تفاوت درب اتوماتیک بالارونده و ریلی

امروزه با توجه به پیشرفت دانش بشری، هر محصولی برای تامین آسایش انسان تولید می شود. درب اتوماتیک پارکینگی یکی از نمونه هایی است که برای راحتی افراد توسط متخصصین تولید و به بازار عرضه می شود. درب های اتوماتیک به صورت خودکار باز و بسته می شوند و نیازی به صرف زمان برای باز و بسته شدن دستی درب ها نیست.

از آنجایی که درهای پارکینگ بزرگ و مطمئنا سنگین هستند، باز کردن این درها برای کودکان، میانسالان و افراد مسن کمی دشوار و خسته کننده است. به همین دلیل، بسیاری از افراد برای صرفه جویی در زمان و اجتناب از پیاده شدن از خودرو و باز و بسته کردن خسته کننده درب گاراژ، درب های اتوماتیک را برای درب پارکینگ خود ترجیح می دهند.

درب های پارکینگ اتوماتیک انواع مختلفی دارند و مدل های زیادی از این درب ها در بازار موجود است. در این مقاله از وب سایت اسمارت کو به بررسی درب های پارکینگ اتوماتیک و تلسکوپی می پردازیم و تفاوت این دو را به شما می گوییم. پس تا پایان مقاله ما را دنبال کنید

مزایای نصب درب پارکینگ اتوماتیک:

انتخاب درب اتوماتیک پارکینگ یا تعویض درب اتوماتیک به عنوان جایگزین درب قدیمی دارای مزایای بسیاری است.

1- درب های اتوماتیک پارکینگی به گونه ای طراحی شده اند که در برخورد با اشیا و افراد بلافاصله از حرکت باز می ایستند و کاملا باز و بسته نمی شوند. با این کار آسیب به خودرو یا افراد اطراف درب اتوماتیک پارکینگ به حداقل می رسد.

2- در یک روز بارانی یا شدید که می خواهید سریع وارد ساختمان شوید و هوا بد است، می توانید با نصب درب اتوماتیک پارکینگ به سرعت وارد ساختمان شوید. بنابراین نیازی نیست در هوای بد از خودرو پیاده شوید و با تمام وزن خود به صورت دستی درب گاراژ را باز و بسته کنید. با این حال، با فشردن یک دکمه روی کنترل از راه دور، می توانید با خیال راحت درب گاراژ خود را به طور خودکار در ماشین خود باز کنید.

3- یکی دیگر از مزیت های درب پارکینگ این است که در همه مدل ها و سایزهای موجود در بازار موجود است و شما می توانید درب اتوماتیک متناسب با فضای پارک خود انتخاب کنید. انجام دهید

یکی از انواع درب اتوماتیک پارکینگ درب اتوماتیک پارکینگ ذره بین می باشد. درب اتوماتیک پارکینگ تلسکوپی در مکان هایی مانند مغازه ها، بانک ها، بیمارستان ها و … استفاده می شود. در واقع این درب ها برای مکان های پرتردد و ورودی و خروجی های کوچک ایده آل هستند.

به دلیل باز شدن کوچک درب اتوماتیک پارکینگ تلسکوپی، این مدل درب در مکان هایی با درب های ورودی و خروجی کوچک استفاده می شود. کارشناسان برای امنیت این درب ها قفلی طراحی کرده اند که با فشردن کلید امنیتی ساختمان به سرعت بسته می شود.

یکی از ویژگی هایی که برای درب اتوماتیک پارکینگ تلسکوپی می توان به آن اشاره کرد صدای کم درب هنگام باز و بسته شدن و همچنین باز و بسته شدن سریع درب است که انواع مختلفی از این مدل درب به صورت وجود دارد. شش و چهار برگ در بازار مشخص شده است که با توجه به ساختمان و فضای پارکینگ می توانید هر کدام از این مدل ها را برای درب پارکینگ انتخاب کنید.

پارکینگ تلسکوپی اتوماتیک

انواع درب های تلسکوپی

قطار دروازه اتوماتیک با دو لنگه متحرک: درب اتوماتیک تلسکوپی پارکینگ دارای دو لنگه متحرک است و سرعت لنگه اول بیشتر از لنگه دوم است. حرکت سرعت در این دو لینک به گونه ای طراحی شده است که هر دو لینک به صورت هماهنگ روی دیوار قرار می گیرند. این نوع درب تلسکوپی با دو لولا متحرک در مکان هایی که در هنگام باز شدن درب فقط از یک طرف جا برای قرار دادن لولا وجود دارد، کاربرد زیادی دارد.

درب اتوماتیک تلسکوپی: این مدل از درب تلسکوپی از دو بال متحرک و یک بال ثابت تشکیل شده است، اما تنها تفاوت آن در این است که وقتی دو بال متحرک مونتاژ می شوند، روی بال ثابت مونتاژ می شوند.

درب های تلسکوپی چهار لنگه: این درب های تلسکوپی دارای چهار لنگه هستند، جفت هایی که در طرفین مقابل هم مونتاژ می شوند. در واقع از درب های اتوماتیک چهار لنگه در مکان هایی استفاده می شود که در ورودی جای پارک زیاد است و جا برای باز شدن چهار لنگه وجود دارد.

درب اتوماتیک تلسکوپی شش لنگه: درب اتوماتیک شش لنگه دو طرفه و دارای دو لنگه ثابت و چهار لنگه متحرک و دو لنگه سمت راست و دو لنگه سمت چپ بر روی لنگه های ثابت در هر طرف به هم متصل می شوند. . . از مناطقی با فضای بیشتر برای جابجایی افراد استفاده می شود.

نحوه نصب اتوماتیک درب تلسکوپی

همانطور که در متن بالا به نقل از زیبادر گفتیم درب اتوماتیک پارکینگ تلسکوپی انواع مختلفی دارد که دارای دو تا شش لولا می باشد. در واقع تعداد لولاهای تلسکوپی متغیر است. این لولاها می لغزند و روی هم قرار می گیرند. درب های اتوماتیک تلسکوپی سنگین تر از سایر درب های اتوماتیک هستند و برای باز و بسته کردن آن ها به موتور سه فاز قدرتمند نیاز است. درب های پارکینگ تلسکوپی اتوماتیک از فناوری پیشرفته ای برای ایمنی بیشتر در هنگام جابجایی اشیا و عابران استفاده می کنند.

ورودی پارکینگ راه آهن

درب های ریلی اتوماتیک روی ریل کشویی می شوند و به راحتی باز و بسته می شوند. نام دیگر این مدل از درب ها درب اتوماتیک کشویی پارکینگی است. درب های اتوماتیک ریلی در پارکینگ های مکان هایی مانند ادارات و شرکت ها استفاده می شود.

درب ریلی به کمک چرخ دنده های روی شانه دنده به کمک کیسه ها به طور خودکار حرکت می کند و به صورت خودکار باز و بسته می شود. درب اتوماتیک پارکینگی ریلی برای درب های پارکینگ با فضای کم در بالای پارکینگ استفاده می شود، در هنگام نصب درب اتوماتیک پارکینگی ریلی باید توجه داشته باشید که آیا دو طرف چهارچوب درب پارکینگ باید فضای کافی داشته باشد.فضای نصب درب ریلی.

پارکینگ اتوماتیک ریلی چه مزایایی دارد؟

به سرعت باز و بسته می شود.

آنها عملکرد راحت دارند.

با کمک کنترل از راه دور می توان درب ریلی را از راه دور کنترل کرد.

درب اتوماتیک ریلی را می توانید با گوشی موبایل از راه دور کنترل کنید.

از آنها در درب های گاراژ سنگین و عریض استفاده می شود.

در صورت لزوم می توان از باتری برای باز و بسته کردن درب استفاده کرد.

وقتی باز و بسته می شود سکوت می کند.

آنها برای مناطق پر تردد مناسب هستند

مزایای درب اتوماتیک پارکینگ ریلی چیست؟

دارای چشم و سنسور حرکت است. این سنسورها هنگام برخورد درب با اجسام و افرادی که از آنجا عبور می کنند، آسیب را کاهش می دهند و سرعت درب را به خوبی کنترل می کنند.

درب اتوماتیک پیست به طور خودکار باز و بسته می شود، بنابراین لازم نیست هر بار درب را از ماشین باز کنید و خطر سرقت را کاهش می دهید.

در داخل درب اتوماتیک پارکینگ راه آهن می توان گیت انسانی نصب کرد که باعث باز و بسته نشدن مکرر گیت می شود و این مشکل عمر مفید گیت را افزایش می دهد و استهلاک ناشی از باز نشدن درب در حال آمدن است. و اغلب خاموش است

نصب درب اتوماتیک پارکینگی ریلی

در نصب درب های اتوماتیک پارکینگ مسیری باید دقت زیادی داشته باشید و برای عملکرد بهتر درب های اتوماتیک بهتر است نصب را به افراد حرفه ای بسپارید. زیرا هر گونه اشتباه در نصب درب اتوماتیک باعث می شود که جک ها و موتور هنگام باز و بسته شدن درب برق مناسبی دریافت نکنند. این امر باعث آسیب به موتور و بالابرها و افزایش هزینه تعمیر و تعویض این قطعات می شود.

عواملی مانند نصاب مجرب، استفاده از ابزار مناسب و درب اتوماتیک جدید نقش زیادی در نصب درب پارکینگ دارند. برای این کار، تمام مواردی که در نصب درب اتوماتیک پارکینگ باید در نظر گرفته شود از دیگر مواردی که در نصب درب اتوماتیک باید به آن توجه کرد، نصب صحیح جک ها، سنسورهای نوری، سنسورهای حرکت، کابل های برق و مقاطع ریلی است. البته سطح مقطع ریل یکی از نکاتی است که در هنگام نصب باید به آن توجه شود. زیرا ریل راه باز و بسته شدن در است.

در خرید درب اتوماتیک پارکینگ ریلی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در هنگام خرید درب اتوماتیک ریلی جهت ورود به پارکینگ ساختمان به کارشناسان مربوطه مراجعه نمایید و باید درب اتوماتیک خریداری نمایید.

1- جزئیات دوشاخه خودکار

2- میزان تردد شبانه روز

3- محاسبه طول و عرض و ارتفاع پارکینگ

4- آب و هوای محلی که باید درب اتوماتیک ریلی نصب شود

تفاوت بین تلسکوپی اتوماتیک و درب پارکینگ راه آهن چیست؟

در متن بالا به تفکیک این دو درب اتوماتیک پارکینگی را توضیح داده ایم اما در این قسمت از متن به تفاوت این دو درب می پردازیم. درب های اتوماتیک پارکینگ تلسکوپی در واقع مانند درب های اتوماتیک ریلی عمل می کنند، به طور خودکار باز و بسته می شوند، تفاوت در این است که درب های اتوماتیک پارکینگ تلسکوپی دارای لولاهای متعدد درب هستند که متحرک هستند و روی ریل هایی قرار می گیرند که یکی روی دیگری حرکت می کنند.

اما درب های اتوماتیک قطار فقط یک لنگه در دارند که روی قطار حرکت می کند. درب های اتوماتیک تلسکوپی فضای کمتری نسبت به درب های اتوماتیک ریلی اشغال می کنند و برای مکان هایی با جای پارک محدود مناسب می باشند.درب های اتوماتیک تلسکوپی با سنسورهای چشمی و حرکتی جلوه زیبایی به نمای ساختمان می دهند و در جای خود بیشتر می باشند. تجاری، صنعتی و مسکونی.

درب اتوماتیک پارکینگ

درب بازکن اتوماتیک روی درب پارکینگ نصب می شود. در واقع برق قدرت موتور و درایو حرکت درب پارکینگ را به صورت خودکار تامین می کند. یکی از ویژگی های درب بازکن اتوماتیک باز شدن آهسته و بی صدا درب پارکینگ می باشد. این درب بازکن های اتوماتیک می توانند هنگام باز شدن درب از برخورد درب به هر چیزی یا کسی جلوگیری کنند. در واقع سرعت درب پارکینگ را تا حد زیادی کنترل می کنند و ایمنی افراد را تضمین می کنند و آسیب به ماشین شما را کاهش می دهند.

با توجه به کارایی و سرعت باز و بسته شدن درب پارکینگ، امروزه افراد نسبت به سال های گذشته برای درب پارکینگ منازل خود از درب اتوماتیک استفاده می کنند. درب بازکن های ریلی با ویژگی های تلسکوپی به صاحبان خانه این امکان را می دهد که با فشار یک دکمه از راه دور درب گاراژ را باز و بسته کنند.

انواع درب اتوماتیک پارکینگی به صورت تلسکوپی، ریلی، لولای و … در بازار وجود دارد که هر کدام با توجه به شرایط و شرایط فضای پارک مورد استفاده قرار می گیرند. هر کدام از این درب ها با توجه به قابلیت های خود قیمت های متفاوتی در بازار خواهند داشت. برای اطلاعات بیشتر با نمایندگی سیماران تماس بیگرید.

خروج از نسخه موبایل