شیر مخزن تصفیه آب باید باز باشد یا بسته؟

دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس سختی آب را کاهش داده و آب را نرم می کند، طعم آب تغییر می کند و طعم آب از نظر مصرف کننده تلخ می شود. برای غلبه بر این نارضایتی، یک شیر مخلوط کن در دستگاه تصفیه آب تعبیه شده است تا سختی آب را تنظیم کند.

شیر اختلاط یا شیر تنظیم سختی آب لازم نیست همیشه باز باشد. اگر شیر مخلوط روی فیلتر آب بسته باشد، آب کاملا فیلتر شده و سختی خروجی بسیار پایینی خواهید داشت. (میزان کاهش سختی آب به کیفیت فیلتر ممبران بستگی دارد).

پس از عبور از سه فیلتر تصفیه آب زیر (فیلتر رسوب الیافی، فیلتر کربن دانه ای و فیلتر کربن بلوک)، آب به دو قسمت تقسیم می شود: بخشی از آب تمیز به فیلتر تصفیه آب مرحله چهارم یا غشای فیلتر می رود و سپس در مخزن بازیابی قسمت دیگری از آن به شیر اختلاط می رود. پس از باز کردن شیر مخلوط کن، وظیفه آن افزودن یک قطره آب به آب از مخزن تصفیه آب، افزایش سختی آب و متعادل کردن طعم آب است.

شیر مخزن تصفیه آب باید باز باشد یا بسته

بنابراین در صورتی که آب تصفیه شده مزه تلخی دارد، توصیه می شود در صورت لزوم شیر اختلاط فیلتر آب را خیلی کم باز کنید. اما مواظب باشید زیاد باز نکنید چون آبی که خارج می شود طعم آب صاف شده را نخواهد داد.

پس از خرید تصفیه آب در بالای دستگاه تصفیه آب، معمولاً یک شیر کوچک ساخته شده از فلز یا پلاستیک وجود دارد که به آن شیر اختلاط می گویند (در زبان رایج به آن شیر اختلاط، شیر تنظیم سختی و غیره نیز می گویند). چند نمونه را در تصویر زیر مشاهده می کنید. وظیفه این شیر تنظیم سختی آب در محدوده مورد نظر است زیرا دستگاه های تصفیه آب سختی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند که آن چیزی که ما می خواهیم نیست و با قرار دادن این شیر قادر خواهیم بود سختی را در میل دامنه. سختی آب TDS مناسب چیست؟ اگر سختی در محدوده مناسب تنظیم نشود، آب طعم تلخی دارد و همچنین اسیدی است که استفاده از آن توصیه نمی شود.

سایت آبینه نمایندگی تصفیه آب است که می توانید سوالات خود را از مشاوران این مجموعه بپرسید.

خروج از نسخه موبایل