فرهنگ و هنر

صدور ۲۲ فقره اسناد مالکیت اماکن مذهبی و تاریخی فارس

صدور ۲۲ فقره اسناد مالکیت اماکن مذهبی و تاریخی فارس

ایواره/فارس مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس از صدور ۲۲ فقره اسناد مالکیت اماکن مذهبی و تاریخی این استان در آستانه ۲۲ بهمن‌ماه خبر داد.

غلامرضا کیانی امروز، ۲۱ بهمن با اعلام این خبر گفت: از اسناد مالکیت صادره در این راستا می‌توان به صدور سند مالکیت مجموعه جهانی پاسارگاد، مسجد نصیرالملک، آرامگاه شاهداعی‌الی الله، کنیسه کلیمیان، آتشکده و موقوفه زرتشتیان، خانه و مسجد آقا لر، قلعه اژدها پیکر لارستان، تکیه هفت تنان، حرم مطهر امامزاده حسن (ع) و تکیه تخت ضرآبی اشاره کرد.

وی با اشاره به اهداف و سیاست‌های ابلاغی ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: با توجه به اینکه استان فارس در مثلث طلایی گردشگری کشور قرار دارد، لذا تسریع در صدور اسناد مالکیت اماکن مذهبی و تاریخی و سرعت بخشی به تثبیت و صدور اسناد مالکیت جهت این اماکن را در دستور کار قرار داده‌ایم و خوشبختانه با تلاش بی وقفه همکاران ادارات تابعه ثبتی در سراسر استان صدور ۲۲ فقره سند مالکیت جهت اماکن تاریخی و مذهبی در ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی محقق شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان افزود: در ادامه صدور اسناد مالکیت اماکن مذهبی و تاریخی فارس صدور اسناد مالکیت آثار جهانی تخت جمشید و نقش رستم و آرامگاه حافظیه نیز در دست اقدام است که پس از سیر تشریفات قانونی، اسناد مالکیت این اماکن تاریخی صادر خواهد شد.

انتهای پیام 

نشر فرهنگ و هنر

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا