فرهنگ و هنر

«یزد، یادگار تاریخ» در بازار کتاب

«یزد، یادگار تاریخ» در بازار کتاب

جلد سوم کتاب «یزد، بنای تاریخی» نوشته حسین مسرت راهی بازار کتاب شد.

حسین مسرت محقق و نویسنده این کتاب به ایواره گفت: این کتاب مانند دو کتاب قبلی حاوی سخنرانی هایی در حوزه یزد پژوهی و یزد پژوهی است که پیش از این در کتب، چاپ و رسانه های دیگر در این دوره منتشر شده است. از سال 1985 تا پایان سال 2009. این گفتارها مجموعه ای در حدود 1000 مقاله از نویسنده است که سعی کرده مانند کتاب های قبلی تنوع موضوعی داشته باشد.

وی افزود: این کتاب در هفت فصل تنظیم شده و به شرح زیر تنظیم شده است: گفتارهای تاریخی، زندگینامه نویسندگان و بزرگان یزد، آداب و رسوم و فرهنگ، نقد کتاب، معماری، هنر و مردم شناسی. این کتاب در مجموع دارای 110 مقاله از حوزه زندگی و آثار بزرگان، تاریخ، فرهنگ، کتابشناسی، ادبیات، دین، اندیشه، هنر و معماری استان یزد است که در 660 صفحه متنی و 24 صفحه کامل منتشر شده است. صفحات رنگی

اقدامات ادامه داد: مقدمه این کتاب توسط دکتر. یدالله جلالی پنداری، استاد برجسته دانشگاه یزد، عضو دائم فرهنگستان زبان و ادب فارسی و از چهره‌های برجسته در پژوهش‌های ادبی معاصر. همچنین سومین کتاب یزد، بنای تاریخی، مقدمه ای ادبی از نویسنده کتاب با عنوان «یزدی بنای تاریخی است» دارد. این مدخل به زبان های آلمانی، اردو، اسپانیایی، انگلیسی، ایتالیایی، پرتغالی، چینی، روسی، ژاپنی، عربی، فرانسوی و هندی توسط مترجمان مشهوری مانند خوزه کوتیاس فرر، استاد زبان و فرهنگ فارسی در دانشگاه الیزانت اسپانیا می باشد. ، دانشگاه پیر دونینی ایتالیا، فاطمه سماواتی از دانشگاه تهران، یوشیدا یوسکه از ژاپن، کسری اشتری و غیره. به زبان های مختلف ترجمه شده اند. انتخاب سخنرانی، تنظیم و ویرایش کتاب با دکتر. پیام شمس الدینی، سردبیر و عضو کانون سردبیران.

وی همچنین گفت: در میان بخش‌های کتاب، سه مجموعه تصویر شامل عکس‌های آثار تاریخی و بناهای یزد اثر ابوالقاسم ابوترابی و فرشاد میرافضلی و نقاشی‌هایی از اساتید برجسته نقاشی یزد مانند محمدعلی حدت، دکتر محمدعلی حدت، وجود دارد. علی اکبر شریف و مجید ابریشمی. همچنین بر روی جلد کتاب و مقدمه ادبی و قطعاتی از شاعران یزد به خط محمود رهبران خوشنویس ماهر جهان اسلام، کتاب مزین شده است. ناشر این کتاب انتشارات متفکران یزد است که با سرمایه گذاری جمعی از اهالی فرهنگ یزد سعید افضلی پور، محمد کاظمینی و سید محمد موسوی منتشر شده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا