فرهنگ و هنر

نمونه‌هایی از هنر پیکرنگارانه‌ ایران معاصر در یک نمایشگاه

نمایشگاه گروهی «پیکر» با آثار فیگوراتیو از دوم تیرماه به صورت آنلاین در سایت گالری آرتیبیشن به نمایش در می‌آید.

به گزارش ایواره، این نمایشگاه با ۲۸ اثر منتخب از نقاشی‌های فیگوراتیو هنرمندان  تجسمی از جمله مژگان مدنی، رامش لاهیجی، آرمان استپانیان، فرشته شادی، ارشاد علی عسگری، غزاله خوشقدم، مجید شجاعیان، رضا هدایت، سارا کشمیری، شهلا حسینی، شهروز حیدری، صادق فرهادیان، آیدا صراطی، نوشین ودایی، آنه محمد تاتاری، هانیبال الخاص، طلیعه کامران، آرزو شهدادی، غزل فعلان، مهرداد ختائی، بابک حقی، ابراهیم برفرازی شکل گرفته است. 

در بخشی از استیتمنت نمایش گروهی «پیکر» نوشته شده: «حاصل اکتشافات باستان‌شناسی نشان می‌دهد که کشف هنر در غارها با تصویر کردن پیکره‌های انسانی و حیوانی آغاز شده است. هنوز هم تصویر کردن پیکره‌های انسانی، حیوانی و یا حتی گیاهان و هر آن‌چه که به‌چشم آشناست بخش بسیار بزرگی از آثار هنری را شامل می‌شود. به‌واسطه‌ی وسعت این شاخه از هنرهای بصری، تقسیم‌بندی هنر پیکرنگارانه بسیار دشوار است. ولی در نهایت به‌ نظر می‌رسد که دل‌بستگی برای تصویر کردن آن‌چه دور و برمان می‌گذرد، در نهایت مضمون مهمی در بین هنرمندان پیکرنگار به‌حساب می‌آید. 

نمایشگاه کنونی شامل نمونه‌هایی از هنر پیکرنگارانه‌ی ایران معاصر است که بخش کوچکی از این سنت وسیع را به‌ نمایش می‌گذارد. این نمایشگاه نه کامل است و نه ادعای نمایندگی کل هنر پیکرنگار معاصر را دارد، اما تلاشی است برای نمایش آثار هنرمندانی که هم‌چنان به یکی از کهن‌ترین سنن هنری در جهان وفادار مانده‌اند.»  

نمایش گروهی «پیکر» از روز جمعه به تاریخ دوم تیرماه تا جمعه ۱۶ تیر ماه به صورت آنلاین در سایت آرتیبیشن ادامه دارد.

نمونه‌هایی از هنر پیکرنگارانه‌ ایران معاصر در یک نمایشگاه

انتهای پیام 

نشر فرهنگ و هنر

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا