علمی و پزشکیمدیریت کسب و کار

آیا قرص رویال کلاژن ایکس مارت عوارض دارد؟

رویال کلاژن یکی از پر طرفدار ترین محصولات نگهداری از پوست قرص رویال کلاژن ایکس مارت می باشد که اشخاص با هدف پیشگیری از افتادگی پوست ، جلوگیری از ایجاد خطوط روی پوست در اثر افزایش سن والبته استفاده می کنند. البته باید گفت که کلاژن برای سلامت مو و ناخن هم تاثیر بسزایی دارد.

Does Royal Collagen X Mart have side effects

کلاژن چیست؟

کلاژن نوعی پروتئین است که در بافت های پیوندی مثل پوست، تاندون ها و رباط ها و حتی استخوان و مو وجود دارد و باعث ایجاد مقاومت در برابر کشیدگی این بافتها می شود. با افزایش سن، تولید کلاژن در بدن کم می شود و افراد برای جبران بدنبال مصرف منابع کلاژن هستند. البته در کسانیکه دچار پارگی رباط پا، کشیدگی تاندون در اثر ضربه، تصادف یا انجام کارهای فیزیکی پرتکرار مانند ریسندگی هستند، به دریافت مکمل حاوی کلاژن بیشتر احتیاج پیدا می کنند. البته هنوز هم ادعاهای مصرف کلاژن برای مقابله با آسیب های ناشی از سن، تقویت استخوان و مفاصل تاییده های لازم را نگرفته است و نیاز به بررسی های بیشتری دارد.

انعطاف پذیری پوست کاملا بر عهده کلاژن است و 75 درصد وزن خالص پوست بدلیل حضور کلاژن می باشد، کلاژن از ایجاد چروک، خشکی، خط و خطوط و پوسته شدن پوست جلوگیری میکند و باعث حفظ تراکم پوست، یکپارچگی در سطح پوست و حفظ طراوت می شود. اما با افزایش سن ، تولید کلاژن کاسته می شود و علائم افزایش سن روی پوست، خود را نشان می دهد . البته تغذیه مناسب جهت تامین نیازهای پوست بسیار موثر است.

تاثیر رویال کلاژن بر استخوان

با این وجود مصرف مکمل حاوی کلاژن در افزایش تولید غضروف که از سر استخوانها قرار دارد موثر است و حرکت مفاصل را راحت تر و درد مفصلی که از عوارض افزایش سن و آرتروز است را کمتر می کند. زیرا علاوه بر غضروف، مصرف کلاژن از خشکی عضلات و کشیدگی عضلات جلوگیری میکند ومحدودیت حرکت را کمتر می کند.

در مورد مصرف کلاژن ادعاهای دیگری مثل بهبود سطح کلسترول و بهبود عملکرد قلب، سلامت چشم، کاهش وزن سریعتر و … وجود دارد اما هنوز شواهد و اسناد کمی برای اثبات این ادعاها دیده می شود.

قرص رویال کلاژن ایکس مارت یک مکمل کلاژن هیدرولیز شده است، که حاوی ۸۳۳ میلی گرم کلاژن از نوع هیدرولیز شده است که جهت سلامت پوست، مو و ناخن توصیه به مصرف آن می شود. این قرص باعث افزایش آبرسانی، افزایش خاصیت ارتجاعی و استحکام، کاهش چین و چروک و جوان سازی پوست می‌شود. علاوه بر آن کلاژن هیدرولیز شده در افزایش استحکام ناخن‌ها و کاهش دفعات شکستن آنها موثر است.

به تناسب قرص رویال کلاژن ایکس مارت مقدار کلاژن کمتری در برابر پودر کلاژن کلاژنیو دارد و با این وجود شرکت تولید کننده ادعا می کند که مصرف این قرص باعث افزایش ضخامت مو می شود. زیرا کلاژن در برابر آسیب فولیکول مو در اثر افزبایش سن مقاومت می کند و از نازک شدن مو جلوگیری می کند. موی سر از کراتین تشکیل شده است. کراتین پروتئینی است که از چند نوع اسیدآمینه ساخته می شود. که بسیاری از این اسیدهای آمینه در کلاژن هم موجود می باشد و این دلیلی برای اثبات این ادعا می باشد.

اهمیت استفاده

باید این نکته را متذکرشد که جنس و ضخامت موها کاملا ارثی است و هرجا سخن از افزایش ضخامت مو دیده شد، این افزایش ضخامت در افرادی است که در اثر افزایش سن، استفاده از داروها و ابتلا به برخی بیماری ها، حجم بسیاری از مو را از دست داده و یا موها ضعیف و نازک می شوند.

از طرفی دیگر با مصرف میزان رشد ناخن و احتمال شکستگی ناخن کمتر می شود زیرا در ساختار ناخن کلاژن وجود دارد و وجود مقدار کافی آن در بافت ناخن موجب افزایش انعطاف پذیری و کاهش شکنندگی ناخن می شود.

شکل دارویی رویال کلاژن

کلاژن به سه شکل قرص، کپسول و پودر در بازار دیده می شوند که مصرف هرکدام از این محصولات تفاوتی در خاصیت آن ندارد اما شکل قرص و پودری ان می تواند باعث بروز علائم خفیف گواشی و ایجاد طعم ناخوشایند در دهان شود که همین عارضه می تواند باعث افزایش استرس اکسیداتیو شود و سنتز کلاژن کمتر شود.

البته کسانی که به ماهی، تخم مرغ و صف حساسیت دارند نباید از مکمل های کلاژن استفاه کنند زیرا اکثر مکمل های کلاژن از این مواد غذایی تشکیل شده اند. همچنین زنان باردار و شیرده ، کودکان و افرای که بیماری های خاص، کبدی، کلیوی و خود ایمنی دارند، نباید از مکمل های کلاژن استفاده کنند.

برای خرید این محصول و دیگر مکمل های زیبایی و سلامتی میتوانید به سایت مراجعه کنید.

مقدار مصرف

مقدار توصیه شده مصرف کلاژن طبق مطالعات 2.5 تا 10 گرم است که قرص رویال کلاژن ایکس مارت تنها 833 گرم کلاژن را در هر قرص جای داده است که توصیه می شود برای افزایش بازدهی روزانه 2 عدد قرص مصرف شود. البته حس این قرص به نسبت مکمل های دیگر کلاژن شکل هیدرولیز شده آن است که جذب بیشتری دارد.

ادعای فروشندگان محصولات کلاژن، است که بسیار کذایی می باشد، کلاژن از افتادگی پوست جلوگیری می کند و با حفظ آب در سلولهای پوست مانع چین و چروک و شل شدن پوست می شود که همین حس طراوت در پوست باعث ایجاد حس پری در صورت می شود.

دلایل کاهش کلاژن در بدن:

  • مصرف زیاد مواد قندی مانند شکر، شیرینی، شکلات
  • تغییرات ژنتیکی
  • بیماری های خود ایمنی و مصرف داروهای سرکوب گر ایمنی
  • افزایش سن
  • تغذیه فقیر از مصرف آب، پروتئین و فیبر
  • مصرف داروهایی مانند داروهای افسردگی، صرع ، آنتی بیوتیکها
  • عدم محافظت از پوست در برابر نور خورشید
  • مصرف مواد مخدر حتی سیگار

ویژگی های قرص رویال کلاژن ایکس مارت

  • افزایش آبرسانی، خاصیت ارتجاعی و قوام پوست
  • کمک به سلامت و جوانسازی پوست
  • کمک به سلامت پوست، مو و ناخن
  • جلوگیری از چین و چروک پوستی
  • افزایش رطوبت و آبرسانی پوست
  • کمک به تسریع ترمیم زخم

حاوی کلاژن هیدرولیز شدهکلاژن را می توان به عنوان یکی از مهم ترین پروتئین های موجود در بدن شناخت که بدن به صورت طبیعی آن را تولید می کند. مصرف کلاژن به صورت خوراکی به افرادی که در معرض افزایش سن و یا کاهش کلاژن می باشند، توصیه می شود. کلاژن ایکس مارت یکی از بهترین کلاژن های موجود در بازار است که با تامین کلاژن مورد نیاز بدن، نقش بسیار مهمی را در بهبود سلامت پوست، مو و ناخن ها ایفا می کند.

بسیاری از افراد علاقه مند هستند که ناخن های زیبا و بلندی داشته باشند. ولی به هر حال کمبود ویتامین ها و یک سری از مواد مغذی برای بدن می تواند باعث شکننده شدن ناخن ها شود و همچنین، در کاهش رشد آن ها نیز موثر باشد. کلاژن ایکس مارت با داشتن کلاژن هیدرولیز شده، نقش موثری در بهبود عملکرد پوست و مو و ناخن ها دارد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این مکمل باعث افزایش رشد ناخن ها نیز می شود. در ادامه این مقاله از (داروهلپ) قصد داریم نحوه اثربخشی کلاژن ایکس مارت را به شما توضیح دهیم و فواید مصرف این مکمل را ذکر کنیم.

مصرف کلاژن برای تقویت ناخن ها، از شایعه تا واقعیت!

امروزه همه خانم ها به دنبال این هستند که ناخن های زیبا و خاصی داشته باشند. روش های مختلفی نیز برای افزایش رشد ناخن ها و زیبا کردن آن ها وجود دارند. به طور مثال، می توان از روش های موضعی و تهاجمی برای این کار استفاده نمود و یا از مکمل های تغذیه ای مناسب استفاده کرد.

کلاژن به عنوان یک پروتئین ضروری برای بدن شناخته می شود که در هر یک از بافت های موجود در بدن وجود دارد. این پروتئین را می توان به صورت خوراکی مورد استفاده قرار داد. امروزه، بسیاری از افراد توصیه می کنند که برای تقویت ناخن ها از مکمل های تغذیه ای حاوی کلاژن استفاده کنند.

ولی آیا واقعا کلاژن می تواند برای تقویت ناخن ها مورد استفاده قرار گیرد؟ واقعیت این است که این پروتئین در بهبود ساختار ناخن ها نیز موثر است. از این رو مصرف آن برای افزایش رشد ناخن ها و همچنین، افزایش استقامت آن ها توصیه می شود.

دکمه بازگشت به بالا