اجتماعی

ضرورت ارسال کمک های بشردوستانه به غزه – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

ضرورت ارسال کمک های بشردوستانه به غزه - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، پیرحسین کولیوند، در دیدار با همتای عراقی با اشاره به اقدامات انجام شده جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در راستای پشتیبانی از مردم جنگ زده غزه گفت: برای اولین بار بیش از ۱۰ هزار تن کمک برای مردم غزه از سوی هلال احمر جمع آوری و این اقلام آماده ارسال به غزه است.

وی افزود: مذاکرات متعددی با جمعیت‌های ملی جهان انجام و صدور بیانیه علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه انجام شد. این رژیم جنایتکار امروز کادر درمان و امدادگران را هدف قرار می‌دهد و هیچ قانونی را رعایت نمی‌کند و بر همین اساس باید محکوم و مجازات شود.

کولیوند تاکید کرد: آماده استقرار ۳ بیمارستان صحرایی در مرز غزه هستیم تا به مجروحین امدادرسانی شود و نامه نگاری‌ها در این راستا برای صدور مجوز نیز انجام شده است. امروز ضرورت دارد تا کمک‌های بشردوستانه هر چه سریع‌تر به دست مردم غزه برسد. همکاری در این زمینه حائز اهمیت است.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران خاطرنشان کرد: در مراسم اربعین شاهد بودیم که هم افزایی و همکاری چه نتایج مثبتی در پی داشت و این روند باید میان جمعیت‌های ملی تداوم یابد.

در این دیدار رئیس هلال احمر عراق ضمن عرض تسلیت به مردم ایران برای حادثه تروریستی کرمان، از آمادگی این جمعیت برای افزایش همکاری‌ها خبر داد.

وی افزود: هلال احمر ایران و عراق در سال‌های اخیر همکاری خوبی داشته که با توجه به وجود ظرفیت‌ها می‌توان این تعامل را افزایش داد.

این مقام عراقی با اشاره به روزهای سخت مردم در غزه گفت: ضرورت دارد هر چه زودتر کمک‌های بشردوستانه به غزه ارسال شود و هلال احمر عراق نیز دراین راستا آماده همکاری است.

کارگروه خبری اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا