عمومیمدیریت کسب و کار

چرا جاروبرقی ال جی مکش ندارد؟

عواملی که باید برای تعمیر جاروبرقی ال جی در جهت رفع مشکل مکش نداشتن این دستگاه مورد بررسی قرار بگیرند را در ادامه شرح داده ایم.

چرا جاروبرقی ال جی مکش ندارد؟

کم شدن مکش جاروبرقی ال جی، کارایی این وسیله را کاهش داده و پروسه نظافت منزل را مختل می کند. به همین خاطر است که در زمان بروز، تمامی مصرف کنندگان آن به دنبال تشخیص علت و رفع آن هستند. نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران، عوامل زیر را مهم ترین دلیل برای کاهش مکش جاروبرقی ال جی معرفی کرده است:

  • پر بودن بیش از اندازه کیسه جاروبرقی
  • کثیف بودن فیلتر
  • سوراخ شدن پاکت جاروبرقی
  • گرفتگی لوله ها و اتصالات جاروبرقی ال جی
  • معیوب شدن موتور
  • تنظیم نبودن لوله ها و اتصالات جاروبرقی
  • انسداد و گرفتگی برس
  • استفاده مداوم از جاروبرقی
  • شکستگی و یا خراب شدن تیغه فن پلاستیکی موتور

کیسه جاروبرقی ال جی را تخلیه کنید

ظرفیت کیسه جاروبرقی ال جی محدود بوده و جمع آوری زباله های بیش از این ظرفیت، ممکن است موجب پارگی پاکت شده و یا دلیل کم شدن مکش این دستگاه باشد. حتما پیش از هر بار جاروکشی مطمئن شوید که کیسه جاروبرقی فضای کافی برای جمع آوری زباله های جدید را داشته باشد.

چرا جاروبرقی ال جی مکش ندارد؟

آیا کثیفی فیلتر مکش جاروبرقی ال جی را کم می کند؟

یکی از مهم ترین عواملی که موجب مکش نداشتن جاروبرقی ال جی می شود، کثیفی فیلتر این دستگاه است. در ادامه اهمیت و شیوه تمیز کردن فیلتر جاروبرقی را شرح داده ایم:

  • فیلتر قطعه حائز اهمیت در ساختار جاروبرقی ال جی به حساب می آید.
  • این قطعه میان موتور و کیسه جاروبرقی قرار گرفته است.
  • وظیفه فیلتر جلوگیری از ورود گرد و غبار ناشی از پاکت جاروبرقی به داخل موتور می باشد.
  • با کثیف شدن فیلتر، علاوه بر بروز خرابی مکش نداشتن جاروبرقی ال جی، ممکن است موجب نیم سوز شدن موتور نیز شود.
  • فیلتر را از جای خود خارج کرده و آن را با مایع شوینده ملایم و آب ولرم به خوبی شستشو دهید.
  • تا زمانی که فیلتر جاروبرقی ال جی کامل خشک نشده است، آن را در جای خود قرار ندهید.

گرفتگی لوله ها و اتصالات، مکش جاروبرقی ال جی را کم می کند

گاهی ممکن است گیر کردن زباله های بزرگ مانند کاغذ مچاله شده و یا دستمال کاغذی در لوله خرطومی و لوله تلسکوپی دلیل مکش نداشتن جاروبرقی ال جی باشد. به همین دلیل ضرورت دارد تا آن ها را بررسی نموده و هر گونه گرفتگی را از این لوله ها برطرف نمایید.

در زمان جاروکشی به جاروبرقی ال جی استراحت دهید

استفاده مداوم و پیوسته و بدون خاموشی از جاروبرقی ال جی، ممکن است موجب بروز ایراد مکش نداشتن این دستگاه شود. لازم است پس از هر 15 تا 20 دقیقه جاروکشی، حتما آن را خاموش کرده و 5 تا 10 دقیقا صبر کنید تا بخش های داخلی این وسیله خنک شوند و مجدد قدرت مکش این دستگاه بازیابی شد.

با گرفتگی برس، مکش جاروبرقی ال جی کم می شود

خرابی و یا بروز هر گونه اختلال در عملکرد و کارایی برس جاروبرقی ال جی، قدرت مکش این دستگاه را تحت تاثیر قرار می دهد. از این رو اقدامات زیر را برای رفع این عامل به کار ببرید:

  • برس چرخان وظیفه جمع آوری پرز، مو، نخ و… را بر عهده دارد.
  • این کار باعث جلوگیری از ورود آن ها به موتور می شود.
  • تجمع آلودگی ها در برس چرخان، گرفتگی و انسداد ایجاد کرده و در نتیجه موجب مکش نداشتن جاروبرقی ال جی می شود.
  • کفی جاروبرقی را باز کرده و به خوبی آن را نظافت کنید.
  • با رعایت این راهکار به صورت دوره ای، مشکل مکش نداشتن جاروبرقی ال جی نیز برطرف می شود.

چرا جاروبرقی ال جی مکش ندارد؟

شکستگی فن موتور جاروبرقی ال جی را بررسی کنید

موتور جاروبرقی ال جی به واسطه پروانه فن موتور، خنک می شود. این امر به دلیل ارائه قدرت مکش بیش تر می باشد. حال در صورتی که تیغه پروانه دچار شکستگی شود و یا پره ها از جای خود خارج شوند، قدرت مکش جاروبرقی ال جی کاهش پیدا می کند. باید پره ها را در جای خود محکم کنید. با مشاهده هر گونه شکستگی در پروانه فن موتور، باید برای جایگزین کردن نمونه سالم آن اقدام نمایید.

موتور جاروبرقی ال جی خراب شده است

اگر تمامی عوامل و موارد گفته شده را برای عیب یابی جاروبرقی ال جی، بررسی کردید و هیچ گونه ایراد و اختلالی در آن ها مشاهده نمی شد، بهتر است حتما موتور را نیز مورد بررسی قرار دهید. نیم سوز شدن و یا ضعیف شدن آن، باعث مکش نداشتن جاروبرقی ال جی می شود.

با در نظر گرفتن پیچیدگی های موتور جاروبرقی ال جی، بهتر است از تعمیرکار متخصص این وسیله برای عیب یابی موتور کمک بگیرید. با نیم سوز شدن و هم چنین سوختن موتور جاروبرقی، باید موتورسالم و بدون ایراد به جای آن نصب شود. از این رو لازم است حتما برای بررسی دقیق در جهت تشخیص دلیل اصلی خرابی موتور و مکش نداشتن جاروبرقی صورت بگیرد.

تنظیمات جاروبرقی ال جی را بررسی کنید

جاروبرقی های ال جی امروزی، با داشتن تنوع فراوان، از تنظیمات به روز شده ای نیز برخوردار شده اند. در زمان جارو کشی باید طول ارتفاع لوله تلسکوپی بر اساس سطحی که جارو کشی می شود، تنظیمات دقیقی برای آن انجام پذیرد. همین طور تنظیم مقدار مکش که با دکمه مثبت – منفی و یا دکمه ولوم بر روی بدنه تعبیه شده است، باید مطابق با سطحی که جارو کشی می شود، قدرت مکش دستگاه تغییر پیدا کند.

پاکت جاروبرقی ال جی سوراخ است

بروز پارگی و سوراخ شدن پاکت جاروبرقی ال جی، قدرت مکش آن را تحت تاثیر قرار داده و ممکن است باعث کم شدن آن شود. کیسه را تخلیه نموده و به طور کامل تمامی بخش های پاکت را بررسی کنید تا مطمئن شوید که سوراخ یا پارگی در آن وجود نداشته باشد. معمولا پاکت های یکبار مصرف بیش تر در معرض این عامل هستند که در صورت مشاهده، باید پاکت جدید جایگزین شود.

عیب یابی ایراد مکش نداشتن جاروبرقی ال جی چگونه است؟

کلیه عوامل مهم و حائز اهمیتی که در کم شدن قدرت مکش جاروبرقی ال جی تاثیر می گذارند را به طور کامل معرفی نمودیم. باید تمام آن ها به صورت اصولی و صحیح عیب یابی شده و در صورت نیاز، قطعات سالم را جایگزین آن ها کنید.

چنان چه کاهش مکش جاروبرقی به دلیل معیوب بودن موتور باشد، باید از تعمیرکار جاروبرقی بخواهید تا این عامل را بررسی و عیب یابی کند. برای بهر ه مند شدن از این خدمات، با نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران تماس بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا