بهترین برنامه طراحی نمای ساختمان

 یکی از سوالاتی که همواره ذهن طراحان معمار را مشغول می کند این است که از چه نرم افزارهایی برای طراحی نورپردازی ساختمان استفاده می شود؟ در این مقاله، ۵ تا از متداول ترین و بهترین نرم افزار طراحی نما ساختمان را به شما معرفی می کنیم. این لیست ۵ تایی حاصل سال ها تجربه و چندین روز جستجو در وب سایت های معتبر معماری دنیاست!

۱نرم افزار تری دی مکس

سنگ نما ساختمان: نرم افزار اول در این لیست قطعا ۳dsmax است. این نرم افزار مرسوم ترین نرم افزار برای نورپردازی نمای بیرونی و بطور کلی طراحی نورپردازی در معماری است. البته باید گفت که کار سه بعدی کردن ساختمان را توسط خود نرم افزار تری دی مکس انجام می دهند و کار نورپردازی و طبیعی کردن آن توسط نرم افزار جنبی که روی آن نصب می شود به نام Vray.

√   بعضی از توانایی های این نرم افزار:

∞  مدت زمان یادگیریحدود ۵ ماه -روزانه ۳ ساعت برای رسیدن به سطح متوسط

بهترین نرم افزار طراحی نما ساختمان

۲–  نرم افزار راینو-Rhino

خرید سنگ نما: راینو نیز عمدتا قابلیت های تری دی مکس را دارد با این تفاوت که از مکس، سریعتر و سبک تر می باشد. این نرم افزار جدیدتر، قابلیت های سه بعدی سازی قوی تری نسبت به تری دی مکس دارد ولی ضعف آن در مقابل تری دی مکس این است که مدل ها و آبجکت های آماده برای آن ساخته نشده اند. هر چند برای فرم ها و صحنه های پیچیده تر، ما این نرم افزار را پیشنهاد می کنیم.

√   بعضی از توانایی های این نرم افزار:

∞  مدت زمان یادگیریحدود ۴ ماه -روزانه ۳ ساعت برای رسیدن به سطح متوسط

بهترین نرم افزار طراحی نما ساختمان

۳نرم افزار AGI32

یک نرم افزار برای محاسبه دقیق شدت و میزان نور بطور کاملا مهندسی است و در شب و روز قادر به محاسبه نورپردازی ها و شدت آنها می باشد. دارای ظاهر کاربرپسند است و عمدتا توسط مهندسان برق و الکترونیک استفاده می شود (برخلاف سایر نرم افزارهای این لیست که توسط معماران کاربرد دارند).

√   بعضی از توانایی های این نرم افزار:

∞  مدت زمان یادگیریحدود ۱ ماه -روزانه ۳ ساعت برای رسیدن به سطح حرفه ای

بهترین نرم افزار طراحی نما ساختمان

۴–  نرم افزار رویت Revit

در نورپردازی کمی ضعیف تر از دو نرم افزار اول است و اگر می خواهید نورپردازی طبیعی تری طراحی کنید باید پلاگین وی ری را روی آن نصب نمایید. هر چند توانایی های آن در جایگذاری انواع نور نقطه ای، شلنگی، اسپات و … در حد قابل قبولی است.

√   بعضی از توانایی های این نرم افزار:

∞  مدت زمان یادگیریحدود ۳ ماه -روزانه ۳ ساعت برای رسیدن به سطح متوسط

بهترین نرم افزار طراحی نما ساختمان

۵نرم افزارهای دیگر

نرم افزارهای زیر نسبتا جدید هستند و یادگیری آنها دست کمی از نرم افزارهای بالا ندارد:

نرم افزار مایا

>  نرم افزار cinema 4D

>   نرم افزار لومیون

>   نرم افزار فتوشاپ

این نرم افزارها در حال حاضر بهترین ها در زمینه طراحی نورپردازی بیرونی ساختمان هستند. اگر سوالی در این زمینه دارید در بخش نظرات با ما مطرح کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

دیدگاه (3)

1. تری دی مکس (3ds Max)

نرم افزار جهانی تری دی مکس انتخابی عالی برای طراحان و معماران است. این نرم افزار ، روی طراحی اشیاء سه بعدی، جلوه‌های ویژه و تجسم معماری متمرکز است. جعبه ابزار این برنامه شامل مدل‌های آماده، مصالح، جلوه‌های نوری، بافت‌ها و سایر موارد است. نحوه چیدمان و محل درب‌ها و پنجره‌ها را مشخص کنید. همچنین با کمک دوربین‌های مجازی این ابزار، زوایای مطلوبی را برای نمایش اتمام پروژه انتخاب کنید.

2. V-Ray

طراحی نمای ساختمان در تری دی مکس با موتور V-Ray عالی می‌شود. به لطف تنظیمات این افزونه در تری دی مکس به واقعی ترین طراحی از نمای بیرونی و رندرهای با کیفیت، خواهید رسید. مصالح و بافت مدنظرتان را با این ابزار بسازید یا از لایبرری مصالح واقعی استفاده کنید.

3. Lumion 3D

نرم افزار Lumion یک ابزار طراحی نمای سه بعدی و مخصوص معماران و طراحان است. برای تصویرسازی نمای خانه به بیش از 5600 شی، از جمله انواع اقلام محوطه‌سازی، ماشین، انسان، اقلام خارجی و غیره دسترسی دارید.

این نرم افزار بسیار ساده با حداقل تعداد دکمه، تنظیمات و رندر نسبتاً سریع است. نسخه پرو این نرم افزار دارای برخی ویژگی‌های اضافی مانند صداگذاری برای پس زمینه‌های دو بعدی است.

4. Revit

یکی از بهترین نرم افزارهای طراحی نمای ساختمان و بازسازی آن است. با Revit یک صحنه شبیه سازی شده و یک نقاشی دقیق از خانه دارید. این برنامه هم در ارتباط با 3D مکس به خوبی کار می‌کند. پایگاه داده Revit حاوی اطلاعات در مورد پروژه از توسعه مفهومی ‌تا ساخت و ساز است. بعلاوه دارای یک لایبرری داخلی بزرگ از اشیاء آماده است.

5. SketchUp

نرم افزار SketchUp محبوب‌ترین برنامه طراحی نمای ساختمان است. این ابزار، لذت نقاشی با دست را با قابلیت نرم افزاری هوشمند ترکیب می‌کند. کار با این برنامه به صورت دو بعدی و سه بعدی میسر است. ویژوالایزر نمای خانه دارای افزونه‌های حرفه‌ای از جمله پارامترهای قطعات، هزینه آنها و اطلاعات مربوط به تامین کنندگان است. همچنین دارای نسخه رایگان و پولی است.

این ابزار طراحی نما به خوبی با سایر خدمات گوگل ادغام می‌شود تا شرایط نوری را بر اساس موقعیت مکانی محاسبه کنید. با این سرویس، علاوه بر خانه‌ها، امکان تعیین چیدمان منطقه محلی هم وجود دارد. بعلاوه فرصت‌های بسیار خوبی برای طراحی منظره، پرینت سه بعدی، برنامه‌ریزی ، مسکن، نجاری و غیره را فراهم می‌کند.

6. Cedreo

اگر به دنبال نرم افزاری رایگان هستید؛ Cedreo بهترین گزینه و برنامه عالی برای طراحی سه بعدی ساختمان است. سرعت، مزیت اصلی این برنامه است. به راحتی می‌توانید رندرهای سه بعدی داخلی و نما را تهیه کنید.

7. Provia Visualizer

یک برنامه رایگان طراحی نمای ساختمان با رابط کاربری ساده است. می‌توانید عکس مدنظرتان را آپلود کنید یا از عکس‌های متعدد نرم افزار استفاده کنید. این برنامه امکان ذخیره‌سازی، اعمال تغییرات و مقایسه با پروژه‌های دیگر را در اختیارتان قرار می‌دهد.

با Provia Visualizer می‌توانید پنجره‌ها، سقف‌ها، دربهای ورودی، کرکره‌ها، رنگ‌های تزئینی، دریچه‌ها و رنگ و مصالح نمای ساختمان را سفارشی کنید. تنها اشکالش این است که این برنامه نیازمند تصاویر باکیفیت است.

8. Dream Designer

ابزار Dream Designer یک رندر نمای خانه و عالی برای افراد مبتدی است. این نرم افزار، دیاگرام‌های طراحی نمای چشمگیر با مصالح شرکت Royal Building Products را به نمایش می‌گذارد. دارای طیف گسترده‌ای از گزینه‌های سفارشی سازی برای اکثر عناصر نما مانند رنگ دیوار بیرونی، مصالح، پنجره‌ها، کاشی‌ها، تزئینات و درب ورودی است. می‌توانید به راحتی فضای بیرونی را تغییر داده و بازسازی کنید.

این برنامه هیچ محدودیتی برای اندازه عکس ندارد، بنابراین می‌توانید به راحتی یک تصویر خوب را آپلود کرده و کارتان را شروع کنید. برنامه پس از اینکه تصویری از پروژه را آپلود کردید، آن را نمایش داده و از طریق ایمیل برایتان ارسال می‌کند تا طراحی را شروع کنید. به‌علاوه، می‌توانید از آن به عنوان اپلیکیشن بازسازی نمای ساختمان در تلفن همراه هم استفاده کنید.

9. Menards Design-It-Center

یک نرم افزار رندر رایگان برای طراحی داخلی و نمای ساختمان است. ویژگی‌های زیادی مانند رنگ آمیزی دیوارها، تغییر مصالح دیوار یا سقف را دارد. ویژوالایزر طراحی خانه دارای لیست گسترده‌ای از محصولات خاص و گزینه‌های رنگی است.

امکان آپلود تصاویر خانه فعلی یا آتی را به شما می‌دهد. هنگامی‌که عکس را آپلود می‌کنید، می‌توانید رنگ‌های بیرونی، مصالح و سقف را تغییر دهید. یا می‌توانید یکی از نمونه عکس‌های برنامه را ویرایش کنید. اگرچه Menards Design-It-Center دارای رابط کاربری کاملاً پیچیده است، اما استفاده از آن بسیار آسان و نرم افزاری کارآمد برای طراحی سه بعدی نمای خانه است.

10. Hover

یک اپلیکیشن جدید موبایل، برای تغییر طراحی نمای ساختمان است. تمام چیزهای لازم برای طراحی سه بعدی درجه یک را دارد. تنها باید از هر طرف خانه عکس بگیرید و عکس‌ها را در اپلیکیشن آپلود کنید تا یک مدل سه بعدی آماده و قابل تغییر را در اختیارتان قرار دهد. سپس می‌توانید مصالح و رنگ‌های مختلف را برای دیوارها، سقف‌ها، پنجره‌ها و غیره امتحان کنید. همچنین نقشه‌های دقیق طبقات و اندازه‌گیری‌های لازم برای بازسازی خانه‌ را دریافت می‌کنید.

این برنامه به صورت آنلاین هم در دسترس است. می‌توانید مدل یا اندازه گیری‌های خودتان را با فرمت‌های مختلف فایلی و انواع CAD ارسال کنید. تمام مصالح موجود در این اپلیکیشن از برندهایی مانند GAF، Alside و JamesHardie اصل هستند. با این نرم افزار به راحتی نمای سنگی، چمنزار یا ترکیب رنگ‌های دیوار را اضافه کنید. فقط باید از خانه خودتان عکس بگیرید و آن را دوباره طراحی کنید.

11. Virtual Architect

این نرم افزار برای طراحی نمای ساختمان، طراحی داخلی و منظره مناسب است. دارای لایبرری بزرگ با هزاران گرافیک سه بعدی است. می‌توانید طرح‌ها را به صورت دو بعدی و سه بعدی تهیه کنید و طرح‌های قبلی خودتان را وارد این برنامه کنید.

رابط برنامه با یک ویزارد ر(Wizard) کنترل می‌شود که به کاربران بی‌تجربه هم اجازه می‌دهد تا به سرعت و به راحتی نمای بیرونی خانه را طراحی کنند. فقط باید کلیک کنید. پشتیبانی فنی و فیلم‌های آموزشی هم دارد. اگر ایده خاصی ندارید، از نمونه‌های طراحی موجود استفاده کنید.

12. Lumion LiveSync

Lumion LiveSync یک پلاگین رایگان که لینک آنلاین بین Lumion و چندین نرم افزار محبوب معماری از جمله Revit، SketchUp، ArchiCAD، Rhino، Vectorworks و AutoCAD ایجاد می‌کند. این نرم افزار طراحی، منحصر به فرد است.

با Lumion LiveSync می‌توانید رندر نمای ساختمان را سریع و با کیفیت بسازید. می‌توانید فرایند ساختمان سازی را رصد کنید؛ با فعالسازی پلاگین LiveSync در اتوکد، می‌توانید تصویر دوربین دو برنامه را هماهنگ کنید. این نرم افزار با داشتن حداقل تعداد دکمه، تنظیمات و رندر، نسبتا سریع عمل می‌کند

خروج از نسخه موبایل