علمی و پزشکیمدیریت کسب و کار

ماندگاری تیپ پلاستی بینی

تیپ پلاستی بینی چیست؟

تیپ پلاستی بینی، یکی از روش‌های جراحی ایمن و ساده برای بهبود شکل ظاهری نوک بینی است. چهره برخی از افراد تحت تأثیر ناهنجاری‌های ناشی از عدم تناسب نوک بینی قرار دارد و جراح می‌تواند این عیوب را با کمک تیپ‌پلاستی رفع کند. یک نقطه تفاوت تیپ پلاستی و رینوپلاستی، به گستره دستکاری بینی و تغییرات به وجود آمده در این دو عمل مربوط است. در روش تیپ پلاستی، جراح با ایجاد تغییراتی در غضروف بینی فرد، عیوب و نواقصی نظیر پهن بودن نوک بینی، افتادگی، عدم قرینگی حفرات بینی و سایر عیوب مشابه را برطرف می‌کند.

برای برخی از افراد، انجام عمل جراحی تیپ پلاستی یکی از راهکارهای رفع مشکلات بینی است و به ایجاد شکل دلخواه در بینی و بهبود ناهنجاری‌های آن کمک می‌کند. یکی دیگر از موارد تفاوت تیپ پلاستی و رینوپلاستی این است که گاهی این جراحی، به عنوان یک عمل ترمیمی بینی و به عنوان مکمل جراحی‌های قبلی انجام می‌شود.

آیا ماندگاری تیپ پلاستی دائمی است؟

ممکن است بعضی از پزشکان کم سابقه و یا بعضی از کلینیک‌های غیر معتبر، برای کسب درآمد ادعا کنند که تیپ پلاستی یک روش موقتی است و نتایج دائمی ندارد و با این بهانه، بیماران را به انجام رینوپلاستی تشویق کنند. با توجه به تفاوت تیپ پلاستی و رینوپلاستی و همچنین متفاوت بودن مشکلات بینی در کیس‌های مختلف، بهتر است تصمیم‌گیری درباره اینکه چه عملی برای شما مناسب است را کاملاً بر عهده پزشکتان بگذارید.

ادعای غیر دائمی بودن تاثیر ریونوپلاستی، اشتباه است و گاهی جایگزین کردن تیپ ‌پلاستی با رینوپلاستی، به جای ساده‌تر کردن عمل و کاهش هزینه‌ها، مشکلات جدی برای بیمار ایجاد می‌کند. بنابراین، می‌توان با قطعیت گفت که تیپ پلاستی، همانند رینوپلاستی و سایر جراحی‌های زیبایی بینی یک روش دائمی است و در صورت انجام این جراحی توسط یک پزشک حاذق و متبحر، بینی تا پایان عمر فرم و شکل مورد نظر را حفظ می‌کند.

اگر تمایل به ایجاد تغییر در فرم ظاهری بینی خود دارید، بهتر است برای اطلاع از تفاوت تیپ پلاستی و رینوپلاستی و دریافت راهنمایی، با پزشکان متخصص ملاقات کنید. یکی از بهترین و حاذق‌ترین افراد در این زمینه با هزاران نمونه کار موفق، دکتر ساعدی است.

 

توجه داشته باشید که انجام جراحی تحت نظر یک پزشک با تجربه و معتبر و رعایت کامل مراقبت‌های پس از جراحی، موجب جلوگیری از بروز عوارض قابل پیشگیری و حصول فرم بینی دلخواه می‌شود. همچنین بروز تغییرات کوچک در ظاهر پوست به دلیل عواملی مانند پیری و فرآیند طبیعی پیری پوست در همه جراحی‌های زیبایی رخ می‌دهند و ارتباط مستقیمی با نوع جراحی و تفاوت تیپ پلاستی و رینوپلاستی ندارند.

ماندگاری تیپ پلاستی بینی

کاندیدای مناسب جراحی تیپ پلاستی

معمولاً کسانی کاندیدای عمل تیپ پلاستی می‌شوند که نوک بینی آن‌ها به یکی از شکل‌های زیر باشد:

نوک بینی پیازی

نوک بینی کوتاه که نیاز به بلند شدن دارد.

نوک بینی بلند که نیاز به کوتاه شدن دارد.

نوک بینی قلاب دار که شبیه منقار طوطی است.

نوک بینی صاف

نوک بینی باریک

این افراد در حالت ایده‌آل باید غیرسیگاری باشند و در سلامت جسمی و روانی خوبی به سر ببرند. علاوه بر این، باید انتظارات واقع بینانه داشته باشند تا بعداً از نتایج عمل خود ناراحت و پشیمان نشوند.

انواع روش‌های تیپ پلاستی چیست ؟

یکی از پرتکرارترین سوالات مراجعه کنندگان این است که ” تیپ پلاستی چیست و به چند روش انجام می‌شود ؟ ” به طور کلی می‌توان جراحی تیپ پلاستی را براساس تغییراتی که ایجاد می‌شود به دسته‌های زیر تقسیم کرد و فیلم عمل تیپ پلاستی بینی را قرار دادیم.

ایمپلنت غضروف :

جراح با کاشت ایمپلنت در نوک بینی باعث می‌شود تا ظاهر بینی صاف‌تر به نظر برسد. البته منظور از ایمپلنت ، ایمپلنت مصنوعی نیست. در واقع ایمپلنت این روش از غضروف سالمی که در بخش های دیگر بدن وجود دارد ،برداشته می شود

جراحی غضروف :

طی این جراحی، پزشک با بستن غضروف پهن بینی باعث تیزتر دیده شدن نوک بینی می‌شود و آن را برجسته‌تر نشان می‌دهد.

تغییر موقعیت غضروف :

در عمل تیپ پلاستی ، متخصص با ایجاد تغییر در موقعیت غضروف و استقرار آن در موقعیتی جدید باعث ایجاد نتایج دلخواه و مطلوب می‌شود. ظرافت و نتایج نهایی این جراحی به تخصص و مهارت جراح وابسته است . بینی یک ساختار پیچیده است که از غضروف و استخوان ظریف ساخته شده است توجه داشته باشید یک تغییر کوچک در یک قسمت از ساختار بینی، بر بقیه بینی تأثیر می گذارد، بنابراین جراحی زیبایی بینی برای دستیابی به یک نتیجه طبیعی و عملکردی نیاز به تخصص، مهارت و تجربه دارد.

مزایای تیپ پلاستی

برخی از مزایای کلیدی تیپ پلاستی عبارتند از:

افزایش هارمونی صورت: نوک بینی نقش مهمی در تعیین هارمونی صورت دارد. تیپ پلاستی می‌تواند با اصلاح و تغییر شکل نوک بینی، ظاهر صورت شما را به استانداردهای زیبایی جامعه نزدیک کند.

بهبود تقارن بینی: نوک بینی ممکن است با بقیه قسمت‌های بینی نامتقارن یا نامتناسب باشد. تیپ پلاستی می‌تواند با متقارن و هماهنگ کردن نوک بینی، این نگرانی را برطرف کند.

مشخص‌تر کردن نوک بینی: تیپ پلاستی می‌تواند با برداشتن بافت اضافی، تغییر شکل غضروف یا تنظیم زاویه، کاری کند که نوک بینی شما مشخص‌تر و ظریف‌تر به نظر برسد.

اصلاح افتادگی یا برآمدگی نوک بینی: برخی از افراد ممکن است دارای افتادگی یا برآمدگی نوک بینی باشند که می‌تواند زیبایی کلی بینی را تحت تاثیر قرار دهد. تیپ پلاستی این مشکلات را با تغییر موقعیت و تنظیم نوک بینی اصلاح می‌کند.

افزایش اعتماد به نفس: تیپ پلاستی با تغییر شکل و اصلاح نوک بینی شما می‌تواند اعتماد به نفس‌تان را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

دکمه بازگشت به بالا