اجتماعی

تاکید رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه بر تخصصی شدن امر وکالت

تاکید رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه بر تخصصی شدن امر وکالت

رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه گفت: با ارتقای تخصص و توان علمی وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده و فراهم سازی دسترسی آسان افراد جامعه به خدمات حقوقی در چند سال آینده شاهد کاهش اطاله دادرسی، کاهش جمعیت کیفری، رسیدگی به حقوق عامه، از بین رفتن فساد و تبعیض خواهیم بود.

به گزارش ایواره، حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی در مراسم گرامیداشت روز حقوق عامه و سالروز تاسیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه که در مرکز همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد، گفت: از دوره گذشته و این دوره شاهد بودیم که مجموعه مرکز وکلا هدف محور ،موضوع محور و مسئله محور پیش رفته است.

وی ادامه داد: هدف محور کردن مرکز وکلای قوه قضاییه با تحقق عدالت، تمدن سازی حقوقی و با مبنای سند تحول قضایی اتفاق خواهد افتاد و اگر این مسأله توسط مجریان در بستر تحول قضایی درست تحقق پیدا کند باید کتاب ها در مورد آن نوشت.

عبداللهی با تاکید بر لزوم دسترسی به وکیل و ارتقای رضایتمندی جامعه گفت: موضوع محور حرکت کردن مجموعه مرکز وکلا در واقع تحصیل رضایتمندی اقشاری است که قابلیت دسترسی به خدمات حقوقی را نداشتند.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه افزود: ارتقای رضایتمندی اجتماعی از موضوعات مورد تاکید رهبر انقلاب است که با تحصیل رضایتمندی یأس و ناامیدی رخت بر بست و به واسطه اعمال و رفتار اعضای مرکز  کسانی که مراجعه و مطالبه راهنمایی داشتند هنگام خروج آرامشی دارند. تحصیل رضایت از طریق ایجاد امنیت و از بین بردن نارضایتی اتفاق می افتند.

عبداللهی با تاکید بر تخصصی شدن امر وکالت گفت: با ارتقای تخصص و توان علمی وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده و فراهم سازی دسترسی آسان افراد جامعه به خدمات حقوقی در چند سال آینده شاهد کاهش اطاله دادرسی، کاهش جمعیت کیفری ،رسیدگی به حقوق عامه،از بین رفتن فساد و تبعیض خواهیم بود.

وی با بیان اینکه همواره باید سامانه ها را به سمت و سویی ببریم که موجب تسهیل دسترسی مردم به خدمات حقوقی شود، گفت: ترتیبات اتخاذ شده در مرکز بدین منظور که هر فردی در هر گوشه ای از کشور بتواند از آن استفاده کند، قابل اعتنا است.

انتهای پیام

کارگروه خبری اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا