عمومیمدیریت کسب و کار

لیست دوربین های کانن تا ۴۰ میلیون

راهنمای خرید بهترین دوربین های زیر 40 میلیون تومان

در این سری از ” راهنمای خرید دوربین کنون” قصد داریم شما را با بهترین دوربین های زیر 40 میلیون آشنا کنیم. ما در چندین مقاله به شما بهترین دوربین‌‌ها، لنزها و تجهیزات عکاسی را در بازه‌‌های مختلف قیمت معرفی خواهیم کرد. آشنایی شما با بهترین دوربین DSLR زیر 40 میلیون تومان می‌‌تواند دایره‌‌ی انتخاب‌‌های شما را محدودتر کرده و در نتیجه مناسب‌‌ترین دوربین را با توجه به بودجه‌‌ی مورد نظرتان انتخاب نمایید. در صورتی که بودجه‌ی خرید دوربین جدید شما کمتر از 15 میلیون تومان است، به شما توصیه می‌کنیم پیش از هر انتخابی، راهنمای خرید بهترین دوربین‌های DSLR ارزان و نکات خرید دوربین دست دوم را از طریق لینک‌های زیر مطالعه کنید.

لیست دوربین های کانن تا ۴۰ میلیون

با بهترین دوربین های زیر 40 میلیون تومان بازار آشنا شوید

دوربین کانن ۵D Mark IV

در این آخرین مقاله از سری مقالات ” راهنمای خرید بهترین DSLR ” بازار، شما را با ۴ دوربین فوق‌العاده آشنا می‌کنیم که قطعا در لیست بهترین دوربین های زیر ۴۰ میلیون تومان قرار دارند.  دوربین کنون ۵D Mark IV قطعا یکی از شایسته‌ترین‌ها برای حضور در لیست بهترین DSLR زیر ۴۰ میلیون تومان است. این دوربین با سنسور ۳۰ مگاپیکسلی CMOS فول فریم ( Full Frame ) خود توانسته است یکی از قدرتمندترین پرچم‌داران فول فریم بازار عکاسی حرفه‌ای باشد.

این دوربین دارای سیستم فوکوس ۶۱ نقطه‌ای است، تا عکس‌های شما در تمامی نقاط فریمتان همگون و متعادل باشند. دامنه‌ی حساسیت ایزو در ۵D Mark IV از ۵۰ تا ۱۰۲۴۰۰ متغیر است. ضمنا این دوربین می‌تواند فیلم‌های ۴K را با ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند. به‌طور خلاصه می‌توان گفت این دوربین یکی از خوش‌دست‌ترین و بهترین انتخاب‌ها در میان DSLR های حرفه‌ای است.

برای خرید دوربین دست دوم به نمایندگی رسمی کانن مراجعه فرمایید.

مهمترین ویژگی‌‌های دوربین کانن ۵D Mark IV

نوع دوربین : DSLR Full Frame

حداکثر رزولوشن موثر : ۳۰ مگاپیکسل

نوع سنسور : CMOS

ابعاد سنسور :  ۳۶*۲۴میلیمتر

پردازشگر تصویر : DIGIC6

مانت لنز : EF

دامنه‌‌ی حساسیت ایزو : ۵۰ تا ۱۰۲۴۰۰

فرمت عکاسی : RAW و JPEG

فرمت فیلمبرداری : ۴K

نوع صفحه نمایش : لمسی ثابت

سایز صفحه نمایش : ۳٫۲ اینچ

اتصالات : سیستم بلوتوث و وای فای داخلی

وزن : ۸۹۰ گرم

قیمت دوربین کانن ۵D Mark IV : حدود ۳۸ میلیون تومان

دوربین نیکون D850

یک دوربین بی‌نظیر از نیکون با قدرت عکاسی ۴۶ مگاپیکسل که از بهترین دوربین‌های لیست DSLR زیر ۴۰ میلیون تومان است. دوربین نیکون D850 به فاصله‌ی کوتاهی پس از دوربین D810 به بازار عرضه شد و توانست به‌سرعت، در میان عکاسان حرفه‌ای جایگاهی مناسب کسب کند. پردازشگر EXPEED 5، این DSLR فول فریم را قادر می‌سازد تا ۷ فریم بر ثانیه عکاسی پیوسته‌ی بدون وقفه و روان داشته باشد. از دیگر نقاط قوت این دوربین می‌توان به سیستم آتوفوکوس ( Auto Focus ) 153 نقطه‌ای بی‌نقص و دقیق اشاره کرد.

دامنه‌ی حساسیت ۳۲ تا ۱۰۲۴۰۰، امکان عکاسی در هر شرایط نوری را برای شما فراهم کرده و در کنار این موضوع می‌توانید بر روی سرعت شاتر فوق‌العاده‌ی ۱/۸۰۰۰ ثانیه نیز حساب کنید. این دوربین قابلیت فیلمبرداری ۴K داشته و قادر است تا ۳۰ فریم بر ثانیه اقدام به ضبط تصاویر نماید. از نظر ما، نیکون D850 با توجه به قابلیت‌های فراوانش، یکی از شایسته‌ترین دستگاه‌ها در لیست بهترین دوربین های زیر ۴۰ میلیون تومان است.

مهمترین ویژگی‌‌های دوربین نیکون D850

نوع دوربین : DSLR Full Frame

حداکثر رزولوشن موثر : ۴۶ مگاپیکسل

نوع سنسور : BSI CMOS

ابعاد سنسور :  ۳۵٫۹*۲۳٫۹ میلیمتر

پردازشگر تصویر : EXPEED 5

مانت لنز : Nikon F

دامنه‌‌ی حساسیت ایزو : ۳۲ تا ۱۰۲۴۰۰

فرمت عکاسی : RAW و JPEG

فرمت فیلمبرداری : ۴K

نوع صفحه نمایش : لمسی متحرک

سایز صفحه نمایش : ۳٫۲ اینچ

اتصالات : سیستم بلوتوث و وای فای داخلی

وزن : ۱۰۰۵ گرم

قیمت دوربین نیکون D850 : حدود ۳۸ میلیون تومان

دوربین کانن ۷D Mark II

تنها هاف فریم ( Half Frame ) موجود در لیست بهترین DSLR زیر ۴۰ میلیون تومان، دوربین کانن ۷D Mark II می‌باشد. این هاف فریم قدرتمند با قیمت حدود ۱۵ میلیون تومانی خود، قابلیت‌های عکاسی بی‌شماری به شما ارائه می‌دهد که قطعا با بسیاری از دوربین‌های حرفه‌ای، برابری می‌کند. از کانن ۷D Mark II به‌عنوان یکی از بهترین دوربین‌ها جهت ورود به دنیای عکاسی حرفه‌ای نیز یاد می‌کنند. این دوربین یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی CMOS داشته و به کمک پردازشگر DIGIC6 خود می‌تواند تا ۱۰ فریم بر ثانیه، اقدام به عکاسی پیوسته نماید.

تعداد نقاط آتوفوکوس این دستگاه هم در میان دوربین‌های هاف فریم جایگاه مناسبی دارد و ۶۵ نقطه‌ای است. ویژگی فیلمبرداری HD با ۶۰ فریم بر ثانیه به علاقه‌مندان به ساخت فیلم‌های اسلوموشن ( Slow Motion ) و تایم لپس ( Time Lapse )، امکان‌های متعددی می‌دهد. عملکرد ۷D Mark II در عکاسی با نور کم نیز به کمک دامنه‌ی حساسیت ایزوی بالا و سرعت شاتر گسترده، قابل قبول است.

مهمترین ویژگی‌‌های دوربین کانن ۷D Mark II

نوع دوربین : DSLR Half Frame

حداکثر رزولوشن موثر : ۲۰ مگاپیکسل

نوع سنسور : CMOS

ابعاد سنسور :  ۲۲٫۴*۱۵ میلیمتر

پردازشگر تصویر : DIGIC6

مانت لنز : EF/EF-S

دامنه‌‌ی حساسیت ایزو : ۱۰۰ تا ۵۱۲۰۰

فرمت عکاسی : RAW و JPEG

فرمت فیلمبرداری : FULL HD

نوع صفحه نمایش : غیر لمسی ثابت

سایز صفحه نمایش : ۳ اینچ

وزن : ۹۱۰ گرم

قیمت دوربین کانن ۷D Mark II : حدود ۱۵ میلیون تومان

دوربین نیکون D750

نیکون D750 نه تنها در لیست ما با عنوان بهترین دوربین های زیر ۴۰ میلیون تومان، بلکه انتخاب اول بسیاری از تازه‌واردان به دنیای عکاسی حرفه‌ای و به‌ویژه عکاسی با یک DSLR فول فویم است. دوربین D750 یکی از اقتصادی‌ترین گزینه‌ها و شاید محبوب‌ترین انتخاب برای افرادی است، که می‌خواهند گام در دنیای متفاوت عکاسی فول فریم بگذارند. قدرت عکاسی با ۲۴ مگاپیکسل و همچنین سرعت عکاسی پیوسته‌ی ۶٫۵ فریم بر ثانیه، نشان از یک سنسور و پردازشگر قدرتمند است.

این دوربین با ۵۱ نقطه‌ی فوکوس، تصاویری سراسر یکپارچه و با رنگی طبیعی به ثبت می‌رساند. دامنه‌ی حساسیت ایزوی آن تا ۵۱۲۰۰ قابل ارتقاء بوده و همچون بسیاری از فول فریم‌ها می‌تواند اقدام به فیلمبرداری FULL HD تا ۶۰ فریم بر ثانیه نماید. وجود یک دوربین در حدود ۲۰ میلیون در لیست بهترین DSLR زیر ۴۰ میلیون تومان، خود گواه عملکرد مناسب D750 نسبت به قیمت اقتصادی آن است.

مهمترین ویژگی‌‌های دوربین نیکون D750

نوع دوربین : DSLR Full Frame

حداکثر رزولوشن موثر : ۲۴ مگاپیکسل

نوع سنسور : CMOS

ابعاد سنسور :  ۳۵٫۹*۲۴ میلیمتر

پردازشگر تصویر : EXPEED 4

مانت لنز : Nikon F

دامنه‌‌ی حساسیت ایزو : ۵۰ تا ۵۱۲۰۰

فرمت عکاسی : RAW و JPEG

فرمت فیلمبرداری : FULL HD

نوع صفحه نمایش : غیر لمسی متحرک

سایز صفحه نمایش : ۳٫۲ اینچ

اتصالات : سیستم بلوتوث و وای فای داخلی

وزن : ۷۵۰ گرم

قیمت دوربین نیکون D750 : حدود ۱۸ میلیون تومان

راهنمای خرید دوربین کانن و نکات آن

کاربرانی که برای اولین بار قصد خرید دوربین دارند، معمولا نگران و مضطرب هستند و دائما از کارشناسان و افراد مختلف در مورد این که چه دوربینی بخرند سوال می پرسند. دوربین های DSLR هم قیمت بالایی دارند و هم اگر به اشتباه انتخاب شوند، بعدها کاربر را با مشکلاتی مواجه می کنند. کانن یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان این دوربین ها است و محصولات آن تنوع مدل بسیار بالایی دارند. بدون شک شناخت همه دوربین های این برند برای کاربران امکان پذیر نیست و هنگام خرید نیاز به راهنمایی دارند.

برای این که شما عزیزان انتخاب درستی داشته باشید، راهنمای خرید دوربین کانن را در این مطلب به شما ارائه خواهیم داد. در این راهنما، ما شما را با بخشی از مهم ترین معیارهای خرید دوربین آشنا خواهیم کرد که در نظر گرفتن آنها به شما در تجربه خریدی بهتر کمک خواهد کرد. چنانچه هرگونه سوالی یا ابهامی در این خصوص داشتید، می توانید راهنمایی های لازم را از تکنسین های تعمیر دوربین در نمایندگی کانن دریافت کنید.

راهنمای خرید دوربین کانن برای عکاسان مبتدی

اگر پیش از خرید دوربین چرخی در سایت های فروش معتبر بزنید و مشخصات محصولات مختلف را بررسی و مقایسه کنید، با فهرستی از مشخصات فنی مواجه می شوید که اصطلاحات ناشناخته ای در میان آنها وجود دارد. بسیاری از این اصطلاحات تخصصی هستند و برای شناخت آنها باید از کارشناسان حوزه ترمیم دوربین کمک بگیرید. نوع سنسورها، گشودگی دیافراگم، مگاپیکسل، انواع لنز، قدرت زوم، قدرت فوکوس و مواردی از این دست، معیارهای بسیار مهمی هستند که هنگام خرید دوربین کانن یا هر برند دیگری باید به آنها توجه کنید.

در واقع همین ویژگی ها هستند که در نهایت، کیفیت عکس های شما را مشخص می کنند. آشنایی با مفهوم این اصطلاحات و راهنمای خرید دوربین کانن برای همه عکاسان مبتدی ضروری است تا بتوانند در ابتدای راه عکاسی، یک دوربین حرفه ای و مناسب تهیه کنند. در ادامه مهم ترین معیارهای خرید دوربین canon را مورد بررسی قرار می دهیم تا بدانید کدام یک از ویژگی های دوربین در کیفیت کار دستگاه تاثیرگذار هستند.

مگاپیکسل

یکی از معیارهای مورد نظر کاربران برای خرید دوربین عکاسی، عددی است که کنار عبارت مگاپیکسل نوشته می شود. مگاپیکسل در واقع دقت حسگر و معرف میزان رزولوشن یک دوربین است. هرچه تعداد پیکسل‌ها بیشتر باشد، دقت تصویر نیز بیشتر خواهد بود. در حالی که بسیاری تصور می کنند هرچه عدد مگاپیکسل بیشتر باشد، کیفیت عکس ها بهتر است، باید بدانید که این عدد هیچ ارتباطی به کیفیت تصویر یا میزان نویز ندارد. بنابراین توصیه می کنیم موقع خرید دوربین زیاد به مگاپیکسل و عدد آن توجه نکنید.

اندازه سنسور

بر خلاف مگاپیکسل، اندازه سنسور دوربین یک معیار بسیار مهم در هنگام خرید دوربین کانن است که باید توجه ویژه به آن کنید. تصویر دوربین شما در سنسور شکل می گیرد و به همین دلیل هم بزرگ بودن آن نتیجه بهتری را به دنبال خواهد داشت. سنسور‌های بزرگتر نور بیشتری را نسبت به کوچکترها جمع می‌کنند و موجب کاهش نویز تصویر خواهند شد. از طرفی هرچقدر اندازه سنسور دوربین شما بزرگ تر باشد، سرعت عکاسی بیشتر خواهد شد. در نتیجه شاتر می‌تواند برای مدت کوتاه‌تری باز باشد و میزان تاری عکس ها به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت. پس وقتی بین چند دوربین مردد هستید، حتما اندازه سنسور آنها را مورد توجه قرار دهید.

لنز

یکی دیگر از معیارهای مهم خرید دوربین کانن ، لنز دستگاه است. در حالت کلی، دو گروه دوربین داریم؛ دوربین های با لنز قابل تعویض و دوربین هایی که لنز آنها غیر قابل تعویض است. خب کدام گروه برای شما هستند؟ این موضوع بستگی به این دارد که دقیقا چه استفاده ای از دوربین خواهید داشت.

اگر هدف شما عکاسی در زمینه های مختلف مثل طبیعت، صنعت و … نیست و به طور کلی به دنبال عکاسی حرفه ای نیستید، نیازی نیست لنز دوربین تان جدا شود. لنز دوربین کانن باید دامنه گسترده‌ای از فاصله‌های کانونی را پوشش دهد و بزرگنمایی اپتیکال مناسبی داشته باشد تا بتوانید با خیال راحت از آن استفاده کنید. اما عکاس های حرفه ای و افرادی که از این کار کسب درآمد می کنند، باید دوربین های با لنز جدا خریداری کنند تا بتوانند در زمان های لازم، کاربری دوربین شان را ارتقا دهند.

فوکوس

اگر دوربین عکاسی کانن شما فوکوس مناسبی نداشته باشد، نمی توانید ادعا کنید که یک عکاس تمام عیار هستید. فوکوس نظر بیننده را به نقطه خاصی از عکس معطوف می کند. این نقطه ممکن است یک شئ خاص و یا یک کلبه در دشت باشد. اگر عمل فوکوس کردن به درستی انجام نشود بهترین شات‌ها هم نابود می‌شوند. بنابراین خیلی مهم است که هنگام خرید دوربین کانن ، حتما سیستم فوکوس اتوماتیک آن را به طور جدی مورد بررسی قرار دهید. سرعت فوکوس اهمیت زیادی در انتخاب دوربین دارد؛ بنابراین حتما از آن مطمئن شوید.

دکمه بازگشت به بالا