرهای منحنی، مواد ساخت عالی، و طرح‌های نازک‌تر و نازک‌تر را به آن اضافه کند.

اگر باتری قابل جابجایی دارید، انجام هر یک از موارد بالا را بسیار سخت تر می کند. شما در شاسی شکستگی دارید، غیرممکن است که یک گوشی را ضد آب کنید (یا حداقل در آن زمان بود)، و آزادی کمتری با طراحی فیزیکی گوشی ها دارید. کافی است به گلکسی اس 5 نگاه کنید و آن را با گلکسی اس 8 مقایسه کنید تفاوت شب و روز است.

آیفون‌ها باتری قابل جابجایی نداشتند. این احتمالاً دلیل اصلی این نبود که چرا سامسونگ تصمیم گرفت تولید تلفن‌های با باتری‌های قابل جابجایی را متوقف کند، اما بر کسی پوشیده نیست که سامسونگ اساساً وظیفه شکست دادن اپل را در بازار تلفن قرار داده است. و تنها راهی که قرار بود این کار را انجام دهد، طراحی گوشی هایی بود که مدرن تر و آینده نگرتر از آیفون اپل به نظر می رسیدند.

یکی از مهم‌ترین چالش‌های افراد در خرید گوشی موبایل، وضعیت باتری از لحاظ قابل تعویض‌ بودن است. این گروه از کاربران، به این ویژگی گوشی‌های موبایل به‌عنوان یک مزیت رقابتی نگاه می‌کنند. امتیازی که به‌طور مثال، گوشی‌های اندروید را نسبت به مدل‌های آیفون اپل متمایز کرده است. آیا اطلاع دارید مدل‌های گوشی سامسونگ با باتری قابل تعویض کدام مدل‌ها هستند؟ برای آشنایی با این مدل‌ها‌، ادامه این مطلب را از دست ندهید!

ویژگی‌های گوشی با باتری قابل تعویض

باتری قابل تعویض با غیرقابل تعویض چه تفاوتی با هم دارند؟ به‌طور معمول، در گوشی‌هایی که باتری غیرقابل تعویض دارند به‌راحتی نمی‌توان درب پشتی را باز کرد و روند را پشت سر گذاشت. اما در مدل‌های باتری قابل تعویض، شما به‌راحتی با باز کردن قاب پشتی می‌توانید به این ویژگی دست پیدا کنید. باتری‌های قابل تعویض، هم به‌صورت لیتیوم یونی و هم در مدل پلیمری تولید می‌شوند.

چند ویژگی گوشی با باتری قابل تعویض عبارت‌ است از:

بسیاری از عناوین جدید تولیدی تلفن همراه در بازار، با گوشی غیرقابل تعویض ارائه می‌شوند. ولی هنوز مدل‌هایی وجود دارند که برای افرادی که قابلیت تعویض باتری را به‌عنوان یک مزیت رقابتی نگاه می‌کنند، عرضه می‌شوند. مهم‌ترین مدل‌ها عبارتند از:

  1. گوشی سامسونگ Galaxy Xcover 6 pro

گوشی سامسونگ گلکسی Xcover 6 pro دارای لبه‌هایی با نوارهای عمودی است که پشت قاب‌ آن قرار گرفته‌اند. روی لبۀ پایین این گوشی، دو طرف پورت یواس‌بی تایپ سی به چشم می‌خورد و در پشت تلفن، یک دوربین دوگانه اصلی وجود دارد. قاب پشتی گوشی از شیار کوچکی که در قسمت بالا سمت راست قرار دارد، قابلیت باز شدن داشته که نشانگر این است که این مدل با باتری قابل تعویض طراحی شده است.

مطلب پیشنهادی:

  1. گوشی سامسونگ Galaxy Xcover 4s

سامسونگ گلکسی Xcover 4s نسخه‌ای جدید از مدل Xcover است که برای اولین‌بار در سال 2017 به بازار موبایل جهان عرضه شد. سخت‌جان بودن از مهم‌ترین مشخصه‌های این مدل گوشی شرکت سامسونگ محسوب می‌شود. این مدل، دارای یک دوربین اصلی تکی بوده و سیستم‌عامل پیش‌فرض این مدل، اندروید9 است. این گوشی همچنین از کارت حافظۀ خارجی و استاندارد ضد آب IP68 پشتیبانی می‌کند. به‌صورت کلی گلکسی Xcover 4s از پرمخاطب‌ترین مدل‌های گوشی سامسونگ با باتری قابل تعویض به‌شمار می‌رود.

  1. گوشی سامسونگ Galaxy S5

مدل s5 احتمالاً آخرین ورژن از سری Galaxy S باشد که دارای قابلیت باتری قابل تعویض است. این گوشی سامسونگ علاوه‌بر قابلیت باتری قابل نو شدن، صفحه نمایشی از مدل Super Amoled و رم 2گیگابایتی دارد. سنسور عقب این مدل 16 مگاپیکسلی و دوربین سلفی آن قابلیت عکاسی با رزولوشن 2 مگاپیکسل را داراست. این گوشی سامسونگ به علت هزینۀ مناسب از مناسب‌ترین گوشی‌های ارزان‌قیمت بازار در نظر گرفته می‌شود.

برای تعمیر و تعویض باتری گوشی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

  1. گوشی سامسونگ Galaxy Note 4؛ یک گوشی سامسونگ با باتری قابل تعویض

این مدل، یکی از پرطرفدارترین گوشی‌های سامسونگ با قابلیت تعویض باتری است که حتی ورود نسل Note 5 هم نتوانست از محبوبیت آن در بازار کم کند. این مدل از کارت حافظۀ جانبی هم پشتیبانی می‌کند.

مطالعه بیشتر:

  1. گوشی سامسونگ Galaxy A10

باتری گوشی سامسونگ گلکسی A10 3400 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد و جنس آن، لیتیوم یونی است. صفحۀ نمایش این مدل گوشی، 5.5 اینچی بوده و شما می‌توانید با صرفه‌جویی در مصرف باتری گوشی سامسونگ Galaxy A10، از این دستگاه به مدت 24 ساعت با حالت 10 درصد ظرفیت باقیمانده استفاده کنید.

اگر باتری گوشی سامسونگ Galaxy A10، به‌سرعت تخلیه می‌شود یا تغییر شکلی در قسمت پشت گوشی رخ داده، اصلاٌ نباید نگران بود! این مدل گوشی سامسونگ، این امکان را به شما می‌دهد که با تعویض باتری، به‌سرعت راندمان دستگاه را به حالت اولیه بازگردانید.

اگر شما هم یک موبایل سامسونگ با باتری قابل تعویض را می‌شناسید که در این مطلب به آن اشاره نشده، نام مدل آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

خروج از نسخه موبایل