بافت فرش مسجد با بهترین کیفیت توسط سجاده کارپت تولید می شود

بافت فرش مسجد با بهترین کیفیت توسط سجاده کارپت تولید می شود، در کشور ما به دلیل رسمی بودن دین اسلام، به اقامه نماز به خصوص نماز جماعت بسیار توصیه شده و فضایل زیادی برای نماز برشمرده شده است. مساجد، به عنوان پایگاه های اصلی جهت برگزاری نماز، نقش بسیار پررنگی در فضای شهر پیدا کردند و رسیدگی به وضعیت ظاهری مسجد، اهمیت زیادی پیدا کرد.

کاشیکاری های خاص و اصیل که ردی از فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی داشتند در کنار گنبد و گلدسته ها که جلوه از معماری سنتی بودند، به مساجد رنگ و روح داد. سجاده فرش های زیبا و خوش رنگ و درخشنده در کنار دیگر نمادهای هنر اسلامی، اصالت و معنویت را به مساجد داد.

فضای مساجد با فرش مسجد را زیباتر کنیم

مسجد، حسینیه، نمازخانه، زیارتگاه ها و امامزاده ها، به عنوان فضاهایی معنوی و مذهبی از گذشته تا کنون توسط مردم نمازگزار تمیز و زیبا نگه داشته می شدند. در ایام خاصی از سال زنان و مردان برای شست و شو، گردگیری و تمیز کردن مسجد داوطلبانه فعالیت می کنند. فرش های مسجد هر ساله توسط قالیشویی های معتبر شست و شو می شوند و  مردم تلاش می کنند محیطی زیبا و پاکیزه را بسازند.

از آنجا که سجاده فرش ها هر ساله شسته می شوند و از طرفی پاخور بسیار بالایی دارند، بهتر است از بهترین جنس برای بافت آنها استفاده شود. الیافی که در برابر شست و شو مقاوم باشند و حالت خود را از دست ندهند.

فرش سجاده ای با چه جنسی تهیه کنیم؟

برای خرید فرش ماشینی مسجد از الیاف مختلف استفاده می شود. در اینجا به طور کوتاه به هر نوع نخ و مزایا و معایب این نخ ها اشاره می کنیم.

الیاف بی سی اف جزء ارزان ترین نخ ها برای تولید فرش ماشینی هستند.

مزایای نخ بی سی اف:

الیاف پلی استر نیز به دلیل کیفیت و قیمت متوسط، نزد بسیاری از مسجدی ها محبوب است.

مزایای نخ پلی استر:

و اما الیاف اکرولیک که بالاترین قیمت و کیفیت را دارند:

مزایای الیاف اکریلیک:

از معایب نخ اکرولیک می توان به اندکی پرزدهی و قیمت بالای آن اشاره کرد. در مجموع متخصصان توصیه کرده اند که برای محل های شلوغ و پررفت و آمد از نخ اکرولیک استفاده کنیم.

خرید سجاده فرش با چه رنگی بهتر است؟

برای مفروش کردن مسجد هم امکان تولید فرش ماشینی تیره هست و هم روشن؛ اما از آنجا که مسجد، امامزاده، حسینیه، نمازخانه و به طور کلی یک فضای مذهبی پررفت و آمد و شلوغ است، بهتر است از رنگ های چرکتاب استفاده شود. برای چنین فضاهایی بیشتر از رنگ های سبز، آبی و لاکی استفاده می شود.

رنگ هایی مثل سورمه ای و گردویی نیز برای مسجد مناسب هستند. چرا باید فرش سجاده ای ارزان تهیه کنیم؟ بسیاری می پرسند مزایای سجاده فرش نماز چیست؟ در زیر به یکسری نکات دلایل انتخاب فرش سجاده ای را به صورت تیتر وار برای شما توضیح دادایم.

امکان انتخاب طرح، رنگ و الیاف با توجه به نیاز و سلیقه هیئت امنای مساجد

ابعاد فرش نماز برای مسجد چگونه اندازه گیری می شوند؟

ابعاد استاندارد فرش مسجد سجاده کارپت برای هر سجاده بین 60 الی 65 سانتی متر در 125 سانتی متر است. از آنجا که این نمونه از فرش ها به صورت رولی تولید می شوند، عرض هر رول 125 سانتی متر در هر طولی می تواند باشد که این اندازه بستگی به سفارش افراد و ابعاد محل مدنظر دارد. معمولا رول ها بین 21 تا 25 متر هستند.

تهیه فرش مسجد ارزان از سجاده کارپت کاشان

اگر قصد تهیه فرش برای فضای مذهبی یا مسجد مورد نظرتان را دارید، می توانید هم به صورت اینترنتی با مجموعه محراب نقش در ارتباط باشید و هم به صورت حضوری جهت بازدید از کارخانه به کاشان بیایید.

با حذف واسطه ها و خرید فرش مسجد مستقیم از درب کارخانه فرش سجاده با کیفیت بالا و قیمتی مناسب تهیه کرده و تجربه خریدی خوشایند را برای خود رقم بزنید. راه ارتباطی با مشاورین متخصص سجاده کارپت کاشان: 09133617256 آقای مهندس سلمانی تماس حاصل فرمایید.

منبع: خرید فرش مسجد (https://sajadecarpet.com)

خروج از نسخه موبایل