اجتماعیمدیریت کسب و کار

منظور از آنزیم شویی چیست؟

اطلاعاتی جامع در مورد مواد براق کننده سرامیک و آنزیم شویی

این روز ها با توجه به نزدیک شدن ایام خانه تکانی بسیاری از خانم ها به دنبال مواد براق کننده سرامیک برای براق سازی و تمیز کردن سرامیک های منزل و نماشویی ساختمان خود هستند تا در ایام عید به بهترین شیوه در نگاه میهمانان ظاهر شوند. اما امروزه با توجه به حجم بسیار زیادی از برند ها و مواد براق کننده ی سرامیک نمی توان به این آسانی برند ویا ماده ای خاص را انتخاب کرد. این انتخاب هنگامی سخت تر می شود که در می یابید که هر ماده ای قدرت و خاصیت بخصوصی دارد و نمی توان برخی از آن ها را عمومی دانست.

لذا ممکن است به دنبال اطلاعاتی جامع در مورد مواد براق کننده ی سرامیک باشید و بخواهید بهترین گزینه را انتخاب کنید. این اطلاعات دقیقا همان چیز هایی است که می توانید با مطالعه این مقاله از متخصصین کفسابی در کرج؛ به آن ها دست یابید اما بهتر است قبل از هر گونه بحث در مورد مواد براق کننده ی سرامیک راه های جلوگیری از کثیف شدن سرامیک خود را بدانید تا مجبور نباشید با دردسر های براق کردن آن دست و پنجه نرم کنید.

منظور از آنزیم شویی چیست؟

پیشگیری بهتر از درمان!

قبل از یادگیری روش ها و مواد براق کننده ی سرامیک بهتر است مانع از کثیف شدن و کدر شدن سرامیک های کف خانه ی خود شوید. همواره در نظر داشته باشید که سرامیک و کاشی به همان اندازه که می توانند جلوه ی زیبایی به خانه ببخشند به همان اندازه نیز می توانند با کثیف شدنشان دل زدگی ایجاد کنند پس حتما از کثیف شدن آن ها جلوگیری نمایید . برای این پیشگیری بصورت روزانه و یا بازه های کوتاه در هفته سرامیک های منزل و یا محل زندگی خود را تمیز کنید  و هر بار آن ها را با آب خالص و یا مواد شوینده ی عمومی مانند وایتکس بشورید .

شستشوی مداوم سبب می شود تا از انباشت شدن لکه های سخت و مقاوم بر روی سرامیک ها ممانعت شود و سرامیک های شما همیشه براق و درخشان باشد همچنین تمیز کردن مداوم آن ها سبب می شود تا کار شما در ایام خانه تکانی و تمیز کاری های کلی راحت تر شود . اما اگر مدت زیادی است که سرامیک های خود را تمیز نکرده اید و می خواهید در ایام عید آن را برق بیندازید بهتر است تا انتها این مقاله را دنبال کنید .

مواد براق کننده ی سرامیک

هنگامی که صحبت از مواد براق کننده  سرامیک می شود همه ی ذهن ها به سمت مواد شوینده و گران قیمت صنعتی می رود و هر یک برند و یا نام خاصی را در ذهن خود تصور می کنند. اما جالب است بدانید که تنها مواد صنعتی قدرت پاک سازی لکه های روی سرامیک و برق انداختن آن را ندارند بلکه بسیاری از مواد طبیعی که در خانه همگان نیز یافت می شود نیز می توانند به خوبی سرامیک های خانه شما را برق بیندازند. در ادامه قصد داریم تا لیستی از  این مواد صنعتی و خانگی که برای برق انداختن سرامیک استفاده می شوند را به شما معرفی نماییم.

توصیه: قبل از هر چیزی در نظر داشته باشید که چنانچه سنگ نما و یک کف منزل شما از جنس گرانیت می باشد به هیچ وجه برای تمیز کردن و برق انداختن آن از مواد شوینده ی اسیدی استفاده نکنید چون این مواد شوینده می توانند ضرر های جبران ناپذیری را به سنگ گرانیت وارد سازند . سنگ گرانیت در برابر مواد اسیدی مقاومت بالایی ندارد و در صورت استفاده ی مکرر از این مواد برای تمیز سازی گرانیت ، نمای سنگ شما تخریب شده و جلوه ی خود را از دست می دهد از این رو می باشد که توصیه می کنیم از مواد اسیدی برای تمیز سازی سنگ های گرانیت استفاده نکنید .

 مواد صنعتی و خانگی که برای برق انداختن سرامیک

لیموترش و سرکه

لیمو ترش و سرکه یکی از مواد معجزه آسا برای تمیز کردن کاشی و سرامیک های منزل و محل کار می باشد . این دو ماده با داشتن آنزیم های قوی می توانند انواع جرم و لکه را از بین ببرند. برای استفاده از این ماده کافی است تا یک لیمو ترش را از وسط برش داده و با نیمه ی دیگر آن کاشی  وسرامیک خودرا بسابید  . همراه این کار یک دستمال آغشته به سرکه را نیز روی سطح سرامیک بکشید این امر به تمیز سازی بهتر و بیشتر کمک می کند .

استفاده از سرکه و لیمو ترش برای برق انداختن سرامیک معجزه می کند . این ترکیب بخصوص برای سفیدک و شوره های مقاوم روی سرامیک بسیار مناسب است . البته باید در نظر داشته باشید که این مواد اسیدی می باشند و توصیه می کنیم برای سنگ گرانیت از آن ها استفاده نکنید.

وایتکس

وایتکس یکی از مواد براق کننده ی سرامیکی می باشد که می تواند عملکرد بسیار مفیدی داشته باشد . این ماده را می توان به صورت خالص برای سفید کردن و برق انداختن سطح کاشی و سرامیک ها استفاده کرد .شما می توانید مقداری وایتکس را بصورت خالص  روی سطح لکه دار سرامیک ریخته و به وسیله یک تی کامل آن را پخش کنید . البته در نظر داشته باشید که همراه با وایتکس از  آب استفاده نکنید و وایتکس را تنها بکار ببرید. این امر باعث می شود تا غلظت وایتکس و در نتیجه قدرت پاکنندگی آن بیشتر شود.

 از جمله مواد محبوب دیگری که برای برق انداختن سرامیک استفاده می شود می توان جوش شیرین را نام برد .جوش شیرین به خاصیت لکه بری خود معروف است که برای پاک سازی لکه ها از روی سطوح دیگر نیز به وفور استفاده می شود . سرامیک نیز جزو این دسته از سطوح است برای این کار می توان مقدار جوش شیرین را در آب مخلوط کرد و آن را روی سطح لکه دار پاشید و سپس با دستمال یا تی اقدام به پاک سازی آن نمود . البته باید  در نظر داشته باشید که که مقدار کمی آب بکار ببرید تا غلظت و در نتیجه عملکرد جوش شیرین بهتر شود . پس این که سطح را با جوش شیرین تمیز کردید ، با آب ولرم سطح مورد نظر را پاک سازی نمایید.

ترکیب سرکه و لیمو شیرین

ترکیب سرکه و لیمو شیرین از جمله دیگر ترکیباتی است که می تواند به براق کردن سطح سرامیک شما کمک کند برای این کار کافی است تا آب مقداری لیمو ترش را گرفته و با کمی سرکه ترکیب کنید سپس محلول به دست آمده را درون بطری اسپری بریزد و آن را روی سطح لکه ها اسپری کنید و بعد با دستمال میکرو فایبر آن را پاک نمایید . در نظر داشته باشید که این ترکیب برای سطوح  گرانیتی مناسب نمی باشد چون خاصیت اسیدی دارد.

ترکیب جوش شیرین ، سرکه و آمونیاک .

برای نتیجه دهی  بهتر  در لکه های قوی می توانید از ترکیب جوش شیرین ، سرکه و آمونیاک استفاده کنید . این مواد که جزو مواد  اسیدی به شمار می آیند به راحتی می توانند لکه های موجود بر روی سطح کاشی و سرامیک شما را از بین ببرند . برای این کار کافی است تا نصف پیمانه سرکه را با یک چهارم پیمانه جوش شیرین و یک پیمانه کامل آمونیاک مخلوط کنید و سپس محلول مورد نظر را در سطل آب داخل بریزید و کامل هم بزنید تا مخلوط شود . بعد از آن محلول به دست آمده را روی سطح کاشی و سرامیک مورد نظر بپاشید و کاملا تی بکشید . این کار باعث می شود تا لکه های مقاوم  از بین بروند و میکروب های مختلف سطح سرامیک شما از بین بروند تمام این موارد باعث می شود تاسطح کاشی وسرامیک شما براق شوند .

اگر هیچ کدام از راهکار های فوق جوابگو نبودن و باز هم لکه هایی بودند که  در مقابل اثرات این مواد مقاومت کردند می توانید از محلول معجزه آسای ما استفاده کنید . اما این محلول چگونه به دست می آید؟

برای ساخت این محلول شگفت انگیز کافی است تا یک چهارم پیمانه الکل و سه قطره مایع ظرفشیویی را در مقداری آب مخلوط کنید و پس از ترکیب کامل آن را درون بطری اسپری بریزید و آن را روی سطو و لکه های مقاوم اسپری کنید و بعد با یک دستمال میکروفایبر اقدام به تمیز کردن آن نمایید . این محلول برخلاف محلول های گذشته خاصیت اسید نداشته و بلکه خاصیت آن قلیایی می باشد لذا می توان از آن روی سنگ های گرانیت هم استفاده کرد .

استفاده از شوینده های صنعتی

شوینده های صنعتی را در اولویت آخر خود قرار دهید چون  برخی از این شوینده ها در دراز مدت سطح سرامیک و کاشی ها شما را از بین می برند و رنگ و طرح آن ها از تخریب می کنند . در برخی از این شوینده ها به دلیل عدم تنظیم مناسب PH  و یا عدم تطابق آن با سطح مورد استفاده ی شما ممکن است اثرات در حد انتظار نباشد  به طوری که ممکن است باعث تخریب آن شده و یا بصورت کامل لکه ها را پاک  نکند . این ها دلایلی هستند که سبب شده اند تا ما مواد صنعتی را به عنوان آخرین گزینه برای شما قرار دهیم . اما اگر همچنان استفاده از آن ها را لازم دانستید حتما چند نکته ی زیر را در نظر داشته باشید

اول از هر چیز سعی کنید از ماده ی شوینده ای استفاده کنید که مناسب و یا مخصوص جنس سرامیک شما باشد. لازم به یاد آوری است که برخی از مواد شوینده با خاصیت اسیدی می توانند باعث تخریب گرانیت ویا برخی سنگ های دیگر شوند.

مواد شوینده را مطابق با دستور العمل آن استفاده نمایید و از استفاده ی بی رویه آن پرهیز کنید چون در دراز مدت باعث تخریب شکل ظاهری طرح سرامیک شما می شود.

چنانچه ماده شوینده ی شما دستورالعمل خاصی برای مصرف ندارد سعی کنید  آن را بدون آب و یا با مقدار کمی آب استفاده نمایید چون آب غلطت آن را کاهش می دهد وسبب می شود تا قدرت پاک کنندگی آن کمتر باشد.

این ها لیست مواد براق کننده ی سرامیک بود اما لازم به ذکر است آنچه بیشتر از این مواد اهمیت دارد نحوه ی استفاده از آن ها در سطوح مختلف و یا راهکار های استفاده ی آن ها می باشد . لذا حتما سعی کنید قبل از اقدام به استفاده از هر یک از مواد بالا نکات زیر را در نظر داشته باشید.

  • در سطح های حساس مثل گرانیت و … از مواد اسیدی نظیر سرکه ،لیمو و آمونیاک استفاده نکنید . این مواد در این سطوح باعث تخریب می شوند.
  • برای شستشو و سایش سطوح از ابزارآلات و ساینده های سفت و محکم استفاده نکنید . برای مثال از برس ها نرم و یا دستمال های میکرو فایبر استفاده کنید تا نتیجه  بخشی کار شما بهتر شود. برس های سخت همانند مواد اسیدی باعث تخریب در سطوح مختلف می شوند.
  • سطح های گرانیت نسبت به انواع دیگر سطوح از حساسیت بالایی برخوردار هستند لذا برای شستشو  آن ها از دستمال های میکرو فایبر استفاده نمایید . این دستمال ها با داشتن جنس ملایم و ترکیب عالی نه تنها می توانند میزان زیادی میکروب جذب نمایند بلکه کوچکترین آسیبی هم به سطح وارد نمی کنند . تمام این موارد سبب شده است تا پارچه های امیکروفایبر برای شستشو سطوح در بیمارستان ها و حتی ساخت لباس های بیماران در بیمارستان ها استفاده شود.
  • سعی کنید بجای شستن چند ماه یک بار سرامیک های منزل سه بار در هفته آن ها را بشورید و از کثیف شدن آن ها جلوگیری نمایید. البته در شستن زود به زود سرامیک خود سعی کنید حدالمقدور از مواد اسیدی استفاده نکنید  بلکه با آب خالی و تی کشیدن اقدام به شستن آن نمایید . این مورد سبب می شود تا در دراز مدت لکه های مقاوم روی این سطوح ایجاد نشود.
  • روی سطح سرامیک به هیچ وجه جوشکاری نکنید.چون جوشکاری باعث می شود تا سطح سنگ شما  به سرعت تخریب شود و جلوه و زیبای خود را از دست دهد . سرامیک و سنگ در برابر جوشکاری و ضربات بسیار حساس هستند و سریع جلوه ی خود را از دست می دهند

مرجع : کفسابی شرکت تابناک

دکمه بازگشت به بالا