علمی و پزشکی

وزیر بهداشت: هیچ میکروب و ویروسی درباره ایجاد مسمومیت دانش‌آموزان قمی شناخته نشد

وزیر بهداشت: هیچ میکروب و ویروسی درباره ایجاد مسمومیت دانش‌آموزان قمی شناخته نشد

وزیر بهداشت ضمن سفر به استان قم و بررسی بیشتر ابعاد مسمومیت سریالی دانش آموزان این استان، تاکید کرد: نمونه‌های زیادی از بیماران گرفته شد و به مراکز پیشرفته ما در انستیتو پاستور و … ارسال شد و خوشبختانه هیچ نوع میکروب و ویروسی در رابطه با ایجاد مسمومیت شناخته نشد.

به گزارش ایواره، دکتر بهرام عین‌اللهی، گفت: امروز (۲۶بهمن) در قم در بیمارستان شهید بهشتی حضور پیدا کردم و تعدادی از افرادی که به دلیل مسمومیت از مدارس به این بیمارستان منتقل شده بودند را ویزیت کردم و با پزشکان و افراد مطلع نیز مذاکراتی انجام دادم.

وی افزود: به طور کلی جمع بندی ما این است که این مسمومیت بسیار خفیف است و هیچگونه عارضه‌ای از شروع مسمومیت‌ها تا به امروز برای افراد ایجاد نکرده است و هیچ گونه نگرانی در این رابطه وجود ندارد.

او تاکید کرد: خود اساتید و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی قم نهایت تلاش را انجام دادند تا درمان به موقع ارائه شود و چند تیم بهداشتی و درمانی هم از تهران اعزام شده است و در واقع جمع بندی ما این است که عامل این مسمومیت میکروبی نیست.

وزیر بهداشت ادامه داد: نمونه‌های زیادی از بیماران گرفته شد و به مراکز پیشرفته ما در انستیتو پاستور و … ارسال شد و خوشبختانه هیچ نوع میکروب و ویروسی در رابطه با ایجاد مسمومیت شناخته نشد.

وی افزود: امروز کمیته ملی ویژه‌ای با اساتید برجسته دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با مسئولیت معاون درمان وزارت بهداشت مسئول کردم تا تحقیق و بررسی ویژه‌تری انجام دهند و زمانی که به نتیجه برسیم این نتایج اعلام خواهد شد. 

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا