عمومیمدیریت کسب و کار

بهترین فوم برای مبل

فوم ها انواع مختلفی دارند که هر کدام مزایای خاص خود را برای تولید مبلمان دارند. با استفاده از این مواد پلی اورتان با کیفیت، مبلمان شما دوام بیشتری خواهد داشت. یکی از مهم ترین ویژگی های مبل استفاده از فوم سرد است، اگر مبلمانی تولید شده از فوم سرد خریداری کنید کالای با کیفیت و مناسبی خریداری کرده اید.

هرچه فوم های مبلمان انعطاف داشته باشد طول عمر مبل ها بیشتر و مبل مستحکم تر خواهد بود. این موضوع بستگی به انتخاب شما دارد، اگر به دنبال خرید مبلمان نرم اما با مقاوت بالا هستید به شما پیشنهاد می شود که مبلمانی تهیه کنید که نشیمن آن از فوم سرد ساخته شده باشد تا علاوه بر راحتی از طول عمر بالایی برخوردار باشد.

بهترین فوم برای مبل

انواع فوم برای مبل

در تولید و تعمیر مبلمان انواع مختلفی از فوم ها مورد استفاده قرار میگیرد. فوم سرد، فوم گرم، فوم ویژه، فوم سلول بسته، فوم فیبر پلی استر، لایکو و … برای هر قسمت از مبل باید از فوم های مخصوص آن قسمت استفاده کرد تا کارایی لازم را داشته باشد.

فوم سرد مبل

قیمت فوم سرد برای مبل یکی از مهمترین فاکتورهای تعیین کیفیت آن است، فوم سرد مبلی در فروشگاه های معتبر به فروش می رسد و معمولا با گارانتی و تایید کیفیت از سمت فروشندگان همراه است. خوب است بدانید فوم سرد درجه یک از مواد کره ای تولید می شود و ضخامت بیش از هشت سانت مناسب مبلمان شما خواهد بود.

فوم گرم مبل

نوع دیگری از فوم های پلی یورتان هستند که به آن ها فوم گرم گفته می شود. فوم گرم به نسبت فوم سرد و اسفنج از کیفیت پایین تری برخوردار است و مبل های تولید شده با آن را توصیه نمی کنیم.  از آنجایی که فوم‌های سرد در دماهای پایین‌تر تشکیل می‌شوند انعطاف‌پذیرتر هستند، ذرات آن‌ها به درستی تشکیل می‌شوند و سخت‌تر از فوم‌های گرم  هستند.

برای تشخیص فوم سرد از فوم گرم کافی است با انگشتان خود با سطح فوم فشار وارد کنید، اگر فوم بعد از یک دقیقه نشست کرد و دیرتر به حالت اول برگشت از نوع گرم است و اگر سریعا به حالت اولیه خود برگشت فوم سرد است.

فوم ویژه مبل

فوم ویژه نوع سوم از فوم های مبلی است که دارای خواص مشترکی از فوم گرم و سرد دارد. این فوم ها از نظر سفتی متعادل هستند ولی ماندگاری پایین تری نسبت به فوم های سرد دارند. فوم ویژه مبل معمولا در قسمت کف مبلمان کار می شود.

فوم سلول بسته برای مبل

نوع دیگری از فوم ها به نام پلی اتیلن فوم هستند که امروزه در تولید مبلمان کاربرد زیادی پیدا کرده اند. این فوم ها که به فوم سلول بسته نیز معروف شده اند به دلیل خاصیل ارتجاعی مناسبی که دارند در تولید مبلمان راحتی مورد استفاده قرار می گیرند. همانطور که از اسم آن پیداست از سلول های بسته تولید شده و با گذشت زمان حالت خود را از دست نمی دهد.

فوم فیبر پلی استر مبلی

این محصولات که به اشتباه با نام فوم فیبر پلی استر شناخته شده اند در واقع نوعی الیاف هستند که در تولید کوسن و بالشتک های تکیه گاه مبل مورد استفاده قرار می گیرند. این محصولات برای نشیمن مبلمان توصیه نمی شوند و بیشتر برای قسمت پشت و کوسن ها مناسب هستند.

حال که با انواع مختلف فوم مبلمان آشنا شدیم بهتر است به بررسی بهترین نوع فوم برای ساخت مبل بپردازیم. بهترین فوم برای مبلمان راحتی و سلطنتی فوم های سرد هستند که با کیفیت بالای خود عمر مفید مبلمان شما را بالا می برند.

بهترین فوم برای مبل

انواع فوم سرد مبل

 فوم سرد در دو نوع عدسی و تخت تولید می شود. این ماده پلی یورتان در ابعاد مختلفی تولید و عرضه می شود که  کاربرد همه آن ها متفاوت است. فوم های عدسی معمولا طول و عرضی کمتر از 60 سانت دارند و شکل روی آن ها برآمده است. فوم های تخت تا طول دو متری هم تولید می شوند و سطحی صاف دارند.

ضخامت فوم برای مبل از اهمیت بالایی برخوردار است. فوم سرد 10 سانتی بیشترین استفاده را در تولید مبل دارد، چرا که هم از نظر ضخامت و هم از نظر کیفیت بهینه است، این ضخامت برای تشک مبلمان بسیار مناسب است و در دراز مدت نشست نمی کند. این فوم ها بسیار منعطف و بادوام هستند و عموما در قسمت کف مبلمان مورد استفاده قرار می گیرند،قیمت این نوع فوم با توجه به طول و عرض آن محاسبه می شود.

ویژگی های بهترین فوم مبل

مهمترین ویژگی های یک فوم مناسب مبلمان این است که منعطف و با دوام باشد. فوم سرد مبلی از سلول های باز تشکیل شده و همین باعث می شود هوا به خوبی در آن جریان یابد و انعطاف خوبی داشته باشد.

فوم سرد به دلیل خواص خوبش نسبت به سایر فوم ها به خصوص فوم گرم محبوبیت بیشتری دارد. بعضی از خواص فوم سرد به شرح زیر است.

خاصیت ارتجاعی آن زیاد است زیرا مولکول های آن به دلیل اینکه در دمای پایین تشکیل می شوند بهتر تشکیل می شوند، بنابراین به همین دلیل است که فوم سرد از فوم گرم الاستیک تر و فشرده تر است

دوام و ماندگاری فوم سرد بسیار بالاست، زیرا با حرارت مستقیم ساخته نمی شود.

برای نشیمن و مبلمان راحتی و سلطنتی مناسب است.

بهترین فوم برای مبل

خرید آنلاین فوم برای مبل

جستجو و خرید  فوم مناسب برای مبل ممکن است کمی سخت و گیج کننده به نظر بیاید ولی با وجود مراکز فروش فوم در سطح اینترنت این امر آسانتر از گذشته شده است. با توجه به مشغله های روزانه و ترافیک شهری و مسایلی این چنینی پیشنهاد می کنیم فوم مد نظر خود را به صورت آنلاین از معتبرترین مرکز فروش فوم به آدرس

https://maxfoam.ir

 تهیه کنید.

دکمه بازگشت به بالا