ارزان ترین ساعت هوشمند با قابلیت مکالمه کدام است ؟

Huawei Watch GT2 (هواوی واچ جی تی 2)

ساعت طرح اپل واچ: جدیدترین ساخته‌شده شرکت هواوی GT2 نام دارد. این شرکت که قبل از ساخت اسمارت واچ اقدام به تولید گوشی‌های هوشمند کرده بود مدتی است به تولید و ساخت، ساعت‌های هوشمند و محصولات غیر موبایل پرداخته.

از مشخصات این مدل از ساعت هوشمند می‌توانیم به کاربرد آن در فعالیت‌ها و برنامه‌های ورزشی اشاره‌کنیم، این ساعت‌ها در سه مدل کلاسیک، الیت، اسپرت و در اندازه‌های 46 میلی‌متری (39/1) اینچی و 42 میلی‌متری (2/1) اینچی ساخته‌شده‌ است؛ که هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود رادارند و به قیمت‌های 230 تا 260 دلار به فروش می‌رسند.

از ویژگی‌های دیگر این مدل، نمایشگر جذاب لمسی خازنی با پشتیبانی از 16 میلیون رنگ است، این نمایشگرها روشنایی با وضوح 454 در 454 پیکسل در اندازه‌های 46 اینچی و 390 در 390 پیکسل در اندازه‌های 42 اینچی رادارند.

در این مدل از ساعت هوشمند هواوی، سعی سازندگان بر این بوده که عمر باتری آن نسبت به نمونه‌های قبلی خود بهتر باشد؛ 4 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی و 2 گیگابایت حافظه (رم) دارد و تنها 2/2 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این ساعت‌ها به وای فای وصل نمی‌شوند و برای به‌روزرسانی‌شان باید به گوشی متصل شوند.

شیشه‌های این محصول سه‌بعدی است و همچنین در برابر آب و گردوغبار بسیار مقاوم است. در قسمت راست ساعت دو کلید به چشم می‌خورد که یکی از آن‌ها برای اپلیکیشن داخلی و دیگری برای اجرای اپلیکیشن مربوط به ضربان قلب یا ورزش است.

در لبه سمت راست ساعت، اسپیکری باکیفیت و قدرت خوبی برای تماس صوتی و یا گوش دادن موسیقی قرار داده‌شده و دارای حسگرهایی از قبیل شتاب سنج، ژیروسکوپ، سنجش ضربان قلب، فشارسنج، قطب‌نما، است. این محصول در رنگ‌های خاکستری نقره‌ای ضدزنگ، مشکی نقره‌ای ضدزنگ، نقره‌ای ضدزنگ در بازار موجود است.

ساعت هوشمند آنر HONOR Magicwatch 2

طرح اپل واچ اولترا: ساعت هوشمند آنر مجیک واچ 2 ساخت شرکت هواوی چین است. از مشخصه‌های این ساعت هوشمند، اندازه‌گیری‌های فعالیت ورزشی مانند پیاده‌روی، شنا و قایقرانی بوده و قابلیت ردیابی از دیگر ویژگی‌های این ساعت است. شما با این مدل ساعت می‌توانید وزن، کالری سوخته شده، مسافت پیموده شده و حتی سرعتتان را اندازه‌گیری کنید.

نکته جالبی که باعث محبوبیت HONOR Magic Watch 2 شده وجود یک دستیار صوتی فوق‌العاده است تا از طریق اسپیکر ساعت، در تمرینات ورزشی شما را راهنمایی کند. از دیگر قابلیت‌های این ساعت می‌توان به گزارش آب‌وهوا، استرس سنج، تایمر، قطب‌نما اشاره کرد.

در کل این مدل ساعت به خاطر متریک‌های ورزشی که دارد برای ورزشکاران و کسانی که به‌طور مرتب ورزش می‌کنند، مناسب‌ترین گزینه است. ساعت‌ آنر مجیک واچ 2 در اندازه‌های 42 میلی‌متری 46 میلی‌متری موجود است. نمایشگر 42 میلی‌متر، با 1.2 اینچ و نسخه 46 میلی‌متر، با 39/1 اینچ است.

از دیگر قابلیت‌های این ساعت هوشمند (آنر مجیک واچ)، برنامه خواب، ردیاب استرس و مانیتور ضربان قلب است؛ همچنین این ساعت هوشمند تا 50 متر در برابر آب مقاومت دارد، حافظه این ساعت 4 گیگابایت بوده که 2 گیگابایت از آن را در اختیار کاربر قرار داده می‌شود و باقی در اختیار سیستم‌عامل و نرم‌افزار است. از دیگر ویژگی‌های این ساعت می‌توان به نمایشگر مدور، سنسور فشار هوا، بلندگو، سنسور شتاب سنج، سنسور ژئومغناطیسی اشاره کرد.

این مدل از ساعت‌های هوشمند باقیمت 158 دلار برای 42 میلی‌متری و 170 دلار برای 46 میلی‌متری روانه بازار شده است؛ شرکت سازنده به کاربران خود این قول را داده که در صورت استفاده معمولی تا 14 روز نیاز به شارژ مجدد نخواهد داشت، این محصول به دلیل باتری قدرتمند و صفحه‌نمایش همیشه روشن آن، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch (46MM)

گلکسی واچ 46 میلی‌متری، از سری ساعت‌های هوشمند ساخت شرکت سامسونگ است؛ ساعت‌های هوشمند فرم دایره‌ای، بیشتر به ساعت‌های کلاسیکی شباهت دارند.

ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ دارای صفحه نمایشگر رنگی و لمسی بوده و اندازه صفحه‌نمایش آن 1.3 اینچ با رزولوشن صفحه 360.360 است. جنس بدنه این ساعت از فلز بوده و 63 گرم وزن دارد، از قابلیت‌های این ساعت هوشمند می‌توان به وای فای، بلوتوث، جی‌پی‌اس، مکالمه، شتاب سنج، ژیروسکوپ، سنجش نور محیط، شمارش ضربان قلب اشاره کرد.

سیستم‌عامل این نوع ساعت هوشمند تایزن است و با سیستم‌عامل‌های اندروید 5 به بالا سازگاری دارد. گلکسی واچ 46 میلی‌متری، 4 گیگابایت حافظه داخلی و 750 مگابایت حافظه رم دارد و دارای نمایشگر همیشه فعال با امکان تصویر رنگی است. جالب بدانید که این ساعت تا عمق 50 متری در آب مقاومت دارد و ظرفیت باتری‌اش 472 (میلی‌آمپر ساعت) است.

ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch (42MM)

گلکسی واچ 42 میلی‌متری، از سری ساعت‌های هوشمند همیشه روشن است؛ یعنی شما می‌توانید هر زمانی که بخواهید بدون اینکه دکمه‌ای را بزنید و یا قابی را بچرخانید از زمان مطلع شوید؛ اما ناگفته نماند که استفاده از این قابلیت، می‌تواند مصرف باتری‌تان را افزایش دهد.

سیستم‌عامل این نوع ساعت تایزن نسخه 4.0 است؛ و همانند مدل 46 خود با اندروید بالاتر 5 سازگاری دارد. مدل 42 میلی‌متری ساعت هوشمند گلکسی واچ بارنگ‌های مشکی و رزگلد، روانه بازار شد؛ این موضوع در تنوع رنگ‌های دستبندها نیز صدق می‌کند.

این ساعت برخلاف مدل 46 که تنها در سه رنگ آبی اقیانوسی، مشکی و خاکستری عرضه می‌شد، رنگ‌های متنوع‌تری دارد که برای مثال می‌توان به رنگ‌های قرمز، لیمویی، بنفش، صورتی، خاکستری روشن و قهوه‌ای اشاره کرد.

میزان شارژ باتری این مدل 270 میلی‌آمپر است و به گفته سامسونگ تا 80 ساعت می‌توان از آن استفاده کرد؛ از کارایی‌های این ساعت می‌توان کنترل، میزان استرس و ضربان قلب را نام برد.

ساعت هوشمند Galaxy Watch Active 2

هدف از ساخت ساعت هوشمند گلکسی واچ اکتیو 2، پایش سلامتی کاربران آن است. این مدل ساعت‌ هوشمند، آن‌چنان با دقت و دقیق کار می‌کند که در مواقعی، ضربان قلبتان بالاتر و یا پایین‌تر از سطح عادی بزند، به شما هشدار می‌دهد.

گلکسی واچ اکتیو 2 در دو اندازه 40 و 44 میلی‌متری روانه بازار شده است، اندازه 40 میلی‌متری 1.2 اینچی با رزولوشن 360 در 360 پیکسل و اندازه 44 میلی‌متری 1.4 اینچی همان 360 در 360 رزولوشن را دارد. نمایشگر این نوع دستگاه، لمسی خازنی، باقابلیت پشتیبانی از 16 میلیون رنگ است؛ و دارای دو بدنه فلزی و پلاستیکی و بندهای مختلف و متنوعی است.

این نوع ساعت هوشمند میکروفونی با شفافیت و حساسیت بسیار خوبی و بالایی که دارد، به‌راحتی می‌تواند با ساعت از طریق فرمان صوتی کار کند؛ همچنین این ساعت قابلیت بررسی فعالیت‌های ورزش را دارد.

از دیگر ویژگی‌های این ساعت حسگرهایی از قبیل شتاب سنج، ژیروسکوپ، ضربان قلب سنج، فشارسنج و از خاص‌ترین آن‌ها ردیاب خواب و برنامه‌های دویدن را می‌توان نام برد. گلکسی واچ اکیتو 2 باتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 340 میلی آمپرساعت را دارا است و در استفاده روزانه، باتری آن بیشتر از یک روز ماندگاری دارد.

میزان مقاومت این ساعت هوشمند در برابر آب تا 50 متر است و قابلیت متصل شدن به وای فای، بلوتوث و جی‌پی‌اس را دارد. این ساعت در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای و طلایی و صورتی در بازار به فروش می‌رسد؛ قیمت این نوع ساعت هوشمند حدود 400 یورو است.

اپل واچ سری 5

اپل واچ سری 5 یکی از پرفروش‌ترین ساعت‌های جهان شناخته‌شده است و در دو سایز 40 و 44 میلی‌متر با بدنه تیتانیوم وارد بازار رقابت شد. این مدل در دورنگ کرم و خاکستری همچنین، با بدنه تمام آلومینیمی ضد زنگ هم در بازار موجود است و اما در مورد قیمت آن باید بگوییم که یکی از گران‌ترین‌ها در برابر رقبا خود، محسوب می‌شود.

APPLE WATCH SERIES 5 دارای نمایشگری از نوع اولد است از ویژگی‌های این نوع نمایشگر می‌توان به صفحه براق، واضح و خیره‌کننده‌اش اشاره کرد، به‌طوری‌که وقتی دستتان را بالا بیاورید تا ساعت را مشاهده کنید، صفحه نمایشگر با حرکت دستتان، روشن می‌شود و شما می‌توانید از هر زاویه و جهتی که بخواهید صفحه نمایشگر را مشاهده یا بخوانید.

این مدل ساعت هوشمند در برابر آب مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد به‌طوری‌که کاربر به‌راحتی می‌تواند با آن شنا کند؛ از دیگر ویژگی‌های این ساعت باید به سرویس تماس اضطراری اشاره‌کنیم که می‌توان طوری آن را تنظیم نمود که فقط با فشار دادن دکمه پاور تماس برقرار شود.

از خاص‌ترین کاربرد آن هشدار سقوط است به‌طوری‌که اگر شما از ارتفاعی سقوط کنید و قادر به حرکت نباشید او شما را به نزدیک‌ترین مرکز اورژانس وصل می‌کنند؛ همچنین این محصول دارای یک‌قطب نما داخلی است تا آدرس و موقعیت‌یابی دقیق‌تری را در اختیار کاربر قرار دهد.

گلکسی واچ 3 سامسونگ

گلکسی واچ 3 جدیدترین مدل ساعت هوشمند سامسونگ است که در سال 2020 معرفی و به بازار عرضه شده است. Galaxy Watch 3 در دسته ساعت های پرچمدار جای می‌گیرد و علاوه بر قابلیت های سلامتی مانند شمارش ضربان، اندازه گیری فشار خون و دیگر قابلیت های مهم در ساعت هوشمند مانند مشاهده نوتیفیکشن، کالری شمار، گام شمار و… امکان پاسخ گویی و مکالمه با ساعت را دارد. تماس های ورودی تلفن همراه ، از روی ساعت پاسخ دهید و با اسپیکر موجود در ساعت مکالمه انجام دهید.

ساعت هوشمند Amazfit GTS 2

ساعت امیزفیت GTS در نسل جدید علاوه بر بروزرسانی طراحی و امکانات و سنسورهای متعدد، قابلیت مکالمه نیز به آن اضافه شده است. با اضافه شدن مکالمه به ساعت هوشمند Amazfit GTS 2 فاصله خود را از رقبای در این محدوده قیمت افزایش داده است. با طراخی زیبا و بروز آن که به اپل واج بسیار شباهت دارد در کنار قابلیت هایی چون اندازه گیری اکسیژن خون،نظارت بر ضربان قلب، سنجش کیفیت خواب، موقعیت یاب GPS و… آن را به بهترین انتخاب برای افرادی که تبدیل کرده است که خواهان ساعت هوشمند شبیه به اپل واچ با امکانات بروز و قیمت مناسب هستند.

ساعت هوشمند شیائومی Amazfit GTS 2 از کنترل پخش موسیقی تلفن همراه از طریق ساعت پشتیبانی می کند. حافظه داخلی 3 گیگابایت این امکان را به شما می‌دهد موسیقی از گوشی موبایل به ساعت منتقل کنید و مستقیم از اسپیکر ساعت پخش کنید.

استرس دلیل اصلی بسیاری از مشکلات سلامتی است. با ساعت هوشمند GTS 2 ، می توانید در هر زمان که تحت فشار هستید ، میزان استرس خود را بررسی کنید. این ساعت نمایش می‌دهد میزان استرس درحالت آرام، متوسط یا بالا است. بنابراین می دانید چه موقع استراحت کنید و آن را کاهش دهید.

ساعت هوشمند Amazfit GTR 2

ساعت هوشمند GTR 2 نسخه جدید از سری GTR امیزفیت است که طراحی متفاوت و قابلیت های جدید دارد. این ساعت در نسخه کلاسیک و اسپرت عرضه می‌شود. نسخه کلاسیک بدنه استیل و نسخه اسپرت بدنه با رنگ مشکی دارد. از قابلیت های ساعت هوشمند جدید امیزفیت می‌توان به اندازه گیری اکسیژن خون، نظارت بر ضربان قلب، سنجش کیفیت خواب و GPS اشاره کردو صفحه نمایش همیشه روشن Amazfit GTR 2 از دیگر ویژگی جدیدی است که در این نسل به آن اضافه شده است.

ساعت هوشمند Amazfit GTR 2 مجهز به سنسور BioTracker 2 است، بصورت 24 ساعته بر ضربان قلب نظارت دارد، در صورت تغییر غیر طبیعی ضربان قلب هشدار می‌دهد. این ویژگی هنگام ورزش برای اطلاع از شدت تمرین نیز مناسب است.

این ساعت مجهز به سنسور نظارت بر خواب است، می تواند مراحل مختلف خواب را اندازه گیری می‌کند، وضعیت تنفس هنگام خواب را کنترل می‌کند، اطلاعات خواب را تجزیه و تحلیل می‌کند و توصیه هایی برای بهبود خواب ارائه می‌دهد

منبع : اروس دیجیتال

خروج از نسخه موبایل