چگونگی انجام تبلیغات برای همایش‌ها و تاثیر آن

چگونه با تبلیغات می توانیم مخاطبان همایش و سرمایه گذاران را تحت تاثیر قرار دهیم؟

در دنیای کسب و کار همیشه کسب بیشترین سود اولویت نخست برندها محسوب می شود. در این میان هیچ راهکاری مانند طراحی تبلیغات جذاب موجب شهرت برندها نمی شود. امروزه برندهای بزرگ و کوچک هزینه های زیادی برای تبلیغ کسب و کارشان انجام می دهند. مزیت های این شیوه برای اغلب برندها کاملا واضح است. یکی از موقعیت های مناسب برای نمایش تبلیغات رویدادهای کاری یا همایش های تجاری بزرگ است.

تلویزیون شهری: به طور معمول در چنین همایش هایی شمار بالایی از مردم به عنوان بازدیدکننده شرکت می کنند. مزیت اصلی همایش ها حضور مخاطب علاقه مند است. به این ترتیب سرمایه گذاری برند ما نتیجه بخشی بسیار زیادی خواهد داشت. به عنوان مدیر یک کسب و کار آگاهی از بهترین شیوه های تبلیغاتی اهمیت زیادی دارد. متاسفانه بسیاری از برندها بودجه خود در زمینه تبلیغات را به شیوه کاملا نادرست صرف می کنند. خوشبختانه با صرفه جویی در هزینه های تبلیغاتی امکان افزایش تاثیرگذاری آنها به شیوه درست وجود دارد.

من به عنوان کارشناس تبلیغات و مشاور در زمینه برگزاری همایش های کاری مسئولیت طراحی طرح های اسپانسری بی شماری را برعهده داشته ام. در این مقاله هدف اصلی من بررسی ۱۰ راهکار تاثیرگذار برای انتخاب بهترین مکان به منظور نمایش پیام های تبلیغاتی در همایش های کاری است.

 ۱٫ کف راهرو، جایی که به فکر هر برندی نمی رسد

بدون تردید بسیاری از افراد به هنگام تردد در ساختمان یا فضای برگزاری همایش کاری به کف راهرو نگاه می کنند. این امر کاملا طبیعی است. به هر حال هیچ کس تمایلی به برخورد با دیگران یا به زمین افتادن ندارد. همین نکته ساده موقعیت تبلیغاتی بسیار مناسبی برای برندها فراهم می سازد. تبلیغات مندرج در کف مسیرها یا راهروهای غرفه های همایش یکی از بهترین موقعیت های تبلیغاتی محسوب می شود. اگر به همایش هایی که در طول سال های اخیر رفته اید، اندکی دقت کرده باشید، در تمام این همایش ها تکنیک موردنظر استفاده شده است. رمز موفقیت در تبلیغات مبتنی بر کف راهرو خلاقیت هرچه بیشتر است. بدون خلاقیت تاثیرگذار امکان موفقیت در عرصه کسب و کار و به ویژه فعالیت اسپانسری وجود ندارد. هرچه طرح تبلیغاتی ما خلاقانه تر باشد، انگیزه کاربران و مسئول برگزاری همایش برای به اشتراک گذاری طرح مان در شبکه های اجتماعی بیشتر خواهد شد. این امر به معنای موفقیت برند ما در جلب نظر شمار وسیع تری از مخاطب ها خواهد بود.

وقتی از دنیای مدرن شبکه های اجتماعی حرف می زنیم، باید توجه مداوم مردم به گوشی های هوشمندشان را نیز مدنظر داشته باشیم. به این ترتیب اکثر مردم ناخودآگاه به کف راهروها یا محل ترددشان نگاه می کنند. همین امر موقعیت مناسبی برای استفاده از تکنیک مورد بحث در این بخش را فراهم خواهد کرد.

۲٫ اهمیت نورپردازی در تبلیغات

بدون تردید نورپردازی نقش مهمی در جلب توجه مخاطب دارد. تبلیغات سنتی مبتنی بر بیلبوردهای ساده بود. در این الگو رنگ های مات بیشتری نقش را بازی می کرد. خوشبختانه امروزه با پیشرفت تکنولوژی امکان استفاده از بیلبوردهای دیجیتال و از همه مهم تر لامپ های LED وجود دارد. وقتی ما از نورپردازی مناسب استفاده کنیم، توجه مخاطب به صورت ویژه ای جلب می شود. چشم ما به حرکت نورها حساسیت زیادی دارد. بسیاری از برندها نیز با استفاده از همین نکته اقدام به طراحی تبلیغات با طیف رنگی متغیر می کنند. به این ترتیب ما مجبور به توجه به تبلیغ موردنظر می شویم. در اینجا نیز خلاقیت در طراحی تبلیغات اهمیت بالایی دارد. به طور معمول تبلیغات دارای نورپردازی خلاقانه باید در مکانی مرتفع نصب شود. به این ترتیب طیف رنگ های مورد استفاده چشم مخاطب را اذیت نخواهد کرد.

۳٫ هدیه های کوچک و کاربردی

این تکنیک یکی از الگوهای قدیمی تبلیغات در همایش های کاری محسوب می شود. درج نام و لوگوی برندمان بر روی المان های ساده ای نظیر خودکار، دفتر یادداشت یا لیوان ایده مناسبی برای جلب توجه مخاطب در مدت زمان نسبتا طولانی است. نکته مهم در این میان انتخاب المان های کاربردی و موردپسند مخاطب است. در غیر این صورت شانس ما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب کاهش چشمگیری خواهد یافت. متاسفانه بسیاری از برندها در انتخاب کالای موردنظرشان اشتباه زیادی به خرج می-دهند. به این ترتیب مخاطب در عمل هیچ بهره ای از هدیه کوچک ما نخواهد برد. در زمانی که اتصال به اینترنت نیازمند کارت های خاطره انگیز اینترنت بود، بسیاری از برندهای فعال در زمینه توسعه خدمات اینترنت اقدام به ارائه کارت های اینترنت رایگان در همایش های اینترنتی می کردند. بی تردید هدیه های کوچک و کاربردی تا مدت زیادی نام برند ما را در ذهن مخاطب حک می کند.

۴٫ غذا و تنقلات، کلید جلب توجه مخاطب

بدون تردید در کنفرانس ها و همایش های کاری نیز مردم نیازمند استفاده از غذا و خوراکی هستند. این امر بسیاری از برندهای معتبر در زمینه فست فود را به سوی حضور در کنفرانس های بزرگ می کشاند. نکته مهم در این میان فعالیت برندمان در این حوزه است. بدون تردید منظور من تلاش برای کسب سود مادی از این وضعیت نیست. با برنامه ریزی درست امکان توزیع بسته های خوراکی و تنقلات در غرفه برندمان وجود خواهد داشت. نکته مهم در اینجا درج نام و لوگوی برندمان بر روی بسته خوراکی-هاست. به این ترتیب شمار بالایی از بازدیدکنندگان امکان مشاهده نام برند ما را خواهند داشت.

ایده دوم من در این زمینه تهیه غرفه ای مجزا برای توزیع بسته های خوراکی است. به این ترتیب مخاطب هدف مان به شیوه تاثیرگذاری ترغیب به بازدید از غرفه مان خواهد شد. در هر صورت نکته مهم در اینجا جلب نظر مخاطب از طریق تهیه خوراکی های مناسب است. در این مورد نیازی به تهیه خوراکی های بیش از حد گران نیست.

۵٫ معجزه عکاسی

امروزه ما در دنیای تحت سلطه شبکه های اجتماعی زندگی می کنیم. به این ترتیب ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند حضور و فعالیت مداوم در پلتفرم های اجتماعی هستیم. پیش نیاز این امر توانایی بالا در زمینه تولید پست است. اگرچه محتوای ویدئویی در طول چند سال اخیر توسعه بسیار زیادی یافته است، اما فرمت عکس همچنان در اوج قرار دارد. به منظور مدیریت بهینه صفحه رسمی برندمان در شبکه های اجتماعی باید تصاویر باکیفیتی را تهیه و بارگذاری کنیم.

نکته مهم در زمینه تهیه تصاویر افزودن نام و لوگوی برندمان به گوشه آنهاست. به این ترتیب در صورت تمایل سایر برندها یا خبرگزاری ها به استفاده از آن نام برندمان نیز به نمایش در خواهد آمد. این امر نوعی تبلیغات رایگان برای ما محسوب می شود. جالب اینکه بسیاری از برندها به چنین موضوعی توجه کافی ندارند. به این ترتیب با سرمایه گذاری مناسب در این حوزه امکان کسب موفقیت تبلیغاتی بیشتر فراهم خواهد شد.

۶٫ کوله پشتی های تبلیغاتی

همه ما در طول روز به کیف یا کوله پشتی نیاز پیدا می کنیم. بدون تردید در دست گرفتن وسایل مختلف هیچ توجیه منطقی ندارد. به همین خاطر اغلب یا افراد حاضر در همایش های کاری از کیف و کوله استفاده می کنند. در این میان تلاش برای توزیع کوله های همراه با لوگوی برندمان ایده جالبی به نظر خواهد رسید. به هر حال همه افراد علاقه مند به استفاده از کوله مجانی هستند. در این زمینه حتی امکان درج لوگو و نام اسپانسر اصلی برندمان نیز وجود خواهد داشت. به این ترتیب هر دو ما از چنین اقدامی بهره خواهیم برد. جالب اینکه با چنین کاری در عمل هزینه ای تهیه کوله ها نیز میان ما و اسپانسرمان تقسیم خواهد شد، بنابراین فشار کمتری به برند ما خواهد آمد.

شاید در نگاه نخست ارائه کوله پشتی ایده قدیمی به نظر برسد. به علاوه، وقتی بسیاری از افراد کیف دارند، چرا باید کوله ما را نیز دریافت کنند. صرف نظر از ارائه رایگان کوله، باید به ارائه بسته های مختلف از سوی برندها در جریان همایش نیز توجه داشت. به این ترتیب در عمل بسیاری از بازدیدکنندگان جای کافی برای حمل بسته های موردنظر نخواهند داشت. در اینجا برند ما با ارائه کوله های رایگان امکان جلب نظر مخاطب را دارد.

همانطور که مشاهده می کنید، ایده های تبلیغاتی تاثیرگذار نیازمند پرداخت هزینه های گزاف نیست. گاهی اوقات در عین سادگی امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب و جلب نظر وی وجود دارد. در این میان فقط باید مشکلات اصلی آنها را به خوبی مورد شناسایی قرار داد.

۷٫ در جست وجوی فضاهای تازه تبلیغاتی

بدون تردید بازدیدکنندگان نیاز به استفاده از آسانسور، پله برقی و سرویس بهداشتی خواهند داشت، بنابراین ما باید از چنین فضاهایی نهایت استفاده را ببریم. استفاده از محیط هایی که به طور معمول مورد توجه سایر برندها نیست، فرآیند جلب توجه مخاطب را بسیار ساده تر از هر زمان دیگری خواهد کرد. امروزه اغلب برندها به فضاهای بسیار کلیشه ای برای درج تبلیغات شان توجه دارند. به همین خاطر یافتن فضاهای تازه اهمیت حیاتی دارد. به این ترتیب برند ما در عمل نیازمند استفاده از فضاهای مورد بی توجهی سایر رقبا است. شیشه های آسانسور، فضای اطراف پله برقی و دیوارها و آینه سرویس های بهداشتی گزینه های مناسبی محسوب می شود. شاید در نگاه نخست این امر اندکی عجیب به نظر برسد، با این حال تجربه موفقیت چنین ایده هایی را اثبات کرده است. توصیه من در اینجا تلاش برای استفاده بهینه از این فضاها پیش از رواج بیش از حدشان است. به این ترتیب پیش از تبدیل فضاهای تازه به محیط های کلیشه ای نهایت استفاده را انجام دهید.

۸٫ مزیت های تکنولوژی اینترنت

در سال ۲۰۱۹ عدم استفاده از فناوری وایرلس برای همایش ها اندکی عجیب به نظر می رسد. امروزه تمام همایش ها اینترنت بی سیم رایگان در اختیار افراد قرار می دهند. به این ترتیب پوشش اطلاعات و اخبار رویداد موردنظر راحت تر خواهد شد. بی شک این امر خدمتی نوین از سوی برگزارکننده های رویدادها محسوب می شود. دغدغه من در اینجا کاملا واضح است: مزیت این وضعیت برای ما چیست؟ به نظر من این ایده شما را بسیار هیجان زده خواهد کرد. ایده من در اینجا استفاده از نام برندمان به عنوان نام کاربری و رمز عبور به منظور اتصال بازدیدکنندگان به اینترنت رایگان است. به این ترتیب نام برند ما در اختیار شمار بالایی از کاربران قرار خواهد گرفت. نکته جالب ماجرا عدم نیاز به صرف هزینه های هنگفت برای اجرای این طرح است. به طور معمول شرکت مسئول برگزاری همایش از کسب درآمد اضافی به این صورت استقبال نیز خواهد کرد. البته اگر در جریان اجرای این طرح با رقیب سرسختی مواجه شویم، شاید نیاز به خرج پول بیشتری داشته باشیم. از این نظر چنین ایده ای تاثیرگذاری بسیار زیادی بر روی مخاطب دارد. به این ترتیب امکان جلب نظر کاربران به شیوه ای سریع فراهم می شود.

۹٫ فضای پارکینگ

امروزه بسیاری از همایش ها در مراکز دارای پارکینگ های چند طبقه برگزاری می شود. این امر با هدف سهولت دسترسی بازدیدکنندگان صورت می گیرد. در کنار این موضوع وسایل حمل و نقل عمومی نیز نقش مهمی در فرآیند موردنظر ایفا می کند. به این ترتیب همه چیز برای دسترسی راحت و بی دردسر افراد به همایش ها فراهم است. از نقطه نظر تبلیغاتی استفاده از فضای موجود در پارکینگ ها اهمیت دارد. به طور معمول برندها بیشتر بر روی دیوارهای بیرونی پارکینگ تمرکز دارند. از نظر من نمای داخلی یک پارکینگ به مراتب مهم تر است. به هر حال کمتر راننده ای به هنگام ورود به یک ساختمان به دیوارهای آن توجه می کند. در عین حال افراد پس از ورود به پارکینگ دیگر توجه چندانی به رانندگی ندارند. به هر حال مدیریت خودرو در داخل پارکینگ به مراتب ساده تر است. با این حساب استفاده از فضای اطراف پارکینگ به عنوان محل درج تبلیغات برندمان ایده جذابی به نظر خواهد آمد. این امر پیام تبلیغاتی برند ما را به بهترین شکل در اختیار مخاطب قرار می دهد.

ایده دوم من در این بخش کاملا سنتی به نظر می رسد. بر این اساس باید از فضای درونی و بیرون وسایل حمل و نقل عمومی برای اهداف تبلیغاتی استفاده کرد. اگرچه این ایده بسیار قدیمی به نظر می رسد، اما هنوز هم تاثیرگذاری خاص خود را دارد.

۱۰٫ سالن استراحت اختصاصی

همه ما تمایل به احساس زندگی مانند سلبریتی ها را داریم. تدارک سالن استراحت اختصاصی برای بازدیدکنندگان برندمان ایده جذابی در راستای افزایش توجه مخاطب محسوب می شود. به این ترتیب دست کم افراد برای بهره مندی از امکانات سالن استراحت ما اقدام به حضور در غرفه مان خواهند کرد. در چنین وضعیتی به بهترین شکل امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب وجود خواهد داشت. نکته مهم در اینجا ارائه بروشور و سایر المان های تبلیغاتی به مخاطب است. مزیت این فضا افزایش تمایل مخاطب به مطالعه متن های نسبتا طولانی در مورد برندمان است، بنابراین فرآیند توضیح هدف کسب و کارمان و محصولات آن باید در چنین موقعیتی صورت گیرد. به طور معمول در چنین فضاهایی نگرانی خاصی نسبت به حجم زیاد محتوای تبلیغات وجود ندارد.

بی تردید ساماندهی یک سالن استراحت اختصاصی هزینه های نسبتا زیادی در پی دارد. با این حال تاثیرگذاری این شیوه هزینه های آن را به طور کامل توجیه می کند.

به عنوان یک برند حاضر در رویدادهای مختلف تجاری اطلاع از آخرین ترندها اهمیت خاصی دارد. این امر به ما در راستای توسعه هرچه بهتر کسب و کارمان کمک خواهد کرد. امروزه دنیای تبلیغات روزانه در حال تغییر و تحول است. به این ترتیب استفاده از ترندهای مناسب مزیت جلو بودن از رقبا را به همراه خواهد داشت. بسیاری از برندها برای جلب توجه مخاطب هدف شان دست به خرج هزینه های هنگفت می زنند. با استفاده از ایده های موجود در این مقاله بدون نیاز به صرف هزینه بالا امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف فراهم خواهد شد.

منبع : www.ledscreenpanels.com

 

خروج از نسخه موبایل