علمی و پزشکیمدیریت کسب و کار

نحوه بیرون کشیدن پین از دست

فیکس کردن شکستگی

بعد از جا انداختن استخوان های شکسته نیاز به فیکس کردن شکستگی توسط فوق تخصص دست اصفهان است. فیکس کردن شکستگی به منظور بی حرکت کردن صورت می گیرد. از پیشرفت های بزرگ در زمینه ارتوپدی پزشکی، بی حرکت کردن استخوان شکسته با ابزار و وسایل پزشکی توسط است. با کشف آنتی بیوتیک برای کاهش و کم شدن احتمال عفونت در بدن، جراحان به انجام عمل مستقیم روی استخوان روی آوردند که با وسایل فلزی بتوانند آن را بی حرکت کنند.

نحوه بیرون کشیدن پین از دست

کاربرد پین ها در پزشکی و جراحی استخوان

پین ها میله های فلزی هستند که در اندازه و ضخامت گوناگون وجود دارند. معمولا این ضخامت بین ۱ تا ۶ میلی متر است که در موارد زیر کاربرد دارد. در جراحی دست با پین جراح پین ها از طریق پوست به استخوان وارد می کند. به این صورت یک سر پین درون استخوان قرار می گیرد و دیگری بیرون است. این قرارگیری باعث بروز میکروب محوطه زیر پوست و بعد استخوان شود که در نهایت باعث ایجاد عفونت در بدن می شود. از این رو رعایت تمیزی و بهداشت در زیر پوست و اطراف پین بسیار مهم است.

عمل جراحی دست با پین

امروزه اغلب شکستگی ها با عمل جراحی توسط فوق تخصص جراحی دست و اعصاب محیطی درمان می شوند. در عمل جراحی بی حرکت نگه داشتن استخوان های ترمیم شده با ابزار فلزی صورت می گیرد. یک میله باریک فلزی مانند به نام پین که شبیه یک میله بافتنی است بعد از عمل جراحی مستقیم روی استخوان دست، برای بی حرکت کردن آن استفاده کرد. بیشتر استفاده از پین ها در استخوان های کوچک و است که بیشتر وقت ها بعد از مدتی از بدن خارج می شود. قطر این پین ها از یک تا شش میلی متر است.

پین جراحی

پین گذاری از کم هزینه ترین تکنیک های جراحی شکستگی با تهاجم کم است. درمان شکستگی با این روش برای بهبود سریع بیمار و عملکرد بهتر در جراحی و بازگشت بیمار به زندگی صورت می گیرد.

جراحی و پین گذاری در شکستگی استخوان مچ دست

در شکستگی مچ دست، ممکن است تورم صورت گیرد و دردناک و شود. فشار به مچ درد را افزایش می دهد. در شکستگی ها با جا به جایی زیاد، ظاهر مچ دست ممکن است که تغییر کند. گاهی اوقات شکستگی های کالیس ناپایدار هستند. یعنی پس از جااندازی گچ نمی تواند قطعات شکسته شده را در کنار هم نگه دارد تا بی حرکت بماند. در این موارد اگر بعد از جااندازی از گچ گیری استفاده شود قطعات پس از مدت کوتاهی جابجا می شوند. برای بی حرکت ماندن و عملکرد بهتر در بهبود نیاز به پین گذاری به کمک بهترین دکتر عصب دست در اصفهان است.

علائم عفونت در محل قرارگیری پین

از آن جهت که وجود پین ها در زیر پوست، خطر ایجاد عفونت را افزایش می دهد، باید به طور ویژه از پین و محل قرارگیری آن رعایت تمیزی صورت گیرد. فوق تخصص جراحی دست در  جراحی دست با پین پین ها از راه پوست وارد شده و به درون استخوان میروند. بنابراین در فضای اطراف پین یك مجرای بالقوه برای ورود میكروب ها و نفوذ آن به بافت زیر پوستی و حتی استخوان وجود دارد. وجود عفونت در محل قرار گیری پین دارای علائمی است که به آن ها اشاره می کنیم.

  • قرمزی در محل ورود پین
  • تورم در محل ورود پین
  • گرم شدن در محل ورود پین
  • لق شدن پین
  • خروج ترشحات از پین

در صورت بروز هر كدام از این علائم باید آن را به اطلاع پزشك معالج خود برسانید. عفونت محل پین در صورت عدم درمان مناسب میتواند موجب عفونت استخوان شود. درمان عفونت استخوان مشكل است.

مراقبت از پین بعد جراحی دست

برای شروع مراقبت از ، باید اقدامات تمیزی صورت گیرد. مراحلی برای مراقبت و جلوگیری از وجود عفونت در مجل قرار گیری پین وجود دارد.

وسایل مورد نیاز برای مراقبت از پین جراحی کارشده در استخوان دست

  • یک ظرف تمیز
  • نرمال سالین
  • حوله تمیز
  • گاز پانسمان
  • بتادین
  • گوش پاک کن

مراحل مراقبت از پین در استخوان دست

ابتدا دست های خود را به خوبی بشویید و یک حوله تمیز را زیر محلی که قرار است کار را انجام دهید قرار دهید. مقداری از محلول نرمال سالین را در ظرفی ریخته و یک گوش پاک کن را آغشته به محلول کنید. سپس آن را درو تا دور محلی كه پین به درون پوست رفته بكشید.  با این روش کم کم ترشحات خشک شده را از پوست و پین جدا کنید. هیچ چیزیی نباید به محل تماس پوست و پین چسبیده باشد. طول پین را هم به همین صورت بایک گوش پاک کن آغشته به نرمال سالین پاک کنید.

سپس، پوست اطراف پین را با یک گوش پاک کن خشک کنید. بعد سرتا سر پوست محل تماس با پین را با بتادین آغشته کنید. دور هر پین یک گاز استریل بگذارید و گاز را دور پین و روی پوست قرار دهید.

سخن آخر درباره جراحی دست با پین

مراقبت بعد از بسیار با اهمیت است و در صورت وجود عفونت حتما با پزشک مربوطه و فوق تخصص جراحی دست در ارتباط باشید. زیرا ایجاد عفونت در محل قرار گیری پین، می تواند به عفونت استخوان تبدیل شده که درمان بسیار سختی دارد.

گذاشتن پین در مچ دست شکسته یکی از روش‌های درمانی عالی برای کنار هم قرار دادن استخوان‌هایی از مچ دست است که دچار شکستگی‌های شدیدی شده‌اند. طوری که بدون وسیله کمکی مانند پین و تنها با جا انداختن، این استخوان‌های شکسته شده در کنار هم قرار نمی‌گیرند. درواقع روش گذاشتن پین در مچ دست شکسته مانند یک نخ و سوزنی عمل می‌کند که دو تکه پارچه را به‌خوبی در کنار هم قرار می‌دهد و از جدا شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند.

مچ دست استخوان‌های ظریف، ریز و بسیار زیادی دارد که اگر مورد ضربه‌های بسیار شدید بخصوص در تصادفات قرار بگیرد کنار هم قرار دادن استخوان‌های شکسته آن به‌راحتی ممکن نیست و معمولاً در این شرایط جراحان ارتوپد باید از روش گذاشتن پین در مچ دست شکسته برای فیکس کردن استخوان‌ها استفاده کنند تا به آن‌ها کمک نمایند بی‌حرکت در جای خود قرار بگیرند و روند بهبودی و جوش خوردن استخوان‌ها به‌درستی انجام شود.

سوالات متداول درباره جراحی دست با پین

آیا پین ها باید از بدن خارج شوند؟

باتوجه به تشخیص پزشک و عکسبرداری از آن محل فوق تخصص جراحی دست، اگر تشخیص دهد که شکستگی کاملا جوش خورده است و محکم است و دیگر نیازی به پین نیست، آن را از بدن خارج می کند.

ایمپلنت چیست؟

به ابزارهای فلزی که حین عمل جراحی در بدن قرار می دهند ایمپلنت می گویند. می تواند شامل پین، پیچ و وایر باشد.

آیا امکان جابه جایی پین ها در استخوان دست وجود دارد؟

بله ممکن است که این اتفاق بیافتد و مشکلات بیمار را آزار می دهد به مفصل عروقی و تاندون ها فشار می آورد و باید توسط عمل جراحی از بدن خارج شود.

دکمه بازگشت به بالا