وضعیت سامانه ۱۲۴ در روزهای شلوغ بازار

وضعیت سامانه ۱۲۴ در روزهای شلوغ بازار

وضعیت سامانه ۱۲۴ در روزهای شلوغ بازار

مردم می‌توانند در صورت بروز تخلف‌های از جمله گران‌فروشی،کم‌فروشی، تقلب، احتکار و غیره از سوی واحدهای صنفی، از طریق شماره تماس۱۲۴ یا سامانه‌های مرتبط شکایت خود را ثبت کنند که معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران توضیحاتی درباره جدیدترین وضعیت آن‌ها ارائه کرده است.

به گزارش ایواره، مردم برای شکایت از واحدهای صنفی متخلف می‌توانند با مراجعه به ستاد خبری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و شهرستان‌های تابعه شکایت خود را تنظیم کنند یا از طریق تلفن (۱۲۴)، پورتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیکی (www.cppo.ir)، سایت (۱۲۴.ir) و اپلیکیشن آپ شکایت خود را مطرح کنند.

طبق قانون نظام صنفی گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع، فروش اجباری، ‌عدم درج قیمت و عدم صدور صورتحساب از جمله مهم‌ترین تخلفات صنفی است.

سعید محمدی پور درباره وضعیت پاسخگویی سامانه ۱۲۴ در هفته‌های پایانی سال در گفت‌وگو با ایواره، اظهار کرد: مدت زیادی است که سامانه پاسخگویی به روز شده‌اند و امکان اینکه فردی پشت خط بماند و پاسخ نگیرد، نیست. البته ممکن است افراد برای مدتی پشت خط منتظر بمانند.

به گفته وی چون سیستم هوشمند شده، امکان اینکه تماسی رد شود، وجود ندارد.

محمدی پور  درباره چگونگی نتیجه شکایت‌ها در سامانه ۱۲۴ نیز اظهار کرد: بعد از اجرای قانون انتزاع در آبان ماه سال ۱۴۰۰، سامانه ۱۲۴ شکایت‌های مربوط به کالاهای اساسی مثل مرغ، گوشت، سبزی و غیره، یعنی کالاهای دامی و کشاورزی را برای سازمان جهاد کشاورزی ارسال می‌کند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان تهران با بیان اینکه در وزارت جهاد کشاورزی هنوز امکانات برای پاسخ‌دهی سریع کافی نیست، تصریح کرد: البته در حال حاضر هم شکایت‌ها بی‌پاسخ نمانده است، اما مقداری تاخیر دارد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل