اجتماعی

تاثیر منفی ساخت مگامال‌ها بر محیط زیست پایتخت

تاثیر منفی ساخت مگامال‌ها بر محیط زیست پایتخت

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران بر ضرورت بازنگری مصوبات گذشته محیط زیستی شهر تهران در کارگروه بهداشت محیط ذیل کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد.

به گزارش ایواره حلیا سادات حسینی  در جلسه کمیته بهداشت که باحضور سوده نجفی – عضو هیئت رئیسه و رئیس کمیته  سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران – و جمعی از مدیران و معاونان اداره کل محیط زیست استان تهران برگزار شد به قدمت برخی مصوبات محیط زیستی اشاره کرد و گفت : بیش از ۱۰ ساله از تصویب برخی مصوبات در حوزه محیط زیست، سلامت و بهداشت گذشته است و باتوجه به تغییر فرایند کاری شهرداری و توسعه شهری بی‌شک نیازمند اصلاح هستند. از این رو کمیته سلامت بهداشت محیط بازنگری مصوبات گذشته را در دستور کار خود دارد.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران اضافه کرد: ساخت مگامال‌ها در فرآیند محیط زیست شهر تهران معضلاتی ایجاد می‌کنند که همین موضوع اصلاح و بازنگری در مصوبات محیط زیستی را ضروری می‌کند و باید مورد تاکید قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری اولین دوره لیگ آموزش، پژوهشی همیاران محیط زیست ویژه پیش‌دبستانی‌ها موضوعات مرتبط با کارگروه بهداشت اظهارکرد: با تشکیل کارگروه ویژه از متخصصان محیط زیستی در اداره کل ، متفق‌القول به این نتیجه رسیدیم که حوزه آموزش برای کودکان را در اولویت کارها قرار دهیم.

حسینی با بیان اینکه روسای محیط زیست مناطق بر حسب تخصص و توانمندی‌هایشان به کارگروه‌های مختلف تقسیم شده‌اند، تصریح کرد: به عنوان مثال در  کارگروه ارزیابی و استاندارد میزان نیاز مطالعات محیط زیستی در خصوص هر پروژه احداثی  در سطح تهران مورد بررسی قرار خواهد گرفت و با بررسی مصوبات به رفع نقاط ضعف و پیدا کردن نقشه راه جدید برای پروژه ها خواهیم پرداخت که این خود یک روند تسهیلگر در این حوزه است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران وی در پایان گفت: در کارگروه مدیریت انرژی  با استفاده از مدیریت جهادی در خصوص کاهش مصرف حامل‌های انرژی، درصدد بازنگری مصوبات بهینه‌سازی و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر هستیم.

انتهای پیام

کارگروه خبری اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا