اجتماعیمدیریت کسب و کار

جیرجیر کردن تشک به چه دلیل است؟

شل شدن پیچ و مهره؛ اولین دلیل صدا دادن تخت

تشک مهمان چیست؟در اولین قدم، برای پیدا کردن علت صدا دادن تخت خواب، باید به سراغ اتصالات تخت بروید. گاهی اوقات، به دلیل اصطکاک بین پیچ و مهره‌ها، اتصالات شل می‌شوند و تخت صدا می‌دهد. برای بهتر جفت شدن پیچ و مهره‌ها، آن‌ها را بررسی و با آچار مخصوص محکم کنید.

جیرجیر کردن تشک به چه دلیل است؟

  1. فرسودگی سرویس خواب؛ علت صدا دادن چوب

در بسیاری از موارد، مخصوصاً اگر سرویس خواب چوبی باشد، بعد از گذشت چند سال تخت به صدا درمی‌آید. طبیعی است که با استفاده روزمره از تخت‌ خواب، بعد از چند سال یا سرویس‌ خواب‌های دیگر، دچار فرسودگی شوند. در چنین حالتی، تنها راهکار برای برطرف کردن مشکل صدای تخت خواب، تعویض آن با یک سرویس خواب جدید است. تخت‌های فلزی نسبت به تخت‌های چوبی، ماندگاری بیشتری دارند و با محکم کردن اتصالات، کمتر صدا خواهند داد.جهت خرید بالش پر کلیک کنید

  1. تشکهای فنری غیر استاندارد؛ علت صدا دادن تشک تخت

استفاده کردن از تشک‌های بدون کیفیت به‌عنوان یکی از دلایل صدا دادن تخت خواب شناخته می‌شوند. معمولاً در تشک‌ها یا خوش‌خواب‌هایی که در بازار موجود هستند، از فنرهای فلزی استفاده می‌شود. فنرهای فلزی موجود در تشک‌های نامرغوب، پس از مدتی استفاده مقاومت و تحمل خود را در برابر وزن از دست می‌دهند؛ همین موضوع باعث می‌شود با هر بار تکان خوردن روی تخت، صدای جیر جیر به گوش برسد. اگر صدای تخت خواب شما از تشک فنری ناشی می‌شود، تنها راه حل برای رفع صدای جیر جیر، خرید باکیفیت است.

  1. تراز نبودن تخت نسبت به زمین؛ علت صدای تخت فلزی و چوبی

هم‌راستا نبودن تخت نسبت به سطح زمین، می‌تواند علت صدا دادن تخت خواب باشد. در چنین شرایطی چند اتفاق می‌افتد:

  •    به دلیل تراز نبودن محل قرارگیری پایه‌های تخت و زمین، با هر بار تکان خوردن روی تخت، پایه‌ای که به‌درستی روی زمین قرار نگرفته جابه‌جا می‌شود؛ همین موضوع باعث ایجاد سروصدای بیش از حد شده و آرامش هنگام خواب را از شما می‌گیرد.
  •    تراز نبودن تخت و زمین، به مرور زمان باعث شل شدن پیچ و مهره‌ها و اتصالات در تخت می‌شود؛ به همین دلیل با کوچک‌ترین حرکتی روی تخت، صدای آزاردهنده‌ای به گوش می‌رسد.
  •    یکی دیگر از اتفاقاتی که با هم‌راستا نبودن تخت و سطح زمین پیش می‌آید، فرسوده شدن زودهنگام تخت است. اگر تخت در مکانی ناهموار قرار گرفته باشد و دائماً در یک وضعیت نامناسب وزن شما و تشک را تحمل کند، در درازمدت صفحه و پایه‌های آن دچار فرسودگی می‌شوند و صدا می‌دهند.

در چنین شرایطی، برای جلوگیری از ایجاد صداهای ناهنجار تخت باید پایه‌های تخت و سطح زمین را هم‌راستا کنید. برای این کار می‌توانید از یک تکه مقوای محکم یا یک تکه چوب استفاده کنید. با قرار دادن مقوا یا چوب زیر پایه‌هایی که تراز نیستند، می‌توانید به‌راحتی صدای تخت را از بین ببرید. با این کار عمر تخت و اتصالات آن را نیز افزایش می‌دهید. این ترفند برای هم‌راستا کردن پایه‌های با سطح زمین نیز بسیار کارآمد است؛ با این کار بدون تکان خوردن میز می‌توانید روی آن بنویسید یا کار کنید.

  1. تنظیم نبودن اندازه تشک نسبت به قاب تخت؛ علت صدا دادن تخت

کوچک بودن یا بزرگ‌ بودن اندازه تشک نسبت به چهارچوب تخت می‌تواند علت صدا دادن تخت خواب باشد. اگر تشک نسبت به قاب تخت کوچک‌تر باشد، با هر بار تکان خوردن شما روی تخت، تشک نیز تکان می‌خورد و با برخورد به دیواره‌های اطراف تخت، صداهای ناهنجار تولید می‌کند. اگر قادر به تعویض تشک نیستید، با قرار دادن ملحفه یا فوم‌ در فضاهای خالی اطراف تشک، می توانید تا حدودی صدای تخت را از بین ببرید.

درمقابل، اگر اندازه تشک از اندازه قاب تخت بزرگ‌تر باشد، با فشار وارد کردن به دیواره‌های تخت خواب، صداهای ناهنجار تولید می‌شود. تشک به مرور زمان با فشار وارد کردن به دیواره‌های تخت، باعث شل شدن اتصالات تخت خواب و ایجاد صدا می‌شود. بهترین راه‌حل برای جلوگیری از ایجاد چنین مشکلاتی، اندازه‌گیری دقیق تخت‌ خواب و خرید یک تشک با ابعاد مشابه آن است. علاوه‌برآن، اندازه‌گیری ابعاد تخت‌خواب به شما در نیز بسیار کمک خواهد کرد. در چنین شرایطی، به‌راحتی می‌توانید وسایل اتاق را باتوجه‌به متراژ آن و ابعاد تخت خریداری کنید.

  1. تخت خواب بدون کیفیت و ارزان؛ دلیل جیر جیر کردن تخت

کیفیت تخت خواب خصوصاً اگر چوبی باشد، ارتباط مستقیمی با میزان صدا دادن آن دارد. بسیاری از افراد هنگام خرید تخت خواب، فقط به قیمت آن توجه کرده و از کیفیت آن غافل می‌شوند. هنگام خرید از فروشنده درباره نوع تخته‌های استفاده شده در تخت سؤال بپرسید تا از کیفیت آن مطمئن شوید.

  1. آکبند و نو بودن سرویس تخت خواب؛ دلیلی برای صدا دادن تخت

فرسودگی تخت را به‌عنوان علت صدا دادن تخت خواب معرفی کردیم؛ ولی نو بودن تخت نیز می‌تواند دلیلی برای صدا دادن آن باشد! تخت‌های آکبند، به دلیل نو بودن اتصالات و صفحات، معمولاً صدای جیر جیر می‌دهند و این صداها بعد از مدتی از بین خواهد رفت. اگر پس از گذشت مدتی، تخت همچنان صدا می‌داد، بهتر است برای پیدا کردن منبع صدا دوباره این مطلب را از ابتدا بخوانید؛ شاید یکی از موارد گفته شده در این مقاله دلیل صدا دادن تخت خواب شما باشد.

تجربه یک خواب راحت با خرید سرویس خواب  

امیدواریم علت صدا دادن تخت خواب خود را پیدا کرده باشید. در این مقاله سعی کردیم دلایل مختلف صدا دادن تخت خواب و روش‌های برطرف کردن هر کدام را بررسی کنیم. بررسی اتصالات و متناسب بودن ابعاد تخت و تشک، می‌تواند تا حدود بسیاری از صدا دادن تخت جلوگیری کند. اگر تخت شما کهنه شده است، تنها راه حل برای از بین بردن صدای جیر جیر آن، خرید یک سرویس خواب جدید است

لینک : نمایندگی تشک رویال اصفهان

دکمه بازگشت به بالا