علمی و پزشکیمدیریت کسب و کار

بهترین مدل آدامس برای دیابتی ها – آپدیت 1403

آدامس‏ بدون قند برخلاف آدامس های دیگر (آدامس های شکری) مضر نیست و به دلایل مختلف می‏تواند مفید نیز باشد. آدامس بدون قند واژه ای آشنا برای تمام مصرف کنندگان آدامس است. آدامس بدون قند، آدامس بدون شکر، آدامس شوگرفری و آدامس زایلیتول همگی به یک معنی هستند. امروزه آدامس‏ ها انواع گوناگونی دارند. اما نوع بدون قند آن از انواع دیگر آدامس ها بهتر است. ما برای فروش آدامس بدون قند ارزان و با کیفیت در خدمت شما هستیم.

بهترین مدل آدامس برای دیابتی ها - آپدیت 1403

جویدن آدامس بدون قند به دلایل متعدد مفید است. این درحالی است که این امر در خصوص آدامس ‏های حاوی قند (آدامس های شکری) صادق نیست. چراکه این آدامس ها قند بیشتری وارد دهان مصرف کننده می ‏کند. به طور کلی برای سلامتی دهان و دندان باید تاحد امکان مصرف قند و شکر را حتی به صورت مصرف آدامس محدود کرد. هنگامی که آدامس قندی (شکری) می‏جوید، قند این آدامس در بزاق دهان حل می‏ شود و باکتری ‏های موجود در پلاک دندان این قند را جذب می‏ کنند. لذا این باکتری ها انرژی لازم برای تولید مثل را دریافت می‏ کنند. اگر با مسواک زدن این باکتری‏ ها را از بین نبرید، تکثیر شده و در نتیجه سبب بروز پوسیدگی دندان و بیماری ‏های لثه می گردند.

آدامس ‏های بدون قند دارای مهر تایید انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA)، شامل آدامس هایی است که ترکیبات آن ها حاوی زایلیتول، آسپارتام، سوربیتول و مانیتول است. این مواد شیرین کننده‏ هایی هستند که برخلاف سایر شیرین کننده ها باعث ایجاد حفره دندانی نمی‏ شوند.

“بهترین آدامس های بدون قند برای افراد دیابتی عبارتند از:

Xylichew

Orbit بدون قند

Extra بدون قند

Trident بدون قند

Stride بدون قند

این آدامس ها با استفاده از شیرین کننده های مصنوعی مانند زایلیتول، آسپارتام و سوکرالوز ساخته می شوند. این شیرین کننده ها طعم شیرینی را بدون افزودن کالری یا شکر به آدامس ارائه می کنند.

زایلیتول یک انتخاب عالی برای افراد دیابتی است زیرا در واقع می تواند به کنترل قند خون کمک کند. همچنین نشان داده شده است که زایلیتول خطر پوسیدگی دندان و بیماری های لثه را کاهش می دهد.

آسپارتام و سوکرالوز نیز جایگزین های قند ایمن هستند. با این حال، برخی از افراد ممکن است عوارض جانبی منفی مانند سردرد یا ناراحتی معده را از این شیرین کننده ها تجربه کنند.

مهم است که آدامس های بدون قند را در حد اعتدال مصرف کنید. جویدن بیش از حد آدامس می تواند باعث مشکلات فکی و دندانی شود.

در اینجا چند نکته برای انتخاب بهترین آدامس بدون قند برای افراد دیابتی آورده شده است:

به دنبال آدامس هایی باشید که با استفاده از شیرین کننده های طبیعی مانند زایلیتول ساخته شده باشند.

از آدامس هایی که حاوی شکر یا شربت ذرت هستند خودداری کنید.

آدامس را در حد اعتدال بجوید.

با انتخاب آدامس بدون قند مناسب، می توانید از فواید سلامتی آن لذت ببرید بدون اینکه قند خون خود را افزایش دهید.”

دکمه بازگشت به بالا