فرهنگ و هنر

مشاوره برای تحصیل در گرجستان با شرکت وان جورجیا

گرجستان کشوری اوراسیایی ، واقع در دو قاره آسیا و اروپا بین دریای خزر و دریای سیاه ، یکی از بهترین انتخاب ها برای تحصیل است. شاید تعجب کنید که چرا تحصیل در گرجستان را با صراحت به شما پیشنهاد می دهیم اما باید گفت که با وجود دانشگاه های معتبر جهانی در گرجستان جای تعجب باقی نمی ماند .

تحصیل در کشور زیبای گرجستان

گرجستان با پیاده سازی معیارها و قوانین مورد پذیرش آمریکا و کانادا در نظام آموزشی و دانشگاهی خود و برخورد عالی با دانشجویان مشغول به تحصیل در گرجستان افراد را برای ادامه تحصیل بیشتر به خود جذب کرده است. پایین بودن هزینه تحصیل در گرجستان نسبت به کشورهای اروپایی ، آب و هوای خیلی خوب یکی دیگر از معیارهای انتخاب تحصیل در گرجستان است.

مزایای تحصیل در کشور گرجستان

علاوه بر مواردی که تا کنون به عنوان مزیت های تحصیل در گرجستان اشاره کردیم موارد زیر را نیز می توان نام برد :

  • دریافت ویزای تضمینی
  • هزینه تحصیل و زندگی پایین و مقرون به صرفه
  • امکان پذیرش برای تحصیل در گرجستان بدون نیاز به مدرک آیلتس
  • دریافت مدرک معتبر و مورد تایید دانشگاه های کشور های تراز اول اروپایی
  • تحصیل در گرجستان و آموزش با کیفیت بالا و هم سطح و منطبق با استانداردهای آموزشی دانشگاه های اروپایی
  • پس از فارغ التحصیل شدن ، امکان دریافت اقامت و مهاجرت به اروپا را خواهید داشت.

هزینه تحصیل در گرجستان

هزینه تحصیل در گرجستان معقول و مقرون به صرفه است. با مبلغی متوسط تحصیل در گرجستان با شرایطی مناسب در کشوری زیبا با مردمی مهمان نواز و زندگی با ارامش و امنیت برای شما فراهم خواهد شد. در کشور گرجستان امنیت بسیار بالاست و کسب مقام سوم امنیت از دیگر مزایای زندگی در این کشور است.
گرجستان در سال ۲۰۰۴ در سیستم آموزشی و دانشگاهی خود تغییرات مثبتی صورت داد که این تغییرات بسیاری از دانشگاه های گرجستان را هم سطح با دانشگاه های معتبر جهان قرار داد.

هزینه تحصیل در گرجستان
هزینه تحصیل در گرجستان

عدم نیاز به مدرک زبان یکی از نقاط مثبت تحصیل در گرجستان است . گرجستان نیز با فراهم کردن شرایط و مزایای بسیار برای دانشجویان سعی دارد تا برای گسترش تعاملات فرهنگی ، علمی و همچنین اقتصادی تعداد دانشجویان خارجی خود را افزایش دهد. در گرجستان بیش از ۱۰ هزار دانشجوی خارجی مشغول تحصیل در گرجستان هستند که لازم نیست هزینه تحصیل و مسکن بالایی پرداخت کنند. در ادامه به برخی از رشته ها و شهریه های دانشگاه های گرجستان خواهیم پرداخت.

لیست برخی از رشته ها و شهریه های رشته های دانشگاه های گرجستان سال ۲۰۱۸

دقت داشته باشید که رشته های زیر به زبان انگلیسی آموزش داده می شوند .

نام رشته شهریه مقطع
فناوری اطلاعات ۵۰۰۰ دلار لیسانس
روابط اجتماعی ۵۰۰۰ دلار لیسانس
روان شناسی ۵۰۰۰ دلار لیسانس
صنعت توریسم ۵۰۰۰ دلار لیسانس
مدیریت IT 5000 دلار فوق لیسانس
مدیریت – کسب و کار ۱۶۴۵۹ یورو فوق لیسانس
مدیریت – کسب و کار ۵۰۰۰ دلار لیسانس
حقوق-تبیین قراردادها ۵۰۰۰ دلار فوق لیسانس
مدرس مدیریت – کسب و کار ۵۰۰۰ دلار فوق لیسانس
مدیریت-کسب و کار ۲۰۰۰۰ دلار دکتری
اقتصاد ۵۰۰۰ دلار لیسانس
روابط بین الملل ۵۰۰۰ دلار لیسانس

رشته های پر طرفدار دانشگاه های گرجستان

در هر کشور و دانشگاهی برخی از رشته ها بیشتر از بقیه مورد اقبال و انتخاب دانشجویان قرار میگیرند.در اینجا رشته های محبوب گرجستان را خواهید شناخت :

  • پزشکی عمومی MBBS شش سال
  • دندانپزشکی BDS پنج سال
  • داروسازی Pharm چهار سال
  • فیزیوتراپی چهار سال
  • کارشناسی مدیریت بازرگانی BBA چهار سال
  • کارشناسی ارشد مدیریت MBA دو سال
مدارک لازم تحصیل در گرجستان
مدارک لازم تحصیل در گرجستان

مدارک لازم ثبت نام در دانشگاه های گرجستان

برای اقدام جهت تحصیل در گرجستان و ثبت نام در دانشگاه های گرجستان ارائه مدارک زیر لازم است :

  • اصل مدرک دوره دیپلم دبیرستان
  • ریز نمرات دوره تحصیلی دبیرستان
  • ارائه گواهی تحصیلی
  • فرد باید از دبیرستان و یا هنرستانی که در آن دو سال پایانی تحصیل خود را گذرانده است گواهی تحصیلی دریافت کند. در صورتی که در دبیرستان و هنرستان های مختلفی تحصیل کرده باشید باید از تمامی آنها به صورت جداگانه گواهی تحصیلی دریافت کنید.
  • ارائه مدرک پیش دانشگاهی (در صورت گذراندن این دوره)
  • اصل کارت ملی و اصل شناسنامه
  • ارائه بیوگرافی از فرد متقاضی
  • فرد متقاضی تحصیل در گرجستان باید بیوگرافی و توضیح کوتاهی از خود و هدف تحصیل در رشته مورد نظر به زبان انگلیسی ارائه دهد. نیازی به ترجمه رسمی برای بیوگرافی نیست.
  • ارائه اصل گذرنامه
  • گذرنامه باید تمامی صفحات آن حتی صفحات سفید حداقل شش ماه اعتبار داشته باشند.
  • شش قطعه عکس رنگی از دو سابز ۴×۳ و ۴×۶ (از هر کدام شش قطعه)
  • ارائه گواهی تندرستی

منظور از گواهی تندرستی ، گواهی سلامتی مورد تایید نماینده یا پزشک معتمد وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی مبنی بر این که سلامت کامل فرد از بیماری های واگیر مانند ایدز و هپاتیت ب است . تایید سازمان انتقال خون ایران برای گواهی سلامت از بیماری های ایدز و هپاتیت ب لازم است. دریافت گواهی تندرستی در کشور گرجستان امکان پذیر است اما ممکن است هزینه دریافت آن با ایران متفاوت باشد.

نکته قابل توجه این است که بر اساس قوانین فعلی گرجستان ، مدارک ترجمه شده به زبان گرجی مورد پذیرش و بررسی قرار خواهند گرفت.

شرایط ترجمه مدارک

ترجمه مدارک تحصیل در گرجستان باید به صورت رسمی و در دارالترجمۀ رسمی انجام شود. در صورتی مدارک ترجمه شده قابل ارائه برای تحصیل در گرجستان هستند که پس از ترجمه مورد تایید بخش ترجمه اداره فنی دادگستری ایران و تایید وزارت امور خارجه ی ایران قرار بگیرد و در آخر توسط بخش کنسولگری سفارت گرجستان در ایران تایید شود.  بخش کنسولی سفارت گرجستان در ایران تنها مدارک ترجمه شده به زبان گرجی را تایید می کند.

شرایط تایید مدارک

ممکن است مدت زمان ترجمه مدارک به زبان گرجی طولانی شود و یا مترجم زبان گرجی در دسترس نباشد . در این صورت می توان مدارک لازم را به زبان انگلیسی ترجمه کرد و مورد تایید وزارت دادگستری و سپس وزارت امور خارجه ایران رسانید.
از این مرحله به بعد باید بقیه مراحل را در کشور گرجستان به انجام برسانید. پس از تایید مدارک ترجمه شده توسط وزارت امور خارجه ایران ، مدارک را به همراه همراه اصل مدارک به بخش کنسولگری سفارت کشور ایران در شهر تفلیس پایتخت گرجستان ارائه نمایید. بعد از تایید مدارک ترجمه شده توسط بخش کنسولگری ایران در تفلیس ، مدارک را به تایید وزارت امور خارجه ی کشور گرجستان در شهر تفلیس برسانید .

پس از طی مراحل فوق می توانید مدارک خود را به دانشگاه یا موسسه آموزش عالی مورد نظر برای تحصیل در گرجستان ارائه دهید.

زبان تحصیلی دانشگاه های گرجستان

برای تحصیل در گرجستان تسلط به زبانی که کار شما را آسان تر کند خیلی مهم است. آموزش رشته های تحصیلی در گرجستان بیشتر به زبان های گرجی و انگلیسی و در مواردی روسی انجام می شود . باید در نظر داشته باشید که تنها زبان انگلیسی نمی تواند تمامی نیازهای شما را برطرف سازد چرا که بیشتر مردم گرجستان به زبان گرجی و یا روسی صحبت می کنند و با زبان انگلیسی آشنایی ندارند.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در گرجستان

دوره های آموزشی زبان گرجی در بسیاری از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی گرجستان ارائه می شود. در یکی از دانشگاه های معتبر گرجستان ، دانشگاه ایلیا در تفلیس ISU گذارندن ۱۳۰ ساعت آموزشی زبان گرجی را برای دانشجویانی که با زبان گرجی آشنایی ندارند اجباری است . در دانشگاه ایلیا حداکثر ۱۸ ساعت در هفته آموزش گرجی برای دانشجو برگزار می شود و در صورتی که حداکثر ساعت آموزشی مجاز در هفته را انتخاب کنید ، شهریه این دوره ماهانه ۳۰۰ لاری خواهد بود.

وان جورجیا

دکمه بازگشت به بالا