فرهنگ و هنر

فعالیت بیش از ۸۰۰ سالن سینمایی در سطح کشور

فعالیت بیش از ۸۰۰ سالن سینمایی در سطح کشور

ایواره/مرکزی رئیس سازمان سینمایی گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰۰ سالن سینمایی در سطح کشور فعال است و در برنامه است که این تعداد تا شهریور ۱۴۰۴ به هزار سالن برسد.

محمد خزاعی ۲۷ دیماه در آیین افتتاح پردیس سینمایی پروین اعتصامی مجموعه امیرکبیر اراک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جشنواره فیلم فجر همزمان با تهران در سراسر استان‌ها برگزار می‌شود و پیش‌بینی شده است که ۱۵ یا ۱۶ استان‌ میزبان فیلم‌های جشنواره باشند. تعدادی از فیلم‌ها مانند هر سال‌ برای استان‌ها ارسال می‌شود که وزارت ارشاد هزینه های آن را متقبل شده است.

وی افزود: برنامه ریزی گسترده‌ای شده که اعزام سینماگران و کارگردان‌ها به استان‌ها و شهرستان ها را داشته باشیم که در کنار مردم فیلم ببینند و جلسات نقد و بررسی برگزار و شور و هیجان بیشتری در فضای استانی ایجاد شود .

رئیس سازمان سینمایی تاکید کرد: جشنواره تهران از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه در بخش‌های مختلف با حضور مهمانان داخلی و خارجی برگزار می شود. امسال پس از چند سال فیلم جشن اولی‌ها را داریم و تقریبا ۱۱ فیلم نمایش داده می شود.

خزاعی ادامه داد: در بخش بین الملل نیز استقبال خوبی داشتیم و بیش از ۶۰۰ اثر از کشورهای مختلف به دبیرخانه جشنواره رسیده که آثار منتخب انتخاب شده است، همچنین امسال مراسم افتتاحیه و برنامه های متعددی نیز خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه در کشور به شدت کمبود سالن سینمایی داریم و اکنون می‌بایست ۲ هزار سالن در کشور وجود داشته باشد، گفت: در زمان استقرار دولت ۵۷۰ سالن در کشور وجود داشت که پس از آن تصمیم گرفته شد ظرف چهار سال ۴۳۰ سالن اضافه شود و الان بالای ۲۳۰ سالن افتتاح شده است. در مجموع بیش از ۸۰۰ سالن در کشور فعال است، امیدواریم تا شهریور ۱۴۰۴ ظرفیت زیرساخت‌های سینمایی کشور به یک‌هزار سالن برسد.

خزاعی افزود: اراک ۲ سال و نیم فاقد سالن سینمایی بود و اکنون حدود سه سالن سینمایی افتتاح شده و مشکلات سه سالن نیز در حال حل شدن است. ظرف یکسال آینده در حوزه زیرساختی اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

وی تصریح کرد: این سه سالن سینما توسط بخش خصوصی ایجاد شده و برای تجهیزات مورد نیاز آن ۱۵ میلیارد ریال اعتبار از سوی سینماشهر تخصیص و هزینه شده است.

انتهای پیام 

نشر فرهنگ و هنر

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا