عمومیمدیریت کسب و کار

نقش چوب افرا در مبل سازی مدرن

چوب افرا در صنعت مبل سازی

در مطالب گذشته به بررسی انواع چوب مناسب برای ساخت مبلمان پرداخته‌ایم. چوب افرا نیز یکی از چوب‌های مرغوب و ارزشمند در صنعت مبلمان و مبل‌سازی است. این چوب دارای بافتی متراکم و سخت است. این ویژگی باعث می‌شود که از این چوب بتوان برای قطعاتی از مبلمان که نیاز به تحمل وزن زیادی دارند مانند پایه مبل استفاده کرد. همچنین چوب افرا مقاومت بالایی در برابر خراش و ضربه دارد، در نتیجه استفاده از آن در صنعت مبل‌سازی سبب می‌شود تا چارچوب مبلمان دوام بالاتری پیدا کند.

نقش چوب افرا در مبل سازی مدرن

از آنجایی که طیف گونه‌ها و رنگ‌های چوب افرا بسیار متنوع است، از رنگ‌های مختلف آن می‌توان در ساخت انواع مبلمان استفاده کرد. همچنین با روکش و پولیش می‌توان براقیت و زیبایی چوب افرا را افزایش داد. علاوه بر این، چوب افرا دوام و عمر مفید بالایی دارد و در برابر رطوبت و آفت‌های چوب مقاوم است؛ بنابراین مبلمان ساخته شده از این چوب طول عمر بیشتری خواهند داشت. در مجموع، ویژگی‌های منحصربه‌فرد چوب افرا از جمله دانسیته، استحکام، زیبایی و دوام بالا باعث شده است که این چوب ارزشمند جایگاه ویژه‌ای در صنعت مبلمان داشته باشد.

شرکت راش ماشین این افتخار را دارد که به‌عنوان بزرگترین نهاد تخصصی بخش تولید و صادرات ماشین آلات صنعت چوب کشور  همواره در کنار صنعتگران حاضر بوده و مسیر تحقق و دستیابی به اهداف و برنامه‌ها را سریعتر نموده . از این‌رو است که شرکت راش ماشین تسهیل‌کنندۀ جریان منابع ماشین آلات چوبی  داخلی و خارجی به بخش صنعتگری است و این مهم را با استفاده از نهادسازی و شناسایی نیازها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش صنعتگری عملیاتی و اجرایی می نماید  . امید است شما عزیزان با یاری و حمایت گرمتان از بخش تولیدات داخلی بیش از پیش پشتوانه و همراه ما باشید .

تفاوت چوب افرا نرم و سخت

چوب افرا در کنار چوب‌ های گیلاس , گردو و بلوط از محبوب‌ ترین چوب‌ های سخت در ساخت مبلمان و وسایل خانه است. چوب افرا درصورت پرداخت صحیح عموماً به‌ عنوان چوبی قوی، بادوام و زیبا شناخته می‌شود. این چوب معایب خاص خودش را دارد. برای مثال افرا خیلی ثبات ندارد و مخصوصاً هنگام جلا و پرداخت بسیار مستعد آب رفتن است. اگر افرا کاملاً خشک و به‌خوبی با محیط سازگار شده باشد، تاثیر بزرگی در روند نجاری و نگهداری آن‌ در طول زمان خواهد داشت.

افرا یکی دیگر از چوب‌ های معروفی است که در ساخت مبلمان به کار برده می‌شود. این چوب بسیار مقاوم و سنگین بوده و دربرابر رطوبت و فرسودگی مقاومت خوبی دارد. چوب افرا طرح دایره‌ای داشته و با رنگ سفید متمایل به گرم ظاهر زیبایی دارد. افرا چوب بادوامی است که اگر با تکنیک‌های مناسب پرداخت شود ظاهر منحصربه‌فردی خواهد داشت. کار کردن با چوب افرا مخصوصا هنگام پرداخت و جلا زدن کمی دشوار است. انتخاب الوار مناسب برای ساخت مبلمان همیشه دو گزینه‌ی افرای نرم و سخت پیش رو است. با این‌که این دو گونه هر کدام از دو درخت مختلف نشأت گرفته‌اند ولی هر دو چوب سخت هستند و قابلیت استفاده در مبلمان سازی با عمر طولانی را دارند. اگرچه هر دو چوب سخت هستند پس چرا به این صورت نام گذاری شده‌اند؟ نام‌ها برای تعیین کیفیت چوب گذاشته نشده‌اند یعنی شما با خرید چوب نرم قرار نیست چوبی با کیفیت کمتر تحویل بگیرید.

انتخاب چوب افرا نرم به دلیل مقایسه‌ی آن با چوب افرا سخت است که در مقابل آن نرم‌تر است. این چوب از خیلی از چو‌ب‌های موجود سخت‌تر و در عین حال انعطاف بیشتری در مقابل افرا سخت دارد. قسمت عمده‌ی زیبایی مبلمان افرا مدیون تناسب و هماهنگی بافت تخته‌های افراست. در ساخت وسایل چوبی با افرا سعی کنید تا حد ممکن رنگ و طرح بافت تخته‌های کنار هم، شبیه باشند. برخی نجاران کنده‌های بزرگ افرا را خریداری کرده، سپس با اره نواری آن را برش داده و تخته‌های بریده‌ شده را در کنار هم، در ساخت وسایل چوبی استفاده می‌کنند تا از زیبایی یکدستی بافت افرا بهره ببرند.

انواع چوب مورد استفاده در ساخت مبل و خواص بارز آنها

چوب یکی از پرطرفدارترین مواد مورد استفاده در ساخت مبلمان است و مبل ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. انواع مختلف چوب دارای خواص و ویژگی های متفاوتی هستند که آنها را برای اهداف مختلف مناسب می کند. در این مقاله به برخی از رایج ترین انواع چوب های مورد استفاده در ساخت مبل و خواص متمایز آن ها می پردازیم. این تکنیک با چوب افرای ببری در ساخت درب کابینت و قسمت جلویی کشو موثر است. ازآنجاکه چوب افرا از نوع چوب‌های سخت محسوب می‌شود هنگام کار با آن مطمئن شوید که ابزار، تیغه و مته‌هایتان به‌خوبی تیز و تمیز هستند.

همچنین بررسی خواهیم کرد که چگونه این ویژگی ها بر راحتی و دوام مبل و همچنین جذابیت زیبایی آن تأثیر می گذارد. با درک ویژگی های منحصر به فرد هر نوع چوب، می توانید هنگام انتخاب مبلمان بعدی خود تصمیمی آگاهانه بگیرید. مبل های چوبی بلوط ترکیبی عالی از زیبایی و استحکام هستند. این مبل ها با ساخت چوب جامد خود طوری طراحی شده اند که سال ها دوام بیاورند. چوب جامد دوام و پایداری را فراهم می کند، در حالی که روکش زیبا حس زیبایی را به هر فضای زندگی می بخشد. مبل های چوبی بلوط برای کسانی که مبلمانی شیک و ماندگار می خواهند بسیار مناسب است.

چه به دنبال یک مبل دنج برای استراحت باشید و چه به دنبال یک مبلمان محکم برای ماندگاری در طول سال ها هستید، مبل های چوبی بلوط بهترین می باشند. نرمی چوب راش آن را برای برش و کنده کاری مناسب تر می کند. از آنجایی که برش آسان است، راش برای تولید مبلمان و سایر کالاهای چوبی ایده آل است. در صنعت چوب و مبلمان یکی از مهمترین ویژگی های چوب استحکام، مقاومت در برابر کنده کاری، بافت یکنواخت، نداشتن گره و نرمی آن است و بدیهی است که تمامی این ویژگی ها در این چوب وجود دارد که توضیح می دهد.

چوب راش در برابر رشد انواع قارچ ها و هجوم حشرات مقاوم است که یکی از ویژگی های اصلی آن است که باعث دوام و استحکام آن میمبلمان افرا بهترین راه برای افزودن گرما و جذابیت به هر فضایی است. چه به دنبال مبل، تختخواب یا سایر مبلمان باشید، افرا می تواند ترکیبی عالی از سبک و راحتی را ارائه دهد. مبلمان افرا با دانه های اغوا کننده و بافت ظریف، مطمئناً هر اتاقی را دلپذیر و دنج می کند. از سبک های سنتی گرفته تا طرح های مدرن، مبلمان افرا چیزی برای همه دارند. روی قطعات با کیفیت ساخته شده از این چوب زیبا سرمایه گذاری کنید که برای سال های آینده دوام خواهند داشت. شود و صنعت مبلمان همچنان از این نوع چوب استفاده می کند.

چوب‌های رایج در بازار مبل ایران

نوع چوبی که ما انتخاب می کنیم زیبایی و استحکام وسیله ساخته شده را تعیین می کند. انواع زیادی از چوب ها در دسترس اند و هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. در این مقاله انواع چوب هایی که  در صنعت مبلمان کاربرد دارند مورد بررسی قرار می گیرد. گالری مبل سید با توجه به تمام نکات، تولید انواع مبلمان با توجه به نیاز مشتری با بهترین امکانات نظیر تهیه بهترین فوم ها با توجه به نوع مبل و بهترین چوب در تنه و بدنه مبل، به تولید بهترین مبل ها می پردازد. مبل سید در نظر دارد با توجه به رفاه حال مشتریان خود، مبلمان و سرویس های خواب خود که با بالاترین کیفیت تهیه شده است را به صورت اقساطی و ارسال به سراسر کشور به فروش می رساند.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا