اجتماعی

خراش زباله بر پیکر ساحل؛ یادگاری گردشگران نوروزی

خراش زباله بر پیکر ساحل؛ یادگاری گردشگران نوروزی

ایواره/هرمزگان گردشگران نوروزی، پس از تفرج و شنا در آب‌های ساحلی و استفاده از دیگر مواهبش، خراش زباله را بر چهره ساحل به یادگار می گذارند.

به گزارش خبرنگار ایواره در هرمزگان، پراکندگی زباله در سواحل جزیره قشم که سالانه پذیرای میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی بوده به اعتقاد کارشناسان امر، ظلم مضاعف بر محیط و سیمای سواحل زیبای منطقه و صنعت گردشگری است.

گردشگران نوروزی، پس از تفرج و شنا در آب‌های ساحلی و استفاده از دیگر مواهبش، خراش زباله را بر چهره ساحل به یادگار می‌گذارند.

جمع‌آوری زباله‌ها و قرار دادن در محل‌های تعیین شده کار ساده‌ای است که می‌تواند کمک بزرگی به پاکی محیط زیست دریا باشد، ضمن اینکه خطرات رهاسازی زباله‌ها در طبیعت و ساحل با نفوذ به خاک و آب و آلوده کردن آنها به سلامت انسان برمی‌گردد.

پاکسازی سواحل جزیره قشم در یک حرکت خودجوش

پاکسازی سواحل گردشگرپذیر و زیبای جزیره قشم امروز جمعه ۲۴ فروردین در یک حرکت خودجوش از سوی دانش‌آموزان و جامعه محلی بزرگ‌ترین جزیره ایرانی خلیج‌فارس از وجود زباله و پسماندهای به جای مانده از حضور مسافران نوروزی انجام شد.

این مهم با همکاری اداره حفاظت محیط زیست، آموزش و پرورش و یک گروه ۲۰ نفره به نام ۱۸ بهشت در سواحل پارک زیتون تا پلاژ سیمین، ریگو، شیب دراز و اسکله کندالو انجام شد، شماری از دانش‌آموزان، قشموندان و دوستداران محیط زیست در این برنامه شرکت کردند.

انتهای پیام

کارگروه خبری اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا