اقامت ترکیه از طریق تحصیل فرزند

شرایط عمومی اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال

مدارس بین المللی ترکیه: ترکیه یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیاست که در سال‌های اخیر، افراد زیادی از سراسر دنیا و مخصوصاً کشورمان به آن مهاجرت کرده‌اند. بسته به شرایط سنی و وضعیت تاهل، قوانین و شرایط دریافت ویزا و می‌تواند متفاوت باشد.

یکی از شرایطی که برای بسیاری از افراد جای سوال دارد، شرایط دریافت برای افراد زیر 18 سال است. این افراد که زیر سن قانونی هستند، شرایط مهاجرتی متفاوتی نسبت به دیگر افراد دارند که در ادامه قصد داریم در مورد انواع روش‌های دریافت ویزای ترکیه برای این افراد، مدارک مورد نیاز و قوانین مربوط به آن بیشتر توضیح دهیم.

انواع روشهای دریافت اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال

افراد زیر 18 سال می‌توانند به دو روش کلی نسبت به دریافت ویزای این کشور اقدام نمایند. که در ادامه هر کدام از این دو روش، قوانین و مدارک موردنیازشان به طور کامل توضیح داده شده است.

مهاجرت دانش آموزی و تحصیلی

شهریه سالانه مدرسه بین المللی: یکی از رایج‌ترین روش‌های دریافت اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال، از طریق اقامت تحصیلی است. فرزند شما در هر سنی که باشد می‌تواند برای در مدارس این کشور درخواست اقامت دهد. در هر صورت از آنجایی که او زیر سن قانونی است، اگر بخواهد در این دوران به صورت مستقل در ترکیه زندگی کند، باید رضایت‌نامه‌ی قانونی والدینش را به سفارت ارائه دهد.

بسته به مدرسه‌ی مورد نظر روش‌های مختلفی برای دریافت اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال به روش تحصیلی وجود دارد.در بسیاری از موارد شما می‌توانید به راحتی فرزندتان را در این مدارس ثبت‌نام کنید اما گاهی او مجبور خواهد بود که در آزمون‌های ورودی آنها شرکت کند. در نهایت بعد از قبولی و ثبت ‌نام، باید فردی را به عنوان کفیل فرزند خود معرفی کنید که اقامت ترکیه را داشته باشد. همچنین اثبات تمکن مالی نیز یکی از مراحل مهم در مهاجرت تحصیلی فرزندان به این کشور است.

زیرا اگرچه برای شهروندان آن رایگان است، اما برای خارجی‌ها با پرداخت شهریه همراه است.دریافت اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد. به عنوان مثال جدا از این که فرزند شما اجازه‌ی اقامت در یکی از بهترین کشورهای آسیایی- اروپایی با فرهنگی نزدیک به کشورمان را خواهد داشت و می‌تواند از امکانات رفاهی و شهروندی بسیاری که در اختیارش قرار داده می‌شود استفاده کند، بلکه می‌تواند در یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی دنیا تحصیل کرده و شانس خود را برای ورود به دانشگاه‌های تراز اول دنیا افزایش دهد.

مدرک در بسیاری از کشورهای دنیا قابل‌قبول است. بعلاوه بعد از اتمام دوره‌ی تحصیلی، دانش‌آموز می‌تواند برای ورود به دانشگاه‌های ترکیه اقدام کرده و اقامت خود را تمدید کند و حتی بعد با پیدا کردن شغل مناسب آن را به ویزای کاری تغییر دهد.

مدارک دریافت ویزای دانش آموزی ترکیه

قبل از هرگونه اقدام برای دریافت اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال به روش تحصیلی، شما باید به دنبال روشی برای اثبات تمکن مالی خود باشید که مسئله‌ی مهمی است. از آنجایی که افراد زیر 18 سال امکان کار حین تحصیل را ندارند، والدین آنها باید ثابت کنند که امکان پرداخت شهریه‌یشان را دارند. شهریه‌ی مدارس بسته به امکانات آن و شهر مورد نظر از 15 تا 30 هزار دلار در سال متغیر است. این هزینه به جز هزینه‌ی کلاش‌های آموزشی و شهریه‌ی مدرسه شامل هزینه‌ی کلاس‌های فوق‌برنامه‌، وعده‌های غذایی، کتاب‌ها و استفاده از سایر امکانات مدرسه است.

سایر مدارک مورد نیاز برای دریافت اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال در مهاجرت تحصیلی به شرح زیر است:

در کنار همه‌ی اینها نامه‌ی پذیرش از مدرسه‌ی مورد نظر نیز نیاز است. با در دست داشتن موارد این لیست می‌توانید به سفارت ترکیه مراجعه کرده و فرایند دریافت ویزای تحصیلی دانش آموزی برای اقامت در ترکیه را آغاز کنید.

مهاجرت به صورت خانوادگی و با ویزای همراه

یکی دیگر از روش‌های دریافت اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال از طریق ویزای همراه است. افرادی که به این کشور مهاجرت می‌کنند می‌توانند از طریق ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز، اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. در نهایت بعد از این که آنها به سن قانونی رسیدند، می‌توانند برای دریافت ویزای اقامت در ترکیه به صورت مستقل اقدام نمایند. موضوع مهم این است افرادی که از این طریق به ترکیه مهاجرت می‌کنند، اجازه‌ی تحصیل در این کشور را خواهند داشت.

استفاده از ویزای همراه برای انواعی از روش‌های مهاجرتی از جمله ، سرمایه‌گذاری، مهاجرت کاری و تحصیلیِ والدین ممکن است. همچنین باید توجه داشته باشید که مهاجرت خانوادگی می‌تواند به طرق مختلف انجام شود که هر کدام، قوانین خاص خود را دارند:

مهاجرت افراد زیر 18 سال و مسئلهی سربازی

یکی از سوالاتی که در مورد ا برای افراد زیر 18 سال مطرح می‌شود، شرایط مربوط به سربازی و وضعیت نظام وظیفه است. سن سربازی 18 سال تمام است از این رو در شرایطی که افراد بالای 18 سال باید برای خروج از کشور و مهاجرت، کارت پایان خدمت داشته باشند، این شرط برای افراد زیر 18 سال وجود ندارد. در اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال تنها به رضایت والدین نیاز است.

گواهی تولد برای اقامت افراد زیر 18 سال

یکی از مهمترین نکات در مورد اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال، تعیین هویت والدین فرد است. از آنجایی که فرد زیر سن قانونی است باید، مدارک مربوط به والدین یا سرپرستان او به طور کامل به سفارت ارائه شوند. یکی از مدارک مهم در این زمینه، گواهی تولد است. در شرایطی که فرزند شما در ایران به دنیا آمده باشد برای دریافت این گواهی تنها کاری که باید انجام دهید این است که با در دست داشتن شناسنامه و هر دو والد و فرزند به سفارت مراجعه کنید.

در این مرحله باید برای دریافت گواهی تولد هزینه‌ی آن را به حساب سفارت واریز کنید و در عرض یک تا دو روز ترجمه‌ی شناسنامه به شما ارائه می‌شود که همان گواهی تولد مورد نیاز برای اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال است. حالا نوبت آن است که شناسنامه‌ی ترجمه شده را به مهر و امضای یکی از شعبات کایما برسانید. این ترجمه بدون مهر و امضا هیچ ارزشی ندارد و قابل استفاده نیست.

در شرایطی که فرزند در ترکیه به دنیا آمده باشد، می‌توانید تولد کودک خود را با ارائه‌ی مدارک لازم در یکی از یکی از کنسولگری‌های کشورتان که به شما نزدیک‌تر است به ثبت برسانید و از این طریق گواهی تولد فرزندتان را از کشور خودتان دریافت کنید.

سایر قوانین مهاجرتی مربوط به افراد زیر 18 سال

مسئله‌ی اثبات والدین و تعیین کفیل مهم‌ترین و اصلی‌ترین مدرک در مورد دریافت اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال است. در نتیجه از این نظر مدارک شما باید تکمیل باشد و مدارکی مانند گواهی تولد، شناسنامه‌ها، سند ازدواج، گواهی طلاق و گواهی فوت (درصورت وجود)، و به طور کلی هر مدرک دیگری که والدین رسمی کودک را به دولت ترکیه معرفی می‌کند، موجود باشد.

وجود بیمه‌ی سلامتی برای دریافت اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال ضروری نیست اما به شدت پیشنهاد می‌شود زیرا هزینه‌های بهداشتی در این کشور نسبتاً بالاست و حتی در مورد بیماری‌های ساده‌ای مانند سرماخوردگی، بدون بیمه مجبور به پرداخت هزینه‌های زیادی هستید.

موضوع بعدی مسئله‌ی معادل سازی مدارک تحصیلی است. برای اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال چه بخواهید از طریق مهاجرت دانش‌آموزی اقدام کنید یا از طریق مهاجرت تحصیلی، مسئله‌ی ادامه‌ی تحصیل دانش آموز و معادل سازی مدارک پیش می‌آید. در بعضی از مواقع از دانش آموز، آزمون تعیین سطح می‌گیرند اما در بسیاری از موارد چنین نیست و همان مدارک تحصیلی دانش آموز در ایران پذیرفته می‌شود. همچنین شما این شانس را دارید که برای مدارس ایرانی ترکیه درخواست پذیرش بدهید.

این مدارس که به طور ویژه در آنکارا و استانبول واقع شده‌اند، از سیستم آموزشی ایران پیروی می‌کنند و به طور ویژه برای زمانی مناسب هستند که فرد قصد برگشت به کشور را دارد. بعلاوه دریافت پذیرش از این مدارس به مراتب راحتتر است.

هزینه‌های مربوط به زندگی و تحصیل کودک نیز بسته به نوع مدرسه و شهر محل زندگی می‌تواند متفاوت باشد. هزینه‌های زندگی در شهرهای بزرگی مانند آنکار و استانبول به مراتب از شهرستان‌های این کشور بیشتر است. بعلاوه اگرچه مدارس دولتی این کشور نیز برای خارجیان رایگان نیستند، اما هزینه‌ی تحصیل در آنها به مراتب از هزینه‌ی تحصیل در مدارس خصوصی بیشتر است.

سوالات متداول در این موضوع

برخی سوالاتی که ممکن است برای شما پیش آمده باشد

افراد بعد از آنکه به سن قانونی می‌رسند می‌توانند به صورت مستقل و با توجه به شرایط خود به دنبال دریافت اقامت این کشور باشند. یکی از بهترین روش‌ها، ادامه دادن به اقامت تحصیلی است. فرد می‌تواند با شرکت در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های ترکیه، اقدام به تحصیل در دوره‌های تکمیلی کند. بعد از پایان این دوره، این امکان وجود دارد که با پیدا کردن شغل مناسب و بستن قرارداد با یک کارفرمای ترکیه‌ای، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری و پس از آن به اقامت دائم این کشور تبدیل کنید.

ارائه‌ی مدرک زبان معتبر در روند دریافت اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال ضروری نیست. با این حال در شرایطی که موضوع اقامت تحصیلی مطرح باشد، ممکن است بسته به مدرسه‌ی انتخابی، به مدرک زبان ترکی یا انگلیسی نیاز داشته باشید.

اگر قصد را دارید، بهترین زمان اقدام زیر سن قانونی است. در مورد افرادی که در این سن قصد مهاجرت به ترکیه را دارند، کمترین سخت‌گیری‌ها انجام می‌شود و آنها می‌توانند به راحتی ویزای خود را دریافت کرده و با ورود به ترکیه از مزایای زندگی در این کشور بهره‌مند شوند.

دریافت اقامت ترکیه با آرال گام

دریافت برای افراد زیر 18 سال، با کمک کارشناسانی که در این زمین تخصص کافی دارند و  می‌دانند باید از کجا شروع کنید و چه مراحلی را طی کنید، می‌تواند تجربه‌ی جدیدی از مهاجرت را برایتان ایجاد کند. ما در موسسه‌ی آرال گام، به صورت تخصصی در زمینه‌ی مهاجرت به ترکیه مشاوره‌های لازم را در اختیارتان قرار داده و نه تنها می‌توانیم به تمام سوالات شما در مورد مهاجرت پاسخ دهیم، بلکه می‌توانیم این فرایند را برایتان آغاز کرده و در دریافت هر چه سریعتر ویزای مورد نظر به شما کمک کنیم.

دریافت اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال تنها یکی از خدمات موسسه‌ی ماست. به جز این در زمینه‌های مختلف دیگری مانند، ، تحصیل در ترکیه، ، دریافت ، ثبت ازدواج، و …. به طور کلی هر خدمت دیگری در زمینه‌ی مهاجرت به ترکیه و دریافت اقامت این کشور می‌توانید روی کمک موسسه‌ی ما حساب کنید. ما شرایطی را برایتان فراهم می‌کنیم که بتوانید در سریعترین زمان ممکن به اهداف مهاجرتی خود برسید

خروج از نسخه موبایل