لیست جدید تیم ملی فوتبال ایران

اعلام لیست جدید تیم ملی فوتبال/ بازگشت بازیکنان محبوب کی‌روش

به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان اسامی بازیکنان شاغل در لیگ ایران را جهت شرکت در اردوی تدارکاتی تیم ملی فوتبال به شرح زیر اعلام کرد:

دروازه‌بانان:

پیام نیازمند از سپاهان، سیدحسین حسینی از استقلال و علیرضا بیرانوند از پرسپولیس

مدافعان:

رامین رضاییان و امید نورافکن از سپاهان، مهدی شیری و عارف آغاسی از فولاد، صالح حردانی و ابوالفضل جلالی از استقلال، سامان فلاح از پیکان، آرمین سهرابیان از گل‌گهر و مرتضی پورعلی‌گنجی از پرسپولیس

هافبک‌ها:

مهدی مهدی‌پور از استقلال، محمد کریمی و یاسین سلمانی از سپاهان، رضا اسدی از تراکتور، مهدی حسینی از مس رفسنجان، محمد خدابنده‌لو از گل‌گهر و میلاد سرلک از پرسپولیس

مهاجم‌ها:

محمد محبی و مهدی قایدی از استقلال، سعید صادقی و مهدی ترابی از پرسپولیس و شهریار مغانلو از سپاهان.

بازیکنان فوق روز چهارشنبه 23 شهریور ماه از ساعت 12 در هتل المپیک باید حضور داشته باشند.

لیست بازیکنان لژیونر متعاقباً از طریق سایت رسمی فدراسیون فوتبال در موعد مقتضی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

از نکات مهم این لیست بازگشت رامین رضاییان و مرتضی پورعلی‌گنجی است که کی‌روش علاقه زیادی به بازی آنها دارد.

مشاهده نتایج زنده فوتبال جهان بصورت لحظه ای در سایت وان بال

در نقد نوع اعلام لیست تیم ملی؛ همان همیشگی!

بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی و هواداران تیم ملی از صبح امروز در تب و تاب اعلام لیست نهایی تیم ملی بودند. اتفاقی که قرار بود در آخرین مهلت اعلام نام بازیکنان به فیفا بیفتد و به همین دلیل استرسی عجیب به جان ملی پوشان و کنجکاوی پایان ناپذیری نیز به جان هواداران تیم ملی افتاده بود تا آنها دقیقه به دقیقه رسانه ها را به روز کنند و به دنبال لیست نهایی تیم ملی باشند.

شاید در اصل، خط خوردن نام یک بازیکن استرس چندانی به همراه نداشته باشد اما صحبت های کی روش مبنی بر زیر نظر داشتن لیست استندبای برای تغییر و تحولات احتمالی باعث شده بود تا خیلی ها به دنبال اعلام نهایی این موضوع باشند. اعلامی که در دیرترین حالت ممکن و آن هم نه توسط مسئولان تیم ملی که توسط سایت رسمی فیفا اتفاق افتاد!

در حالی که سرمربی پرتغالی تیم ملی پیش از این نیز نشان داده بود علاقه ای به رسانه های ایرانی ندارد و به همین دلیل ترجیح می دهد آنها را در جمع آخرین نفراتی که از یک واقعه حساس باید خبردار شوند قرار دهد. در این رابطه می توان لیست های پیشین تیم ملی را از نظر گذراند که ابتدا در صفحه اجتماعی کی روش به انتشار می رسید و سپس توسط خبرنگاران راهی رسانه های داخلی می شد. او بارها و بارها نیز ترجیح می داد در ابتدا نام همه بازیکنان مورد نظر خود را اعلام نکند و طی دو سه پارت نام نفرات مورد نظر خود را رسانه ای کند.

بهرحال این اتفاق امروز نیز به گونه ای دیگر و در بی رحمانه ترین حالت آن افتاد و در حالی که همه منتظر اعلام نام ها توسط سرمربی تیم ملی بودند این موضوع به وقوع نپیوست و رسانه ها باید بیشتر از مسئولان تیم ملی حواسشان را به جایی مانند سایت رسمی فیفا می دادند تا شاید از آن طریق می شد به هدف رسید. همان طور که در تصاویر زیر نیز می بینید “ورزش سه” به عنوان اولین رسانه‌ای که به لیست تیم ملی رسید فهرست مورد نظر را در ساعت 6:51 عصر روی خروجی کانال تلگرامی خود قرار داد اما کانال رسمی تیم ملی 7 دقیقه بعد یعنی در ساعت 6:58 عصر و در حالی که بسیاری از رسانه های داخلی این خبر را روی خروجی خود قرار داده بودند اقدام به انتشار لیست تیم ملی کرد.

بهرحال این فهرست نیز بدون اعتماد کی روش به داخلی ها اعلام شد و در حالی که زودتر خبردار شدن رسانه های ایرانی، هواداران تیم ملی را به پاسخ سوال هایشان می رساند این اتفاق نیفتاد تا همه هواداران و بازیکنان و خبرنگاران به رسانه های خارجی دخیل ببندند تا شاید بتوانند به خبر مهمی مربوط به تیم ملی ایران دست پیدا کنند.

ما، کی‌روش و آرزوهای مشترک‌؛ پیش به سوی یک رویا در قطر

کارلوس کی‌روش چهارشنبه هفته گذشته وارد تهران شد تا یک ماجراجویی دیگر را در ایران‌ آغاز کند. این بار در فاصله کمتر از دو ماه و نیم تا آغاز جام‌جهانی، سرمربی ۶۹ ساله پرتغالی پس از ورود به ایران، از پیش رفتن به سوی یک «رویای مشترک» گفت؛ رویای نمایش درخشان در قطر، رویایی که به نظر می‌رسد در هیاهوی حواشی انتخابات فوتبال و تغییرات نیمکت ایران گم شده  و کمتر کسی در ایران سراغ آن را می گیرد.

کی‌روش در همان قدم‌های اول بازگشت به ایران یا به گفته خودش «بازگشت به خانه» به یادمان آورد که با تمام هیاهوی خارج از زمین مسابقه، باید گوش‌ها و چشم هایمان را متوجه داخل زمین بازی کنیم، جایی که می‌خواهیم با کی‌روش، رویایمان را عملی کنیم.

در نخستین مسابقه جام‌جهانی ۲۰۱۸ در سن پیترزبورگ، با سوت جونیت چاکر به نشانه پایان بازی، رویایی را با تک تک‌ سلول‌های‌مان احساس کردیم و حالا بعد از ۴ سال، این بار در دوحه، به‌دنبال تکرارش هستیم؛ رویایی که امروز کی‌روش در ورودی سی‌آی پی فرودگاه امام خمینی(ره) حواسمان را به سمت آن سوق داد، آن هم در روزهایی که حواشی فوتبال بر سر  تیم ملی سنگینی می‌کند.

تا قبل از این، به نظر می‌رسید کمتر کسی حواسش به این رویا بود؛ رویایی بزرگ که باید در دوحه آن را دنبال کنیم و سرمربی پرتغالی هدفی را به ما گوشزد کرد که نه او بلکه خود ما باید از او می‌خواستیم!

فرصت زیادی تا جام‌جهانی قطر نمانده است؛ کمتر از ۷۰ روز دیگر و در این فرصت که به گفته دسا، دستیار کی‌روش، «ایده آل» نیست، باید در کنار کی‌روش برای رسیدن به رویا و آرزوهای مشترک فوتبالی‌مان، دور تمام اختلاف‌ها و حواشی را خط بکشیم.

فرصت کوتاه و روزهای مهمی در راه است، روزهایی که می‌تواند پر از حس غرور باشد و سرمان را بالا بگیریم یا روزهایی که سرمان را پایین بیندازیم و سرشار از حس شکست و سرافندگی باشیم. فرصت کم اما انتخاب با خود ماست، انتخابی برای همه اهالی فوتبال، از پیشکسوت گرفته تا مربی و ملی پوش و مدیر؛ برای رسیدن به این رویا همه به سهم خودشان مسئولند و در فرصت مانده تا جام‌جهانی، همه در کنار هم باید «رویای مشترک» را هدف بگیریم و از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

گاهی باید سکوت کرد و دندان روی جگر گذاشت، گاهی هم باید پیام همدلی داد و گاهی هم باید با یک امضا مسیر رسیدن به «رویا» را هموارتر کرد تا از کمترین فرصت، بیشترین استفاده را داشته باشیم.

یک جام‌جهانی است و یک رویا که هر ۴ سال یک بار باید در مسیر تحقق آن گام برداریم؛ باید جلوی تمام دعواها و رجزخوانی‌های منتقدان کوچه خلوت، نقطه گذاشته شود و همان طور که کی‌روش گفت، باید در کنار هم، آرزوهایمان را دنبال کنیم.

با چشم بر هم زدنی ۳۰ آبان می‌رسد؛ روزی که باید در ورزشگاه الخلیفه دوحه در اولین قدم در راه رسیدن به رویایمان برابر انگلیس به میدان برویم؛ مقابل شاگردان گرت ساوتگیت و ستاره‌هایی همچون هری کین؛ برای آن روز و مصاف‌های بعدی با ولز و آمریکا باید حرف امروز کی‌روش را بشنویم و یکدل  پیش به سوی رویایی که برای جام‌جهانی ترسیم کرده‌ایم، حرکت کنیم و بار این مسئولیت، برعهده تمام جامعه فوتبال است.

منبع : flashscore.com

خروج از نسخه موبایل