مدیریت کسب و کارورزشی

ایمن سازی فضای بازی کودک

ایمنی وسایل بازی

هر ساله بیش از ۲۰۰،۰۰۰ کودک در اورژانس بیمارستان ها به علت آسیب های مربوط به زمین بازی، تحت درمان قرار می گیرند. می توان از وقوع بسیاری از این حوادث، با نظارت بر ایمنی وسایل بازی جلوگیری کرد. می توان با استفاده از تجهیزات و دیوارپوش مهدکودک و پیروی از برخی دستورالعمل های ساده، محیطی سرگرم کننده و امن برای بچه فراهم کرد. همچنین آموزش دادن نحوه بازی ها به بچه ها نیز بسیار مهم است، اگر آن ها نحوه کار با تجهیزات زمین بازی را بدانند، احتمال آسیب دیدگی بسیار کمتر خواهد بود. نظارت بزرگسالان می تواند به جلوگیری از آسیب ها کمک کند، تا زمانی که اطمینان حاصل شود که بچه ها به طور مناسب طریقه استفاده از تجهیزات زمین بازی را می دانند و و برای خود و دوستانشان ایجاد خطر نمی کنند.

اگر آسیبی اتفاق بیافتد، یک بزرگسال می تواند به کودک کمک کند و هر زمان که نیاز به کمک های اولیه لازم باشد، هماهنگی های لازم را انجام دهد.بزرگسالان همیشه باید نظارت بر زمین بازی داشته باشند. بچه های کم سن (و بعضی اوقات بزرگتر ها) همیشه نمی توانند فاصله ها را درست اندازه گیری کنند و قادر به پیش بینی موقعیت های خطرناک نیستند.قبل از اینکه از یک زمین بازی استفاده کنید، مطمئن شوید که طراحی محیط به گونه ای است که بزرگسالان می توانند به طور واضح کودکان را در حال استفاده از تمام تجهیزات بازی ببنینند.

ایمن سازی فضای بازی کودک

طراحی فضای بازی کودکان

مهمترین عوامل در ارزیابی ایمنی هر زمین بازی، سطح مناسب،.طراحی و فاصله استاندارد، بازرسی به موقع و نگهداری از تجهیزات است.

کفپوش زمین بازی کودکان

رعایت استاندارد ، یکی از مهمترین عوامل کاهش و شدت آسیب است. کفپوش زمین بازی باید به اندازه کافی نرم و به اندازه کافی نیز ضخیم باشد، تا هنگام سقوط کودک بر آن، از میزان آسیب بکاهد. استفاده از بتن، آسفالت و بلوک ناپیوسته، غیرقابل قبول است. چمن و خاک نیز نا امن هستند و می توانند باعث ایجاد خطر شوند. سطح زمین بازی باید فاقد از فواره آب ایستاده باشد تا باعث سقوط بچه ها نشود. سنگ ها، پشته های درختی و ریشه های درخت نیز ممکن است برای کودکان ایجاد مانع کنند. مواد خطرناکی مانند شیشه شکسته یا فلز پیچ خورده نباید در زمین بازی بکار رود. سطوح ممکن است به راحتی با موادی مانند تراشه های چوب، شن، خاکستر، نخ و یا لاستیک خرد شده پر شوند. تراشه های چوب حاوی آرسنات مس کروماتیک (CCA) توصیه نمی شوند، زیرا این مواد ممکن است خطراتی را برای سلامتی ایجاد کنند.

کفپوش های ساخته شده از مواد لاستیکی نیز ایمن هستند. تشک های لاستیکی برای افرادی که از صندلی چرخدار استفاده می کنند، بهترین گزینه هستند. به یاد داشته باشید که حتی پوشش مناسب نیز نمی تواند از تمام صدمات جلوگیری کند. همچنین با افزایش ارتفاع تجهیزات، بیشتر احتمال دارد که کودکان از آن سقوط کرده و مجروح شوند.

 اصول طراحی پارک کودک

تجهیزات زمین بازی باید برای سه گروه سنی مختلف طراحی شود:.نوزادان و کودکان زیر ۲ سال، کودکان ۲ تا ۵ سال و ۵ تا ۱۲ سال.در زمین های بازی استاندارد، فضای بازی کودکان کوچکترتر،.از بچه های بزرگتر جدا می شوند. کودکان کم سن نباید با تجهیزاتی که برای بچه های بزرگتر طراحی شده است.بازی کنند، زیرا اندازه و ابعاد تجهیزات برای بچه های کوچک مناسب نیست.و این موضوع می تواند به حادثه منجر شود. برای اطمینان از اینکه اصول ایمنی وسایل بازی در طراحی تجهیزات.رعایت شده، موارد زیر باید بررسی شوند:

  • از سطوح و موانع محافظتی باید برای وسایل مرتفع و رمپ ها استفاده شود.
  • وسایل بازی بیش از ۳۰ اینچ، باید حداقل ۹ فوت با هم فاصله داشته باشند.
  • تاب ها، الاکلنگ ها و دیگر تجهیزات با قطعات متحرک،.باید در یک منطقه جدا از سایر وسایل بازی قرار گیرند.
  • اطمینان حاصل کنید که هیچ فضایی وجود ندارد که بتواند سر،.بازو یا هر قسمت دیگر بدن کودک را به دام اندازد. تمام حفره ها در تجهیزات یا باید.کمتر از ۳/۲ اینچ اندازه گیری شوند و یا بیش از ۹ اینچ باشند.
  • لازم است که وسایل های بازی از جنس مقاوم و ایمن ساخته شوند.
  • وسایل بازی نباید عاملی برای جذب حشرات واقع گردد.
  • از آنجایی که کودکان در سنین پایین تر ( زیر ۵ و ۶ سالگی) در هنگام دویدن و تغییر مسیر به اطراف خود توجه می کنند بهتر است که موارد ایمنی برای کودکان همانند حصار در اطراف محوطه بازی و ورزش کردن در نظر گرفته شود. حصار هایی مناسب و از جنس پلاستیک که کودک احیانا در هنگام برخورد با آن دچار آسیب نشوند.

استاندارد های وسایل بازی

ایمنی کودکان هنگام بازی کردن چه در خانه، مهد کودک و یا در فضای عمومی باید در درجه اول اهمیت قرار گیرد. همچنین شما به منظور رعایت ایمنی برای کودکان ملزم هستید که نسبت به بی خطر بودن وسایل بازی و تمیزی تجهیزات اطمینان حاصل کنید. به طور مثال، هیچ کدام از تجهیزات مهد کودک نباید شکسته شده باشند. تجهیزات فلزی نباید زنگ زده باشند. حصار اطراف یک زمین بازی عمومی، باید طوری باشد تا از ورود کودکان به خارج از فضای بازی جلوگیری کند. تجهیزات زمین بازی باید از مواد با دوام ساخته شود که در شرایط مختلف آب و هوایی از بین نروند. لازم است گوشه ها و لبه های تیز وسایل بازی بررسی شده و اصلاح شوند، چون میتوانند باعث ایجاد جراحت یا از بین رفتن لباس کودک شوند. تمام قطعات بر روی تجهیزات باید امن بوده و قطعه ی شل و یا شکسته وجود نداشته باشد. وجود اجسام خطرناک مانند چوب تیز یا شیشه شکسته را بر روی زمین بررسی کنید.

برای کمک به تمیز نگه داشتن زمین بازی باید زباله های آن را جمع آوری کرده.و به کودکان نیز آموزش دهیم که از سطل زباله استفاده کنند. از تجهیزات به طور صحیح استفاده کنید.و هر گونه مشکل در زمین بازی را به سازمان مسئول گزارش دهید.

توصیه های ایمنی برای کودکان:

  • در حال بازی با بارفیکس، سرسره، الاکلنگ، تاب و تجهیزات دیگر، فشار نیاورده و آرام رفتار کنند.
  • به طور مناسب از تجهیزات استفاده کنند، روی تاب ها نایستند و …
  • دوچرخه، کوله پشتی و کیسه را دور از تجهیزات.و منطقه بازی بگذارند تا کسی به آن ها دسترسی نداشته باشد.

به منظور آموزش ایمنی به کودکان به کودکان بگویید که:

  • در حالی که دوچرخه سوار می شوند، همیشه کلاه ایمنی داشته باشند.اما در حال استفاده از تجهیزات زمین بازی کلاه را بردارند.
  • هرگز از تجهیزات خیس زمین بازی استفاده نکنند،.زیرا رطوبت سطوح را لغزنده کرده و ایمنی وسایل بازی را تحت تاثیر قرار می دهد.
  •  تجهیزات بازی مانند سرسره های فلزی را در تابستان،.قبل از استفاده چک کنند. ممکن است آن ها بسیار گرم شده.و موجب سوختگی شوند.
  • کیف پول و گردنبند می تواند بر تجهیزات بازی گیر کرده و به طور تصادفی کودک را خفه کنند.
  • علاوه بر توصیه های مذکور می توان از شیوه هایی خلاقانه ای برای آموزش دادن ایمنی در خانه برای کودکان استفاده نمود، همانند کاردستی ایمنی برای کودکان: درست نمودن کاردستی در مورد ایمنی سه بعدی به کودکان این فرصت را می دهد که ضمن بازی و سرگرمی با نکات ایمنی بیشتری آشنا شوند.

فروشگاه اینترنتی بازی آفرین تمام سعی خود را برای حفظ ایمنی کودکان در طراحی لوازم بازی انجام می دهد و امیدوار است با خواندن این مقاله نکات ایمنی برای کودکان روشن شده باشد.

 اهمیت رعایت ایمنی در فضای باز

کودکان با بازی و جست و خیز در فضا های باز می توانند قابلیت های حسی و یا حرکتی خود را مانند حس تعادل، بینایی، شنوایی را تقویت نمایند. همه این قابلیت ها در صورتی بروز پیدا می یابند که محیطی امن برای کودکان در جهت کاهش آسیب فراهم گردد. رعایت نکات ایمنی برای کودکان در فضای باز بنا به دلایل زیر اهمیت دارد:

  • کودک با قرار گیری در فضای باز، عملکرد و قدرت دید خود را گسترش می دهد.
  • کودک قادر به درک خطر نیست بنابراین لازم است که در ایجاد فضا های باز اصول اولیه ایمنی رعایت گردد.
  • کودکان به دلیل حس کنجکاوی که دارند منابع مخاطره آمیز برای بازی را سریع پیدا می کنند که قبل از این که کودکان به آن دسترسی داشته باشند لازم است که حذف شوند.
  • و سایر موارد

 آموزش نکات ایمنی وسایل بازی به کودکان

پیاده سازی نکات ایمنی برای کودکان یکی از مهمترین مسائل در زمینه وسایل بازی کودکان به حساب می آید.  اما در مورد استانداردهای وسایل بازی تنها نیمی از ماجرا است؛ علاوه ایمنی سازی وسایل و همچنین نظارت والدین، کودکان باید بدانند که وقتی در یک محیط عمومی بازی قرار می گیرند چگونه از خود محافظت نمایند. که در این ارتباط آموزش ایمنی به کودکان می تواند بسیار موثر واقع گردد. نکات ایمنی سفر – بازی آموزشی: با استفاده از بازی آموزشی می توان به آموزش نکات ایمنی به کودکان در خانه آموزش داد تا در زمان سفر بتوانند از خطرات احتمالی ایمن باشند.

دکمه بازگشت به بالا