عمومیمدیریت کسب و کار

انتخاب کلاه کاسکت موتور به صورت هوشمندانه (حتما بخوانید)

می توان گفت که کلاه کاسکت مهم ترین ویژگی ایمنی در موتورسیکلت است.

طبق آمار، تنها در سال 2015 کلاه کاسکت موتورسیکلت جان 1777 موتورسوار را در آمریکا نجات داد.

اگر موتورسواران از کلاه کاسکت استفاده می کردند، ۷۴۰ مورد دیگر نیز به این آمار اضافه می شد!

در این مقاله می خواهیم راهنمای شما برای انتخاب عالی از سایت کلاه کاسکت موتور سیکلت باشیم.

انواع کلاه کاسکت موتور سیکلت

کلاه کاسکت موتورسیکلت دارای 6 نوع اصلی است: تمام صورت، مدولار، روباز، نیمه، خارج از جاده و دو اسپرت.

عکس 6 مدل کلاهک تابوت با هم

کلاه کاسکت تمام صورت

کلاه های تمام صورت از سر و گردن محافظت می کنند و ایمن ترین نوع کلاه کاسکت موتورسیکلت محسوب می شوند.

یکی از ویژگی های ایمنی منحصر به فرد و کلیدی این کلاه، محافظ چانه است که اکثر کلاه ها فاقد آن هستند.

طبق تحقیقاتی که در مورد آسیب‌های کلاه کاسکت و آسیب‌های سر موتورسیکلت انجام شده است، احتمال ضربه خوردن به چانه شما در تصادف 50 درصد بیشتر است و فقط یک کلاه کاسکت تمام صورت می‌تواند از چانه و فک شما محافظت کند.

تصویر کلاه کاسکت مشکی موتورسیکلت

صرف نظر از کلاس موتورسیکلت و یا محل سواری (پیست یا مسابقه یا غیره)، این نوع کلاه برای تمامی موتورسیکلت ها انتخاب مناسبی است.

بسته به نوع سواری، کلاه فول فیس متفاوت است.

ورزشکاران تمایل دارند از کلاه کاسکت با شکل خمیده استفاده کنند و به کلاه کاسکت نیاز دارند که بتواند در برابر صعود و سقوط با سرعت بالا مقاومت کند.

بنابراین معمولاً کلاه کاسکت را با چانه بلند و پیشانی کمی باز به سمت بالای کلاه انتخاب می کنند.

کوهنوردان و کوهنوردانی که مسافت های طولانی را طی می کنند باید از کلاه کاسکت تمام صورت با محافظ چانه کم و یک سپر ساده و مستقیم استفاده کنند.

اکثر کلاه‌های فول فیس دارای تهویه برای تبخیر عرق، کاهش بخار در محافظ جلویی و خنک نگه داشتن شما در هنگام سواری هستند.

در سال‌های اخیر، ویژگی‌های جدیدی به کلاه کاسکت تمام‌فیس اضافه شده است، از جمله بلندگوهای مجهز به بلوتوث، انواع طرح‌ها و رنگ‌های با دید بالا و هودهایی که با شرایط نور خورشید سازگار هستند.

انتخاب کلاه کاسکت موتور به صورت هوشمندانه (حتما بخوانید)

کلاه کاسکت مدولار (فک متحرک)

کلاه کاسکت مدولار که به عنوان کلاه چانه قابل جابجایی نیز شناخته می شود، ترکیبی از کلاه کاسکت بدون چانه (4/3) و کلاه کاسکت چانه است.

این به این دلیل است که چانه و سپر را می توان برای باز کردن جلوی کلاه بلند کرد.

این نوع مواد و اتصالات شبیه کلاه کاسکت چانه است.

آنها دارای گیره هایی برای محافظت از چشم ها و گاهی اوقات عینک های محافظ داخلی ثانویه برای محافظت بیشتر از چشم ها در برابر نور خورشید هستند.

عکس کلاه سفید (با گونه های ژولیده).

وزن تکیه گاه چانه متحرک به دلیل اضافه شدن نقاطی که در جلوی صورت قرار می گیرد کمی بیشتر از یک تکیه گاه سنتی چانه است.

در مقایسه با کلاه کاسکت چانه، شکاف کمی وجود دارد، بنابراین ایمنی موتورسواران به دلیل ساختار جدید کمی کاهش می یابد.

با این حال، در مقایسه با کلاه های بدون چانه یا با چانه، با پوشاندن چانه محافظت بیشتری را ارائه می دهند.

به دلیل ماهیت طراحی بنابراین کلاه های مدولار اغلب توسط قایقرانان و سوارکاران ماجراجو استفاده می شود. زیرا با در نظر گرفتن سوارکاری طولانی مدت طراحی شده است.

ناحیه چشم ساده است و بند چانه به گونه ای طراحی شده است که قسمت پایینی صورت را در خود جای دهد.

اسپیکر بلوتوث این مدل کلاه بسیار مورد استقبال قرار می گیرد، لبه برآمده کلاه و روکش ضد مه از دیگر ویژگی های جالب این نوع کلاه است.

کاس بدون چانه (¾)

در این مدل کلاه پشت و کناره های سر شما را می پوشاند اما صورت شما را نمایان می کند.

این نوع کلاه ها در بین اسکوترها و کافه روروک ها بسیار محبوب هستند.

زیرا سطح آن به گونه ای در معرض دید است که باد به صورت موتورسواران برخورد می کند.

از ویژگی های بارز این کلاه، عدم وجود بند چانه است که ایمنی آن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

چون چهره شما را آشکار می کند و درد می کند.

عکس کلاه کاسکت موتورسیکلت سیاه (¾).

کلاه های بدون فک از نظر ساختاری شبیه به کلاه های فک دار هستند، بنابراین مناطقی که با این کلاه ها استفاده می شود بسیار ایمن هستند.

وزن این نوع با حذف ساختار چانه کمی کاهش یافته است.

برخی از آنها مجهز به محافظ های جزئی یا کامل صورت هستند که برای محافظت از چشم و صورت در برابر نور خورشید استفاده می شود.

کلاه کاسکت

این نوع فقط تاج سر و پیشانی تا ابرو را می پوشاند و حداقل محافظت را برای شما فراهم می کند.

برخی از این ها می توانند گردن و گوش سوارکار را نیز بپوشانند، اما چهره شما را بیشتر نمایان می کنند.

تصویر کلاه کاسکت نیمه سیاه یا نیمی از موتور سیکلت

از آنجایی که Halfs مجهز به گیره یا گیر نیست، برای محافظت از چشمان خود به محافظ چشم یا عینک نیاز دارید.

اگرچه این کلاه دارای ویژگی های خاص کمی مانند بلندگوی بلوتوث است، اما محدودیت در دسترس بودن این کلاه ها به معنای بهبود کمی است.

کلاه بیرونی

کلاه کاسکت آفرود همانطور که از نامش پیداست برای رفت و آمد خارج از جاده و جاده های خاکی طراحی شده است.

بهترین انتخاب برای استفاده در شهر و بزرگراه نیست.

طراحی این کلاه با کلاه چانه متفاوت است و با کلاه کاسکت بزرگتر و ستون چانه برجسته تری برای جریان بهتر هوا ساخته شده است.

آنها معمولا با حداکثر حفاظت، حداقل وزن و تهویه برای سواری در ماه های گرم طراحی می شوند.

بنابراین انتظار فناوری پیشرفته ای مانند بلوتوث را نداشته باشید.

عکس کلاه کاسکت صحرایی با طرح رنگارنگ و زمینه مشکی

کلاه کاسکت خارج از جاده معمولا از چشم محافظت نمی کند، بنابراین بهتر است موتورسواران از عینک استفاده کنند.

اگر در جاده‌های گل‌آلود و گل‌آلود رانندگی می‌کنید، عینک‌های محافظ برای شما در اولویت هستند، زیرا از ورود آلودگی و کثیفی به چشم و صورت شما در حین رانندگی جلوگیری می‌کنند.

مواد این نوع کلاه کامپوزیت هایی مانند فایبرگلاس، کولار و فیبر کربن می باشد.

این مواد دارای استحکام بالا و سبک وزن برای جلوگیری از خستگی سر و گردن پس از یک روز طولانی سواری هستند.

همچنین حتماً عینک ایمنی خود را با کلاه کاسکت تست کنید تا مطمئن شوید که عینک به خوبی با صورت شما مطابقت دارد.

برخی از کلاه های ایمنی دور چشم شکل متفاوتی دارند و برای انواع عینک مناسب نیستند.

اگر سازنده عینک و کلاه کاسکت ارائه می دهد، در صورت امکان از همان مارک استفاده کنید.

Casca sport duala (کراس اوور، ADV، هیبریدی، اندرو)

این ترکیبی از کلاه کاسکت آفرود و کلاه کاسکت فکی است.

این مدل شبیه کلاه کاسکت آفرود با لبه بزرگ و چانه کم است اما از نظر پوشش داخلی و راحتی کلاه کاسکت برتر است.

این نوع قرار است تلفیقی بین همه سبک ها باشد، زیرا برای استفاده در جاده و خارج از جاده طراحی شده اند.

تصویر یک کلاه کاسکت دوتایی (کراس اوور، ADV، هیبریدی، اندرو) به رنگ سفید

کلاه اسپرت دوتایی دارای یک گیره محافظ چشم بزرگ است که صورت را کاملا می پوشاند و در صورتی که سوارکار بخواهد از عینک استفاده کند می توان گیره را در حالت بالایی قرار داد.

بر خلاف کلاه کاسکت خروجی، این نوع کمربند رنگی برجسته نیست، بنابراین عایق صدا خوب است و باد کمتری احساس می شود.

دو اسپرت برای انواع موتور سواری گزینه های مناسبی هستند.

از روکش کلاه کاسکت در مسیرهای شیب دار و برای جاده های معمولی استفاده کنید و از عینک و حداکثر جریان هوا استفاده کنید، پوشش را نصب کنید.

دکمه بازگشت به بالا