فرهنگ و هنر

بیش از ۶۰ درصد دانش‌آموزان به روخوانی و روان‌خوانی قرآن مسلط نیستند

بیش از ۶۰ درصد دانش‌آموزان به روخوانی و روان‌خوانی قرآن مسلط نیستند

ایواره / خراسان رضوی رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضعف های سیستم آموزشی در آموزش قرآن گفت: متأسفانه در برخی از برنامه ها و فعالیت ها در زمینه ضعف عمل کرده ایم. آموزش و پرورش مرتبط با قرآن. ” این واقعیت که تنها 720 ساعت قرآن خوانی دانش آموز در طول 12 سال تحصیل ، اما هنوز بیش از 60 درصد دانش آموزان خواندن و تلاوت قرآن را نمی دانند ، ضعف سیستم آموزشی و قرآن ما را نشان می دهد. ‘برنامه ریزان

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در اختتامیه جشنواره قرآنی آواز وحی که امروز 22 مهرماه در هتل مدینه رضا مشهد برگزار شد ، با اشاره به سخنرانی امام حسن عسکری (ع) در خصوص تحصیلات: امام حسن عسکری (علیه السلام) ع) (ع) می گوید: “کار یعنی تربیت یک فرد نادان و معتاد شدن به عادت او آنقدر سخت است که انجام آن مانند یک معجزه است.” در واقع ، این بیانیه بیان نمی کند که فرد نادان در جهت افراط و تفریط حرکت می کند.

وی با بیان اینکه اگر فردی به رفتاری عادت کند و ملکه رفتار او شود ، قدرت ترک آن را نخواهد داشت ، افزود: در زندگی آنها شکل می گیرد ، اما متأسفانه ما چنین چیزی را در زندگی خود ایجاد نکرده ایم. آموزش کودکان این چیزها نباید فقط چیزهای سطحی باشند ، بلکه دین ، ​​دیدگاه خدا و توحید باید در اعماق رفتار آنها حاکم باشد.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه امروز در جامعه ما مضر است این است که روح توحید بر وجود انسانها و عدم حاکمیت قوانین الهی و آموزه های دینی در اعماق وجود انسان نتیجه ای است که اکنون مشاهده شده است. “ما انجام می دهیم. هر چه بیشتر از آموزه های الهی ، قرآن و اهل بیت (ع) فاصله بگیریم ، مشکلات بیشتر بر جامعه فشار می آورد و به مردم آسیب می رساند. تنها راه بشر برای برون رفت از بحران های آینده ، قرآن و اهل بیت (ع) است.

پیمانفر با بیان اینکه ارتباط با قرآن ، تلاوت و تجوید پنجره ای است که از طریق آن باید وارد و وارد سرسرای معرفت الهی شویم ، خاطرنشان کرد: این یکی از نیازهایی است که باید برطرف کنیم. ما چاره ای جز قدم گذاشتن در مسیر معرفت الهی نداریم. آرامش را می توان در زندگی کسانی مشاهده کرد که امروز توانسته اند دانش الهی را به خانواده ها ، جوامع و محیط اطراف خود منتقل کنند.

باید از ساحل قرآن عبور کرده و به اعماق دریای معرفت الهی برسید

وی ضمن تمجید از فعالیت های قرآنی در جشنواره سرود وحی ، ادامه داد: از مجموعه هایی که برنامه های قرآنی را با کودکان و نوجوانان برگزار می کنند تقدیر می کنم. نوزادان و نوجوانان همچنین باید به این نکته توجه داشته باشند که نباید در فضای مطالعه و تلاوت قرآن تنها گذاشته شوند ، زیرا توقف در این امور مانند ایستادن شخصی در ساحل دریا است. به این ترتیب ، شما باید به عنوان یک شناگر قوی و قادر به گرفتن مرجان و مروارید به اعماق دریا بروید.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت اگر در ساحل قرآن نمانید و اگر می خواهید به عمق قرآن برسید ، چاره ای جز عبور از ساحل ندارید. : اگر امروز بتوانیم در نوجوانان حاضر در زندگی آنها انس با قرآن برقرار کنیم ، آینده آنها یکسان خواهد بود. به گفته امام حسن عسکری (ع) ، اگر روح و رفتار افراد در کودکی به این شکل شکل بگیرد ، در آینده نمی تواند آن را رها کند. وقتی فردی صبح بیدار می شود و قرآن می خواند ، قرآن او را در قلعه خود نگه می دارد و تا پایان عمر در همان مسیر حرکت می کند.

پیش بینی مسائل قرآنی در قانون برنامه هفتم مجلس شورای اسلامی

پیمانفر با اشاره به ارائه مباحث مربوط به فرهنگ قرآنی در قانون برنامه هفتم مجلس شورای اسلامی ، افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز سه شنبه به منظور رسیدگی به موضوع به مجلس شورای اسلامی می آید. مسائل مربوط به “آنور ، اجازه دهید قرآن بیشتری ارائه دهیم تا بتوانیم از دستور مقام معظم رهبری در مورد حفظ قرآن کریم پیروی کنیم” ما باید 10 میلیون حافظ قرآن داشته باشیم “. راه دستیابی به این هدف ، کمک و کمک به سازمانها و برنامه ریزیهای قرآنی است. البته حفظ قرآن فقط حفظ 30 جزء نیست ، حتی تعداد کمتر را می توان در نظر گرفت ، بلکه باید به سمتی برویم که هر خانواده ای دارای تلاوت قرآن باشد.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون به وزرای علوم ، تحقیقات و فناوری و بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی دستور داده ایم برنامه های قرآنی را در زمینه های مختلف تحصیلی اجرا کنند. همچنین برنامه هایی برای وزارتخانه های آموزش و پرورش ، تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در نظر گرفته شده است. اگر کسی در این کشور می تواند فارسی بخواند و بنویسد ، باید قرآن نیز بخواند. این منطقی نیست که در کشوری با نظام اسلامی ، نمی توانید بر تلاوت قرآن مسلط شوید.

پیمان فر ادامه داد: امسال در یازدهمین مجلس شورای اسلامی مسائل قرآنی با جدیت بیشتری انجام شده و در قانون برنامه هفتم نیز مفاد موضوعات قرآنی مورد توجه قرار گرفته است. امیدواریم با این اقدامات منشأ برخی تغییرات باشیم. یکی از دستور کارهای جلسات ما در هفته های آینده ، ایجاد شورای توسعه فعالیت های استانی است که یک وظیفه قانونی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا