علمی و پزشکی

پیشنهاد‌هایی برای کاهش اثرات منفی دما‌های شدید و آلودگی هوا بر سلامتی

پیشنهاد‌هایی برای کاهش اثرات منفی دما‌های شدید و آلودگی هوا بر سلامتی

آفتاب‌‌نیوز :

 بر اساس مطالعه اخیر منتشرشده در مجله آمریکایی، رویداد‌های آب‌وهوایی شدید همراه با سطوح بالای آلودگی ذرات ریز هوا، خطر حملات قلبی کشنده را افزایش می‌دهد.

براساس گزارش ارث، نتایج این مطالعه به نگرانی‌های فزاینده در مورد افزایش فراوانی و شدت رویداد‌های شدید دمایی و اثرات نامطلوب آلودگی هوا بر سلامتی افزوده است.

یافته‌ها نشان می‌دهد که در طول رویداد‌های دمایی شدید با سطوح بالای آلودگی ذرات ریز (بیش از ۳۷.۵ میکروگرم در متر مکعب) خطر حملات قلبی کشنده به‌طور قابل‌توجهی افزایش می‌یابد. این خطر به ویژه در زنان، افراد مسن و در طول موج گرما آشکار می‌شود.

محققان اظهار کردند که یافته‌های ما شواهدی ارائه می‌دهند که کاهش قرار گرفتن در معرض دما‌های شدید و آلودگی ذرات ریز ممکن است برای جلوگیری از مرگ‌های زودرس ناشی از حمله قلبی به‌ویژه برای زنان و افراد مسن‌تر مفید باشد.

محققان همچنین تخمین زدند که تا ۲.۸ درصد از مرگ‌های ناشی از حمله قلبی را می‌توان به ترکیب دمای شدید و سطوح بالای آلودگی ذرات ریز نسبت داد.

محققان پیشنهاد‌هایی برای کاهش اثرات منفی دما‌های شدید و آلودگی هوا بر سلامتی ارائه کردند که شامل دنبال کردن پیش‌بینی‌های آب وهوا، ماندن در خانه در هنگام دما‌های شدید، استفاده از فن‌ها و دستگاه‌های تهویه مطبوع در هوای گرم، لباس پوشیدن مناسب بر اساس آب‌وهوا، هیدراتاسیون مناسب و نصب پرده‌های پنجره برای کاهش دمای داخل خانه است.

محققان همچنین توصیه کردند که از دستگاه‌های تصفیه هوا در داخل خانه و ماسک در فضای باز استفاده، همچنین از حضور در بزرگراه‌های شلوغ هنگام پیاده‌روی اجتناب و فعالیت‌های کمتر در فضای باز در روز‌های پر آلودگی را انتخاب کنید. این اقدامات به‌ویژه در مناطقی با بار عمده آلودگی هوا اهمیت دارند.

کارشناسان به تحقیقات بیشتر برای تایید یافته‌های خود و بررسی اثرات تعاملی آب‌وهوای شدید و آلودگی ذرات ریز بر مرگ‌ومیر ناشی از حمله قلبی در مناطق مختلف با محدوده دما و آلودگی متفاوت نیاز دارند.

کارگروه خبری مطالب پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی، با استفاده از الگوریتم BERT گوگل، این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا